Rozvody Peugeot 306 1.9D 51kW (XUD-D9B)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ono stačí kolikrát kontrolovat sám sebe, přinesl jsem hlavu plnou pilin od brusu, a omytí a pečlivé vyčištění vodítek jsem ojebal , byl jsem v presu, nandal ventily a dal dohromady a motor začal zakopávat...Tak jsem koumal a zjistil ,že se mi zadirá ventil ve vodítku...Tak znova..VEŠKERÉ KVALTOVÁNÍ POUZE PRO HOVADO DOBRÉ JEST...Dělat ve stresu a chvátat často stojí víc peněz a času než klidná práce s časovou rezervou..Odvažuji se tvrdit, že mecháni, hlavně ti soukromní, kteří nejsou pod peřinou jsou pod permanentním tlakem a časem si to vybere svou daň. Samozřejmě zaměstnanci také, ale ti jsou pod ochranou zákonů a nejsou zatíženi neustálým přísunem složenek, a buzerací majestátu..Takže jak říká Švejk, CHCE TO KLID..
nepropadat panice...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Omlouvám se za OT. Zeptám se jde koupit na 1.8TD nebo D kovové těsnění pod hlavu? Případně dostanu do peugeota 205 1.8D motor 1.9D D9B? Dík za odpověď.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

burton.b22 píše:Omlouvám se za OT. Zeptám se jde koupit na 1.8TD nebo D kovové těsnění pod hlavu? Případně dostanu do peugeota 205 1.8D motor 1.9D D9B? Dík za odpověď.
Těsnění z nerezu koupíš kolem 500 Kč +- 100 Kč. Na 1.9 určitě, ale jestli i na 1.8 nevím, to jsem nikdy nesháněl. Origo 1.8TD BX má katalogové číslo těsnění pod hlavu 0209.Q0, zkus pohledat.
Ty motory mají stejný blok, liší se akorát vrtáním a pak hlavou. Takže převodovka není problém. Možná budou rozdílné komory termostatů, že 1.8D bude mít starý a 1.9D (D9B) už nový, ale to se dá prohodit. Pokud budeš mít nové těleso termostatu s vyhřívaným černým plastovým palivovým filtrem nad termostatem, tak musíš sehnat i novější komoru sání se vstupem uprostřed (Typ 2), ne na kraji (Typ 1)-viz obrázek dole. Pokud budeš mít starou (Typ 1) z obrázku dole, tak ti bude překážet výstup sání tělesu palivového filtru. A hlavně musíš mít vývěvu na brzdy přímo v ose vačky a většina 205 měla vývěvu ještě hnanou řemenem od vačky. Jinak výfuk je stejný, akorát odmontuj to vosí hnízdo za motorem a dej záslepku. Pokud máš posilovač řízení, možná ti tam nebude pasovat servo a budeš muset shánět jiné. Tohle ale nevím stopro, protože mám Citroena a tam servopumpa není. Ale vývěva a servo by ti tam v případě potřeby měly sedět třeba z nějaké 306, apod.
Hoď sem fotky obou motorů, co tam máš a co tam chceš dávat a řeknu ti víc.

Edit: Obrázek dole je sání motoru 1.9D D9B 51kW,
starší a novější typ. Sání motorů 1.8D 44kW a 1.9D 47kW je úplně jiné. Až poslední 1.8D ve 205(možná i jinde) ke konci výroby měly sání, jako třeba 1.9TD v Xantii.

Obrázek
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 01 črc 2017, 08:05, celkem upraveno 2 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Vím že na 1.9D je kovové těsnění mám ho právě v autě ale na 1.8 jsem nenašel. Mám motor 1.9D D9B komplet nastrojený v autě (citroen ZX) takže není problém cokoliv přehodit. Ten 1.8D co je v té 205 nemá žádné plastové sání jen hadici přímo do hliníkového sání vzadu na motoru a vývěvu právě hnanou řemenem. Servo nemám takže to bych neřešil. Uvažoval jsem přehodit motor i s převodovkou ale to si nejsem jist jestli by to šlo (řazení, poloosy atd.)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Co jsem chvilku hledal nerezové těsnění na 1.8 tak jsem ho taky nenašel, takže možná ani není. Jestli máš ve 205 1.8D sání hadicí až dozadu, tak máš na 99% ještě hranaté kanály v hlavě a na ně nedáš sání z D9B. Máš to sání na ZX ještě plastové, nebo už hliníkové s EGRem? Jestli s EGRem, tak asi zaslepit, většina 205 ho neměla a nepatří tam. Převodovku ze ZX do 205 nedávej, většina ZX má 14" kola, takže mají kratší převody a hlavně diferák a jelo by ti to zbytečně pomalu. Převodovku nech tu z 205 a poloosy taky, protože ty ze ZX budou jinak dlouhé. Řazení by ti mělo sedět, možná bude u ZX o jednu tyčku řazení navíc. Ty převodovky mají skoro stejné obaly a když si je dáš vedle sebe a podíváš se na to, tak ti bude jasné, který kus řazení, jak a kam přehodit. Není to nic složitého. Jak máš u 205 zpátečku, k sobě dopředu, nebo od sebe dozadu, jako Felda? Ohlídej si ale, abys pak měl správný typ motoru v autě(hliníkový štítek s označením typu je přinýtovaný zepředu na motoru), kvůli STK a nevyrazili tě :D
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Převodovku nechám jinak zpátečka je vedle jedničky. V tom ZX mám plastové sání bez EGR a nejsem si jist jestli se to vleze na výšku do té 205 právě.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Tak to máš ještě tu starší převodovku s tím podivným mechanismem vypínání spojky a se starším typem spojkového ložiska. Nevím, jestli bude sedět na přítlačák z D9B, možná to budeš muset nějak zkombinovat.
Kolik cm místa máš mezi víkem ventilů a haubnou?
Pokud by sání nesedělo na výšku, zkus sehnat sání z 1.9TD, to by se tam mohlo vejít a myslím, že by mělo i sedět na sací kanály D9B v hlavě. Zítra to zkusím změřit.
Pokud budeš moci vybírat, vezmi z verze bez EGRu, to s EGRem bývá dost zas*ané bordelem. Vstup EGRu do sání je zespodu, tak ber to, které bude zacpané mrazovkou.
Pozor, jsou minimálně 2 verze sání(viz obrázek dole), vezmi tu se vstupem zepředu uprostřed z aut s chladičem vzduchu vepředu(vlevo) a ne tu se vstupem nahoře na straně, kterou měly auta s chladičem vzduchu nad motorem(vpravo). U té verze vlevo je ještě u novějších provedení díl č. 3 z plastu, tak vezmi raději starší hliníkový, víc ti vydrží.
Co máš s původním motorem 1.8D, že už ho tam nechceš? To byly velice povedené motory.

Edit: Koukám do Peugeota a tam píšou, že sání z 1.9TD, o kterém jsem psal, se používalo u 1.8D s emisema EU95, takže odhaduju tak poslední 2-3 roky výroby. Takže sání z TD je stejné a vejde se tam. Myslím si, že by se tam mohlo vejít i sání z D9B, nebude vyšší.
Obrázek
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

V té 1.8D je celý vzduchový filtr od oleje a místo fridexu tam byla rezavá voda. Sání z TD mám (fiat scudo). Časem se té výměně motoru nevyhnu tak snad to nějak půjde.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Změř tlaky a uvidíš. Ale jestli se olej cpe oddychem z kliky do sání a z víčka na nalévání oleje na hlavě hulí, jako lokomotiva, tak to bude asi už dost vyběhané, nebo možná jen kroužky v háji, ale tomu moc nevěřím.
Jestli to jezdilo jen vodu, tak dej co nejdříve Fridex a dávej si velký pozor, ať ti neproreznou mrazovky, nebo různé železné trubky v systému chlazení motoru a motor kvůli tomu neuvaříš a nepopravíš. Po čase je to železo ve vodě všechno shnilé na perník a každou chvilku se objeví nějaká skulinka, kudy začne téct voda a pak to v nějakém kopci v koloně, kde nejde zastavit podržíš a je hotovo :( Bohužel vím, o čem mluvím.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ty filtry plné oleje byly častý jev, tak se oddech namířil na zem a jezdilo se dál. Bylo to dost blbě řešeno, ale tenhle motor je pašák, pokud se včas udělaly vůle na sacích ventilech, jezdil nepřetržitě, samozřejmě vše má jednou svůj konec..Ale dobře se překroužkovával, a běhal dál., hlavně ten bez turba.... :)
nepropadat panice...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Děkuji moc za rady :) Auto je rok 86 takže už to má něco za sebou. Motor tam zatím nechám dám ho nějak dohromady a uvidíme kolik toho najezdí. Startuje na drb. Mám pravě to ZX a tam je motor super celý udělaný a až ho dojezdím do konce STK tak pak ho přehodím. Čím starší auto tím lepší nové bych nechtěl :)
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“