Výmena chladiacej kvapaliny
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Výmena chladiacej kvapaliny
Zdravím, aké množstvo chladiacej kvapaliny sa dá reálne vypustiť z O1 (auto z podpisu)?
Podľa príručky je obsah kvapaliny 6,8 l, no reálne vytiekli 4 l. Kvapaliny bola vypušťaná najprv cez vypúšťací ventil, potom boli porozpájané hadice z a do chladiča a nakoniec bola vytláčaná vzduchom cez vyrovnávaciu nádžku ale všetka kvapalina aj tak nevytiekla. Vypustených a vymenených teda bolo iba cca 60% kvapaliny.
V servisnom manuály sa uvádza vypúšťanie kvapaliny len cez ventil.
Ako sa teda dá vypustiť všetka kvapalina?
Vďaka
Podľa príručky je obsah kvapaliny 6,8 l, no reálne vytiekli 4 l. Kvapaliny bola vypušťaná najprv cez vypúšťací ventil, potom boli porozpájané hadice z a do chladiča a nakoniec bola vytláčaná vzduchom cez vyrovnávaciu nádžku ale všetka kvapalina aj tak nevytiekla. Vypustených a vymenených teda bolo iba cca 60% kvapaliny.
V servisnom manuály sa uvádza vypúšťanie kvapaliny len cez ventil.
Ako sa teda dá vypustiť všetka kvapalina?
Vďaka
Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
Nejlépe je měnit kapalinu při rozvodech, kdy je venku vodní pumpa. Nebo alespoň vyhodit termostat, pak toho vyteče většina
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


To, že nejaká kvapalina v motori zostane je mi jasné, ale aby jej zostalo viac ako 40% tak to sa mi normálne nezdá. Preto som sa pýtal aké máte reálne skúsenosti s množstvom vypustenej kvapaliny. Kvapalina sa mení po 5. rokoch z dôvodu zniženia mrazuvzdornosti a antikoróznej ochrany. Aká bude teda ochrana motora keď v ňom zostane také veľké množstvo starej kvapaliny?
Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33701
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
píšou že když měníš pumpu tak musíš vyměnit kapalinu vždy, že nová kapalina udělá na pumpě antikorozivní povlak a ta stará ty vlastnosti nemá a přímo ji hned korodujeMirekX píše:Nejlépe je měnit kapalinu při rozvodech, kdy je venku vodní pumpa. Nebo alespoň vyhodit termostat, pak toho vyteče většina
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33701
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
to neřešHacman píše:Aká bude teda ochrana motora keď v ňom zostane také veľké množstvo starej kvapaliny?
co vím já tak kaplaina je u nového motoru na pět let a když se mění tak každé tři roky, pokud to tak budeš dělat bude po dvaceti letech uvnitř motoru jak v pohádce a nemá cenu o tom dále filozofovat

servisní interval chladící 3 a brzdová 2 roky a

pokud je motor uvnitř chycený korozí nepomlůže ani svěcená

Od určité doby některé firmy šetří a nedávají jak výpustné šrouby do chladiče, tak do bloku. Poté odstraňují i teploměry motoru a když už jej tam nechají, tak to cenzuruje ŘJ, takže pokud chceš cokoliv na autě dělat, musíš se poradit s ŘJ. Což má za následek, že i když auto dobře jezdí, skvěle chytá a málo žere, jiné hodnoty než předepsané které vysílá ŘJ deptají majitele moderních vozů a žijí ve stresu..Tvůj stres je pochopitelný, nalít novou chladicí kapalinu, popřípadě olej, jak do motoru , tak do převodovky s pocitem, že tam část sraček zůstala člověka štve..Ale jelikož všechny předpisy, kdy co vyměnit jsou nadsazené, tak ty 2 litry funkci s doplněním zbytku novou náplní neovlivní..Ono nalít místo těch moderních sraček Paraflu, tak tam může být i 10 let.. 

nepropadat panice...
přesně tak, pokud toho chceš dostat u O1 ven co nejvíc tak vyndat termostat.. tam toho zbude dost a navíc pokud pod tím zrovna budeš ležet a čváchne ti to do xichtu, tak tě další nápady s vypouštěním přejdouMirekX píše:Nejlépe je měnit kapalinu při rozvodech, kdy je venku vodní pumpa. Nebo alespoň vyhodit termostat, pak toho vyteče většina

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33701
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33701
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice