Rozpadlý termoventil - podavačka 81asv

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kovycek007
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 16 zář 2017, 20:05
Odpovědi: 0

Rozpadlý termoventil - podavačka 81asv

Příspěvek od kovycek007 »

Ahoj, měnil jsem hadice u filtru a jakmile jsem zasadil zpět termoventil od febi do filtru ,tak jsem nastartoval a chcala z něj nafta, tak to zhasnu a termoventil se rozpadnul na dvě půlky, nevím jak je to možné, ale vypadalo to jako by byl vyroben slepením a prostě se rozpadnul :D :.... zajímá mě jak je to možné ? mám tam 11mm hlavu a podavačku která tlačí neustále po otočení klíčku, takže ..velké tlaky ? nebo prostě šmejd z výroby ? .. další otázka je - jak je možný že když po otočení klíčku začne furt tlačit podavačka, jakto že někde nevystřelí nějaká hadice ? ..vždyt termoventil na filtru je pořád zavřený, než se nafta ohřeje na 15c -tudíž koluje v okruhu filtr- čerpadlo.. ? nebo to funguje že když ta podavačka začne tlačit tlakem tak se ten termoventil otevře taky a pouští přepadem zpět do nádrže ? Aktuální situace je taková,že jsem dal filtr z golfa bez termoventilu, funguje to dobře.
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1419
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Uz je divny, ze mas podavaci cerpadlo.To tam nekdo dodelal.
ASV to s vyroby nema, cerpadlo je samosaci.
kovycek007
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 16 zář 2017, 20:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od kovycek007 »

Nic není divného, podavačku jsem tam dodělával sám, auto má úpravy.
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1419
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Ze ma auto upravy uz jsi mel napsat jako prvni.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9168
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ventily na palivové filtry u všech značek aut dávám jen origo pokud je třeba je měnit.

Čerpadla jsem do několika upravovaných aut dával též a nikdy nebyl s originál termoventilem problém.

Jen u jedné velké úpravy byl kvůli tlaku paliva problém s filtrem tak se musel použit filtr z CR.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
kovycek007
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 16 zář 2017, 20:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od kovycek007 »

A vysvětlí mi prosím někdo jak je možné že když podávací čerpadlo tlačí neustále po otočení klíčku,že někde nevystřelí hadice , protože je termoventil do 15C uzavřený a teprve pak začne pouštět zpět do nádrže ?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ale thermoventil jen pouští naftu zpět do filtru, aby jej ohříval, přepad funguje neustále. Bohužel různé přestavby a vylepšení často vedou k problémům, které běžně nejsou, pokud bych něco upravoval, tak vykopnu filtr s thermoventilem a dám tam flitr z Golfa dvě..
nepropadat panice...
kovycek007
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 16 zář 2017, 20:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od kovycek007 »

Však teď tam filtr z golfa mám, rovnou jsem udělal nové palivové hadice až k těm plastovým kolenům za nádobkou chladící kapaliny. Funguje to normálně. Dokonce bych řekl že lépe startuje. I když byly gumičky nové a termoventil taky ,tak stejně po jeho zatlačení jakoby chrčel ,takže si myslím že to byl zdroj přisávání.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já měl na mysli, dvouvývodový filtr bez thermoventilu, vždy jsem tohle montoval, když jsem chtěl mít jistotu, že mi to nebude nikde přisávat. Samozřejmě myšlenka thermoventilu je bezvadná, bohužel provedení diletantské, aby jedna pitomá gumička-O kroužek těsnila celý přívod paliva, je nesmysl už jen proto, že filtry vyrábějí stovky firem , takže zaručit přesnou díru pro thermoventil je jen snem, o kvalitě thermoventilu ala každý pes jiná ves nemluvě..Tohle zničilo stovky a stovky nervově jinak vyrovnaných majitelů a mechánů a jejich psychickou rovnováhu..A aby to nestačilo, stvořilo se PD, které potom ukázalo ta pravá kouzla zavzdušnování..., :)
nepropadat panice...
kovycek007
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 16 zář 2017, 20:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od kovycek007 »

Jak jsem již psal, teďka jsem namontoval také dvovývodový filtr a je to lepší.. přijde mi že to fakt lépe startuje . Značka filtru CHAMPION.
Obrázek
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Teda musím říci, máš to krásné radost pohledět. Docela mne to překvapilo, protože různí vynálezci a úpravci to často mají udělané "na prasáka".. Všechna čest, jsi pečlivka..Blahopřeji... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“