Znova brzdy O1 a nejspíš se dál nepohneme....
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Znova brzdy O1 a nejspíš se dál nepohneme....
Takže prostě klasika O1 TDi 2002, ABS/ESR, komplet nový trubky i třmeny kotouče desky vzadu.
Odvzdušním důkladně tlakem 1bar dle DP, radši litr z každýho třmenu. špinavou kapalinu jsem vyhodil, tu co má barvu jak nová recykluju zpátky do systému.
Pak odvzdušnění přes zákl nastavení. Dočetl jsem e že se mají otevírat a zavírat oba přední třmeny dohromady, pěkná fuška. Proces nebral konce, celkem to bylo asi 25x těch operací sešlápni pedál.
Opět odvzdušnění tlakem po jednom deci. Pojezdím na štěrku, (zasral jem si pěkně auto), ještě odvzdušním, pár bubulinek jde.
Chování: pedál 2cm velmi měkký ale náznak brždění tu je a brzdí dost. ABS taky kope, ale okamžitě jak zastavim tak otevře něco v kostce a pedál padne na podlahu.
Tak tedy přitvrdím - jenže není moc kde (TK není a nevím jestli mě měkkým pedálem nevyhoděj) Pomocník co jej předemnou mi hlásil čistotu cesty vepředu já si hlídal zadek a zkusim milošovu metodu. Šlo to rozjet asi na kilo ((pršelo) a pak jsem na to dupnul vší silou. Nechci si zkurvit nový desky a zadní kotouče tak zpátky jedu normálně aby se to ochladilo.
Opakováno asi 3x už mi bylo z toho smradu šoufl. Jedu do garáže, po rozumném ochlazení zase tlakově odvzdušním. Pár zrnek máku zezadu, předek nic.
HBV Je snad dobrej....už nebyl čas tak jsem zaslepil jeho výstup blíže ke konci a pedáll jak beton s běžicím motorem. ten okruh blíž k posilovači jsem nezacpal, možná chyba?
Nebejt tý blbý STK tak to neřeším ono by si to asi sedlo, jenže shnilé roury byly akutnější.
Po tom všem jsem ještě odvzdušnil abs vagem a zdá se mi to ješte horší.
2,5cm při běž. motoru chodu brzdy utlačim malíčkem a když se zapřu tak i rukou na dno. Ovšem že to nějak brzdí ale tak na ježdění pro seniory.
Ještě mě napadá odpojit přední hadice ale z hlavy nevím holendr. Zaškrtit si nedokážu představit, je to spíš už trubka. Ale nenafukuje se, aspon ne subjektivne.
Systém naprosto těsný,
Já si myslím že vagcom kdysi tenhle kus sw testu nějak nezvládnul, a protože se to moc nepoužívá, neřeši to.
V záloze mám VDS-PRO - jenže se nespojí. Bud to ta verze neumí, nebo je na Kline nějakej problematickej ECU co do toho kecá. No napojit napřímo to můžu. Jen pro info, ten soft se dá ještě koupit za zkousnutelnou cenu v německu..
Vyndavat kostku se mi nechce, ale vyloučit že v ní není nečistota nejde.
Poslední varianta - kdyby to bylo v ní, tak udělat nátrubky, hodit elektroniku a magnetama z harddisku zjistit kterej solenoid je asi na co..
..a postupně odsávat, proplachovat lihem, profukovat a snažit se ji rozdejchat. Někde se jim to osvědčilo na forech.
Jasně že jsem tejden četl o tomhle prokletí koncernu(nebo spíš týto platformy), ale za ty leta nikdo na nic neprisel, to je divny.
Doufám teda že ta ABS má dva separátní okruhy.....
Odvzdušním důkladně tlakem 1bar dle DP, radši litr z každýho třmenu. špinavou kapalinu jsem vyhodil, tu co má barvu jak nová recykluju zpátky do systému.
Pak odvzdušnění přes zákl nastavení. Dočetl jsem e že se mají otevírat a zavírat oba přední třmeny dohromady, pěkná fuška. Proces nebral konce, celkem to bylo asi 25x těch operací sešlápni pedál.
Opět odvzdušnění tlakem po jednom deci. Pojezdím na štěrku, (zasral jem si pěkně auto), ještě odvzdušním, pár bubulinek jde.
Chování: pedál 2cm velmi měkký ale náznak brždění tu je a brzdí dost. ABS taky kope, ale okamžitě jak zastavim tak otevře něco v kostce a pedál padne na podlahu.
Tak tedy přitvrdím - jenže není moc kde (TK není a nevím jestli mě měkkým pedálem nevyhoděj) Pomocník co jej předemnou mi hlásil čistotu cesty vepředu já si hlídal zadek a zkusim milošovu metodu. Šlo to rozjet asi na kilo ((pršelo) a pak jsem na to dupnul vší silou. Nechci si zkurvit nový desky a zadní kotouče tak zpátky jedu normálně aby se to ochladilo.
Opakováno asi 3x už mi bylo z toho smradu šoufl. Jedu do garáže, po rozumném ochlazení zase tlakově odvzdušním. Pár zrnek máku zezadu, předek nic.
HBV Je snad dobrej....už nebyl čas tak jsem zaslepil jeho výstup blíže ke konci a pedáll jak beton s běžicím motorem. ten okruh blíž k posilovači jsem nezacpal, možná chyba?
Nebejt tý blbý STK tak to neřeším ono by si to asi sedlo, jenže shnilé roury byly akutnější.
Po tom všem jsem ještě odvzdušnil abs vagem a zdá se mi to ješte horší.
2,5cm při běž. motoru chodu brzdy utlačim malíčkem a když se zapřu tak i rukou na dno. Ovšem že to nějak brzdí ale tak na ježdění pro seniory.
Ještě mě napadá odpojit přední hadice ale z hlavy nevím holendr. Zaškrtit si nedokážu představit, je to spíš už trubka. Ale nenafukuje se, aspon ne subjektivne.
Systém naprosto těsný,
Já si myslím že vagcom kdysi tenhle kus sw testu nějak nezvládnul, a protože se to moc nepoužívá, neřeši to.
V záloze mám VDS-PRO - jenže se nespojí. Bud to ta verze neumí, nebo je na Kline nějakej problematickej ECU co do toho kecá. No napojit napřímo to můžu. Jen pro info, ten soft se dá ještě koupit za zkousnutelnou cenu v německu..
Vyndavat kostku se mi nechce, ale vyloučit že v ní není nečistota nejde.
Poslední varianta - kdyby to bylo v ní, tak udělat nátrubky, hodit elektroniku a magnetama z harddisku zjistit kterej solenoid je asi na co..
..a postupně odsávat, proplachovat lihem, profukovat a snažit se ji rozdejchat. Někde se jim to osvědčilo na forech.
Jasně že jsem tejden četl o tomhle prokletí koncernu(nebo spíš týto platformy), ale za ty leta nikdo na nic neprisel, to je divny.
Doufám teda že ta ABS má dva separátní okruhy.....
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 725
- Registrován: 29 říj 2008, 23:41
- Bydliště: SVK - Turčianske Teplice
To isté mám na G4
len klasika ABS 4x4. Pedál mäkký, po dvoch sekundách ho zatlacim na podlahu. Auto síce brzdí ale nie tak ostro ako O1 čo mám. Proste je to také gumenne ako zavzdusnene. Ale nie je.
Všimol som si ale zaujimavu vec. Ak odpojim konektor z abs tak je to o dosť lepšie
Idem to prekopať na mk60 ESP tak som zvedavý či to potom už bude brzdiť ako normálne auto. Podľa mňa to musí robiť už len kocka, pretože strmene sú ok, hbv s posilovacom som skúsil dať druhý a bŕzd. hadice sa nenafukuju

Všimol som si ale zaujimavu vec. Ak odpojim konektor z abs tak je to o dosť lepšie

Idem to prekopať na mk60 ESP tak som zvedavý či to potom už bude brzdiť ako normálne auto. Podľa mňa to musí robiť už len kocka, pretože strmene sú ok, hbv s posilovacom som skúsil dať druhý a bŕzd. hadice sa nenafukuju
Ano, vyplé zapalování nebo pojistka abs mu odřízne proud do cívek, které třeba nahrazují na zadku zátěžový regulátor.
Jak odvzdušnuješ? Přetlakem? Já většinou přetlakem ale někdy klasicky našlapáním, protože si myslím že našlapáním a pak otevřením odvduš. ta kapalina bude mít větší ráz a strhne někde ulpělou bublinku.
No, popravdě vidělo auto jenom autorizák, než jsem měl možnost za velmi výhodnou cenu jej koupit. A to je možná ten zakopanej pes. To že e začla srát elektrika ve dveřích, podvozek zralej na repas když mi auto skočilo doprava – prorrezlo rameno, jak je ta malá guma atd….to bylo celkem nenáročný a za málo jezdící auto. Jenže pak fouklo pod hlavou a byl čas na rozvody – neměl jsem reference, sám se na to necejtil no tak to dal garážníkovi co mi ho chválilo hodně lidí…..no dohodli jsme se na 10k a bez papíru a pak volá, že to je hotový a chtěl dvojnásobek.
Tak jsem si říkal no tak mě asi oškubal, stane se. Končila STK, říkal jsem vyměnit brzdovku a udělat STK to něco taky stojí.
Jedu s autem, brzdim, pedál měkkej, táhne šíleně do prava, jakoby nebrzdilo kolo….no v klidu jsem dojel domů, měl volno, tak jedu z města, najednou auto přede mnou zastavuje a v poslední chvíli dává levej blinkr. Chci ho objet místa je tam dost jenže čumim do zrcátka cyklista. Za mnou nic Takže krizový brždění z 20kmh…vší silou dupnu na brzdu, prdel se zapře do sedačky, …. A pedál se opře o podlahu kurva!! Takže ručka ale bez efektu…tak aspon volantem vybírám co nejmenší místo kolize…Narazil jsem si levej roh kapoty blatníku, tý výztuhy pod světlama a rozflákal tejden starej origo xenon za pět litrů (pojištovna bere na výpočty depa a obecně aftermarket shit). On měl totálku, já škodu za několik desítek k, tím jsem dotoval ty rozvody. Vyklepal jsem to, je na tom už pět let místama jen zinek ale řekl jsem si dlabu na to.
Jdu do jinýho doporučovanýho servisu (taky mám historku) že chci odvzdušnit. 500, jedu radši opatrně a nezdá se mi to ještě ideální ale aspon to už brzdí. Doma jen pro kontrolu odvzdušním tlakem. Na zadku obě strany kapalina a po 10cm "štávy" bublinky velké cm a musel jsem vypustit čtvrt litru. Vepředu jen jendna bublina. Dej pak auto do servisu když tě chtěj zabít a neuměj ani odvzdušnit brzdy.
Při tý krizovce se zapla ABS kostka (jel jsem pravejma po štěrku) a protože v ní byl vzduch nebo bordel (jestli zatlačoval zadní pístky a neměl povolenej ofvzzdušnovák mohl se nějakej humus do kostky dostat) tak se do potrubí dostal vzduch nebo se zaseknuly ventily a veškerej tlak z HBV někam vyšuměl – jako když se odvzdušňuje ABS vagem „sešlápni pedál“ a on se ti propadne na podlahu.
Závěr – dokad to budu zvládat tak většinu údržby svépomocí. Už jsem neměl náladu zkoušet dalšího co mi zničí. Já jsem bohužel detailista a nechápu lidi jak dokážou ulámat zajišťovací packy u konektorů když po pochopení funkce jsem neulomil ani jeden a stačila mi na to ruka…ale to odbíhám.
ESP mě napadlo taky, ale je s tím dost práce a potřebuju jezdit. A do už trochu otlučenýho auta investovat celkem dost se mi nechce. To až v dlouhý budoucnosti když si koupím jednu z posledních O1 – nemužu si pomoct, není to žádnej zázrak, sedět vzadu je za trest, ale já to mám pro sebe a náklad…tak ten design auta je podle mně nadčasovej. Než jsem si ji omlátil tak naleštená nedělala ostudu ani mezi o třídu a gen lepšíma autama, kdy mi pár lidí říkalo, to auto je fakt pěkný.
K tématu:
ESP hydroblok má ještě víc solenoidů, a dost malý kanálky. Jedině si jej vymontovat pořádnýma štípačkami na trubky, z uštíplýho nic neteče. Brát nějakou napůl vyteklou apod spíš ne. Alee určitě povolit holendr a zkouknout stav kapaliny.
Mnoho lidí doporučuje brzdovku jedině origo, u ESP tím víc. Já ji beru za extra výhodnou cenu, takže to není problém. Jasně že na tyhle pokusy tam zfiltrovaný leju co vyteklo ze třmenů.
Mám podezření že vag apod mají blbě naprogramovanej algoritmus a pořád tomu padá komunikace. Mnohem víc se mi osvědčil nějaký VCP551, vag can pro , ten nepadá a funguje asi nejlíp.. sice čína ale co....škoda že se v týhle branži neuchytila víc filozofie open source....
Jak odvzdušnuješ? Přetlakem? Já většinou přetlakem ale někdy klasicky našlapáním, protože si myslím že našlapáním a pak otevřením odvduš. ta kapalina bude mít větší ráz a strhne někde ulpělou bublinku.
No, popravdě vidělo auto jenom autorizák, než jsem měl možnost za velmi výhodnou cenu jej koupit. A to je možná ten zakopanej pes. To že e začla srát elektrika ve dveřích, podvozek zralej na repas když mi auto skočilo doprava – prorrezlo rameno, jak je ta malá guma atd….to bylo celkem nenáročný a za málo jezdící auto. Jenže pak fouklo pod hlavou a byl čas na rozvody – neměl jsem reference, sám se na to necejtil no tak to dal garážníkovi co mi ho chválilo hodně lidí…..no dohodli jsme se na 10k a bez papíru a pak volá, že to je hotový a chtěl dvojnásobek.
Tak jsem si říkal no tak mě asi oškubal, stane se. Končila STK, říkal jsem vyměnit brzdovku a udělat STK to něco taky stojí.
Jedu s autem, brzdim, pedál měkkej, táhne šíleně do prava, jakoby nebrzdilo kolo….no v klidu jsem dojel domů, měl volno, tak jedu z města, najednou auto přede mnou zastavuje a v poslední chvíli dává levej blinkr. Chci ho objet místa je tam dost jenže čumim do zrcátka cyklista. Za mnou nic Takže krizový brždění z 20kmh…vší silou dupnu na brzdu, prdel se zapře do sedačky, …. A pedál se opře o podlahu kurva!! Takže ručka ale bez efektu…tak aspon volantem vybírám co nejmenší místo kolize…Narazil jsem si levej roh kapoty blatníku, tý výztuhy pod světlama a rozflákal tejden starej origo xenon za pět litrů (pojištovna bere na výpočty depa a obecně aftermarket shit). On měl totálku, já škodu za několik desítek k, tím jsem dotoval ty rozvody. Vyklepal jsem to, je na tom už pět let místama jen zinek ale řekl jsem si dlabu na to.
Jdu do jinýho doporučovanýho servisu (taky mám historku) že chci odvzdušnit. 500, jedu radši opatrně a nezdá se mi to ještě ideální ale aspon to už brzdí. Doma jen pro kontrolu odvzdušním tlakem. Na zadku obě strany kapalina a po 10cm "štávy" bublinky velké cm a musel jsem vypustit čtvrt litru. Vepředu jen jendna bublina. Dej pak auto do servisu když tě chtěj zabít a neuměj ani odvzdušnit brzdy.
Při tý krizovce se zapla ABS kostka (jel jsem pravejma po štěrku) a protože v ní byl vzduch nebo bordel (jestli zatlačoval zadní pístky a neměl povolenej ofvzzdušnovák mohl se nějakej humus do kostky dostat) tak se do potrubí dostal vzduch nebo se zaseknuly ventily a veškerej tlak z HBV někam vyšuměl – jako když se odvzdušňuje ABS vagem „sešlápni pedál“ a on se ti propadne na podlahu.
Závěr – dokad to budu zvládat tak většinu údržby svépomocí. Už jsem neměl náladu zkoušet dalšího co mi zničí. Já jsem bohužel detailista a nechápu lidi jak dokážou ulámat zajišťovací packy u konektorů když po pochopení funkce jsem neulomil ani jeden a stačila mi na to ruka…ale to odbíhám.
ESP mě napadlo taky, ale je s tím dost práce a potřebuju jezdit. A do už trochu otlučenýho auta investovat celkem dost se mi nechce. To až v dlouhý budoucnosti když si koupím jednu z posledních O1 – nemužu si pomoct, není to žádnej zázrak, sedět vzadu je za trest, ale já to mám pro sebe a náklad…tak ten design auta je podle mně nadčasovej. Než jsem si ji omlátil tak naleštená nedělala ostudu ani mezi o třídu a gen lepšíma autama, kdy mi pár lidí říkalo, to auto je fakt pěkný.
K tématu:
ESP hydroblok má ještě víc solenoidů, a dost malý kanálky. Jedině si jej vymontovat pořádnýma štípačkami na trubky, z uštíplýho nic neteče. Brát nějakou napůl vyteklou apod spíš ne. Alee určitě povolit holendr a zkouknout stav kapaliny.
Mnoho lidí doporučuje brzdovku jedině origo, u ESP tím víc. Já ji beru za extra výhodnou cenu, takže to není problém. Jasně že na tyhle pokusy tam zfiltrovaný leju co vyteklo ze třmenů.
Mám podezření že vag apod mají blbě naprogramovanej algoritmus a pořád tomu padá komunikace. Mnohem víc se mi osvědčil nějaký VCP551, vag can pro , ten nepadá a funguje asi nejlíp.. sice čína ale co....škoda že se v týhle branži neuchytila víc filozofie open source....
cez orig VCDS ti pôjde aj cez akčné členy precukať ventily v ABS, ale čo mám skúsenosť ide to iba s orig. Keď som mal čínu tak akčné členy mi nešli
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Já bych na to šel nejdřív mechanicky.Pokud je po zaslepení HBV beton,tak bych odvzdušnil veškeré trubky,včetně těch ,které vedou do ABS,pak bych dal do auta pomocníka, sundal kola, nechal ho zabrzdit bez chodu motoru, nejdřív trochu a pákou bych točil bubny zda to brzdí stejně, pak trochu přišlápnout, atd.atd.A při tom konečném na krev spolu s pákováním sledoval, zda se nějaká hadice nenafukuje-to kolo bude brzdit méně.Pokud ano,to kolo bych zalepil a zkusil znova zabrzdit,samozřejmě pedál musí být kámen..A poté bych to nastartoval,co to udělá, pokud se bude pedál dál propadat,tak bych celou akci opakoval při spuštěném motoru.Protože při zvýšeném tlaku od posilovače se může ukázat únik tlaku, nebo zašitý vzduch v soustavě-může jej tam pustit HBV. Někam ten tlak musí unikat. Takže pokud by jsi zaslepil všechna kola, musel by kámen zůstat kámenem..A pokud ne,vezmi ABS a hod jej psům.. Tyhle problémy přidal koncern majitelům do výbavy...A mohl by jsi upřesnit , co vše mechán dělal při té výměně těsnění? Nejde o nějaký papír, ten ti nezlepší opravu-často naopak, ale o to, nechat si vysvětlit, jak se cena utvořila..Zda 500 kč je cena za těsnění a 19500 kč za práci...Nebo rozdáváš prachy na počkání každému joudovi bez ověření? 

nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33505
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="Mx2"]
když čtu ty tvoje slohovky tak mi asi vypoví mozek, jsou strašně akční abych to pobral,
přesvěč se http://dumy.cz/stahnout/135939
zda postupuješ dobře,
co nejvíc zabere tak odvzdušnuj tak že povolíš trubky u HBV pak postupně u ABS pak výstup z abs pokud z některé trubky prskne už víš,
pak je ještě milošův mazec, ale ten co jsem psal pomalu nikomu nezabral, ten systém je v tom že jedeš 140 a na ten pedál musíš dupnout tak jako by jsi ho chtěl protlačit na silnic, cca 15 x po ujetí 20 km a zabralo to
když čtu ty tvoje slohovky tak mi asi vypoví mozek, jsou strašně akční abych to pobral,
přesvěč se http://dumy.cz/stahnout/135939
zda postupuješ dobře,

co nejvíc zabere tak odvzdušnuj tak že povolíš trubky u HBV pak postupně u ABS pak výstup z abs pokud z některé trubky prskne už víš,
pak je ještě milošův mazec, ale ten co jsem psal pomalu nikomu nezabral, ten systém je v tom že jedeš 140 a na ten pedál musíš dupnout tak jako by jsi ho chtěl protlačit na silnic, cca 15 x po ujetí 20 km a zabralo to
Za mě, pokud to brzdí a tazatel píše, že jo a ABS fachčí a nejdou z toho nikde už žádný bubliny, tak je to OK.
Postupné propadání pedálu brzdy až na zem je u auta, co má mechanickou vakuovou pumpu (vývěvu) úplně normální. Nejde to srovnávat s benzínem, kde se o podtlak stará sání.
Ta vývěva dokáže vytvořit takovou sílu, že když se to bude takto trápit, tak prasknou ty gumový hadice, co vedou brzdovku ke třmenům. Ten tlak je pak v tý brzdový soustavě enormní.
Postupné propadání pedálu brzdy až na zem je u auta, co má mechanickou vakuovou pumpu (vývěvu) úplně normální. Nejde to srovnávat s benzínem, kde se o podtlak stará sání.
Ta vývěva dokáže vytvořit takovou sílu, že když se to bude takto trápit, tak prasknou ty gumový hadice, co vedou brzdovku ke třmenům. Ten tlak je pak v tý brzdový soustavě enormní.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33505
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
slovacek.milos píše:Tvl ten poslední odstavec mluví o tvoji výplní v hlavě,to si má jako zničit pedál, membránu v posilovací atd? Být tebou,tak takové pitchoviny nevypustim z pusy.Mx2 píše:
když čtu ty tvoje slohovky tak mi asi vypoví mozek, jsou strašně akční abych to pobral,
přesvěč se http://dumy.cz/stahnout/135939
zda postupuješ dobře,
![]()
co nejvíc zabere tak odvzdušnuj tak že povolíš trubky u HBV pak postupně u ABS pak výstup z abs pokud z některé trubky prskne už víš,
pak je ještě milošův mazec, ale ten co jsem psal pomalu nikomu nezabral, ten systém je v tom že jedeš 140 a na ten pedál musíš dupnout tak jako by jsi ho chtěl protlačit na silnic, cca 15 x po ujetí 20 km a zabralo to
K tobě bych si fakt dal opravit auto.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33505
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
To jsou zajímavé argumenty, pokud tam není vzduch je to v pořádku......Takového zákazníka by brala každá firma..Zažil jsem dodávku , která měla prd najeto a já málem vrazil do zdi..Říkám řidiči, ty sem jedeš s kravinou a přitom ti to nebrzdí .A on ,je to po technické a je to údajně v pořádku, měl si ještě přešlápnout.......Nepleť sem vývěvu, hydraulický systém nemůže fungovat tak, že když se mu zachce , tak propustí mechanické spojení pedál -HBV -kola..Podtlak pouze posílí "sílu pedálu", ale nemůže silou podtlaku systém "přemoci"..A že je do systému vřazeno ABS je jen nadstavba,která pokud má poruchu,může systém narušit.., ale není to o.k. A u novějších aut se k elektronice přidávají nové a nové funkce, ale základ je pořád stejný..Samozřejmě např. Citroen apod, je jiná liga,ale také na stejném principu ..A Milošův systém opravy eliminuje to, že většinou se tento problém začne vyskytovat tehdy, když se dávají nové destičky nebo jinak opravují brzdy a tato metoda vyřadi nové vůle, které při opravě vznikly..Protože u sjetých, zatuhlých brzd se tohle nestane, stará šunka má krok na výstavu a voňavka pustí pedál až na zem, že si člověk říká, má to vůbec 2 okruhy nebo je to jako u Š 1ooo mb? Ale samozřejmě je to jen můj názor, nehledě na to, že Octa l jistě není výplod moderní techniky, což není urážka, ale přednost...Lokotka píše:Za mě, pokud to brzdí a tazatel píše, že jo a ABS fachčí a nejdou z toho nikde už žádný bubliny, tak je to OK.
Postupné propadání pedálu brzdy až na zem je u auta, co má mechanickou vakuovou pumpu (vývěvu) úplně normální. Nejde to srovnávat s benzínem, kde se o podtlak stará sání.
Ta vývěva dokáže vytvořit takovou sílu, že když se to bude takto trápit, tak prasknou ty gumový hadice, co vedou brzdovku ke třmenům. Ten tlak je pak v tý brzdový soustavě enormní.

nepropadat panice...
Jenom pro zajímavost, nedávno jsem montoval na jedno vozidlo nový hlavní brzdový válec a myslel jsem že mě raní, brzdy na pedál tuhé, pak se systém odvzdušnil znova a to už bylo lepší, ale zase auto brzdilo nerovnoměrně, nakonec jsem zjistil, že se systém chová jinak když se odvzdušňuje klasicky na šlapání a jinak když podtlakem.
Nakonec jsem z nouze v sobotu vyměnil opět hlavní brzdový válec, odvzdušnil sám podtlakem a brzdy super, v pondělí jsme dali raději všude nové odvzdušňováky, pro jistotu jak se s níma pořád hýbalo, ještě jednou odvzdušnili a klídek...
Byla to teda klasika bez ABS, ale klidné spaní kde jsem udělal chybu jsem neměl.
Nakonec jsem z nouze v sobotu vyměnil opět hlavní brzdový válec, odvzdušnil sám podtlakem a brzdy super, v pondělí jsme dali raději všude nové odvzdušňováky, pro jistotu jak se s níma pořád hýbalo, ještě jednou odvzdušnili a klídek...
Byla to teda klasika bez ABS, ale klidné spaní kde jsem udělal chybu jsem neměl.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33505
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Uz mi to neda aby som aj ja cosi napisal...
V prvom rade pozdrav z Phuket-u, hic na zblaznenie
Ja mam O1 2003 TDI 2x cervene elegance
Kazde 2 r menim v servise brzdovku a robi to nasledovne:
Vytiahne z nadobky staru a naleje novu
Potom vezme pracovnu odpadovu nadobu s vyvevou a postupne sa naklikne na povolene /tam kde prave je/ odzvdusnovacie skrutky, postupne taha von kvapalinu, obehne auto asi 3x
Bol by v tom cert aby to nevytiahlo von vzduch
V prvom rade pozdrav z Phuket-u, hic na zblaznenie
Ja mam O1 2003 TDI 2x cervene elegance
Kazde 2 r menim v servise brzdovku a robi to nasledovne:
Vytiahne z nadobky staru a naleje novu
Potom vezme pracovnu odpadovu nadobu s vyvevou a postupne sa naklikne na povolene /tam kde prave je/ odzvdusnovacie skrutky, postupne taha von kvapalinu, obehne auto asi 3x
Bol by v tom cert aby to nevytiahlo von vzduch

Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km