Problém 1,9 TDI 66 kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
porez
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 24 led 2006, 12:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Problém 1,9 TDI 66 kW

Příspěvek od porez »

Zravím odborníci. Chtěl bych se zeptat co by mohlo způsobovat následující věc (zatím to není až takový problém):
Nepravidelně se po nastartování stává, že někde něco slabě a rytmicky kovově cvaká (jakoby nějaký ventil) a potom se zdá, že nemá optimální chod.
Naopak se někdy stane, že po nastartování nic cvakat nezačne a v tom případě je motor slyšitelně tišší, má vysloveně sametový zvuk, jde o něco lépe a plynuleji do otáček, rychleji se zahřívá a spaliny nejsou po studeném startu tak "náklaďákovité" jako v prvním případě. Díky za reakce.
VW Golf 3 Variant 1,9 TDI 66 kW (typ ALE) 1998
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Co píše vag? Motor chytá bez problémů?
porez
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 24 led 2006, 12:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od porez »

Na VAGu to zatím nebylo, zatím jsem si říkal, jestli někdo neřešil něco podobného a nebude vědět.
Motor chytá bezvadně studený i teplý. Nijak extrémně po zahřátí nekouří. Jiných projevů, než jsem se snažil popsat, jsem si v té souvislosti nevšiml.
Tak jsem si říkal (jak tak pročítám různé příspěvky), jestli by se nemohlo jednat třeba o ten ventil N75 nebo podobně. Podotýkám ale, že nejsem odborník. Na něco takového usuzuji podle toho jemného cvakání.
VW Golf 3 Variant 1,9 TDI 66 kW (typ ALE) 1998
Tomasvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 584
Registrován: 16 zář 2007, 11:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Piešťany(skoro)

Příspěvek od Tomasvw »

to cvakanie ide z motorového priestoru ?
porez
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 24 led 2006, 12:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od porez »

Ano, když stojím před autem, tak se mi zdá, že to jde někde z míst kolem palivového filtru. Ale je fakt, že u auta je těžko poznat, odkud jde zvuk. A je to takové jemné a rytmické. Přirovnal bych to k nějakému spínači. Při běžícím motoru to ale jasně slyším, když stojím vedle.
VW Golf 3 Variant 1,9 TDI 66 kW (typ ALE) 1998
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1640
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

Jestli to opravdu cvaká u paliváku, tak to bude N75, pač je hned vedle... Ale nějak by jej neřešil, pač u G3 to cvaká pořád... Včetně te moji... (noteeth)
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
porez
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 24 led 2006, 12:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od porez »

No, taky zastávám názor, že se neopravuje to co není pokažené apod., ale jak jsem psal - když se stane, že to cvakat nezačne, motor má jiný (lepší) chod. Ještě mě napadl EGR, nemůže to mít nějakou souvislost? Je N75 nějak ve spojení s EGR?
VW Golf 3 Variant 1,9 TDI 66 kW (typ ALE) 1998
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“