problém el. pohonu

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Andre píše:1. Nejjednodušší způsob je požádat si o čip od ČEZu za 450,- Kč + DPH měsíčně. Následně máš možnost nabíjet NEOMEZENĚ v celé jejich síti, která je dnes už dostatečně hustá. Jen v okruhu 30km okolo Blanska je asi 15 nabíjecích bodů, z toho asi 10 DC včetně toho u Kauflandu, který také patří ČEZu. Pokud jezdíš do Kaufu nakupovat, tak nemusíš nikam zajíždět a zabere to méně času než tankování u benzínek. Vzhledem k tomu, že aktuálně připadá jedna VEŘEJNÁ nabíjecí stanice na 4 u nás registrované EV, tak bych se nebál ani obsazenosti.

https://www.elektromobilita.cz/cs/mapa- ... tanic.html

2. Pokud chceš ušetřit i těch 450kč měsíčně, tak některé veřejně stanice jedou stále zdarma, jsou to třeba AC u Kauflandů, některé DC u Lídlů atd, to vyžaduje trochu víc plánování, zjišťování a času, ale dá se i takto fungovat.

3. Domluvit si nabíjení u zaměstnavatele např. jako firemní bonus.

4. Sehnat garáž s elektrikou, nejlépe koupit, do budoucna jistě dobrá investice.

5. Domluvit si na schůzi vlastníků bytů možnost instalace venkovní zásuvky s podružným měřením na fasádu vašeho domu, nebo někam k parkovacímu stání. Instalace vlastními silami tak za 2000,- Kč. Na 65km/den stačí bohatě 1f/16A.

6. Domluvit se na obci o možnosti instalace nabíjecího bodu u parkoviště.

7. Kombinace výše uvedeného.
Mám situaci podobnou jako favo, ale ještě jezdím 2-3x do týdne trasu >200km, takže dieselový auto plánuji zachovat, nicméně elektromobil by se mi do budoucna líbil jako druhé auto do města. Ale zatím na to nejsou vůbec podmínky, protože:

1. nesmysl. Dostatečně hustou síť si představuji jinak. Nejbližší stanici mám 10km daleko...
2. nakupovat nejezdím, škoda času, když mi to "rohlík" nebo "košík" doveze až do bytu
3. bohužel nereálné (kancelář ve starém činžovním domě v centru), nabíjecí stanice ČEZ 1,4km daleko, což je pořád dost nepraktické, ale omezeně by na tom šlo fungovat (ale nevím, co bych dělal, kdyby tam bylo plno?)
4. v mé lokalitě není žádná poblíž na prodej a ceny jsou zpravidla kolem 500tis. Kč, takže nesmysl
5. to bych rád, jelikož máme garážová staní, nicméně prosadit něco v SVJ se 100 byty je nic moc, takže to bude ještě na dlouho
Andre píše: Nevím o tom, že by někdo nutil legislativně vyrábět automobilky elektromobily. Pokud je mi známo, tak dojde pouze k omezení max. množství vypouštěných emisí. Žádný zákon neříká nikomu nic o elektromobilech. Jakou cestou k tomu výrobci dojdou je jen na nich.
Ano, stejně tak nemáš legislativně exaktně dáno, že auto musí mít airbag nebo dveře, tak to stejně všechna auta mají, aby byla technicky způsobilá.
Limit CO2/km od příštího roku je tak přísný, že to nelze splnit prodejem pouze spalovacích aut. A celkem se začíná mluvit o tom, že by rok 2050 znamenal úplný zákaz spalovacích aut, některé státy jako třeba Dánsko, chtějí dokonce zákaz už v r. 2030. A extrémní levicové organizace jako Extinction Rebellion mluví dokonce o roku 2025.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Jirko, tohle člověk vytržený z reality, jakým je Andre, nemůže pochopit. S trochou nadsázky věřím, že si ani neumí představit, že lidi v Praze nemají kde po 17. hodině kam zaparkovat.

Píše o prospěšnosti elektromobilů ale nemá koncept reálného řešení jejich implementace a provoz tam, kde mají svoje největší opodstatnění: ve velkých městech.

Píše toho tuny, ale zásadním otázkám se zbaběle vyhýbá.

Do té doby nežli na ně jednoznačně odpoví tak tvrdím, že hlavní důvod, proč tu všem elektromobily vnucuje je zájem majitele (nezřídka zoufalé) elektromobilů v budoucnu dojit.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ale je to plodná diskuze, Favo to nastínil velmi logicky a jednoduše a André to komentoval ze svých pozic a má pravdu v tom, že ten "blázen" z USA udělal rekord v akci. Většina mu jen nadávala a čekala, jak krachne a on už je ve vesmíru..Ale mám zato, že to zůstane zatím nerozhodně , a moožná že se spalovákům ještě omluvíme..A Němci nejsou v háji kvůli imigrantům, na to jsou příliš bohatí, ale zelená Lobby moc šlape na plyn a opírá se o sny, které udajně nahradí klasické zdroje. Měla by spíše rozvíjet atom a minimální riziko, které má je jen PRD , proti tomu, co se stane, až se konečně zjistí, že šťáva ze slunce apod. na vše nestačí..A i kdyby nějaká atom elektrárna bouchla, tak to bude rychlé a lidí je stejně jako "sraček".. :)
nepropadat panice...
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Pánové u mě to stejně byla jen hypotetická otázka, protože v dnešní době nemám ani na nový auto se splaovákem natoš na elektrický auto.
Líbilo by se mi ID.3 ale viz výše.
Tesla má možná technologický náskok, ale jinak je to vrak. Kvalitou se nemůže rovnat ani s dvacet let starým Golfem.
Viz dnešní článek o tříleté Tesle X s 50 000 km na hrbu.
Dal jsem přednost vlastnímu bydlení, před placením nájmu a nebo pořizování nových vozů každých 5let.
Ještě mi zbývá 8 roků splácení hypotéky a když jsem si jí bral, tak jsem si říkal že je to pořád dobrý, že v 50ti budu bez dluhů a budu si moct konečně koupit auto dle svého gusta, ale jak to tak vidím, tak za 8 let budu rád když ještě nějaký auta budou.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
jayd
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 26 led 2006, 13:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od jayd »

VW GOLF 4 1,9 TDI 66KW r.v 98, ALH, VR6 pritlacak, turbo 130 PD - Andre, trysky PP520, chip - Reescha, cca 145 koniku

VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

To s tím lícováním karoserie jsem taky nechápal, když jsem u Tesly X stál. Opravdu to připomíná devadesátky, kdy garážmistři vařili auta z několika kusů a se slícováním se moc nemazlili. Tesla S je na tom mnohem líp.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ale je to úhel pohledu, někoho neskutečně irituje, že není dobrý infotaiment, diví se, že odešla nějaká čidla, popřípadě chudá přístrojovka z nekvalitního materiálu..Mě je tohle ukradené , důležité je, k čemu je Tesla určena a jak funguje její POHON ...A ten je zvládnut skvěle, proti konkurenci..ta ješte nedávno řešila, zda bude fungovat el. pumpa H2o a el. EGR ..
Co je mi platný nejmodernější infotaiment , krásné škvíry a hladká přístrojovka, když auto nejede? Amerika už dávno má auto jako spotřební zboží a ne prestížní zboži, jako v Evropě, kde kdo z čeho vyleze, takovým je člověkem...Jo, sebevědomí je velký nedostatek mnoha lidí... :?
nepropadat panice...
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@jericho-3: Uvědomuješ si, že přes ten "tablet" funguje celé auto? :wink:

Ty jsi neuvěřitelný šašek počmáraný (crazy)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Jenže si musíme uvědomit, že vyvíjet auto s cenou 2 miliony se dělá asi trochu jinak, než platformu s cílem sekat tisíce aut denně. Tesla je paráda, její autonomní řízení musí být skvělé, pracovat (odpočívat) cestou po dálnici je sen, ale to už se bavíme o ceně, kterou dá pár lidí, to není auto pro normální rodiny, to není cesta jak dostat víc elektroaut mezi lidi, je to prostě jen drahá hračka, kterou si koupí nadšenec a fanda a nebo někdo totálně za vodou, kdo už neví co s penězma. :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

Reanult ju za chvíľku dobehne ak aj nepredbehol v Tom autonómnom riadení .
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

MirekX píše:Jenže si musíme uvědomit, že vyvíjet auto s cenou 2 miliony se dělá asi trochu jinak, než platformu s cílem sekat tisíce aut denně. Tesla je paráda, její autonomní řízení musí být skvělé, pracovat (odpočívat) cestou po dálnici je sen, ale to už se bavíme o ceně, kterou dá pár lidí, to není auto pro normální rodiny, to není cesta jak dostat víc elektroaut mezi lidi, je to prostě jen drahá hračka, kterou si koupí nadšenec a fanda a nebo někdo totálně za vodou, kdo už neví co s penězma. :)
Každá nová technologie je drahá.
Když se nad tím zamyslíš do hloubky, tak způsob, jakým Musk dostává Teslu mezi lidi, je velmi dobře promyšlený a v podstatě to jakožto velmi mladá automobilka začínající na "zelené louce" ani jinak dělat nemůže.
Vytvořit auto pro masy za zajímavou cenu není ani zdaleka jen o tom autě samotném. Aby byla zajímavá cena, tak to musí chrlit ve velkém, k tomu potřebuje výrobní kapacity, mít zmáknuté dodavatelské řetězce, logistiku, servisní a prodejní síť, sklady ND atd. atd.
Myslím si, že nikdy nemůže uspět start-up, který začne vyvíjet jako první auto pro masy, protože "to" kolem stojí brutální peníze (které nemá) a když tu investici rozliješ do ceny produktu, tak to bude auto pro masy za cenu luxusního vozu.
Proto Musk nezačal s levným autem, ale nejprve v luxusnějším segmentu. I když nepopírám, že prémiová spalovací auta v cenách modelu S a X nabízí nepochybně lepší zpracování, tak když přišlo Sko na trh, nebyla tu žádná konkurence a prodávalo se i za cenu A8. Aby mohl přijít na trh Model 3, muselo se zamakat na infrastruktuře, kterou jsem popisoval výše. Většina zákazníků si Teslu koupí nepochybně kvůli technologii a nepotřebuje k životu 5m limuzínu, proto dá přednost levnějšímu Modelu 3 před Skem a na prodejích je vidět jak 3ka kanibalizuje na Sku. Nicméně Model 3 přijít samozřejmě musel, bez něj by se Tesla neposunula a navíc se konkurence začínala probouzet ze spalovací letargie.
Nepochybně se za nějaký čas od Tesly dočkáme i cenově dostupnějších modelů, ale teď to nedává vůbec smysl, když na to nemá připravenou infrastrukturu.
Myslím, že to bude docela boj, protože kdo stihne dřív levné EV pro masy, tak vyhrává. A v žádném případě na to není dnes připravený ani nikdo z dinosaurů.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Forest píše: jak velký podíl je EV na celku, jak velký spalováku a to konfrontovat se zastoupením shořelých. Abychom nedošli k závěrům, že zatímco hoří každý 50. EV tak u spalováku je to každý 500.
Srážka Tesly se spalovákem - můžeš si doplnit statistiku ;)

https://insideevs.com/news/330264/crash ... icle-fire/
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Stačí se podívat kam a jak byl veden náraz, Tesla to chytla jen na přední kolo, kdežto ten hořící vrak šel čelně, takže požáru se nemůžeš divit.
To ale ještě z Tesly nedělá bezpečný auto, stačil by stejný náraz na dveře, kde by to schytala i podlaha s baterií a všichni by koukali.
Navíc to že Tesla má zmáknutý pohon je jedna věc, ale její dojezd dělá nesmyslně velká baterie, nikdo zkonkurence nemá tak velikou baterii, kdyby jí měli.......
A propo za 10 let už se Tesla mohla naučit vyrábět kvalitní auta, podívej se kam to dotáhli za deset let čínské automobilky.

Tady taky jeden pěkný článek, kam celá ta nucená elektrifikace vede.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/-co ... -internetu
A nebo jeden ze života.
http://www.autoforum.cz/predstaveni/tez ... -internetu
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“