Husqu nebo Stihl ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
No záleží na co jí budeš potřebovat. Jsou hoby, farmy a profi. Měl jsem Husqvarnu 445 farma, plastové kartery a co ta vydržela! Teď mám 550xp profi - radost s ní dělat. Má elektronicky řízený karburátor +diagnostiku. Není potřeba serizovat karburátor. Husqvarna - lehká, obratná a výkonná. Stihl těžší, robustnější - větší výdrž. Rozhodně pilu nekupovat pod 10000kč.
Tak Hecht to je velkej omyl od nich max takový to el. rydlo ale tak do malýho skleníku ale když to člověk chce pořádně tak za hodinu rejčem a je klid...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Z môjho pohľadu mechanika v týchto dvoch značkách zásadný rozdiel nieje. To nieje Hecht a spol. U Stihl a HQ je to ako s autami, BMW alebo Mercedes? Do značnej miery je to vec vkusu a osobných preferencií. My predávame a hlavne servisujeme Stihl, ale kvoi tomu nebudem hovoriť že HQ je shit, to rozhodne nie. Obaja sú špička v tomto segmente. V okrese pracuju profi pilčíci asi s 80% pílami Stihl, zvyšok HQ a Johnsered, Dolmar vôbec.
Kľuka nieje u žiadnej uložená v plaste, hoby píly majú valec s kľukovou skriňou ako jeden celok zoskrutkovaný a osadený do plastového nosného monobloku. Celkom spoľahlivé. Profi píly su konštruované ako motorky, pravý a ľavý karter tvorí kľukovú skrinu na ktorú sa montuje valec.
Motor riadený elektronikou vonkoncom nieje ideálne riešenie, verte mi, viem o čom hovorím. " Není potřeba serizovat karburátor" Toto by som poupravil na: NIEJE MOŽNOSť NASTAVíť KARBURÁTOR !!! bez diagnostiky v obyčajných podmienkach, jedine že si každý pilčík kúpi diagnostiku za 800,-eur + notbuk a bude si to robiť v lese sám. U píly s klasickým karburátorom a mierne upchaným palivovým filtrom pilčík trošku obohatí zmes na karburátore a šichtu dorobí. U píly s riadiacou jednotkou pekne so sklonenou hlavou zíde z lesa do doliny, sadne do auta a ide do najbližšieho mesta kde majú v servise diag a dúfa že mu to spravia ešte v ten deň aby mohol ďalej zarábať na chlieb pre svoju rodinu. Treba sa nato pozrieť takto. Klasika je určite lepšia.
Napíš čo od píly požaduješ, na akú prácu to potrebuješ a skúsim poradiť. Veľmi jednoduché pravidlo overené stovkami príkladov v praxi je že na práce okolo domu plus nachystanie palivového dreva o objeme 10m3 samoťažbou v súkromných podmienkach je potrebná píla s výkonom min. 2,2-2,3kw.
Ak sa bude palivové drevo pripravovať z dovezenej guľatiny s priemermi kmeňov 50cm a viac je potrebná píla s výkonom aspoň 3-3,2kw ak chceme aby tie stroje vydržali takto pracovať veľa rokov bez porúch. Slabšie stroje to tiež zvládnu, ale nie dlhodobo.
Kľuka nieje u žiadnej uložená v plaste, hoby píly majú valec s kľukovou skriňou ako jeden celok zoskrutkovaný a osadený do plastového nosného monobloku. Celkom spoľahlivé. Profi píly su konštruované ako motorky, pravý a ľavý karter tvorí kľukovú skrinu na ktorú sa montuje valec.
Motor riadený elektronikou vonkoncom nieje ideálne riešenie, verte mi, viem o čom hovorím. " Není potřeba serizovat karburátor" Toto by som poupravil na: NIEJE MOŽNOSť NASTAVíť KARBURÁTOR !!! bez diagnostiky v obyčajných podmienkach, jedine že si každý pilčík kúpi diagnostiku za 800,-eur + notbuk a bude si to robiť v lese sám. U píly s klasickým karburátorom a mierne upchaným palivovým filtrom pilčík trošku obohatí zmes na karburátore a šichtu dorobí. U píly s riadiacou jednotkou pekne so sklonenou hlavou zíde z lesa do doliny, sadne do auta a ide do najbližšieho mesta kde majú v servise diag a dúfa že mu to spravia ešte v ten deň aby mohol ďalej zarábať na chlieb pre svoju rodinu. Treba sa nato pozrieť takto. Klasika je určite lepšia.
Napíš čo od píly požaduješ, na akú prácu to potrebuješ a skúsim poradiť. Veľmi jednoduché pravidlo overené stovkami príkladov v praxi je že na práce okolo domu plus nachystanie palivového dreva o objeme 10m3 samoťažbou v súkromných podmienkach je potrebná píla s výkonom min. 2,2-2,3kw.
Ak sa bude palivové drevo pripravovať z dovezenej guľatiny s priemermi kmeňov 50cm a viac je potrebná píla s výkonom aspoň 3-3,2kw ak chceme aby tie stroje vydržali takto pracovať veľa rokov bez porúch. Slabšie stroje to tiež zvládnu, ale nie dlhodobo.
Octavia TDI AGRo, Lift 35/30mm,puky TT, Powered by MTE-85kw, 265Nm
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
když člověk pomine spracovani plastu , tak tim jak funguje bude překvapen
za ty prachy .. https://pily.heureka.cz/riwall-rpcs-5040/#
za ty prachy .. https://pily.heureka.cz/riwall-rpcs-5040/#
--775914666--stačí zavolat
, Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL

Super, a keď ti praskne obyčajna štartovacia prižina ktorú nikde nezoženieš tak tú pílu s kľudom vyhodíš do kontajnera a pôjdeš do tesca kúpiť novú? U Stihl alebo HQ kúpiš pružinu za 7 eur a funguješ ďalej. Kľudne, premňa zamňa......
Chlapi, je tu fórum plné automechanikov ktorý nadávajú na zákazníkov ktorý si dajú do auta sračkové repasované turbo z poľska a miesto kvalitných brzdových platničiek lisovanú čínsku tmu. To sú podľa Vás debily.
A vy sa v tomto smere z môjho pohľadu profíka správate úplne rovnako, človek povie že sú to shity a aj tak to ľudia kupujú. Radšej kúpia 3 čínske shity po 120 eur ako kúpiť jednu poriadnu značkovú pílku za 300eur a mať stroj na ktorý je spoľah, nie pred každou prácou trpnuť či tej postrach vôbec naštartuje.
Napr. Ladas to myslím chápe, dal si spraviť HQ 55 a je spokojny, radšej kúpiť bazárovú značkovú pílu na ktorú budú súčiastky vždy ako novú jednorázovú hračku a vyhodiť ju hneď pri prvej poruche.
Ale každého osobná vec...
Chlapi, je tu fórum plné automechanikov ktorý nadávajú na zákazníkov ktorý si dajú do auta sračkové repasované turbo z poľska a miesto kvalitných brzdových platničiek lisovanú čínsku tmu. To sú podľa Vás debily.
A vy sa v tomto smere z môjho pohľadu profíka správate úplne rovnako, človek povie že sú to shity a aj tak to ľudia kupujú. Radšej kúpia 3 čínske shity po 120 eur ako kúpiť jednu poriadnu značkovú pílku za 300eur a mať stroj na ktorý je spoľah, nie pred každou prácou trpnuť či tej postrach vôbec naštartuje.
Napr. Ladas to myslím chápe, dal si spraviť HQ 55 a je spokojny, radšej kúpiť bazárovú značkovú pílu na ktorú budú súčiastky vždy ako novú jednorázovú hračku a vyhodiť ju hneď pri prvej poruche.
Ale každého osobná vec...
Octavia TDI AGRo, Lift 35/30mm,puky TT, Powered by MTE-85kw, 265Nm
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
to mi bylo řečeno na školení....takže pokud je to blbost tak se na to pozeptám. Jinak dík za upozornění....Kubi píše:Stihl vlastní Husqvarnu.......
To je blud absolútny, robím Stihl a Husqvarnu, Stihl záručný aj pozáručný zmluvne,stovky strojov ročne, takže by som asi o tom niečo vedel. Husqvarna je spojena s Elektroluxom.

superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
školí nás borec na kácení stromů......a ten spolupracuje se stilkou i usqou....takže si myslím že by o tom mel něco vedet.
Právě sme se ho ptali která pila je lepší....a jeho odpověď byla práve že je to jedno že je to stejne jedna firma. Ale že stilka je o něco víc než usqa.
Právě sme se ho ptali která pila je lepší....a jeho odpověď byla práve že je to jedno že je to stejne jedna firma. Ale že stilka je o něco víc než usqa.

superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Pripojím aj ja reakciu, dávno som počul že Husqarnu kúpil Elektrolux a je to pravda: http://www.husqvarna-electrolux.se/
Súhlasím s Kubi popísal to presne ako to je.
Tie elektronické - ruky preč.
Kto chce slušne dačo urobiť tak som za Stihl.
Mám osobné skúsenosti mám doma H 61 je to už babička kupovaná ešte za totáču v Tuzexe v Prahe, na SK sa ani nedala zohnať. Doteraz funguje na 100%
Treba len dodržať správny pomer benzín-olej, nevrtať do karburátoru, poznal som odborníkov čo vedia zadrieť motor a ani sa nespotia
Len je ťažká....
Preto som si kúpil ľahšiu Stihl a spokojnosť.
Súhlasím s Kubi popísal to presne ako to je.
Tie elektronické - ruky preč.
Kto chce slušne dačo urobiť tak som za Stihl.
Mám osobné skúsenosti mám doma H 61 je to už babička kupovaná ešte za totáču v Tuzexe v Prahe, na SK sa ani nedala zohnať. Doteraz funguje na 100%
Treba len dodržať správny pomer benzín-olej, nevrtať do karburátoru, poznal som odborníkov čo vedia zadrieť motor a ani sa nespotia

Len je ťažká....
Preto som si kúpil ľahšiu Stihl a spokojnosť.
Kubi máš pravdu, zdědil jsem mot. pilu "kočku", pro Hobby práci a dal jsem ji zadarmo pryč, abych ji nerozmlátil kladivem, už jen mazání řetězu bylo vytvořeno nad lidské chápání , no prostě ostuda. Osobně jsem doma přešel na elektrickou, abych mohl ve stodole, kde řežu dýchat.. Chce to vyšší první investici a možná už žádnou potom majitel už mít nemusí. Můj kámoš také pořád natáčí staré pily , je mu jich líto pořád mi ukazuje, vidíš jakou má ještě kompresi? A kolik let jela téměř každý den naplno.... 

nepropadat panice...
Eric: Husqvarna 61 je Pani Píla s veľkým P ! Genialne jednoduchá, super konštrukcia, napr. ku karburátoru je super prístup. Všetko robustné, predimenzované. Na dnešnú dobu vzhľadom na objem skôr nižší výkon, maximálne otáčky cca 12 000, avšak ukrutne spoľahlivá. Súčastná produkcia sa nedá porovnávať, jasné že je to ľahšie, ergonomickejšie ale z hľadiska životnosti a spoľahlivosti dnešné 550-560XP nemajú šancu vydržať to čo staré píly.
Felipe: U HQ odchádzajú vodiace kolieska na lište aj pokiaľ obsluha maže vazelinou do tej mazacej dierky. Stihl to poriešil kanálikom v lište ktorý zvedie olej od reťaze do vodiaceho kolieska ktoré je tým pádom permanentne mazané a neodchádza vôbec. Jednoduché ale spoľahlivé.
TDI tech: Makita patrí pod Dolmar, resp. Dolmar patrí pod Makitu. Odkúpila ho, je to v podstate jedna firma, majú spoločné sklady náhradných dielov, dokonca sa prekrývajú aj sortimentom. Napr. benzínová rozbrusovačka na betón v modrej farbe s nápismi Makita, pôvodne vyrábaná Dolmarom.
Stihl je samostatná značka, nikto ju nekúpil a ani ona nikoho nekúpila. Vo svojej vlastnej fabrike vyčlenila jeden závod v ktorom vyvýjajú záhradnú techniku. Táto dcérska firma vyrába špičkové záhradné stroje ako napr. kosačky, prevzdušňovače, záhradné traktory v bielo-zelenej farbe pod značkou VIKING. Ale je to jedna firma, proste sa majiteľ Andreas Stihl (áno, stále je to rodinná firma) rozhodol že oddelí lesný program od záhradného programu a vytvorí oddelenie VIKING. Ale je to jedna firma, jedny sklady atď.
Felipe: U HQ odchádzajú vodiace kolieska na lište aj pokiaľ obsluha maže vazelinou do tej mazacej dierky. Stihl to poriešil kanálikom v lište ktorý zvedie olej od reťaze do vodiaceho kolieska ktoré je tým pádom permanentne mazané a neodchádza vôbec. Jednoduché ale spoľahlivé.
TDI tech: Makita patrí pod Dolmar, resp. Dolmar patrí pod Makitu. Odkúpila ho, je to v podstate jedna firma, majú spoločné sklady náhradných dielov, dokonca sa prekrývajú aj sortimentom. Napr. benzínová rozbrusovačka na betón v modrej farbe s nápismi Makita, pôvodne vyrábaná Dolmarom.
Stihl je samostatná značka, nikto ju nekúpil a ani ona nikoho nekúpila. Vo svojej vlastnej fabrike vyčlenila jeden závod v ktorom vyvýjajú záhradnú techniku. Táto dcérska firma vyrába špičkové záhradné stroje ako napr. kosačky, prevzdušňovače, záhradné traktory v bielo-zelenej farbe pod značkou VIKING. Ale je to jedna firma, proste sa majiteľ Andreas Stihl (áno, stále je to rodinná firma) rozhodol že oddelí lesný program od záhradného programu a vytvorí oddelenie VIKING. Ale je to jedna firma, jedny sklady atď.
Octavia TDI AGRo, Lift 35/30mm,puky TT, Powered by MTE-85kw, 265Nm
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME