Studený start a brzdy

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kovi
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 16 črc 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Studený start a brzdy

Příspěvek od kovi »

Čau kluci. Mám takové 2 problémy které nesouvisí na sobě.
1. Auto startuje úplně normálně, když je studený start (přes noc), tak nejde chcípnout, ale po cca 30-45 vteřinách cvakne nějaké relátko, tak pak jde normálně chcípnout a pak už to funguje úplně normálně.

2. Ten je horší a ten potřebuji vyřešit.
Jedná se o brzdy. Účinek je hrozný. Připadá mi to jako by to bylo pořád zavdušněné, ale je to už X krát ovzdušněné kotouče i destičky nové před cca 8-10 tisíci km.
Podtlak měřený -0.8
Na předních kotoučích je takový film, jako by byly přepálený. Jezdí se stím normálně jenom občas ostřejší jízda.
Viz foto těch kotoučů.
Zapomněl jsem napsat, že se jedná o Octavii 1 1.9 TDI 96kw přední kotouče 288mm a zadní z Octavie RS takže 256mm a řekl bych, že to přestalo brzdit po výměně těch zadních třmenů a ty jsou zrepasované.
Děkuji za jaké koliv nápady.Obrázek
Obrázek
Škoad Fabia combi 1.4 TDI 55 kW elegance r.v. 2004 Cappuccino a model 05; CB President HARRY III a na klemu Snake 27 10. kanál
Peugeot Partner 2.0 HDI 81 kW r.v. 2002 bílá model 2003 CB TTI 771 a magnetka TTI ML - 145 stále na 10. kanálu
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

Zle kotuce, zle dosky. Co viac chces k tomu dodat? Ze maju nabehane do 10 000 km? To sa mi nezda podla hrany.
Aspon ze si napisal co za kotuce a ake dosky si kombinoval…
Napisal by som, nech vymenis dosky za dake ine, ale podla tej hrany tie kotuce uz velku zivotnost mat nebudu. Mozno to tak blbo na fotke vyzera, alebo mozno je realita este horsia.
kovi
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 16 črc 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kovi »

Omlouvám se. Komplet jsou tam brembo kotouče i desky.
Hrana se zdá z fotky je tam minimální max 1 mm auto stálo celou zimu venku.
Škoad Fabia combi 1.4 TDI 55 kW elegance r.v. 2004 Cappuccino a model 05; CB President HARRY III a na klemu Snake 27 10. kanál
Peugeot Partner 2.0 HDI 81 kW r.v. 2002 bílá model 2003 CB TTI 771 a magnetka TTI ML - 145 stále na 10. kanálu
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

Tak si ich prepalil. Ako inak vysvetlis opotrebenie na 50% zivotnosti a tvoj najazd 8-10 000 km? Chces povedat, ze kotuce maju normalnu zivotnost dakych 15-20 000?
Skus teda vymenit platnicky, ked nepomoze, tak aj kotuce.
O kotucoch a doskach je milion tem, pohladaj.
kovi
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 16 črc 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kovi »

Ona stím teď jezdí přítelkyně, tak na tom může být najeto cca 20 000 km. Já na druhým autě mám najeto na kotoučích 150 000 km
Zkusím tam dát nové destičky a uvidíme
Škoad Fabia combi 1.4 TDI 55 kW elegance r.v. 2004 Cappuccino a model 05; CB President HARRY III a na klemu Snake 27 10. kanál
Peugeot Partner 2.0 HDI 81 kW r.v. 2002 bílá model 2003 CB TTI 771 a magnetka TTI ML - 145 stále na 10. kanálu
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

kovi: Průměr zadních pístků zůstal stejný? Jak se to chová,pedál je měkký nebo se propadá?
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
kovi
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 16 črc 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kovi »

Průměr zadních pístku se zmenšil originál tam byly 41mm a teď rs má 38mm dával jsem to tam kvůli chlazeným kotoučům.

A pedál se nepropadá, ale je strašně tvrdý.
Škoad Fabia combi 1.4 TDI 55 kW elegance r.v. 2004 Cappuccino a model 05; CB President HARRY III a na klemu Snake 27 10. kanál
Peugeot Partner 2.0 HDI 81 kW r.v. 2002 bílá model 2003 CB TTI 771 a magnetka TTI ML - 145 stále na 10. kanálu
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Re: Studený start a brzdy

Příspěvek od Rayx »

kovi píše:2. Ten je horší a ten potřebuji vyřešit.
Jedná se o brzdy. Účinek je hrozný. Připadá mi to jako by to bylo pořád zavdušněné, ale je to už X krát ovzdušněné
kovi píše:A pedál se nepropadá, ale je strašně tvrdý.
To jde nějak proti sobě, pocit jako při zavzdušnění a přitom tvrdý pedá ...

No asi Ti nefunguje správně či vůbec posilovač brzd. Když při neběžícím motoru vyšlapeš podtlak - několikrát šlápneš na brzdu - a necháš pak pedál sešlápnutý a nastartuješ, propadne se pedál brzd po startu nebo ne? Pokud ne, posilovač KO nebo jinej problém na přívodu podtlaku do něj ...
kovi
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 16 črc 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: Studený start a brzdy

Příspěvek od kovi »

Když vyšlapu všechen podtlak a držím pedál a startuji, tak se normálně propadne.
Měřil jsem podtlak při nastartované motorů a mělo to -0.8 pak jsem asi 4-5 šlápnul na brzdu a podtlak soadnul na cca -0.6 bar.
Škoad Fabia combi 1.4 TDI 55 kW elegance r.v. 2004 Cappuccino a model 05; CB President HARRY III a na klemu Snake 27 10. kanál
Peugeot Partner 2.0 HDI 81 kW r.v. 2002 bílá model 2003 CB TTI 771 a magnetka TTI ML - 145 stále na 10. kanálu
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

OK, tak tím posilovačem to nebude. 0,6 je OK, pokud to tedy nepadá níž a tandem/sání dokáží úbytek rychle drovnat.
Co je to za rok, má pro zadek mechanický regulátor/omezovač na nápravě, nebo to má už ABS?
Asi to moc na zadek nyní nebrzdí, nechal bych si to někde změřit na válcích.
Pokud to má ABS, vem to někam na louku a probrzdi to opakovaně, aby ABS pracovalo, třeba se to provalí ;)
kovi
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 16 črc 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kovi »

Je to r.v. 2004
Abs to má i ESP. Na louce jsem to měl pak jsem jel domů to znova ovzdušnit. Po ovzdušnění se to zdá být ok, ale párkrát zabrzdím a zase je tvrdý pedál.
Škoad Fabia combi 1.4 TDI 55 kW elegance r.v. 2004 Cappuccino a model 05; CB President HARRY III a na klemu Snake 27 10. kanál
Peugeot Partner 2.0 HDI 81 kW r.v. 2002 bílá model 2003 CB TTI 771 a magnetka TTI ML - 145 stále na 10. kanálu
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

A opravdu tedy brzdí všechna kola správně? Vyzkoušej si akční členy ABS/ESP jednotky, jestli všechny ventily pracují jak maj, dohledáš tady na foru nebo v DP.

Nebo by leda nefungoval korektně ten podltlak na posilovači, že by zpětnej ventil ...

Jaká je dráha pedálu, když je to OK, a jak se změní, když pedál ztvrdne? Zkrátí se? Doufám, že tu nebudou narážky na obrácenou funkci ... :D
kovi
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 16 črc 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kovi »

Rayx píše:A opravdu tedy brzdí všechna kola správně? Vyzkoušej si akční členy ABS/ESP jednotky, jestli všechny ventily pracují jak maj, dohledáš tady na foru nebo v DP.

Nebo by leda nefungoval korektně ten podltlak na posilovači, že by zpětnej ventil ...

Jaká je dráha pedálu, když je to OK, a jak se změní, když pedál ztvrdne? Zkrátí se? Doufám, že tu nebudou narážky na obrácenou funkci ... :D
Když jsem koukal na louce, tak všechna kola blokovala ABS, tak snad jo.
Musím teda pohledat, abych vyzkoušel ty ventily.
Je to možné je to originál a má to najeto 480 tisíc. :)
Jenom se dotknu a už to přibrzďuje a na přibrzdění to je dobrý, ale na prudké nebo úplné zastavení musím pořádně máčknout.
Škoad Fabia combi 1.4 TDI 55 kW elegance r.v. 2004 Cappuccino a model 05; CB President HARRY III a na klemu Snake 27 10. kanál
Peugeot Partner 2.0 HDI 81 kW r.v. 2002 bílá model 2003 CB TTI 771 a magnetka TTI ML - 145 stále na 10. kanálu
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hm, tak bych řekl, že hydraulika bude OK, a jen se sčítaj faktory

1) asi unavenější posilovač
2) jiný brzdiče na zadku než byly
3) předek přehřátej = materiál s menším třením, kterej "klouže"
kovi
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 16 črc 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kovi »

Mám doma ještě jedny destičky téměř nové od ATE, tak je tam zkusím dát. Viz foto. Mám nějak zkusit zdrsnit povrch těch destiček co tam budu dávat. Teď jsou strašně hladké.
Byly ve stodole, tak jsou malinko orezlé. A na těch je také najeto cca 5-10 tisíc km.
Obrázek
Obrázek
Škoad Fabia combi 1.4 TDI 55 kW elegance r.v. 2004 Cappuccino a model 05; CB President HARRY III a na klemu Snake 27 10. kanál
Peugeot Partner 2.0 HDI 81 kW r.v. 2002 bílá model 2003 CB TTI 771 a magnetka TTI ML - 145 stále na 10. kanálu
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“