bublinky v naftě

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od patrikE39 »

ventilek je na přívodu i na přepadu na tom koši. na bionaftu to nikdy nejezdilo.. jen na čistou.. 8mm trbuku doma bohužel nemám ale mám 8mm docela pevnou průhlednou pvc hadičku tak ta by mohla být taky?
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Na tu chvilku stačí i to PVC, bude to leopší jak nějaká neprůhledná trubka. No a pokud to nejezdilo jen na Optimal, tak jsi jistě někdy tankoval naftu s přídavkem, ne?

Jak oba dva ty ventilky chodily, zkoušels je profouknout?
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od patrikE39 »

zkusím ji.... tak jezdí to od novoty na normální naftu... ventilky jdou profouknout jen jedním směrem. ... ale když jsem zkoušel přívodní turbku nasát pusou tak neudělám tak velký podtlak abych to protáhl.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No a to je ten problém toho ztuha jdoucího ventilku, si vem, jak potom musí brát čerpadlo. Na tej zpátečce jde doufám profouknout zase jen do nádrže ;)

Co vidím na netu, tak s tím si VW asi užilo, ve státech jim dělaly problém nízký teploty nafty a ztuha chodící ten ventilek. Takže buď dostali revizi H bez toho ventilku a nebo vrtali ... No prý je tam navíc pružinka s kuličkou, je to tak, kdopak ví?
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=68872
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od patrikE39 »

takže vyzkoušeno.. vyhodil jsme sací koš, do sacího kolínka jsem dal hadičku stejného prumeru (8mm), přepad jsem nechal volně nad dírou... motor běží, v hadičkách žádná bublinka, po zahřátí termoventilu a otevření přepadu je to stále bez bublin... motor můžu vytáčet, jede jak pila a pořád bez bublin. takže co bych měl udělat?
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

To je konečně pořádnej postup. Tak to vypadá opravdu na ten sací jednosměrný ventil na koši. Odvrtej ho a do motorového prostoru dej jednosměrný ventil,
aby ti nepadala nafta.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od patrikE39 »

a ještě dodám.. když jsem napojil hadičku na výstup z sacího koše tak jsem pusou naftu nasál... jinak nemáš nejake fotky jak přesně má být utěsněná ten převlečný kroužek s tím Okroužkem na sací trubičce? ono zespodu je kroužek ale z vrchu neni nic a tam je mezera.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Jedná se o utěsnění dvou trubiček mezi sebou gumovým o-kroužkem vnitřního průměru asi 10 mm a vnějším průměrem asi 14mm. Nevím přesně. Na tenčí trubičku spojenou se sacím ventilem na koši se nastrčí O kroužek a druhá větší trubička spojená s dnem sacího koše přitiskne tento o kroužek přes pružinu. Tím je celá tato sací trubička těsná ode dna sacího koše až po jednosměrný sací ventil na vrchu sacího koše. Můžeš to vidět i na videu od kolegy z fóra.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od patrikE39 »

a jo takhle.. tak už vím kde je chyba.. on ten Okroužek už je na té trubičce od víka volný.. tak to bude asi ten problém, že?
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Možná ten zpěták na výstupu nebude třeba, uvidíš, jaký budou starty. Od kolegů ze států máš foto viz link v předchozím příspěvku, jak píše prka, gumička je po složení koše domáčklá vrchním válečkem přes pružinku do sedla spodní trubičky. Volný tedy je, musí klouzat po tej horní trubičce. Taky viz 20sec videa
https://www.youtube.com/watch?v=Y84m2yYXxq4
Obrázek

Podle týhle fotky na tom výstupu opravdu vymysleli "věc", tady je to odlomený, no, jednoduchej mebránovej ventilek to není ...
Obrázek

Poláci k o-kroužku říkaj toto
10x2mm, ale ve skutečnosti prý 9,5x2,5mm. A bacha, tohle nebude obyč guma ;)
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od patrikE39 »

už jsem dal druhý Okroužek.. ze sady těsnění na VE čerpadlo tak ten musí naftu snést dobře :D .. jinak ten původní kroužek byl na té trubičce až moc volný.. vubec k ní netěsnil.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Je třeba se přesně vyjadřovat, aby se nemusela zbytečně psát obšírná vysvětlení kolem. Jeden z tvých posledních příspěvků zní:
"a jo takhle.. tak už vím kde je chyba.. on ten Okroužek už je na té trubičce od víka volný.. tak to bude asi ten problém, že?"
Já jsem Ti však již na straně 11 psal:
"Pokud tento problém máš i s plnou nádrží tak je další možný důvod bezpředmětný. Pokud se ti však problém vyskytuje jen s prázdnější nádraží, můžeš mít špatně těsněný spoj mezi jednotlivými sacími koši, tam kde pružinka tlačí mezi příruby trubičky gumový O kroužek.
Ty jsi mi však vzápětí odepsal ve smyslu, že problém je i s plnou nádrží a že s prázdnou nádrží nejezdíš. Zákonitě potom všichni vypouštíme tuto možnou příčinu a jdeme vylučovacím způsobem na další možné příčiny Tvého nedostatečného výkonu motoru. Po Tvé další informaci ve smyslu /"ponořené sací vedení do nádrže bez sacího koše zajišťuje v plném rozsahu otáček bezproblémový chod motoru bez bublin nebo dutin"/ pak připadá v úvahu pouze špatně průchozí jednosměrný ventil na sacím koši.
Proto znovu otázka:
Projevoval se nedostatečný výkon motoru i při zcela plné nádrži ?
Pokud ano, mužeme vyloučit jakoukoliv netěsnost na obou částech sací trubičky v koši a s klidem může být odvrtán sací jednosměrný ventil na sacím koši.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Trochu odbočím, vsadím se, že většina z diskutujících by byla schopna navrhnout ssací koš s perfektní doživotní funkcí , bez gumiček a podobných "rizikových " částí..Proto tohle nerad dělám , protože mne lidská blbost ubíjí...Bohužel k ničemu mě to nepomůže... :(
nepropadat panice...
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od patrikE39 »

takže mám tam tu novou gumičku přesně jak je na tom videu.. gumička je na té trubičce od víka natěsno (né uplně že by s ní nešlo hnout.. jde posouvat ale je napevno .. vnitřkem měla skoro 10mm a venkem 14mm tak jak je psáno výš jaká má být) .. no a bubliny v hadičkách pořád lítají a auto pořád jede špatně :-/
machal22
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 29 črc 2010, 16:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od machal22 »

(wallbash)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“