
rozvody O1 1,9 tdi 66kw
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- miroteplicky
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 330
- Registrován: 12 pro 2015, 13:14
- Bydliště: Tepláčky
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01 srp 2012, 12:01
- Bydliště: Praha
Ahojte pašáci. Nedávno jsem koupil starýho pašíka s rotačkou Bosch . Je to kombinace 1.9 TDI 66kW s 4 rychl. automatem. Motor běžel pěkně, startoval i bez žhavení ( žhavičky jsou KO) a to i v zimě. Dokonce i s poměrem nafta / friťák 1/1 .. Nedávno jsem jel po dálnici a celkem jsem to švihal. A v kopci to najednou chvílema přestávalo táhnout. Jako,když sundám nohu z plynu. Ale mezitím to zase táhlo normálně. udělalo to tak 3x během cca 20sec. Pak jsem vyjel na kopec a sundal nohu z plynu a motor chcípnul. Normálně jindy to jen začne brzdit motorem ( je to automat a já nevyřazuji) . ale tehdy prostě chcípnul . tak jsem doplachtil na Exit pod kopcem a zastavil na okresce- kam jsem naštěstí doplachtil. Zkusil jsem nastartovat a motor se jen těžce převaloval. jako by byla slabá baterie. Zvednul jsem kapotu a uviděl únik chladící kapaliny přes nedotažené víčko expanzky. Uniklo tak cca 1litr. po chvílce kapalina zatekla zpět do motoru a já doplnil studenou vodou do rysky. Zkusil jsem zastartovat a motor už točil, ale nenaskočil. Tak jsem to odtáhnul domu a makám na tom. Startování provází nestandardní zvuk . Jakoby jeden válec chtěl naskočit, nebo naopak jeden válec vyluzuje nezdravý zvuk. Když vymontuju žhavičky, zvuk je podobný. Takže snaha o vznícení paliva ve válci to asi nebude. Měl jsem podezření na fouklé těsnění pod hlavou, protože to vyhodilo tu vodu. Ale také to mohlo být způsobeno lokálním přehřátím . Motor chcípnul z plného výkonu. Takže se přestal chladit a voda , která byla zrovna v motoru se prostě přehřála a vybublala. Čerpadlo odebírá naftu( z nádobky samospádem) , z vysokotlakého potrubí tryská nafta(Ucpáno prstem a i tak stříká nafta ).. Po delším startování se párkrát ozve výbuch a vyvalí se nějaký čmoudík z výfuku a motor se snad i snaží rozběhnout. Ale nechytne.
Myslel jsem na přeskočení zubu, tak jsem sundal řemen a chtěl načasovat rozvody. ( čerpadlo na kolík, vačku na pravítko a setrvák na rysku. ) Kolík, pravítko jsem nastavil. Ale nemohu najít kontrolní díru na bloku motoru. je to totiž automat a setrvák tam není. je tam hydroměnič. Tak jsem hledal na řemenici klikovky. nenašel. jsem nic dostupně viditelného . Tak jsem nastavil Horní úvrať 1. pístu. Ale je to přesné???? Motor točí, ale nenaskočí. Asi budu muset změřit komprese. Už jsem koupil sadu na měření kompresí. eletrika je asi OK. Na chcípacím elektroventilu na čerpadle se při startu objeví 12V .... No začnu těma tlakama. Že by " nesmrtelnej " motor takhle zásadně zlobil?? nemáte někdo radu, co ještě zkontrolovat a jakým způsobem?? měřit tlaky v palivovém systému neumím, nemám tlakoměr....
Myslel jsem na přeskočení zubu, tak jsem sundal řemen a chtěl načasovat rozvody. ( čerpadlo na kolík, vačku na pravítko a setrvák na rysku. ) Kolík, pravítko jsem nastavil. Ale nemohu najít kontrolní díru na bloku motoru. je to totiž automat a setrvák tam není. je tam hydroměnič. Tak jsem hledal na řemenici klikovky. nenašel. jsem nic dostupně viditelného . Tak jsem nastavil Horní úvrať 1. pístu. Ale je to přesné???? Motor točí, ale nenaskočí. Asi budu muset změřit komprese. Už jsem koupil sadu na měření kompresí. eletrika je asi OK. Na chcípacím elektroventilu na čerpadle se při startu objeví 12V .... No začnu těma tlakama. Že by " nesmrtelnej " motor takhle zásadně zlobil?? nemáte někdo radu, co ještě zkontrolovat a jakým způsobem?? měřit tlaky v palivovém systému neumím, nemám tlakoměr....
passat 1.9 TDI
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33641
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Ještě jsi nenapsal, co ti jde za čoudy z výfuku, když startuješ, pokud je to bílé a motor se snaží chytit, tak bych nějaké tlaky v systému neřešil.U automatu je samo s určením Hů často problém, ale poslechni ostatní a změř tlaky, často stačí dát na kliku oříšek 19 dvanáctihran a rukou s golou motorem přetáčet, pokud tam bude mrtvé místo/mezi kompresí bude prodleva/, tak ten válec je bez tlaku...A jistě jsi sám pašák, když jezdíš na ty sračky, které používají české socky bez úcty k motoru..Vůbec bych se nedivil, kdyby ti motor vystavil účet, který si plně zasloužíš... 

nepropadat panice...
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01 srp 2012, 12:01
- Bydliště: Praha
Jojo. Už jsem starej-50let. Vyučenej jsem elektrikář. S diagnosou závady jsem dnes takto daleko: Změřil jsem tlaky a byly značně nerovnoměrné. Stříknul jsem dírou od žhaviček olej do válců. Na vojně jsme takto zkoušeli, zda ztráta komprese je zapříčiněna ventilama, nebo kroužkama. Po aplikaci oleje se komprese trochu zlepšily. Sundal jsem hlavu a uviděl příčinu. 1. a 2. píst jsou poškozeny a chybí kousky pístů na krajích nad kroužkama . Odlomily se . Vložky válců jsou podrápané a na první vložce je na podrápané stěně dokonce natavenej hliník z pístu. nalil jsem do obnaženého válce trochu oleje a ten hned protekl pod píst. Takže motor KO. I sehnal jsem na Bazos.cz prý údajně plně funkční motor . Prý před demontáží z auta nastartoval bez žhavení na škrt. Uvěřil jsem a koupil ho . Namontoval jsem motor z Bazose. Všechno připojím a motor točí, ale nenaskočí. čerpadlo naftu odebírá. Budu bádat- měřit, .... Na motoru z Bazos.cz jsem musel vyměnit rozvoďák, opravit strhlý závit jednoho ze 4 šroubů , které drží řemenici na klikovce.vyměnit čerpadlo chladící kapaliny, vyměnit držák alternátoru( byl prasklý) .......... A k té výměně rozvoďáku : pravítko na vačku, kolík do kola čerpadla... všechno OK. Ale značku horní úvrati 1. pístu jsem prostě nenašel. Setrvák tam není. je tam jen kolo s ozubeným prstencem( pro startér) , ke kterému se přišroubuje hydroměnič. Takže žádná značka tam není. I sundal jsem řemenici na plochý drážkový řemen( stejně jsem musel opravit ten strhlý závit) . takže jsem obnažil ozubenou řemenici klikovky a na ní rovněž žádná značka.... Takže jsem to zase nastavil podle "drátu". Dírou od žhavičky jsem strčil do prvního válce drát a podle něj nastavil jsem motor do horní úvratě. Myslím, že docela přesně. Ozubené kolo na klikovce má pár zubů a pokud s kolem otočím o zub, a tedy sjedu z horní úvratě, zcela jasně je to patrné a měřitelné. Myslím, že není možná mýlka.Pokud pootočím řemenici klikovky o jeden zub, zcela jasně naměřím píst mimo horní úvrať. Takže i když nastavím čerpadlo na aretační trn- ( průměr 16mm) , vačku na pravítko bez vůle, píst je zrovna na vrcholu.. motor nemá sebemenší snahu nastartovat. kdybych se seknul o zub, alespoň by to prý blafalo,... No je pravda, že rozvody s původním poškozeným řemenem ( mluvím o motoru z Bazos.cz, který prý normálně fungoval) byly nastaveny o jeden zub na ozubeném kole čarpadla. Pokud bylo pravítko na vačce a motor v horní úvrati prvního válce, nešel zasunout aretační kolík na čerpadle. Pomohlo pootočení kola čerpadla o jeden zub. Teď je to na značkách a motor stejně nenaskočí. Ten původní motor s tímto postupem nastavení rozvodů se alespoň snažil a jeden válec pálil... No nechci soudit prodávajícího. Udělám pár měření a uvidím.
passat 1.9 TDI
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01 srp 2012, 12:01
- Bydliště: Praha
Jojo . jezdilo to dobře na olejonaftu. Míchal jsem to 1/1. Startovalo to i v zimě bez žhavení. Sice hůř, ale motor vždy naskočil. Ano , jsem socka. Jako IT analytik a servisní technik pobírám u svého zaměstnavatele- Dopravní podnik Hlavního města Prahy- plat 22 000 čistého. V 50 letech po 30 letech budování kapitalismu jsem se vypracoval na maximální profesní třídu. Už výše nepopolezu a větší výplatu nedostanu. takže jsem, socka ... No ale nemyslím si, že jsem motor odpravil přímo provozem na olej. Spíše jsem podcenil a zanedbal motorový olej. koupil jsem CARLSON 10W40 v akci v supermarketu. najel jsem na něj cca 8000km... Takže doteď nic špatného a neobvyklého. ALE!!! Někdo přede mnou zřejmě něco dělal s převodovkou a motor při rychlosti 100km/h točí 3000rpm. A já jel docela dlouho - cca 10 minut - rychlostí cca 140km/h a motor točil 4500rpm. takže jsem ho asi uhnal a zadřel. jak jinak. Ale máte pravdu, že použitý fritovací olej obsahuje spoustu pro motor škodlivých minerálů- například kuchyňské soli... které se dostávají do motorového oleje a ten rychleji degraduje a ztrácí mazací funkci. Tedy určitá souvislost fritovací olej v palivu a zadřený motor tu zcela určitě existuje.Kdybych častěji měnil motorový olej a nejezdil tak rychle, motor by určitě sloužil dlouho. Problém je, že i kdyby se mi podařilo auto zprovoznit, bude mít furt problém s tou převodovkou a i kdybych jezdil jen na naftu, nebude to auto na dálnici. Myslím, že pokud bych jezdil po dálnicích 130km/h a více , zadřel bych motor znova. Určitě mi dáte zapravdu, že dieselovy motory by se tak dlouho - přes 4500rpm - točit neměly. Myslím, že do mého pašíka dal někdo autom. převodovku z benziňáka. Ty otáčky by odpovídaly.
passat 1.9 TDI
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01 srp 2012, 12:01
- Bydliště: Praha
A uživatel VW jsem z donucení. " zdědil" jsem tento VW od kámoše, který mi dlužil nějaké peníze . Dal jsem si ho dohromady- jen maličkosti- a radoval se z nízké spotřeby a těšil se na nesmrtelnost starýho motoru 1,9TDI . Jinak jezdím s Mondeem 2,5 V6 . I tenhle motor prý je nesmrtelný. Určitě není. Zatím měl problémy s volnoběžným ventilem, altíkem,zpuchřené hadičky odvětrání vík.... zatím samé maličkosti. ... Ale ŽERE jako sviňa. pod 10l/100Km se dostanu jen zcela vyjímečně. takže do starýho mechanickýho motoru v pašíku jsem se skoro už zamiloval. No ale jak to vypadá, láska k Mondeu bude asi trvalejší. Nebo poradíte někdo, jak najít nějakou značku horní úvratě??
passat 1.9 TDI
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01 srp 2012, 12:01
- Bydliště: Praha
Už jsem to rozlousknul a motor běží. Musel jsem správně nastavit naftový čerpadlo. někdo přede mnou nerespektoval systém značek na rozvodech a přeskočený zub lajdácky nandaného rozvodového řemene " vykompenzoval " extrémním pootočením celého čerpadla na těch třech šroubech . Proto mi to po správném nastavení rozvodů nešlo nastartovat.... Teď už to startuje i bez žhavení .V mém VW je 4 rychlostní automat AG4 01N a ještě nelze řadit manuálně. Takže neznalost řidiče lze vyloučit, neboť převodovka si řadí sama. No je pravda, že nemá ukazatel , takže prakticky nevím, co je tam za kvalt. Ale ať počítám, jak počítám, jsou tam 4 kvalty a 4. rychlost to tam hodí už při 60Km/h. je pravda, že jsou tam takový " mezirychlosti" Někdy tu mezirychlost ( nezaaretovaný hydroměnič ) převodovka podrží trochu dýl, takže na ní auto chvíli jede. Ale je to jak kdy. Hlavně, když jedu hodně rozvážně. No není samozřejmě vyloučené, že má převodovka nějaký problém. Ale napočítám 4 kvalty . servisní dokumentaci mám.ale neradí tam , kde hledat značku horní úvrati v případě použití AT. Podle dokumentace jsem si zhotovil přepínač a tímto jsem dle tabulky simuloval práci ŘJ ve snaze ověřit si, jestli chybu nedělá ŘJ převodovky. Takže jsem si vlastně udělal manuální ovládání AT:-))). A výsledek? - Chyba není v ŘJ. Prostě převodovka točí s koly více, než je zdrávo. I koupil jsem na BAZOS.cz od cikána údajně funkční převodovku . Rozebral jsem jí až doma a zjistil, že jsou totálně očesaný kolečka planetového měniče . takže převodovka od cikána je nepoužitelná. Ale jinak je zachovalá- lamely jsou zánovní......kdyby jste někdo chtěl...přeprodám.
Naposledy upravil(a) Pavel Vraštil dne 28 srp 2018, 07:07, celkem upraveno 2 x.
passat 1.9 TDI
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01 srp 2012, 12:01
- Bydliště: Praha
Ahojte. Motor běží, ale začal týct chladič. Asi, jak jsem sundaval předek, tak se trochu hnul a teče. Stáhnul jsem ho velkou truhlářskou svěrkou a přestal. Takže to zajistím asi drátem- stáhnu chladič několika smyčkama drátu. Kupovat novej chladič do takhle starýho auta rozhodně nebudu.
passat 1.9 TDI