Špatná vývěva nebo posilovač brzd u 1.9TDI ASV?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Špatná vývěva nebo posilovač brzd u 1.9TDI ASV?
Ahoj,
mám problém s tvrdnoucím pedálem u octavie 1.9TDI ASV.
Chová se to následovně :
- Pokud mám nastartováno a stojím na místě a dvakrát sešlápnu pedál, tak je naprosto tvrdý.
- Pokud mám vypnutý motor, několikrát sešlápnu pedál tak ztvrdne, po nastartování do 10 vteřin pedál mírně poklesne
- Podtlak je po nastartování 0,8 baru +-, po uvolnění pedálu po sešlápnutí klesne na 0,6, při třetím sešlápnutí klesne skoro k nule (0,1-0,3), pedál je poté již pochopitelně tvrdý. Podtlak vystoupá na 0,8baru až za 10-15 vteřin (bez dalšího pouití pedálu).
- Podtlakový systém je naprosto těsný, hadice od vývěvy k posilovači byla vyndaná a pečlivě zkontrolovaná, je vpořádku. Hadičky kolem EGRu a turba jsou také v pořádku. Těsnění pro připojení hadice do posilovače je také vpořádku.
- Po vypnutí motoru zůstává podtlak ve vývěve konstantní, klesá naprosto minimálně.
- Výůstek z vývěvy byl opravovaný, je zalitý epoxidem, drží jak přibitý. Pokud měřím podtlak čiště jen ve vývěvě (bez čehokoliv dalšího), tak do půl vteřiny tak je přesně 0,95 Baru. Vývěvu jsem měl rozdělanou a uvnitř jsem nenašel nic zničeného nebo vydřeného.
Problém je, že nevím jestli je španá vývěva nebo posilovač, vyměňovat to jen tak se mi nechce.
U vývěvy mám podezření, že nedokáže vytvořit dostatečný průtok vzduchu, tudíž dlouho trvá než vytvoří požadovaný podtlak. Je taky divné, že když připojím hadičku z barometru přímo na vývěvu, tak naměřím téměř ihned 0,95 baru, ovšem takovéhoto podtlaku s připojeným posilovačem nikdy nedosáhne (jen 0,8 +-).
U posilovače mám podezření, že po uvolnění pedálu ještě chvíli přisává vzduch, díky čemuž nelze dosáhnout podtlaku.
První polovina chodu brzdového pedálu má dost slabý brzdný účinek, zabírá až v druhé půlce. Jsou nové všechny brzdové hadičky, třmeny, brzdovka, kotouče i desky. Odvzdušnováno normálně i přes VAG 4x!
To že při tvrdém pedálu auto skoro ani nebrzdí snad nemusím vysvětlovat...
Netušíte jak zjistit co je špatně?
mám problém s tvrdnoucím pedálem u octavie 1.9TDI ASV.
Chová se to následovně :
- Pokud mám nastartováno a stojím na místě a dvakrát sešlápnu pedál, tak je naprosto tvrdý.
- Pokud mám vypnutý motor, několikrát sešlápnu pedál tak ztvrdne, po nastartování do 10 vteřin pedál mírně poklesne
- Podtlak je po nastartování 0,8 baru +-, po uvolnění pedálu po sešlápnutí klesne na 0,6, při třetím sešlápnutí klesne skoro k nule (0,1-0,3), pedál je poté již pochopitelně tvrdý. Podtlak vystoupá na 0,8baru až za 10-15 vteřin (bez dalšího pouití pedálu).
- Podtlakový systém je naprosto těsný, hadice od vývěvy k posilovači byla vyndaná a pečlivě zkontrolovaná, je vpořádku. Hadičky kolem EGRu a turba jsou také v pořádku. Těsnění pro připojení hadice do posilovače je také vpořádku.
- Po vypnutí motoru zůstává podtlak ve vývěve konstantní, klesá naprosto minimálně.
- Výůstek z vývěvy byl opravovaný, je zalitý epoxidem, drží jak přibitý. Pokud měřím podtlak čiště jen ve vývěvě (bez čehokoliv dalšího), tak do půl vteřiny tak je přesně 0,95 Baru. Vývěvu jsem měl rozdělanou a uvnitř jsem nenašel nic zničeného nebo vydřeného.
Problém je, že nevím jestli je španá vývěva nebo posilovač, vyměňovat to jen tak se mi nechce.
U vývěvy mám podezření, že nedokáže vytvořit dostatečný průtok vzduchu, tudíž dlouho trvá než vytvoří požadovaný podtlak. Je taky divné, že když připojím hadičku z barometru přímo na vývěvu, tak naměřím téměř ihned 0,95 baru, ovšem takovéhoto podtlaku s připojeným posilovačem nikdy nedosáhne (jen 0,8 +-).
U posilovače mám podezření, že po uvolnění pedálu ještě chvíli přisává vzduch, díky čemuž nelze dosáhnout podtlaku.
První polovina chodu brzdového pedálu má dost slabý brzdný účinek, zabírá až v druhé půlce. Jsou nové všechny brzdové hadičky, třmeny, brzdovka, kotouče i desky. Odvzdušnováno normálně i přes VAG 4x!
To že při tvrdém pedálu auto skoro ani nebrzdí snad nemusím vysvětlovat...
Netušíte jak zjistit co je špatně?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 77
- Registrován: 22 čer 2006, 08:47
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33583
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
slovacek.milos píše:Nic neslyším syčet, jak to kontroluješ s podtlakovým kompresorem? Mohl bych si ho sehnat a ozkoušet, ale nevím jak...teslama píše:
a posilovač není slyšet jak syčímám taky měřáky navíc podtlakový kopresorek z centrálu, napojím a jsem hned chytrý
Brzdí to čím dál hůře, někdy pedál ztvrdne již při prvním brždění! Hrůza a nemužu přijít na to, čím to je...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33583
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0