vymena brzdovky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 895
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

vymena brzdovky

Příspěvek od jjuriss »

chcem sa opytat, ked som menil celu brzdovku/vypumpoval staru a nalial novu + odvzdusnil brzdy/ treba odvzdusnovat aj spojku? ak ano ako?... dakujem
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
BugiJČ
Přispěvovatel
Příspěvky: 244
Odpovědi: 0
Registrován: 10 dub 2011, 10:54
Bydliště: Tábor

Příspěvek od BugiJČ »

Určitě bych jí odvzdušnil. Nevim jaké auto ale odvzdušňovák bývá na spojkovém válečku.
Bugi
sakytu
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2010, 18:50
Bydliště: SVK / Zlate Moravce

Příspěvek od sakytu »

ak si pri vypumpovavani dolieval do nadrzky novu aby nenatiaho vzduch tak nemusis odvzdusnovat
VW Golf IV Variant 1,9TDI ALH -> EGR-off + TT puky + ATD+HDS57+VR6+ GGU Dlhy 5Q + 312mm ATE v predu + ATE v zadu + FB Sprint 764 + Chip by TDIFun-> 106kW/145PS/351Nm
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 895
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

no praveze ten vzduch tam natiahlo ok, pohladam, pokukam odvzdusnovak, a odvzdusnime..
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20293
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Zbytečně sis přidělal práci....jak je psáno výš - stačí povolit odvzdušňovák jeden po druhým a dolévat kapalinu tak dlouho až ti jde z odvzd. čistá...
sakytu
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2010, 18:50
Bydliště: SVK / Zlate Moravce

Příspěvek od sakytu »

niekde som cital ze spojka sa odvzdusnuje za pomoci laveho predneho strmena => hadickou spojit odvzdusnovak strmena s odvzdusnovakom spojkoveho valca a pretlacat kvapalinu z brzdoveho strmena do spojkoveho valca odvzdusnovakom tak aby vzduchove bubliny vytlacilo zo spojkoveho valca do nadrzky z kvapalinou.
Znie to zaujimavo :o .
Mne to robil kamos s podtlakovou odvzdusnovackou po vymene spojky.
Ale pokial ti spojka pekne vypina, tak by som to neriesil...
VW Golf IV Variant 1,9TDI ALH -> EGR-off + TT puky + ATD+HDS57+VR6+ GGU Dlhy 5Q + 312mm ATE v predu + ATE v zadu + FB Sprint 764 + Chip by TDIFun-> 106kW/145PS/351Nm
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20293
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jojo, podobný postup je i při výměně brzdovky u motorek, nebo třeba montáži pancéřových hadic,natlačí se to zespod nahoru, odvzdušnit to klasickou cestou je na celej den...

to s tím propojením třmenu s válečkem jsem neslyšel - ale zní to logicky
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

U spojky to chápu, je to stará finta, využít tlak brzd na odvzušnění spojky, ale u brzd jak tu kapalinu chytat a jak poznat, že jednotlivá vedení jsou plná nové?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20293
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

používám pruhledný akvarijní hadičky a skleničku od tatarky ;)
až prostě jse pěkně čistá kapalina, tak to zavřu a je
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 895
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Příspěvek od jjuriss »

tak brzdy odvzdusnene.... spojka nebolo treba, chvala bohu :)
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
Hacman
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 14:25

Příspěvek od Hacman »

Zdravím, nechcem zakladať novú tému tak píšem sem, aj keď táto je už veľmi stará.

Na Octavii 1, 1.9 TDI som menil brzdovú kvapalinu, klasicky, pumpovaním brzdovým pedálom. Po niekoľkých zošliapnutiach, kedy kvapalinu normálne vytláčalo však pedál zostal tvrdý, nešiel zošliapnúť napriek tomu, že odvzdušňovák som mal povolený. Normálne zostala brzda tvrdá. ako keby ten odvzdušňovák bol dotiahnutý. Musel som naštartovať motor a pokračovať pri naštartovanom motori. Už sa niekto s niečim podobným stretol? Aké máte na to vysvetlenie?
Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
ondra.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 339
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2015, 10:33

Příspěvek od ondra.p »

roman1648 píše:jojo, podobný postup je i při výměně brzdovky u motorek, nebo třeba montáži pancéřových hadic,natlačí se to zespod nahoru, odvzdušnit to klasickou cestou je na celej den...

to s tím propojením třmenu s válečkem jsem neslyšel - ale zní to logicky
To propojení třmenu s válečkem byl postup psaný přímo v dílenském manualu u starších BMW a docela to funguje :)
Hacman
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 14:25

Příspěvek od Hacman »

Zrejme si dotaz nepochopil, pri odvzdušňovaní bŕzd sa predsa strmeň s ničím neprepája. Jednoducho nasadíš na odvzdušňovák hadičku, tú daš do nejakej nádobky a šliapeš.
Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“