Špatná vývěva nebo posilovač brzd u 1.9TDI ASV?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
teslama
Nováček
Příspěvky: 7
Odpovědi: 0
Registrován: 18 srp 2013, 21:11

Špatná vývěva nebo posilovač brzd u 1.9TDI ASV?

Příspěvek od teslama »

Ahoj,

mám problém s tvrdnoucím pedálem u octavie 1.9TDI ASV.

Chová se to následovně :

- Pokud mám nastartováno a stojím na místě a dvakrát sešlápnu pedál, tak je naprosto tvrdý.
- Pokud mám vypnutý motor, několikrát sešlápnu pedál tak ztvrdne, po nastartování do 10 vteřin pedál mírně poklesne
- Podtlak je po nastartování 0,8 baru +-, po uvolnění pedálu po sešlápnutí klesne na 0,6, při třetím sešlápnutí klesne skoro k nule (0,1-0,3), pedál je poté již pochopitelně tvrdý. Podtlak vystoupá na 0,8baru až za 10-15 vteřin (bez dalšího pouití pedálu).
- Podtlakový systém je naprosto těsný, hadice od vývěvy k posilovači byla vyndaná a pečlivě zkontrolovaná, je vpořádku. Hadičky kolem EGRu a turba jsou také v pořádku. Těsnění pro připojení hadice do posilovače je také vpořádku.
- Po vypnutí motoru zůstává podtlak ve vývěve konstantní, klesá naprosto minimálně.
- Výůstek z vývěvy byl opravovaný, je zalitý epoxidem, drží jak přibitý. Pokud měřím podtlak čiště jen ve vývěvě (bez čehokoliv dalšího), tak do půl vteřiny tak je přesně 0,95 Baru. Vývěvu jsem měl rozdělanou a uvnitř jsem nenašel nic zničeného nebo vydřeného.

Problém je, že nevím jestli je španá vývěva nebo posilovač, vyměňovat to jen tak se mi nechce.

U vývěvy mám podezření, že nedokáže vytvořit dostatečný průtok vzduchu, tudíž dlouho trvá než vytvoří požadovaný podtlak. Je taky divné, že když připojím hadičku z barometru přímo na vývěvu, tak naměřím téměř ihned 0,95 baru, ovšem takovéhoto podtlaku s připojeným posilovačem nikdy nedosáhne (jen 0,8 +-).

U posilovače mám podezření, že po uvolnění pedálu ještě chvíli přisává vzduch, díky čemuž nelze dosáhnout podtlaku.

První polovina chodu brzdového pedálu má dost slabý brzdný účinek, zabírá až v druhé půlce. Jsou nové všechny brzdové hadičky, třmeny, brzdovka, kotouče i desky. Odvzdušnováno normálně i přes VAG 4x!

To že při tvrdém pedálu auto skoro ani nebrzdí snad nemusím vysvětlovat...

Netušíte jak zjistit co je špatně?
valekf
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Odpovědi: 0
Registrován: 26 úno 2014, 13:02

Příspěvek od valekf »

a co podtlakovy hadicky? ty zkontroluj
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5710
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

neni vakl na výstupe z vývevy?
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
teslama
Nováček
Příspěvky: 7
Odpovědi: 0
Registrován: 18 srp 2013, 21:11

Příspěvek od teslama »

valekf píše:a co podtlakovy hadicky? ty zkontroluj
Hadičky jsou komplet vyměněné a těsné. Jak jsem psal, po vypnutí motoru se podtlak neztrácí.
teslama
Nováček
Příspěvky: 7
Odpovědi: 0
Registrován: 18 srp 2013, 21:11

Příspěvek od teslama »

ROMEK píše:neni vakl na výstupe z vývevy?
Vůle tam není, jak jsem psal. Pro jistotu jsem to ještě přelepil epoxidem.
Pavel Brno
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 22 čer 2006, 08:47

Příspěvek od Pavel Brno »

Ja to kdysi na O1 resil. Vyveva poustela olej do posilovace a ten rozezral memranu. Tak sem vymenil vyvevu i posilovac.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33583
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="teslama"]

a posilovač není slyšet jak syčí :? mám taky měřáky navíc podtlakový kopresorek z centrálu, napojím a jsem hned chytrý ;)
teslama
Nováček
Příspěvky: 7
Odpovědi: 0
Registrován: 18 srp 2013, 21:11

Příspěvek od teslama »

slovacek.milos píše:
teslama píše:
a posilovač není slyšet jak syčí :? mám taky měřáky navíc podtlakový kopresorek z centrálu, napojím a jsem hned chytrý ;)
Nic neslyším syčet, jak to kontroluješ s podtlakovým kompresorem? Mohl bych si ho sehnat a ozkoušet, ale nevím jak...

Brzdí to čím dál hůře, někdy pedál ztvrdne již při prvním brždění! Hrůza a nemužu přijít na to, čím to je...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33583
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="teslama"][quote="slovacek.milos"]

učit tě různé fígle je nad mé síly, ale pokud ti to pálí sdělej hadici u vakuovky a zacpi prstem jestli ti ho vcucne pokud ucítíš dostatek podtlaku zkus jestli je to samé když vytrhneš hadici z posilovače
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“