Měření teploty

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Měření teploty

Příspěvek od Zdenda »

Tak asi budu před příchodem podzimka šlusovat zpátečku a abych moh teda nějak porovnat ten rozdíl v předehřejvání, tak bych si tam ještě před tim namontoval měření teploty, docela se mi líbí tenhle bazmek http://www.alza.cz/eurocase-cerny-panel ... d45502.htm
Votázka ale je, kam strčit to čidlo, aby mi to neměřilo blbosti :x . Hadičky jsou tlustý umělohmotný (=špatnej přenos tepla), a různý kovový části, přes který protejká rostliňák (nasazovací trubice el.mag. ventilů, filtr, čerpadlo apod.) mi přídou horký, ať jedu na rostliňák (=předehřejvam) nebo ne. Prostě se to ohřeje od motoru - zvlášť teď v létě je problém šáhnout v motoru na cokoliv kovovýho, abych se nespálil. Aby to čidlo přišlo přímo do styku s volejem, to je zase vymejšlet ňáký mezikusy mezi hadice, zatěsňovat je... - vopruz. Jaký máte zkušenosti vy, kam byste to nacpali, případně nevíte, jestli jde vtipně použít něco z vrakáče ?
Ty zbylý dvě čidla bych použil pro měření vnitřní a venkovní teploty, ty se normálně strkají kam ?
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

jak vyřešíš tu zpátečku?

Příspěvek od dvorky1 »

jak budeš řešit tu zpátečku na krátko??? teď řeším stejnej problém a nevím jestli kupovat ten drahej odvzdušňovací ventil nebo se to dá vyřešit nějak elegantně a levně (LOL)
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

No asi se nakonec, ač nerad, přiklonim k tomu origoš odvzdušňováku od Oventropu za těch ca. 1600 Kč. Jde to řešit i tim topenářským, musíš za něj ale přířadit redukční ventil viz. http://www.vrsinsky.cz/index.php?skupina=3 nebo http://www.rubidea.cz/pinky-php/detail. ... ie=3&id=65, stojí asi 300 Kč. Ten by se měl nastavit na mírnej přetlak, kolik, to bude asi chtít odzkoušet, Otázka ale je, jestli ten vodvzdušňovák na vodu bude fungovat i na volej (nižší hustota = jiné chování plováku)
Takže se trochu bojim, že to budu bastlit jako blbej, pak mi z toho bude přes neustálé úpravy a vylepšení 3 tejdny chcát volej nebo se to bude zavzdušňovat (to znamená dojezdy na naftu a ztoho vyplývající finanční ztráty) a nakonec koupim ten voriginální (wallbash)
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Honza M
Přispěvovatel
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2007, 18:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Re: Měření teploty

Příspěvek od Honza M »

Zdenda píše:Tak asi budu před příchodem podzimka šlusovat zpátečku a abych moh teda nějak porovnat ten rozdíl v předehřejvání, tak bych si tam ještě před tim namontoval měření teploty, docela se mi líbí tenhle bazmek http://www.alza.cz/eurocase-cerny-panel ... d45502.htm
Votázka ale je, kam strčit to čidlo, aby mi to neměřilo blbosti :x . Hadičky jsou tlustý umělohmotný (=špatnej přenos tepla), a různý kovový části, přes který protejká rostliňák (nasazovací trubice el.mag. ventilů, filtr, čerpadlo apod.) mi přídou horký, ať jedu na rostliňák (=předehřejvam) nebo ne. Prostě se to ohřeje od motoru - zvlášť teď v létě je problém šáhnout v motoru na cokoliv kovovýho, abych se nespálil. Aby to čidlo přišlo přímo do styku s volejem, to je zase vymejšlet ňáký mezikusy mezi hadice, zatěsňovat je... - vopruz. Jaký máte zkušenosti vy, kam byste to nacpali, případně nevíte, jestli jde vtipně použít něco z vrakáče ?
Ty zbylý dvě čidla bych použil pro měření vnitřní a venkovní teploty, ty se normálně strkají kam ?
Ahoj. Zaujal mě teploměr,který si chtěl koupit. Koupil si ho? Pokud ano,jaké máš s ním zkušenosti?
mtapaj
Přispěvovatel
Příspěvky: 983
Registrován: 26 led 2007, 23:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Trstena

Příspěvek od mtapaj »

Ja myslim ze najlepsie je, merat teplotu oleja v cerpadle,,,
ved ide hlavne o to,aka je teplota oleja v nom (crazy)
videl som tu dost schem na prerobenie auta na olej,no neviem sa rozhodnut,mam 2 trojcest.ventyly,samoodvzdusnovak,deskovy vymennik,a vyhrievanie filtra,nakolko je plastovy tak este neviem...asi ho omotam medenou trubkou,cez ktoru bude prechadzat horuca voda.
ale asi bude lepsie ho vymenit za kovovy... (hm)
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...:)
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

pro měření teploty oleje bych vzal plastový Téčko na hadice, zasunul tam čidlo a zalil epoxidem nebo silikonem
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

Zkušenosti: jo, měří to, akorát že nejnižší teplota je 0°C a pak to ukazuje jenom"LOW" U oleje to nevadí, ale ty čidla to má 3, takže jednim měřim venkovní teplotu a tam to zamrzí. Při překročení 70°C to začne řvát, ale to pípátko z toho jde vykuchat.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
xa19td98
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 17 led 2007, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Uh. Hradiště

Příspěvek od xa19td98 »

a když se vykuchá to pípátko, tak už to měří normálně- myslím tím třeba do 95°C? Nebo to třeba bliká, nebo zobrazí HI?
díky za odpověď.
Xantia 1.9bioTD rv98, 2×3cestný pevekoventil, ALdeskový výmeník, izolované hadice a šluslá zpátečka na oleji. Olej nový i použitý. Zatím OK
teekey
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 23 pro 2006, 23:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno/Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od teekey »

a jak to mas nakonec vyresene? V tecku a nebo jenom prilozene k hadici? Co meris vsechno? Ideal tak asi venkovni, olej a nafta :-))
• VW Passat 2.0TDi BMP@103kw
Passat 3C: rady pri koupi
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

jo, vidíš: nad 70°C to bliká, ale to je kupodivu docela snesitelný, alespoň mě to nějak nerozptyluje. Jednou jsem naměřil i 101°C, takže horní limity to asi nemá. A čidlo mam zastrčený pod krajem hadice na napojení hadice na filtr

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=15
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“