Romaneek píše:Taky se přidám se svým poznatkem..
Třeba to někomu pomůže..
Podobně jako "Pinchel" jsem řešil krátkou pětku na svém Passatu 3C.
Originál kola taktéž 29,39 zubů, takže převodový poměr 0,74.
Na základě jednoho doporučení jsem dal:
převod 0,621- použití z T5 přev. FJK, GTW
02Z311158 37 zubů
02Z311361 23 zubů
a je to mooc dlouhé. Auto mám chipnuté na cca. 140ps+ teď VA.
Při 3000ot jede 180km/h a zjistil jsem, že na tempomatu nastavím max. 220 km/h, ale to jsou veškerá pozitiva. Na okrskách po rovině se dá jet 100 km/h, ale pro plynulou jízdu, aby to člověk netrápil ideál tak 120 km/h.
Skok mezi 4 a 5 je hroznej..
Takže po dlouhodobém zvažování pro a proti na základě hodnot, které jsem vyčetl z excelové tabulky pro počítání výsledných rychlostí vs. otáčky mot. při určitém převodu ( mám ji myslím odsud z fóra) jsem se rozhodl, že 0,621 půjde ven a nahradí ho převod 0,681.
Ten těžkej převod je podle mne max. na Octávii 1, ale na Passata je to prostě moc..
R..
jak je možné že já toto soukolí dál do octavie 1 TDi a není to tak dlouhé ? je to original převod 37/23=0,621 .. skok tam není žádny normalně vytočím 4 do 2500 a buchnu tam 5 a jedu,skoro žádny rozdíl,ale spotřeba dobre,ale podle toho jak jsem to počítal a jak to klucí píšou bych při těch 3000 měl jet 170+-..když jsem měl původní soukolí tak jsem si tachometr nastavil tak že rozdil mezi tachometrem a gps byl +-1kmh při 140kmh ..
Zdravím, jsem před "větší" opravou mého Golfa 4, 1,9 TDI, 74 kW, motor AXR, rv 2003, najeto 312000 km a rozhoduji se, protože začnu jezdit častěji dálnice, i pro instalaci 6Q převodovky z 96 kW motoru - mám kamaráda, který má celý motor i s převodovou vytaženou z auta a za dobré peníze by mi to nechal. Původně mi nabízel celý motor, ale to jsem odmítl, protože by byl problém na technické. Prý se dá "přerazit" kód motoru, ale předpokládám, že technici nejsou blbí a poznají od pohledu rozdíl mezi 74 a 96 kW motory.
Co se týká věcí, co jsou potřeba přehodit, to je zmáklé, ale můj dotaz je spíš, zda bude nutné autu zvedat výkon, nebo to ta 100 koňová verze utáhne? Nemám problém šestku používat opravdu jen na dálnici v rychlosti nad 130 km/h. Pokud čipovat ano, na kolik dát výkon? Nejdu po maximu možného, ale po použitelných hodnotách neničících motor. Předpokládám, že pokud načipuji na cca 95 kW, tak by problém být neměl s nedostatkem výkonu k nové převodovce, když i původní motor měl 96 kW.
Dle vagu jsou vstřikovače naprosto zdravé a turbo také (to bych nechal jen vyčistit ultrazvukem). K převodovce bude i 240 mm dvojhmota.
turbo kamna power píše:Moc nerozumím tomu, co řešíš. Převody neochčiješ taky záleží, jaký máš stálý převod a rozměr pneumatik http://niceone.mysteria.cz/calculator.html
přesně podle toho jsem počital jak má vypadat převod 0,621 a vychazi že mám převod 0,658 ..staly převod vím že mám 3,389 a dal jsem zuby s fjk(nové) 37 a 23 zubu,a když sem je namontoval vychazi to že jsem namonoval převod 0,658 a ptám se jak je možné že to nevycházi když jsem dal 0,621..
No-limits píše:Zdravím, jsem před "větší" opravou mého Golfa 4, 1,9 TDI, 74 kW, motor AXR, rv 2003, najeto 312000 km a rozhoduji se, protože začnu jezdit častěji dálnice, i pro instalaci 6Q převodovky z 96 kW motoru - mám kamaráda, který má celý motor i s převodovou vytaženou z auta a za dobré peníze by mi to nechal. Původně mi nabízel celý motor, ale to jsem odmítl, protože by byl problém na technické. Prý se dá "přerazit" kód motoru, ale předpokládám, že technici nejsou blbí a poznají od pohledu rozdíl mezi 74 a 96 kW motory.
Co se týká věcí, co jsou potřeba přehodit, to je zmáklé, ale můj dotaz je spíš, zda bude nutné autu zvedat výkon, nebo to ta 100 koňová verze utáhne? Nemám problém šestku používat opravdu jen na dálnici v rychlosti nad 130 km/h. Pokud čipovat ano, na kolik dát výkon? Nejdu po maximu možného, ale po použitelných hodnotách neničících motor. Předpokládám, že pokud načipuji na cca 95 kW, tak by problém být neměl s nedostatkem výkonu k nové převodovce, když i původní motor měl 96 kW.
Dle vagu jsou vstřikovače naprosto zdravé a turbo také (to bych nechal jen vyčistit ultrazvukem). K převodovce bude i 240 mm dvojhmota.
pokud víš že je ta převodovka v dobrém stavu a opravdu ji využiješ tak ji tam dej. Výkon pokud chceš zvedat tak to dej kvalitnímu úpravci a máš klid. Motor ti naladí přesně k tvému hardwaru. Navíc na AXRu se dá i víc než 95kw, ale to záleží kus od kusu
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
turbo kamna power píše:Moc nerozumím tomu, co řešíš. Převody neochčiješ taky záleží, jaký máš stálý převod a rozměr pneumatik http://niceone.mysteria.cz/calculator.html
přesně podle toho jsem počital jak má vypadat převod 0,621 a vychazi že mám převod 0,658 ..staly převod vím že mám 3,389 a dal jsem zuby s fjk(nové) 37 a 23 zubu,a když sem je namontoval vychazi to že jsem namonoval převod 0,658 a ptám se jak je možné že to nevycházi když jsem dal 0,621..
Ahoj, chci dát 6q z 96 kW motoru na 74 kW AXR motor a tak bych, kromě jiného, chtěl vědět, jak moc jsou převody 1-5 jiné a zda mám nějak "výrazně" zvyšovat výkon z těch 100 koní.
Dnes jsem zjistil tyto rychlosti na 2000 otáček:
1- 19 km/h
2- 35 km/h
3- 52 km/h
4- 72 km/h
5- 95 km/h
Může mi prosím někdo s 6q v 96 kW motoru zjistit také rychlost na 2000 otáček a převody 1-5 + 6?
No je to divný, jaký máš kód převodovky a rozměr pneu? Jediný vysvětlení by bylo, že máš buď diferák cca 3.7 a nebo pneu 195/50 R15
EGR a gumy 205/55/16 .. ja to počítal podle toho programu niceone a pocital sem s puvodni 5kou to jest 0.751 a staly 3.389 a pocotal sem to a sedelo to podle toho jak sem je (3000ot=130kmh) a dal sem fjk prevod (0.621) mel sem ve 3000ot jet 172kmh a jed 160kmh takze mam 5tku 0.651..jakto? Pocital sem to s gumama co sem napsal nahoře. ..
ano počítal jsem to 3x,jednou při kontrole jak jsem to přebíral(Nové) a dvakrát ještě na dilně obě dvě sedí že mají 37 a 23...nechápu to.zkontroloval jsem i počet zubu na starém soukolí 34/45 a to podle vypočtu sedí,dám převod 0,621 a tváři se jak převod 0,658 ... nemohlo mi to začít špatně ukazovat třeba otáčkoměr ?...
Jak tu tak procitam tohle forum rekl jsem si ze bych se teda mohl zeptat i ja.
Mam vw golf 5 1.9 tdi 77kw a chtel bych sveho 5q vymenit za 6q z 1.9 96kw !
Co vsechno musim vymenit ? Spojka to je jasne, co na to moje stavajici kulisa razeni budou sedet lana a nebo jsou kratke ? Jak je to ze starterem a co poloosy ? Vim ze poloosy jsou skoro stejne co se tice delky, je tam rozdil cca 1cm na dlouhe a kratka v radu milimetru! Delala by ta dlouha poloosa problem ? Je me jasne ze budu muset prehodit unasece jelikoz na 96kw jsou 108mm a ja mam jen 100mm.
Najde se nekdo kdo mi dokaze poradit rict co vsechno je jine? Nebo ma uz nekdo z 96kw 6q prevodovku v golfu nebo octavii 77kw 5q?