chiptuning a spotřeba dle palubního počítače

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
vencas
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:20

chiptuning a spotřeba dle palubního počítače

Příspěvek od vencas »

Chtěl bych se zeptat, jestli se dá věřit spotřebě udávané palubním počítačem při úpravách výkonu. Podle mého při chiptuningu ano ( delší vstřik o kterém by měla řídící jednotka vědět, o kolik víc vstříkla). Při výměně trysek za větší ( např. do 90 HP TDi tryska Sprint520) ale řídící jednotka přece neví, že dává víc, takže ukazuje hodnoty jako pro původní slabší verzi. Je to tak?
Octavia 66 kW
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Dá se to nastavit v softu.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

vencas: pri vymene trysek je tomu skutecne tak...zaclo mi to pak ukazovat hodnoty 3,7-4l/100km...docela pekne, ale mensi dojezd me privedl zpatky do reality... :D
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Väčšinou ani po chiptuningu to nekazuje dobre, ale menej ako v skutočnosti. Neviem prečo- možno sa tá spotreba počíta z inej mapy, ktorá sa bežne pri chiptuningu neupravuje. Viac by asi vedel povedať Reesha... Možno on to robí tak, že to ukazuje dobre, nevidel som žiadnu úpravu od neho.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Od toho je tam možnost ve VAGu zkalibrovat PP
elit
Přispěvovatel
Příspěvky: 392
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:55

Příspěvek od elit »

Andre píše:Od toho je tam možnost ve VAGu zkalibrovat PP
Jakym zpusobem?
VW Passat 3C 2008 BMP
Uživatelský avatar
Karl
Aktivista
Příspěvky: 1228
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 16:56
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od Karl »

elit píše:
Andre píše:Od toho je tam možnost ve VAGu zkalibrovat PP
Jakym zpusobem?


Zravna u takého Passata ako máš ty som sa to pokúšal s Kalibrovať a jednotka túto funkciu vypadá, že npodporuje Ináč oktávvie, Seaty u väčšiny to ide ale u PD som to nemohol nájsť aj keď VIS píše žeby to malo ísť.
Ešte, že existujú benzíny ináč by boli mechanici bez roboty :) preto mám 911 Turbo :) :DD
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1271
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

Alex píše:Väčšinou ani po chiptuningu to nekazuje dobre, ale menej ako v skutočnosti. Neviem prečo- možno sa tá spotreba počíta z inej mapy, ktorá sa bežne pri chiptuningu neupravuje. Viac by asi vedel povedať Reesha... Možno on to robí tak, že to ukazuje dobre, nevidel som žiadnu úpravu od neho.
Ahoj.

Záleží jak je chip udělaný. Chip může rozhodit palubní počítač pěkně :-).

Pokud dělám čip normální (ne žádnou brutalitu), tak palubní počítač ukazuje spotřebu jak má. U brutality záleží, co se s tím všechno dělá.

Je možné pomocí diagnostiky udělat nějaké korekce.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Ale niekedy tie korekcie jednoducho nestačia. :( Je tam len malý rozsah nastavenia. A na niektorých autách to nastavenie nie je vôbec. Okrem toho nie vždy je to riešenie, napríklad u mňa palubný počítač ukazuje malú spotrebu, ak idem kľudne, ale ak tomu riadne dávam, ukazuje zase nereálne veľa. Takže tá spotreba nemusí byť vždy posunutá jedným smerom a lineárne, u mňa sa krivky skutočnej a nameranej spotreby pretínajú v nejakom bode, takže korigovať sa to nedá. :(
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1271
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

Alex píše:Ale niekedy tie korekcie jednoducho nestačia. :( Je tam len malý rozsah nastavenia. A na niektorých autách to nastavenie nie je vôbec. Okrem toho nie vždy je to riešenie, napríklad u mňa palubný počítač ukazuje malú spotrebu, ak idem kľudne, ale ak tomu riadne dávam, ukazuje zase nereálne veľa. Takže tá spotreba nemusí byť vždy posunutá jedným smerom a lineárne, u mňa sa krivky skutočnej a nameranej spotreby pretínajú v nejakom bode, takže korigovať sa to nedá. :(
Pravda. V takovém případě jedině chipem. Pokud se jedná o rozsáhlejší úpravy, je to problém. Zatím jsem to neřešil, každého zajímalo spíše stádo pod kapotou :) a nemuseli jsme se tímto zatěžovat.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Kone sú prvoradé, to je jasné :D ale aj palubák by potešil... Ale už som si zvykol na to, že to ukazuje nanič.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“