1.5 dCi - v mrazu jen točí, nechytne

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

joyride
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 08 led 2017, 17:44
Odpovědi: 0

1.5 dCi - v mrazu jen točí, nechytne

Příspěvek od joyride »

Pánové, mám na Vás dotaz. U Renaultu Kangoo II. (1.5 dCi, 63kW) řešíme následující:

Po delšim odstavení (stačí přes noc), když je venku zima, auto jen točí a nechytne. Nemá ani snahu chytnout. Pak po několika dnech člověk přijde, auto trošku dýl točí, ale najednou chytne. Jakmile chytne, už pak startuje normálně na otočení. Takhle vydrží fungovat 3-4 dny, následně vše znovu.

Na roztažení ale chytne hned.


Už měněno/zkoušeno:

- paliv. filtr
- žhavičky
- baterie
- lepší nafta
- aditiva
...


Bylo ve dvou servisech, tlaky prý OK, rail OK, kostra OK, naftu to dává,... Na diagnostice bez chyb. Pouze u "teploty paliva" svítí soustavně nula. Ale pokud jsme našli správně, toto novější Kangoo čidlo teploty paliva nemá (narozdíl od staršího Kangoo).


Má někdo nějakej nápad? Nebo tuší někdo, kde teplotu paliva auto měří?



Díky...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20105
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jestli chytne na roztažení hned tak starter
i když se zdá že točí, tak netočí jak by měl...
joyride
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 08 led 2017, 17:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od joyride »

Startér by souvisel s teplotou?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10321
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

S teplotou až tolik ne. Ale jde o něco jiného.

Pokud startér odebírá moc proudu (třeba se přidírá, má vůle v uložení rotoru apod.) a roztáčí ztuhlý nenamazaný motor, může na baterce poklesnout napětí pod určitou mez (dejme tomu pod 10,5V, což je u mnoha aut hraniční hodnota) a jednotka nedá povel ke vstřiku paliva. Roztažením žádný startér proud neodebírá, napětí bude nad 12V a vše funguje. Stejně tak po delším startování, kdy motor se promaže a mírně uvolní, čímž se sníží jeho odpor a startér postupně nežere tolik, napětí malinečko naroste (nad tu kritickou hodnotu) a dá to naftu.

Stává se poměrně často.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20105
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

přesně, líp bych to nenapsal
díky Máro ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10321
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Služebník..... ;-)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20105
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

hele nechceš Dustera 1.5DCi s ojnicí venku ?
v sobotu dojela paní na odtahovce (crazy)
joyride
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 08 led 2017, 17:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od joyride »

Tak včera dán na zkoušku kompletní nový startér. Auto poté startovalo (ale to spíš přisuzuju teple v servisu).

Původní vypadá v pořádku.

Nicméně ráno se celá scenérie opakovala, auto jen točí, ale nechytne (venku -4).


Tudíž startérem to nebylo, takže další návrhy? :D
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

a když to konečně chytne po delším startu, tak z výfuku vylítne co?
***VAG,PSA,Renault***
joyride
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 08 led 2017, 17:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od joyride »

Nevyletne vubec nic. Normalni start bez koure, apod.
zx10r
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 26 kvě 2011, 20:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od zx10r »

Zkusit vytáhnout je víčko nádrže něco podobného jsem řešil na cliu a když se jezdilo bez víčka tak vše OK.
bepa
Přispěvovatel
Příspěvky: 491
Registrován: 16 led 2007, 18:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od bepa »

A žhaví to na svíčkách?
joyride
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 08 led 2017, 17:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od joyride »

Zkoušelo se v servisu, žhaví.

K víčku nádrže - zkusíme.

Díky všem.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Pokud to chytne na lano, tak je to asi jak píše Marek 77, protože škubnutí na laně a chytnutí buď nahradí slabou kompresi, což asi není tento případ, ale zaručí, že soustava má proudu, co hrdlo ráčí, který jinak sežere startování starterem. Je možné, že to díky poklesu proudu nedává naftu, protože pokud ano, musí z výfuku něco jít..Ta nespálená nafta se nemá kam zašít..Já si koupil digitální voltmetřík, který se zastrčí do zásuvky zapalovače /200kč/a řidič ví, v jakém je zaprvé baterka stavu a zadruhé, jak baterie při startu poklesne..Zrovna dnes jsem jel asi po 14 dnech, baterku jsem preventivně dobil, po sundání dobíječky jsem měl 13,5 V na baterce, po nažhavení 11,2 a při startování 9,6 V..Jelikož mám TD , tak to stačí, ale u elektroniky je to už průser, je to prostě málo.... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Mrkni ještě kde je snímač na klice, jak vypadá vedení, a jak daleko od toho je kabel ke starteru a kostry...
Snímač teploty paliva máš v SZ.
***VAG,PSA,Renault***
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“