TSi CAXA nízký tlak oleje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
To není náhradou, pokud je od kvalitní značky, to je provedením toho filtru a proto maj více typů i v origu ... No na přelomu je pak prdel vybrat správný typ ...
To starší B a J má evidentně větší a více otvorů pro přitok oleje do filtru (v tom držáku těsníci gumy na odtokový otvor při výměně filtru) než ten mladší J a H.
Tady se mrkněte na rozkres systému mazání, a je tam popsaný i to olejový čerpadlo, který nakonec opravdu asi má samoregulaci, aby dodávalo přesně tolik oleje kolik je třeba při cca 3,5 barech. Ten detail neregulovanýho čerpadla v předchozím příspěvku byl ze staršího SSP SEAT pro stejnej CAXC motor jako je v odkazu tady SSP Audi ...
Koukám, že v tom SSP ti trotli zakreslili to sítko v pro N205 jako sítko pro celou hlavu ... pozice 13 stránka 20. Že by to tak první CAXC měli a pro CAXA to přesunuli???
To starší B a J má evidentně větší a více otvorů pro přitok oleje do filtru (v tom držáku těsníci gumy na odtokový otvor při výměně filtru) než ten mladší J a H.
Tady se mrkněte na rozkres systému mazání, a je tam popsaný i to olejový čerpadlo, který nakonec opravdu asi má samoregulaci, aby dodávalo přesně tolik oleje kolik je třeba při cca 3,5 barech. Ten detail neregulovanýho čerpadla v předchozím příspěvku byl ze staršího SSP SEAT pro stejnej CAXC motor jako je v odkazu tady SSP Audi ...
Koukám, že v tom SSP ti trotli zakreslili to sítko v pro N205 jako sítko pro celou hlavu ... pozice 13 stránka 20. Že by to tak první CAXC měli a pro CAXA to přesunuli???
Já jen vím, že od určítého čísla motoru se přecházelo na jiný typ oleje a to novější provedení nesmělo jezdit na olej pro starší provedení..Údajně bylo nebezpečí zadření..Moderní motory jsou háklivé a mechán by měl pečlivě dodržovat technologickou kázeň a praktiky jednoho sudu pro většinu provedení TSI na trhu zapomenout.. Bohužel dnes se musí i kontrolovat prodejce, kteří často berou filtr jako filtr, protože vypadají stejně. Možná stojí zato, si opsat číslo na starém filtru a kontrolovat.
nepropadat panice...
No tos to tedy s tím olejem rozštípl ...
Máš na mysli tohle CAXA TSI a nebo jiný?
Jinak koukám, že ten průtok oleje do filtru jde stejně hlavně kolem středu, takže jestli to má nebo nemá více děr v držáku těsnění asi nehraje roli, vypadá to, že si hráli se systémem, jak pořádně utěsnit ten drenážní odtok, aby se tudy neztrácel tlak i při namontovaném filtru. To by chtělo ty dvě konstrukce filtru proměřit, jestli se někde neliší.
Máš na mysli tohle CAXA TSI a nebo jiný?
Jinak koukám, že ten průtok oleje do filtru jde stejně hlavně kolem středu, takže jestli to má nebo nemá více děr v držáku těsnění asi nehraje roli, vypadá to, že si hráli se systémem, jak pořádně utěsnit ten drenážní odtok, aby se tudy neztrácel tlak i při namontovaném filtru. To by chtělo ty dvě konstrukce filtru proměřit, jestli se někde neliší.
Já mám jenom zkušenost, že když se do staršího provedení motoru, kde je filtr bez té gumové planžetky, která zakrývá díry na filtru naroubuje novější provedení s gumovou planžetkou, tak to jde při další výměně dost špatně vyndat, on je tam i jiný průměr té hlavy filtru.Rayx píše:No tos to tedy s tím olejem rozštípl ...
Máš na mysli tohle CAXA TSI a nebo jiný?
Jinak koukám, že ten průtok oleje do filtru jde stejně hlavně kolem středu, takže jestli to má nebo nemá více děr v držáku těsnění asi nehraje roli, vypadá to, že si hráli se systémem, jak pořádně utěsnit ten drenážní odtok, aby se tudy neztrácel tlak i při namontovaném filtru. To by chtělo ty dvě konstrukce filtru proměřit, jestli se někde neliší.
Jinak pro TSi používám MANN W712/93 a W712/94, OE filtr je taky od Mannu.
Asi mysliš normu 508.00/509.00 0w20 a její zpětnou nekompatibilitu... tzn. že ji nemůžeš lít do motorů,které k tomu nejsou určeny.Jinak i do těchto motrů je jako ne-LL alternativa klasická 504.00/ 507.00...jericho-3 píše:Kouknu a dám to sem..
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Bral jsem oba filtry, doufal jsem v ten špatný, ale nikoliv.
Má tam být Jčko a je tam.
Před výměnou Mann 712/93, teď po výměně taktéž ten stejný.
Takže filtrem to není.
Jinak ty ostřiky jsem dával druhý, ale starší, z motoru který má 100tis km, origo nové neměli skladem.
Takže ještě je zkusím v pondělí zaslepit, či bude nějaká změna.
Má tam být Jčko a je tam.
Před výměnou Mann 712/93, teď po výměně taktéž ten stejný.
Takže filtrem to není.
Jinak ty ostřiky jsem dával druhý, ale starší, z motoru který má 100tis km, origo nové neměli skladem.
Takže ještě je zkusím v pondělí zaslepit, či bude nějaká změna.

► AutoVELVET Šumperk ◄
PRODEJ / DOVOZ / SERVIS vozidel 773 886 911
PRODEJ / DOVOZ / SERVIS vozidel 773 886 911
Je teda viditelný nebo měřitelný rozdíl v tom držáku filtru na stěně rozvodu, kam se patrona šroubuje?Tomas.cz píše:Já mám jenom zkušenost, že když se do staršího provedení motoru, kde je filtr bez té gumové planžetky, která zakrývá díry na filtru naroubuje novější provedení s gumovou planžetkou, tak to jde při další výměně dost špatně vyndat, on je tam i jiný průměr té hlavy filtru.
Jinak pro TSi používám MANN W712/93 a W712/94, OE filtr je taky od Mannu.
Mě to prve zmátlo, myslel jsem si, že přítok do filtru musí jít i skrz ten držák té menší gumy a evidentně ne, ale co tak asi vedlo konstruktéry, že ten filtr tak upravili a přitom nezabránili, aby se ty dva nenechaly mezi sebou zaměnit. A to každý z nich měl ještě minimálně jednu vývojovou revizi navíc ... Proč ty starší B a J maj ten držák s tolika dírami a proč D a H ne?
Maš nějakou vakuovku na testování nebo alepoň kompresor? Sežen si nějakou trubičku, do která můžeš ten ventilek zašroubovat, naplň ji trochu olejem a otestuj, jakým přetlakem se otevřouLLuKKi píše: Jinak ty ostřiky jsem dával druhý, ale starší, z motoru který má 100tis km, origo nové neměli skladem.
Takže ještě je zkusím v pondělí zaslepit, či bude nějaká změna.

Na 1.8 TSI s tím hodně laborovali u druhé generace, kvůli tomu, že tam dali jiné čerpadlo s nižším a regulovaným tlakem, tak taky snižovali otvírací tlak těch ventilků trysek. No a krom toho se ty pružinky unavujou. Tak pokud jsi dal jeté, aby to nebylo to samé.
To že to tedy není filtrem, tak to už opravdu nezbývá moc věcí, co prověřit ...
Ty trysky by neovlivnily tlak v točkách a tam to nemaže taky asi bych se s nima nezabejval.Uniká to někde jinde jen najít kde.Před lety mě takhle školil gof rozvody jsem měl dole tolikrát až nakonec prdnul šteft a potkalo se to nakonec šel teda motor ven a odvezl jsem to známému kde se měřilo kudy se ten olej může ztrácet a pro mě novinkou byli šišaté oka uložení kliky a tam to valilo olej ven.Muselo se to uložení opravit pak už to konečně mazalo.
Bohužel tak dlouho jsem to schovával, až to patrně skončilo v popelnici..Byl to SM speciál, který se věnoval hlavně oleji pro TSI a byla tam informace z továrny, kterým číslem to končí a začiná jiná olejová politika. Takže se omlouvám, že jsem to nemohl přesně doplnit..Když je blbá hlava, trpí celé tělo.,..Ale mám zato, že to bylo to, co píšeš..dhfool píše:Asi mysliš normu 508.00/509.00 0w20 a její zpětnou nekompatibilitu... tzn. že ji nemůžeš lít do motorů,které k tomu nejsou určeny.Jinak i do těchto motrů je jako ne-LL alternativa klasická 504.00/ 507.00...
nepropadat panice...
Kolik to má vlastně nalítáno celkem? Olejový servis to mělo mít jaks psal po 20-25tkm. Jak dlouho to má současný majitel a kolik na tom nalítal on? Přivezl to tedy už se svítící olejničkou, kolik přiznává, že s tím takto najel?
To čerpadlo jsi tedy dával nové nebo jeté? Typ správný?
Kontrolu ložisek a uložení na klice jen pohledem nebo na plastelínu?
Ta kontrola vačkových hřídelů proběhla jak? To může být taky problém ...
To čerpadlo jsi tedy dával nové nebo jeté? Typ správný?
Kontrolu ložisek a uložení na klice jen pohledem nebo na plastelínu?
Ta kontrola vačkových hřídelů proběhla jak? To může být taky problém ...
Ma to nejakych 140-150tis km, 1 majitel, pravidelny servis, koupeno v Nemecku bez zavad ( prede mnou asi zmazaly ).
Jak se to dovezlo, psalo to snimac polohy vacky, v roce 2018 nekdo delal rozvody ale bez nastavovace, tusil jsem problem zde.
Udelany rozvody komplet s nastavovacem nove, zkusebni jizda 10km a ok.
Po 14 dnech jsem auto prodal a majitel druhy den prijel z chybou, zase snimac polohy vacky a pomaly nastaveni vacky, hledal jsem chybu v nastaveni rozvodu ( pri dotahovani se pohly ), udelany znovy, a porad stejny a tim to zaclo to hledani...
Olejove cerpadlo 1 starsi origo z dobreho motoru, druhe nove, replika, porad stejny tlak.
Nyni jsem dal olej 5w30 + prisadu na utesneni atd, pokud se aspon neco zmeni, nezmenilo se nic.
Vacky kontroloval motorar, dle nej v poradku, kliku a ojnice ja pohledem.
Na vacce, ojnicnich a hlavnich loziscich ani znamka "opetrebeni", jako skrabnuti, atd.
Jo a ostriky zaslepeny sroubem, zase beze zmeny, proste nekde unika docela dost tlaku, prijit akorat kde. Pripada me nesmysl resit druhy motor, TSi beru casto, lidi to chteji a ja bych rad na zavadu prisel pro priste, at to stoji co to stoji 😂
Jak se to dovezlo, psalo to snimac polohy vacky, v roce 2018 nekdo delal rozvody ale bez nastavovace, tusil jsem problem zde.
Udelany rozvody komplet s nastavovacem nove, zkusebni jizda 10km a ok.
Po 14 dnech jsem auto prodal a majitel druhy den prijel z chybou, zase snimac polohy vacky a pomaly nastaveni vacky, hledal jsem chybu v nastaveni rozvodu ( pri dotahovani se pohly ), udelany znovy, a porad stejny a tim to zaclo to hledani...
Olejove cerpadlo 1 starsi origo z dobreho motoru, druhe nove, replika, porad stejny tlak.
Nyni jsem dal olej 5w30 + prisadu na utesneni atd, pokud se aspon neco zmeni, nezmenilo se nic.
Vacky kontroloval motorar, dle nej v poradku, kliku a ojnice ja pohledem.
Na vacce, ojnicnich a hlavnich loziscich ani znamka "opetrebeni", jako skrabnuti, atd.
Jo a ostriky zaslepeny sroubem, zase beze zmeny, proste nekde unika docela dost tlaku, prijit akorat kde. Pripada me nesmysl resit druhy motor, TSi beru casto, lidi to chteji a ja bych rad na zavadu prisel pro priste, at to stoji co to stoji 😂
► AutoVELVET Šumperk ◄
PRODEJ / DOVOZ / SERVIS vozidel 773 886 911
PRODEJ / DOVOZ / SERVIS vozidel 773 886 911
Pěkné, to se s tím od importu moc nenajelo.
Takže ona se olejnička vůbec nerozsvítila a to že to má malý tlak mazání se zjistilo až kvůli tomu pomalýmu nastavování časování?
No, pokud jsi zaslepil ostřiky a tlak neustále není, tak to něco přehlížíte.
Čerpadla tedy celkem tři a nic, vačky kontroloval někdo jiný, spodek Ty jen pohledem. No, ono ani nejde o to, že by to mělo být způsobený viditelným "škrábancem" uložení/ložisek, ale jejich vůlí a tu asi pohledem nezkontroluješ, chtělo by to přeměřit.
Těžko poradit něco víc, pokud není něco té stěně na rozvodech s držákem filtru, hřídele vyjdou z měření OK, tak budeš muset tlakovat kanálky bloku případně i hlavy.
Za turbo ručíš nebo by to mohlo být taky ono, přestožes ho kontroloval?
No snad se zadaří a problémové místo se najde, kdy už se tomu věnovalo tolik času.
Takže ona se olejnička vůbec nerozsvítila a to že to má malý tlak mazání se zjistilo až kvůli tomu pomalýmu nastavování časování?
No, pokud jsi zaslepil ostřiky a tlak neustále není, tak to něco přehlížíte.
Čerpadla tedy celkem tři a nic, vačky kontroloval někdo jiný, spodek Ty jen pohledem. No, ono ani nejde o to, že by to mělo být způsobený viditelným "škrábancem" uložení/ložisek, ale jejich vůlí a tu asi pohledem nezkontroluješ, chtělo by to přeměřit.
Těžko poradit něco víc, pokud není něco té stěně na rozvodech s držákem filtru, hřídele vyjdou z měření OK, tak budeš muset tlakovat kanálky bloku případně i hlavy.
Za turbo ručíš nebo by to mohlo být taky ono, přestožes ho kontroloval?
No snad se zadaří a problémové místo se najde, kdy už se tomu věnovalo tolik času.