O1-řazení (spojka+olej)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
O1-řazení (spojka+olej)
Zdravím, tenhle tyden jsem nechal vymenit u své octy 81kw spojku s dvouhmotou, která byla uz v hajzlu (řazení obcas pres synchrony, jednicka a zatecka treba napotreti) a k tomu rovnou olej v převodovce (sam jsem ho uz jednou měnil pred 100tkm za origo). Spojka sachs, olej castrol syntrans transaxle 75w90.
Pres synchrony mi to uz neradi, ale paka vyzaduje pomerne dost sily a celkově musim radit pomaleji. Jednicku tam musim trochu narvat a zpatecka je taky taková těžší,se seslapnutou spojkou a vyplym motorem.
Chci se tedy zeptat, zda mam doufat, ze si to sedne kvůli spojce a nebo jestli jsem tam dal s dobrým záměrem olej na hovno a mam zase vyhodit litr za origo? (ten v tu chvíli nebyl na skladě) nerad bych to dělal zbytečně...
Diky za tipy
Pres synchrony mi to uz neradi, ale paka vyzaduje pomerne dost sily a celkově musim radit pomaleji. Jednicku tam musim trochu narvat a zpatecka je taky taková těžší,se seslapnutou spojkou a vyplym motorem.
Chci se tedy zeptat, zda mam doufat, ze si to sedne kvůli spojce a nebo jestli jsem tam dal s dobrým záměrem olej na hovno a mam zase vyhodit litr za origo? (ten v tu chvíli nebyl na skladě) nerad bych to dělal zbytečně...
Diky za tipy
Děkuji za odpovědiHuml píše:dal bych origo nebo třeba ravenol, toto 75W/90 tam stejně nepatří

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 13762.html
Takze tento? (ten jsem tam mel doposud)
A ten co jsem nalil ted tam nepatří proč? Krome toho, ze neni original
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
po 10 letech jsou teď nový origo taky trochu jinačí než byly, každopádně s olej od Castrolu mám prostě stejnou zkušenost, po výměně to šlo ztuha, jak kdyby bylo -20, navíc mám proti Castrolu všeobecnou averzi, takže asi tak (i když jemožný, že dřív byl ten prvovýrobovej olej taky Castrol), teď poslední dobou používáme Ravenol a zkušenosti zatím dobrýČíča píše:Ctu nejake 10 let staré vlakno, kde pises, ze jsi tam lil olej do 6q,který by mel byt jeste řidší. Tvrdíš to i po deseti letech?Huml píše:ty origo oleje jsou řidšíco si budeme povidat, mam najeto 316tkm a olejem tu převodovku asi nespasim...ale klidne to ještě zkusím
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33538
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
a nebo se ti na synchrony novým olejem nanese nějaký záhadný plastifikátor a stím neuděláš nic, dáš třeba obyčejný hydraulický olej OTH 32, nevím jak se řazení stane jak u automatu a pak dáš origo ověřený z autoizáku prověřený a je to ok, když ho tam dáš zrovna změnu nepoznáš, stím mám pár zkušeností 

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
To asi může, ale ten rozdíl (zhoršení dráhy řazení) začal teď po výměně spojky a oleje v převodovce. Navic olej dava smysl, protože kdyz stojím a projedu si s nohou na spojce drahy, jde to nejdriv ztuha a napodruhé uz lépe. (predstavuju si to tak, ze olej vytlacim a pak to jde, nez se zase rozjedu a naleje se zpet)frantisek28 píše:Nic proti oleju, ale nemoze to robit kulisa radenia, zatvrdnuta vazelina?
Mozno ju staci vycistit, premazat a rychlosti tam budu zas padat ako za mlada...
Takze zbývá otázka, zda origo, ravenol a nebo shell

http://www.ravenol.cz/katalog/70-ravenol-tsg-75w-90
Tento je ten, který máte na mysli? Cena je stejná jako u orgio...
Tento je ten, který máte na mysli? Cena je stejná jako u orgio...