Proc nejde seridit motor BKD?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Red Devil
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 14 říj 2013, 18:17

Proc nejde seridit motor BKD?

Příspěvek od Red Devil »

Ahj vsem, delsi dobu resim to ze muj motor u octavia 2 rv05 nejde tak jak jiny motory stejnyho typu
Motor nejde tak ochotne do otacek jako jiny motory a ma vyssi spotrebu.
Je to od dob co jsem auto koupil, to se spotreba pohybovala na volnobeh nad 0.6l/h a celkove prez 7l/*100km.
Bylo mi receo ze uz jsou asi natazeny rozvody a neresit.
Pak se me rozlitlo turbo, dalo se jine a s nim v rozvody, mechanik to privezl s tim, ze uz spotreba byla na volno 0.8...
Tvrdil ze je vse na pripravky a neda se s tim nic jineho nastavit.
Motor obcas cuknul a jeden vstrik mel horsi hodnoty, dal se jiny, hodnota se srovnala cukani ustalo, spotreba beze zmeny.
Zkousel jsem hybat se saci vackou, bez efektu na spotrebu, upravil se pouze zaber motoru. Nekdo rikal ze tupy vacky ze se motor tak nevypolachuje a proto nejde tak za plynem a vic zere. Pri proslapniuti plynu se motor musel jakoby nejdriv nadechnout a pak sel do otacek, jak bez zaberu tak za jizdy
Obcas ubylo mensi mnozstvi vody a na tretim valci se opet zacali menit hodnoty a auto pri rpichodu chladnych ran zacalo chytat na tri. Takze se usoudilo ze je tam asi praskla hlava a ma to na svedomi.
Koupila se jina, repasovana hlavy vc vacek, i jina vstrik lista.
Dokonce i jine vstriky/jete puvodni prodany, jedou dobre/
Dala se jina hlava, vstriky, rozvody se nastavili na pripravky, opet 0.8-0.9 na volno pri teplem motoru, samozdrejmn nemena vaha vzduchu, pal filtr.
Meneno i tandem.cerpadlo. Takze spotreba beze zmeny a studene starty porad spatny, s tim ze pri teplych to jako by zacalo strilet do vyfuku a chyta to s vybracema motoru.
Nedalo mi to a koukal jsem na rozvody, vyfukova vacka byla na ozubenem kole nastavena tak, ze ve vyrezech pro stelovaci sorouby byla uplne ke kraji po smeru otacek motoru. Tak jsem s ni hnul proti smeru. Spotreba na volnobeh ihned spadla na 0.6, chvilema 0.5l. Spadla i celkova spotreba, nektery useky jsem jel klidne o 1.5-2l mene na kratkodoby spotrebe oproti drivejsku. Motor zacal byt o poznani sviznejsi.
Nicmene studeny starty porad sptany, auto chyti hned, ale na tri, chvily se to hada, pote jednotka jakoby zada prikaz, ctvrty valec se chyti ale taky uhned stoupne monentalni spotreba klidne na 3-3.5l/h, ale jak valec zacne palit ihned zacne pada a s rostouci teplotou motoru pada dal az na tech 0.6-0.5 chvilema.
Dal jsem auto do jineho servisu. Verdikt znel: udajne vfukova vacka o zub, vstriky a hridel na ktery jsou koniky od vstriku malo utazena, jeden vstrik karbon.
Vstriky vycistil ultrazvukem, dal jiny gumicky, ty valecky na vstriky, nastavil rozvody.
Auto dnes rano, ikdyz slusne mrzlo udajne chytlo dobre, odpoledne jsem si jej prevzal. Spotreba na volno opet 0.8-0.9l
vse udajne spravne nastaveno. Studeny start zkusim rano, teply opet s efektem strileni do vyfuku a zachvenim celyho auta kdyz to chytne.


Tak bych se rad zeptal, je nekdo kdo dokaze rict proc se to takhle chova, je mozny ze by ti mechanici proste nedokazali nastavit rozvody?

je tu nekdo z okruhu louny slany kdo by tomu dokazal domluvit??

Podled druheho mechanika vsechny hodnot v poradku, turbo ikdyz repas dodava tolik tlaku kolik jednotka pozaduje, meril i tlaky uz jsem mel podezreni na spatny tlak v tom valci oc se hned nechyti..

Do auta uz investovano tolik ze ho za to ani neprodam...


Budu moc rad za jakejkoliv napad, pripadne nabidku na opravu.
Dekuji
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Proc nejde seridit motor BKD?

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Red Devil"]Nedalo mi to a koukal jsem na rozvody, vyfukova vacka byla na ozubenem kole nastavena tak, ze ve vyrezech pro stelovaci sorouby byla uplne ke kraji po smeru otacek motoru. Tak jsem s ni hnul proti smeru.
...............................................................................................................
to je prostě šílené něco takového udělat, pokud nemám přípravek na ozubené kolečko a dva kolíky nemá cenu na rozvody koukat natož pak tam s něčím kroutit, nebo se divit proč nejde seřídit motor,

nedávno jsem viděl pří pravky snad něco málo přes tři kila jsou dva druhy dají se poplést, a jak nastavit rozvody si nagogluješ ale potáčet s nějakým kolem vrámci koukání :roll:
Red Devil
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 14 říj 2013, 18:17

Příspěvek od Red Devil »

To mas sice pravdu ale uz jsem nevedel co s toim
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

no verim mechanikom ze mali z toho hlavu v smutku a nemaju s tym skusenosti tak nevedia co s tym.

je to 16V troška komplikovanejši...

neviem či ti nejake rady pomozu pretoze sam to neopravis...

tu na fore mas chlapov z CZ, Ladas, huml..ked to tam zanesies isto ti to vyriešia k spokojnosti (avšak ktovie kolko to bude znova stat).

Primarnym problemom u tychto aut su vstreky, hlavy, sedla v hlavach)

vstreky nestačí vycistit ultrazvukom...to je PRD platné. Ak je to bosch, treba to poslat na stolicu či sú aspoň ako tak dobré!...ak nie, repas.

rozvod v prvom rade na pripravky tak ako patrí podla dielenskej priručky, žiadne pohybovanie hore dole a pod!!!! (S tym sa mozes hrat ked auto nebude mat problemy a nebudes mat co robit).

to či výjde obla diera na remenici pre srobku v strede alebo troška bokom nie je až také strašne, je to len kozmetika.

Pri nastavení rozvodov keď napínaš remeň, sa tieto 2 remenice mierne pohnú, pokial to nie je natočené uplne na doraz na kraj...a je to na pripravky je to ok.

fakt ti asi nik nepovie čo tomu bude.... avšak sa uz par krat riesilo ze boli vydreté sedĺa v hlave....a niekto to prešiel frézkami ktoré nemaju dobry uhol.. potom tie vstreky podfukuju. avšak to je...teoria.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Podle toho že to moc nejede když se to dá na přípravky to naznačuje nejakej mechnickej problém nebo někdo nalisoval blbě impulzní kolo.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

to sa na to treba pozriet celkovo vieš tam mozu byt problemy o ktorych nik netuši...nemozes sa zamerat len a len na časovanie...
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

To máš pravdu, ale musí mít jistotu, že rozvody jsou opravdu v pořádku...Pokud je komprese v pořádku a rozvody , pak teprve lze řešit něco dalšího..Nejde to dělat opačně...Ale samozřejmě každá rada drahá...Já taky zjistil, po mnoha zbytečných úkonech na vstřikování a snímačích ,/u jiného motoru/ že můj problém byl vlastně na začátku, použil jsem okopírované přípravky na rozvody...Po použití origo byl problém vyřešen a samozřejmě 16V je citlivější na rozvody než 8 ventil.. :)
nepropadat panice...
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

tak hore do vačiek ide len tyčka a dole na kluku treba mat "správne" no...
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

To jo, ale jak je možné, že po každém mechánovi to dopadne jinak? /nebo dokonce o zub?/ Tady je něco špatně..
nepropadat panice...
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

viď iné vlákno...

nie je mechanik ako Mechanik
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jericho-3 píše:To jo, ale jak je možné, že po každém mechánovi to dopadne jinak? /nebo dokonce o zub?/ Tady je něco špatně..
hodně jich nemá autodata tak nasekají chyby, nedodržují postup, nemají přípravky, špatný matroš,

jezdil ke mě profi mechoš na nákladáky a dělal si na zeteku rozvody,
hlásí
na setrváku není žádná ryska tak se to neřeší

další mechoš, dělal jsem rozvody na vektře a na řemenici jsem nic nenašel, na vačce jo, nešel mi ale protočit motor, tak jsem musel povolit hlavu a motor jsem konečně protočil
Red Devil
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 14 říj 2013, 18:17

Příspěvek od Red Devil »

Nevim jestli jsem zminoval, ze byla na aute menena rj, chtel jsem si nechat upravit teple starty a hned to trochu popohnat. Byla mi doporucena jina rj motoru, ze mam starou verzi kde se trhali procesory a v ni byl upraveny soft.

No a dnes jsem prisel na to ze celou dobu je chba asi tady.
Dal jsem zpet starou jednotku a spotreba hned spadla.

v aute je jednotka oznacena 06g 906 016 f jakozto puvodni
a byla nahrazena 03g 906 021 ld

U obo je jina vstrikovana davka paliva

a projevuje se to na spotrebe
Tak uvidime rano co starty
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, člověk je prostě omylný a vždy více lidí víc ví, a proto je v servisu víc mechánů, což je přepoklad že práce bude odvedena spolehlivě..Kde už by měl mit majitel "jistotu" že mu pomohou než v servisu? Bohužel není servis jako servis, proto jsem taky vděčný za svou šikovnou a jemnou zubařku... :D
nepropadat panice...
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Red Devil píše:Nevim jestli jsem zminoval, ze byla na aute menena rj, chtel jsem si nechat upravit teple starty a hned to trochu popohnat. Byla mi doporucena jina rj motoru, ze mam starou verzi kde se trhali procesory a v ni byl upraveny soft.

No a dnes jsem prisel na to ze celou dobu je chba asi tady.
Dal jsem zpet starou jednotku a spotreba hned spadla.

v aute je jednotka oznacena 06g 906 016 f jakozto puvodni
a byla nahrazena 03g 906 021 ld

U obo je jina vstrikovana davka paliva

a projevuje se to na spotrebe
Tak uvidime rano co starty


za "F" je priama nahrada "HF"
"LD" je pre ročníky 2006-2008
netrufam si povedat aky je v tom rozdiel...
a ci tie softy v tych jednotkach su pôvodné!!!!! a nie upravovane!!!
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Red Devil
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 14 říj 2013, 18:17

Příspěvek od Red Devil »

Mam tam chybu, puvodni jednotka je HF, za tu LD jde?

kazdopadne i na te puvodni HF mam vetsi davku paliva, nez uvadi Humk tu z fora, jak jsem nekde nasel
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“