Termostat BKC - demontáž
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Pořád řeším to, že mi teplota nestoupne ani trochu..
Ok, může to být čidlo, protože sem s nim zatim nic nedělal.. ale potřebuju vědět jak je to dělaný. Myslel jsem, že termostat pouští teplou vodu hadici do chladiče, tam se schladí a potom jde zpět do motoru, chladiče spalin a tak dále.. Tak jak je to "běžný" na motorech. Jenže BKC motor mi to celý nějak nabourává.. Jak sem říkal, motor se neohříval dostatečně, tak jsem vyměnil termostat a motor se neohřívá dál. Jde o to že tam kde je termostat v hlavě motoru, tak z toho vede hadice která jde dospod chladiče. Potom je horní hadice, která vede dál kolem hlavy, kde je příruba u hlavy s teplotním čidlem a pokračuje dál do chladiče splalin atd. Po jízdě po dálnici atd, je ta hadice která jde z motoru přes termostat jenom vlažná na dotek, nic extra. Ta horní hadice je teplá ale ruka se dá v klidu udržet. To znamená, že teploty tam jsou opravdu nic moc. Jenže jaktože kurva hadice která má pouštět teplou vodu z motoru je zaprvý ve spod a za druhý chladnější než hadice, která by měla vést ochlazenou vodu zpět do motoru? Alespoň podle toho jak má bejt chladící systém udělanej na většině aut..
Jenže podle schématu chlazení na obrázku je to úplně jinak.

Podle tohoto by to znamenalo, že voda jde směrem do motoru přes spodní hadici, ale přes termostat (pozice 3), a horní hadicí se napouští chladič teplou vodou? Sakra proč takhle? Proč je ten termostat tam kde má jít už studená voda? Jenom aby ho ochladila a zase zavřela? Co je to za dementní systém? To by znamenalo, že se zahřejvá motor, jde to do topení a do chladiče spalin, do přídavnyho topeni.. na druhou stranu potom nechápu proč je tam chladič oleje, na větvi, kde jde teplá voda..
Dokážete mi to někdo vysvětlit?
ZDE s popisky
Ok, může to být čidlo, protože sem s nim zatim nic nedělal.. ale potřebuju vědět jak je to dělaný. Myslel jsem, že termostat pouští teplou vodu hadici do chladiče, tam se schladí a potom jde zpět do motoru, chladiče spalin a tak dále.. Tak jak je to "běžný" na motorech. Jenže BKC motor mi to celý nějak nabourává.. Jak sem říkal, motor se neohříval dostatečně, tak jsem vyměnil termostat a motor se neohřívá dál. Jde o to že tam kde je termostat v hlavě motoru, tak z toho vede hadice která jde dospod chladiče. Potom je horní hadice, která vede dál kolem hlavy, kde je příruba u hlavy s teplotním čidlem a pokračuje dál do chladiče splalin atd. Po jízdě po dálnici atd, je ta hadice která jde z motoru přes termostat jenom vlažná na dotek, nic extra. Ta horní hadice je teplá ale ruka se dá v klidu udržet. To znamená, že teploty tam jsou opravdu nic moc. Jenže jaktože kurva hadice která má pouštět teplou vodu z motoru je zaprvý ve spod a za druhý chladnější než hadice, která by měla vést ochlazenou vodu zpět do motoru? Alespoň podle toho jak má bejt chladící systém udělanej na většině aut..
Jenže podle schématu chlazení na obrázku je to úplně jinak.

Podle tohoto by to znamenalo, že voda jde směrem do motoru přes spodní hadici, ale přes termostat (pozice 3), a horní hadicí se napouští chladič teplou vodou? Sakra proč takhle? Proč je ten termostat tam kde má jít už studená voda? Jenom aby ho ochladila a zase zavřela? Co je to za dementní systém? To by znamenalo, že se zahřejvá motor, jde to do topení a do chladiče spalin, do přídavnyho topeni.. na druhou stranu potom nechápu proč je tam chladič oleje, na větvi, kde jde teplá voda..
Dokážete mi to někdo vysvětlit?
ZDE s popisky
Tak je to správně, nevím, že by to bylo běžně dělaný jinak. Proto se tomu co je za maskou říká chladič a ne radiátor. Termostat samozřejmě pracuje, ne že se motor ohřeje a pak zůstává trvale otevřený, ale on stále reguluje. Směry toku jsou jasně daný, vrškem to do chladiče přitejká, spodkem to odtejká. Proto pokud termostat/termoregulátor otvírá dřív než má, nebo má slabou pružinu a neudrží tlak/podtlak od čerpadla (jak na tom čerpadlo/pumpa je?), protýká skrz chladič to, co tam nemá co dělat do doby než je na termostatu 87C. No a olej přece nechceš chladit pod teplotu kapaliny, přicházel bys o efektivitu a navíc by docházelo k výrazným teplotním rozdílům ...Woko_O píše: Podle tohoto by to znamenalo, že voda jde směrem do motoru přes spodní hadici, ale přes termostat (pozice 3), a horní hadicí se napouští chladič teplou vodou? Sakra proč takhle? Proč je ten termostat tam kde má jít už studená voda? Jenom aby ho ochladila a zase zavřela? Co je to za dementní systém? To by znamenalo, že se zahřejvá motor, jde to do topení a do chladiče spalin, do přídavnyho topeni.. na druhou stranu potom nechápu proč je tam chladič oleje, na větvi, kde jde teplá voda..
Zkusil jsi dát dekl na masku/před chladič a pojezdit a porovnat? Prostě někde o to teplo přicházíš ale možností moc není
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 5&start=75
Zkoušel jsem už všechno.. včera i topení na HI a jako topí to, ale určitě ne HI, spíš jen teplejší vzdoušek. To já zase spíš znám systémy kde je termostat pravě na ty horní hadici a pouští tu vodu do chladiče.. Ne naopak, že by pouštěl vodu z chladiče.. Ale tak motory moc nedělám, takže alespoň něco novýho a trochu jsem se nad tím zamyslel..
Každopádně musím příjit proč to tak je. Z motoru už mi automaticky jde, alespoň podle teploty hadice, do chladiče mírně teplejší voda. Což je samozřejmě blbě, takže v motoru se to z nějakýho důvodu dostatečně neohřeje.. a ten důvod může být jedině to, že pumpa tam tahá ochlazenou vodu z chladiče..a ta může protejkat jenom přes termostat. Zbytek koluje někde v trubkách pro chladič spalin, přes přídavný topení a topení.. tam mě to tolik netrápí. Musím prostě docílit toho aby ta hroní hadice byla teplá tak aby mě to pálilo do ruky a spodní aby byla teplá a né úplně studená..
Poslední co pro to udělám asi bude, že dám origo termostat a k tomu origo čidlo teploty a jak to nebude fungovat, tak už nevím a seru na to..
Každopádně musím příjit proč to tak je. Z motoru už mi automaticky jde, alespoň podle teploty hadice, do chladiče mírně teplejší voda. Což je samozřejmě blbě, takže v motoru se to z nějakýho důvodu dostatečně neohřeje.. a ten důvod může být jedině to, že pumpa tam tahá ochlazenou vodu z chladiče..a ta může protejkat jenom přes termostat. Zbytek koluje někde v trubkách pro chladič spalin, přes přídavný topení a topení.. tam mě to tolik netrápí. Musím prostě docílit toho aby ta hroní hadice byla teplá tak aby mě to pálilo do ruky a spodní aby byla teplá a né úplně studená..
Poslední co pro to udělám asi bude, že dám origo termostat a k tomu origo čidlo teploty a jak to nebude fungovat, tak už nevím a seru na to..
Termostat je tam umístě z důvodů, aby byla vyšší teplota motoru. Je ovládán vodou co se vrací z topení a z chladiče oleje. Teprve až tato teplota je je kolem 87 stupnů, začíná otvírat a jde to přes chladič. Klasická rotačka TDI na výstupu z motoru přes 90 stupnů, to pak krásně topí. Někde to teplo musí jít, jde o poměrně velký topný výkon, tak hledej nebo přijet ZL kraj.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Ešte je ďalšia možnosť . Pripchatý niektorý kanál , zalomená hadica , alebo zanesený radiator . Pri všetkých týchto chybách môže termostat prebytočné teplo púšťať do chladiča a potom máš teplé obe hadice napriek tomu že termostat je OK .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Áno , to len potvrdzuje možnosť , že teplo uniká do chladiča . Nakoniec kam inam by mohlo miznúť ?Rayx píše:Jo, ale budíky i VAG ukazujou stále, že se neohřejvá ... Prostě, aby měl s čím porovnat, ucpat masku deklem, pojezdit, kouknout na teploty podle VAGu no a pak udělat ten termostat
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Přesně tak, podle mě tam není jiná možnost, radiátor pro vnitřek topí vlažně, výměník pro EGR by to asi sám neuchladil, takže zbývá ten chladič. Protože už termostat měnil a nezlepšilo se to ... tak před demontáží bych udělal pokus s deklem jen pro porovnání no a pak se zaměřil na ten termostat.
Ptal jsem se i na pumpu, jak je tam dlouho, km?
Ptal jsem se i na pumpu, jak je tam dlouho, km?
Pumpa je tam asi 100tis. Kdyby byla urvana, tak pocítam ze by se to davno uvarilo.. voda by necirkulovala. Termostat muze byt jen porad pruchozi jelikoz je na spodni hadici, takze ten bude spolecne s dalsima vecma poustet vodu prave z chladice.. a stejne tak asi bude konstruovana puma ze na strane za termostatem vytvari "podtlak" a nasava vodu z chladice.. ne naopak ze tlaci vodu do chladice..