BMW E36 compact 1,6i 77kw netaha striela do sania

Moderátoři: šulda, Moderátoři

RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

BMW E36 compact 1,6i 77kw netaha striela do sania

Příspěvek od RAPIDmen »

316i 77kw striela do sania tupe rany je to sprevadzane uplnym vypadkom vykonu (niekedy až tak že neda sa odtiahnut s autom na kraj cesty uplnee mrtve)porucha je sporadicka čiže 40km bez jedneho srklubnutia prejde inokedy zase každych 20m začne zlobit. Pri vypadku vykonu za jazdy motor straca otačky klesaju ked zatlačim na plyn motor nereaguje otačka padajuu ked dam plny "plyn" tak začne dost silno strielat do saniaa,porucha je aj pri studenom motore aj pri zohriatom....potom motor trhnee a zase sa chity do tahu a ide krasne vytočit do obmedzovača ako novy.VYMENENE DIELY UKONY ktore boli robene.:
meranie tlaku paliva na lište 2,8-2,9Bar OK
lambdy obe oscilujuu od 0,35 do 0,5V
kompresie na každom valci + - 12,5 13bar.
snimač TPS na klapke pozerani na diag piše polohu klapky v celom rozsahu od 0-100% čiže potenciometer ok.
teplotne čidlo cez diag ukazuje hodnotu realnu.
sanie rozobrate pozrete praskliny na nom kedže je s plastu nič žiadny nalez pretesnene od hlavy nanovo podtakove hadičky tiež všetko ok.hadica sania tiež tesna.
sviečky indučka kable fuel filter menene.
katalyzator je prevareny nepomohlo(meneny)
odvetranie motora separator oleja prečisteny prefukani .
nove okružky na vstrekoch stare mali trhliny nepomohlo.
vaha vzduchu ukazuje na diag 20kg na volnobeh meni sa hodnota diag ju nevipiše za chybu čiže zrejme ok.ked ju odpojim v priebehu poruchy ešte viac sa motoru pohorši.
robene viac krat diag. nič nevypišee ,akčne členy pozerane Live pri poruche a ubytku vykonu žiadna zmena meranych hodnot.
Riešim to už mesiac a žiadne zlepšenie nestretol sa niekto už stym?
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Lambda do 0.5 nependluje není uzavřená regulační smička je to stále chudá směs.zkusil bych ji v plné akceleraci zda dosáhne na 0.8 V pokud ne tak už máš alespon směr kde měřit potom.
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bmwrepair »

Tezko radit kdyz nenapises ani kod motoru. S timhle vykonem jsou dva uplne odlisny motory. Vseobecne ale mas chudou smes a z praxe to s nejvetsi pravdepodobnosti znamena netesnost v sani. Pokud teda ten tlak paliva co jsi nameril je stabilni a nepada
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

ahojte,kod motora je M43B19 daval sa aj do E46 a do poslednych compactov rady E36. tlak paliva sa drži aj v priebehu chybi okolo 2,8bar ,čiže tlak paliva (čerpadlo-vedenie-filter by mali byt ok).netesnost sania som neodhalil nikde ani po ozaj dokladnom prezreti a pretesneni--skušal som aj horlavim sprejom postriekat cele sanie spoje atd a motor nič nezvyšil otačky ani nezmenil chod čiže netesnost sania by som zrejme vylučil..poslednu dobu sa ta chyba objavuje skor pri dlkšom brzdeni motorom.."brzdim dole kopcom pribrzdujem+ na prevodovom stupni pridem pod kopcom do križovatky otačky na 450-500motor akoby na tri valce (ale idu vždy 4 mam odskušane tichy utlmeny zvuk to ma) chcem sa rozbehnut otačky ledva 1500. cez 3/4plynu pridanee a začne strielat do sania a kuckat saaa ,prejde sa tak 10-15metrov a trhne autom a zase je živee.
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Cívka a kabely umí dělat to co popisuješ.

Lambda má malý rozkmit a pokud tam máš kat, tak zadní by "pendlovat" neměla.
Zkus mrknout na ten rozkmit při zahřátí výf. plynama cca 60s při 2000ot na zahřátém motoru. Pokud ten rozkmit vzroste na standartní rozsah cca 0.2 - 0.8v, tak vyhřívání sondy nefunguje. Pokud se rozkmit nezlepší, tak ji hoď rovnou do pole.

Netěsnost sání sprejem podle ucha nevyzkoušíš. Musíš se dívat na lambda regulaci, jestli se při tom stříkání hýbe. Což při mrtvé lambdě jde blbě.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

dhfool mysliš keby dajme tomu su obe sondy K.O že by motor až tak rozhodila lambda regulacia?? ,pokial viem pri vadnej alebo odpojenej sonde by si mal brat motor udaje s Rj. na lambdach odpojenich som chodil žiadne zlepšenie nebolo.a cievka a kable boli menene sice z druheho auta ale robili to aj na prvyom sete aj na druhom čiže asi tiež nie
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Jj, rozhodit může, ale je to jak píšeš, pokud je odpojíš, tak se použije mapa v ECU.

Ten motor jsem neviděl alespoň 10 let, takže nevím co všechno je na něm "navěšené".
20kg na volnoběh je taky moc. Má to volnoběžný obtokový ventil /ICV/ ? Může se sekat v otevřené poloze. Stejně tak může být vadné odvětrání kliky, nebo vyběhaná DISA a sát přes hřídel, ale to by nebyl průtok na váze. Zkontroloval bych ten ICV.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

odvetranie motora od ventil dekla je prečistene prechodnee motor netlakuje. zaujmavost ked som mal zhodene sanie dole pozeram sa na bok sania kde by sa mali nachadzta DISA klapky a tento motor ich nemaa proste nič tam nie je vo vnutri. žiadna "zabrana" čo by delila vetvy saniaa proste otvorene obe sania a klapka medzi nimi nie je ,čo som pozeral staršie M43motory čo maju ešte hlinikove sanie tam je klapka medzi nimy a tu proste nič iba blenda na 3skrutkach s boku sania ale žiadny mechanizum s vo vnutri nie je čo by predeloval.
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Že to nemá disu máš o starost míň. Že je to z ventildeklu průchodné, ještě nezanmená, že je PCV v pořádku. Ten ICV jsi kontroloval?
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1080
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od JozefC »

Bezne som menil lambdy, koli rovnakym prejavom na 36kach.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Jakej je tlak v sáni na volnoběh?Těsní ti olejová skřín jinak bude nefunkční ventil odvětrání na některej stačí blbě zadělaná zátka oleje u už kuckaj.
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

dhfool idle senzor je u tohto motora v sani je napajani ma tak akoby taku priverku vo vnutri ,vyčistil som ho ale nepomohlo to..po čisteny kusok vyšši volnobeh 1100ot ale už sa to upravilo.problem stale pretrvava včera som to tak začal sledovat dokladnejšie zase tu poruchu a prišiel som na to : motor v tahu idem do kopca otvorena klapka škrtiaca tak na 1/2 motor začne dusit (nie vždy) ale ked ho začne dusti citim že auto spomaluje ale stale taha v obmedzenom vykone povolim akcelerator zhruba na 1/4 a motor ožije a sa zobere uplnee ako vymeneniii,..
JozefC: ale stale mi nejde do hlavy prečo to robi aj pri odpojenich sondach predsa v RJ nemože byt nahrata taka mapa čo by až takomto velkom spektre znemožnila chod motora predsa.
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bmwrepair »

S lambdama je to slozitejsi, 6 valcove motory v 36kach po odpojeni jedou normalne, u 4 valce to tak udelat nejde. Ty projevy co pises jsou typicke pro chudou smes. Cely okruh odvetrani musi tesnit jak uz tu nekdo psal tak vcetne nalivaciho vicka. Co mam zkusenosti tak tohle muze delat membrana v odlucovaci oleje
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

tento tyžden som dal dole hlavu tesnienie bolo už menene ,zabrusil som aspon ventile ,nove gufera, pozrel či hlava neni prasknuta alebo skrutena všetko ok. nahodil hlavu založil rozvod a čuduj sa svetu zase to ide ako ma nechcem to zakriknut ale už to jazdi sme tam sa ešte vyskytne dake zakolisanie otačok .ale už sa da stym presuvat :)
Odpovědět

Zpět na „BMW“