mechanicky ovládané VGT turbo

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
johnyvelkytvrdy
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 22 kvě 2009, 08:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Mácháč
Kontaktovat uživatele:

mechanicky ovládané VGT turbo

Příspěvek od johnyvelkytvrdy »

Ahoj, implantoval jsem do Nissan Patrol Y60 motor OM606 - obsah 3L, I6 TD 130kw. Originál elektronicky ovládané čerpadlo - vyměněno za mechanické řadové čerpadlo které dodává dost nafty pro cca 400hp. Nyní řeším problém s nedostatkem vzduchu.
Do teď provozováno s originál turbem KKK K14.
Foukal jsem 1,3bar. cca 200-250hp
Díky mému nezodpovědnému chování je turbo před smrtí a 1,3bar už nenafouká.
Chtěl bych tam dát jiné turbo.
Požadavky:
-1,5 - 2bar max boost.
-Nástup plnícího tlaku v co nejnižších otáčkách - 1500ot/min

V mém hledáčku je VGT turbo z BMW 3.0D GT2260V , GT2556V


Dokážu po určitém vývoji ovládat VGT turbo přetlakovou baňkou?
Myslíte, že takové turbo je vhodné pro takovou aplikaci?
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

cca 200-250 (rofl) docela jsi mě při tom dnešním blbém dni pobavil. Samo to nemyslím špatně..
Co tam dát za turbo asi neporadím,ale když už, tak gt2260V a né gt2556V je tam celkem velký rozdíl v náběhu (oboje jsem měl namontované).
Jestli se nepletu, tak K14 je obtokem ovládané turbo ne? Pokud tam dáš naklápěčku, tak budeš mít ten krásnej spodek, jako chceš full boost při 1500ot není problém,ale nahoře Ti poleze EMP (tlak výfukových plynu před turbem) daleko přes 3 bary a to Ti jednak udělá špunt a jednat po půlroce popraví turbo.
Já mám v BMW gt2260V ale s elektronickou regulací a tak je EMP max 3bar okolo 300ps. Nechal jsem si postavit hybrida, tak ,aby spodek byl zachován a vršek byl lepší...Razantní navíšení výkonu si od toho neslibuji,ale aspoň se ta 2260 nebude tolik namáhat... do 14ti dní bych ho tam měl mít a tak bych Ti mohl dát vědět, jak to funguje. U Tebe bude největší problém umět tohle turbo zregulovat. Když dáš tvrdou pružinu do baňky, tak to bude foukat hodně a poleze EMP nahoru a když dáš měkkou, tak to zase nedosáhne požadovaného tlaku.
Bude to celkem hrání 8)
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

A co to turbo nechat na podtlaku a řídit to el. boost controllerem?
Např tenhle funguje dobře, není drahý a má bohaté možnosti nastavení:

https://ldperformance.co.uk/product/ele ... ontroller/
https://ldperformance.co.uk/Boost%20control.pdf

Tlačítkem jde přepínat dvě nezávislý nastavení lo/hi.
Solenoid jde použít klasická N75, nebo použít původní REA s převodníkem a
ovládání vzduchem se vyhnout úplně.
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Pokud se rozhodne touto cestou, tak moje GT2260V s el. regulací bude na prodej :D
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Uživatelský avatar
johnyvelkytvrdy
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 22 kvě 2009, 08:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Mácháč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od johnyvelkytvrdy »

dawe2706 píše:cca 200-250 (rofl) docela jsi mě při tom dnešním blbém dni pobavil. Samo to nemyslím špatně..
Co tam dát za turbo asi neporadím,ale když už, tak gt2260V a né gt2556V je tam celkem velký rozdíl v náběhu (oboje jsem měl namontované).
Jestli se nepletu, tak K14 je obtokem ovládané turbo ne? Pokud tam dáš naklápěčku, tak budeš mít ten krásnej spodek, jako chceš full boost při 1500ot není problém,ale nahoře Ti poleze EMP (tlak výfukových plynu před turbem) daleko přes 3 bary a to Ti jednak udělá špunt a jednat po půlroce popraví turbo.
Já mám v BMW gt2260V ale s elektronickou regulací a tak je EMP max 3bar okolo 300ps. Nechal jsem si postavit hybrida, tak ,aby spodek byl zachován a vršek byl lepší...Razantní navíšení výkonu si od toho neslibuji,ale aspoň se ta 2260 nebude tolik namáhat... do 14ti dní bych ho tam měl mít a tak bych Ti mohl dát vědět, jak to funguje. U Tebe bude největší problém umět tohle turbo zregulovat. Když dáš tvrdou pružinu do baňky, tak to bude foukat hodně a poleze EMP nahoru a když dáš měkkou, tak to zase nedosáhne požadovaného tlaku.
Bude to celkem hrání 8)
Ano K14 je obtok. Šel by špunt 2260 řešit externím wastegates ovládaný tlakem spalin před turbem? Na tvojeho hybrida jsem zvědavej. Budu rád, když poskytneš info o zkušenostech.
Uživatelský avatar
johnyvelkytvrdy
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 22 kvě 2009, 08:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Mácháč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od johnyvelkytvrdy »

Rolan píše:A co to turbo nechat na podtlaku a řídit to el. boost controllerem?
Např tenhle funguje dobře, není drahý a má bohaté možnosti nastavení:

https://ldperformance.co.uk/product/ele ... ontroller/
https://ldperformance.co.uk/Boost%20control.pdf

Tlačítkem jde přepínat dvě nezávislý nastavení lo/hi.
Solenoid jde použít klasická N75, nebo použít původní REA s převodníkem a
ovládání vzduchem se vyhnout úplně.


Raději bych šel mechanickou cestou. Ale když budu mít problém s regulací, tak tohle by bylořešení. dík za nápad.
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Ono právě je v té regulaci 90% úspěchu... já měl gt2260v s podtlakem a teď mám stejné turbo,ale s elektrikou a to se nedá vůbec srovnat. Předtím v 4000ot bost 1,4 a EMP 3,5bar s kouřem a teď 1,7 a 3bar bez kouře. Je pravda, že je tam i jiný soft a pár kravinek kolem ,ale tlaky hovoří jasně.
S tím westgatem před turbem to asi nebude dobré za 1 nevím, čím by se to dalo regulovat, když to mám běžně 800st a za 2 by to podle mě asi rozhazovalo regulaci turba samotného.. Nevím nevím...
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Odpovědět

Zpět na „BMW“