G3 1.9 TDI 66kw ALE Núdzový režim a iné
Moderátoři: šulda, Moderátoři
G3 1.9 TDI 66kw ALE Núdzový režim a iné
Ahojte. Na úvod napíšem že toto forum sledujem niekoľko rokov ale nikdy som nepotreboval pomoc kedže G3 slúžila bez porúch. Posledný rok mám ale druhú G3 a ta si občas niečo žiada. Chcem preto kúpiť diagnostiku a dnes je už toho na výber strašne veľa ( samozrejme čína teda niečo do max 50-70 eur)
A áno viem že sa tu podobne témy rozoberali viac krát ale túto temu som založil ako svoje "pieskovisko" kde sa chcem postupne dopracovať k vyriešeniu viacerých vecí, dúfam že nevadí.
Teda prvá otázka - ak chcem robiť logy z jazdy a mať to čo najpoužiteľnejšie tak čo zakúpiť ? Delphi ? vag-kkl, com ? alebo ? je to +/- jedno ? Viem je tu tém ale niektoré maju už pár rokov a stale je niečo nové
Momentálne mám hlavný problém z hádzaním do nudzaku na diaľnici ale aj na okreske pri dlhodobejšej záťaži ( alebo aj napr. 10s pod plynom pri rýchlosti 100 a viac km/h ) Do nedávna to ale nerobilo a zhoršuje sa to
Upozornenie ! Auto má chip a vaha je v nom vyradená ( nečíta z nej hodnoty ) taktiež je egr OFF a kat OFF. V prípade ale mám ej original eeprom 66kw - tú používam na EK kedže z chipom dymivosť cca 2 a pri orig. eeprom 0,5. + pre tento prípad mám aj novu váhu original pierburg + dalšiu náhradnu pierburg starú.
Zatiaľ som len kontroloval podtlakové hadičky- OK. Dnes sa chystám aspoň premerať odpor N75 resp skúsiť či chodí a napajanie . Ak nič tak chcem skontrolovať reguláciu turba - klapku, prípadne banku či chodí alebo neprepúšťa.
Po zakúpení diagnostiky tu chcem ale hodiť logy z jazdy a skontrolovať stav motora. A ak sa mi dnes nepodarí nájsť závadu takto tak potom pokračovať už pomocou aj diag. Preto dúfam poradíťe z výberom diag. Na aute je ešte pár drobností a ako vidím tento G 3 ma asi potrápi aj v najbližších rokoch.
A áno viem že sa tu podobne témy rozoberali viac krát ale túto temu som založil ako svoje "pieskovisko" kde sa chcem postupne dopracovať k vyriešeniu viacerých vecí, dúfam že nevadí.
Teda prvá otázka - ak chcem robiť logy z jazdy a mať to čo najpoužiteľnejšie tak čo zakúpiť ? Delphi ? vag-kkl, com ? alebo ? je to +/- jedno ? Viem je tu tém ale niektoré maju už pár rokov a stale je niečo nové
Momentálne mám hlavný problém z hádzaním do nudzaku na diaľnici ale aj na okreske pri dlhodobejšej záťaži ( alebo aj napr. 10s pod plynom pri rýchlosti 100 a viac km/h ) Do nedávna to ale nerobilo a zhoršuje sa to
Upozornenie ! Auto má chip a vaha je v nom vyradená ( nečíta z nej hodnoty ) taktiež je egr OFF a kat OFF. V prípade ale mám ej original eeprom 66kw - tú používam na EK kedže z chipom dymivosť cca 2 a pri orig. eeprom 0,5. + pre tento prípad mám aj novu váhu original pierburg + dalšiu náhradnu pierburg starú.
Zatiaľ som len kontroloval podtlakové hadičky- OK. Dnes sa chystám aspoň premerať odpor N75 resp skúsiť či chodí a napajanie . Ak nič tak chcem skontrolovať reguláciu turba - klapku, prípadne banku či chodí alebo neprepúšťa.
Po zakúpení diagnostiky tu chcem ale hodiť logy z jazdy a skontrolovať stav motora. A ak sa mi dnes nepodarí nájsť závadu takto tak potom pokračovať už pomocou aj diag. Preto dúfam poradíťe z výberom diag. Na aute je ešte pár drobností a ako vidím tento G 3 ma asi potrápi aj v najbližších rokoch.
Logview mám len som s ním ešte nerobil a aby nebol problem z "kompatibilitov" resp. upozornenie čo nekupovať aby nebol problém. Teda najviac sa mi pozdáva delphi ale zas vagcom tu asi maju viacerí ? (?)
Ležal som doteraz pod autom tak N75 ma 27ohm teda cievka ok , pri naštartovanom aute šteker cca 8,2 V teda kabel asi OK, Ešte skúsiť či chodí.
Pozeral som aj na reg.klapku na turbe od banky ale fuuh ved tam sa ani neda dostať rukou
, teda skúsiť či chodí natlačením 1 bar do banky ?
Ležal som doteraz pod autom tak N75 ma 27ohm teda cievka ok , pri naštartovanom aute šteker cca 8,2 V teda kabel asi OK, Ešte skúsiť či chodí.
Pozeral som aj na reg.klapku na turbe od banky ale fuuh ved tam sa ani neda dostať rukou

Tak regulacia turba asi nebude dobra. Bud n75 alebo nieco okolo turba. Pri najhorsiom turbo. Je jasne vydiet na logu ze turbo netlaci.
Ps: ta banka na turbe nieje nahodov podtlakom riadena? Ked tam chces natlacit 1bar. Teda aspon na mojom aute je podtlakova, treba teda podtlakovu pumpu na test, ale neviem ako to maju stare rotacky.
Ps: ta banka na turbe nieje nahodov podtlakom riadena? Ked tam chces natlacit 1bar. Teda aspon na mojom aute je podtlakova, treba teda podtlakovu pumpu na test, ale neviem ako to maju stare rotacky.
SKODA Octavia combi 1.9 TDI PD 77 Kw , BXE ,r.2008 DSG
Nie toto je regulovane tlakom z turba do N75 z N75 na banku regulacie + jeden vývod do sania - prepust. Teda pretlakova reg. je to samostatny okruh oddelený od podtlakovej časti ( EGR atď) N75 pri otočení kľúča pred štartom rýchlo cvaká ale tak to vraj má byť pri tomto motore. Teda N75 sa javí ako OK ale či určite. Teda nudzak hadže pre nedostatoční tlak ? Teda chýba mu skoro 0,5 bar hmm- Teda buď je pootvorená obtokova klapka alebo turbo ma najlepšie za sebou ano ?
Ked tak rozmýšľam tak skúsiť obísť N75 a nechat ako keby tlačiť turbo naplno ? a spraviť LOG . Teda upchať vyvod N75 do banky a vtedy by mala byť reg. odstavená a obtoková klapka by "mala byť" zavretá ?
Ked tak rozmýšľam tak skúsiť obísť N75 a nechat ako keby tlačiť turbo naplno ? a spraviť LOG . Teda upchať vyvod N75 do banky a vtedy by mala byť reg. odstavená a obtoková klapka by "mala byť" zavretá ?
mel jsem obdobny Problem na rotacce G4 AGR. Nakonec to bylo tim, ze bylo male predpeti na tahlu regulace. Taky jsem mel jednou problemek, ze jak je spoj mezi tahlem regulace a samotnou packou na turbu, tak mi to v Tom spoji zarezlo a regulace se zasekavala v otevrene poloze.
jinak na n75 nic ucpavat nemusis, staci vytahnout hadicku z Turba, ktera ti vede tlak do n75, ja ji mel jednu chvili prasklou a Turbo tlacilo max...
jinak na n75 nic ucpavat nemusis, staci vytahnout hadicku z Turba, ktera ti vede tlak do n75, ja ji mel jednu chvili prasklou a Turbo tlacilo max...
VW T4 2.5 TDi 65kW -> 110kW
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
Tak potom to funguje presne tak isto ako aj na 1.8t benzine. Tam my to tiez tlakom ovlada. Ano staci tu hadicku od banky odpojit, ale aj niecim zaslepit. Napriklad srobik do hadicky, inak by ti troska tlak na logu unikal. Tiez my raz praskla hadicka a turbo slo na max. Ale malo to aj vyhodu, auto slo ako raketa
. Odpoj vyskusaj a budes vediet ci je turbo dobre.

SKODA Octavia combi 1.9 TDI PD 77 Kw , BXE ,r.2008 DSG
Skúsim len prv mi musí prísť diagnostika lebo tuto som mal len požičanú.
Mimochodom ešte pridávam jeden graf kedže jeden som dal dvakrát . Na tom logu som šiel po skoro rovine na trojke plný do 4500 ot. No na cca 4150 ot auto prestáva ťahať, čo som si všimol u iných tak im 1.9 tdi ide pekne do 4500 ot no toto mi vždy za hranicou 4000ot rýchlo stratilo dych. Nejedna sa ale o nudzový režim proste takto to auto funguje , nudzak hodí až pri dlhodobej záťaži na 4 resp. 5 stupen . Mimochodom nudzovy na ochranu turba by nemalo dávať len pri vysokom tlaku ? teda prekročení požadovanej hodnoty ? ma to robiť aj pri nízkom ?
vidno aj na grafe že turbo sa prepadne o cca 200mbar, alebo je to bežné ? alebo je to dôsledok chipu ? Predchadzajucí majitel hovoril že chip bol robený aby to lepšie tahalo odspodu a trocha skôr zaberalo turbo, malo to byť upravené na cca 85 kw. Pred dvoma mesiacmi som skúšal 0-100 urobilo niečo pod 10s

Mimochodom ešte pridávam jeden graf kedže jeden som dal dvakrát . Na tom logu som šiel po skoro rovine na trojke plný do 4500 ot. No na cca 4150 ot auto prestáva ťahať, čo som si všimol u iných tak im 1.9 tdi ide pekne do 4500 ot no toto mi vždy za hranicou 4000ot rýchlo stratilo dych. Nejedna sa ale o nudzový režim proste takto to auto funguje , nudzak hodí až pri dlhodobej záťaži na 4 resp. 5 stupen . Mimochodom nudzovy na ochranu turba by nemalo dávať len pri vysokom tlaku ? teda prekročení požadovanej hodnoty ? ma to robiť aj pri nízkom ?
vidno aj na grafe že turbo sa prepadne o cca 200mbar, alebo je to bežné ? alebo je to dôsledok chipu ? Predchadzajucí majitel hovoril že chip bol robený aby to lepšie tahalo odspodu a trocha skôr zaberalo turbo, malo to byť upravené na cca 85 kw. Pred dvoma mesiacmi som skúšal 0-100 urobilo niečo pod 10s

Tak nudzu ti isto moze hodit aj pri nizkom tlaku. Vsetko co sa vymika pozadovanym hodnotam prilis dlhu dobu zaznamena ako chybu a hodi nudzovy rezim. Ono ti diagnostika aj napise preco nudza.
Regulacny mez nedosazena alebo taka neja hlaska na vag.
Co sa tyka repasu turba, vraj je to loteria a malo kedy sa to chyta na origo turbo. Ak chcesmat auto este nejaku dobu s perfektnym 100% odpichom tak jedine origo. Ale pokial niejake tie miny vykivi v grafe ozelies ( nemusi to byt pravidlo, a pocitovo to ani nejde poznat, mozno neskorsi nabeh) tak repas by ti mal stacit. Predsa je tam polovicna cena. Ja som daval repas s Turboarena.sk zatial ho mam nejakych 5000km a zatial ziadny problem. Hlavne pozeraj stranky kde ti davaju zaruku 2 roky. To ti o firme povie ze si za svojou pracou stoji. Vela akoze turbofiriem dava len rok. A co si budeme hovorit rok vydrzi aj turbostred z Činy.
Ked tak pozeram este na tie grafi tak dost zvlastne ti ukazuje aj tu hodnotu vahy vzduchu. Viem pisal si ze je vyradena, ale nemala by skor ukazovat pozadovany so kutocnym na cca rovnakej urovni? To by tiez mohlo obmedzovat turbo. Je tam velka odchylka.
Regulacny mez nedosazena alebo taka neja hlaska na vag.
Co sa tyka repasu turba, vraj je to loteria a malo kedy sa to chyta na origo turbo. Ak chcesmat auto este nejaku dobu s perfektnym 100% odpichom tak jedine origo. Ale pokial niejake tie miny vykivi v grafe ozelies ( nemusi to byt pravidlo, a pocitovo to ani nejde poznat, mozno neskorsi nabeh) tak repas by ti mal stacit. Predsa je tam polovicna cena. Ja som daval repas s Turboarena.sk zatial ho mam nejakych 5000km a zatial ziadny problem. Hlavne pozeraj stranky kde ti davaju zaruku 2 roky. To ti o firme povie ze si za svojou pracou stoji. Vela akoze turbofiriem dava len rok. A co si budeme hovorit rok vydrzi aj turbostred z Činy.
Ked tak pozeram este na tie grafi tak dost zvlastne ti ukazuje aj tu hodnotu vahy vzduchu. Viem pisal si ze je vyradena, ale nemala by skor ukazovat pozadovany so kutocnym na cca rovnakej urovni? To by tiez mohlo obmedzovat turbo. Je tam velka odchylka.
SKODA Octavia combi 1.9 TDI PD 77 Kw , BXE ,r.2008 DSG
No neviem ako bol robení chip tuning. Ale na tomto chipe či pripojím alebo odpojím vahu tak to nič nemení a ani v grafe, až keď tam dám original chip 66kw tak vtedy vaha beží ako má ( orig. pierburg nová)
Čakal som že ju jednotka bude mať ako keby "prednastavenú" teda ako keby urobenu "mapu" váhy ale takto vyzerá fakt len ako odpojená (v softe) . Auto ale cca rok dozadu išlo pekne a v poriadku spotreba nízka a výkon výborný ale teraz to už nieje ono a ani ta spotreba už nieje to čo to bolo.
Auto má aj webasto a skoro nepozná zimne štarty ( olej aj v zime na cca 45-55°C pri štarte) Dúfal som teda že sa životnosť napr. aj turba predĺži. No ale auto ma i tak už celkom dosť nabehané a turbo tam asi bude originál ešte.
Vedel by som kúpiť aj nové ale najviac sa obávam výmeny teda vybratia starého tak aby sa to nakoniec dosť nepredražilo
Čakal som že ju jednotka bude mať ako keby "prednastavenú" teda ako keby urobenu "mapu" váhy ale takto vyzerá fakt len ako odpojená (v softe) . Auto ale cca rok dozadu išlo pekne a v poriadku spotreba nízka a výkon výborný ale teraz to už nieje ono a ani ta spotreba už nieje to čo to bolo.
Auto má aj webasto a skoro nepozná zimne štarty ( olej aj v zime na cca 45-55°C pri štarte) Dúfal som teda že sa životnosť napr. aj turba predĺži. No ale auto ma i tak už celkom dosť nabehané a turbo tam asi bude originál ešte.
Vedel by som kúpiť aj nové ale najviac sa obávam výmeny teda vybratia starého tak aby sa to nakoniec dosť nepredražilo
Tak keď to išlo normálne predtým tak váha asi problém nebude. Nekupuj hneď nové turbo. Pokiaľ nezerie olej, nehuci ako dopravné lietadlo, alebo nezavija ako majáky tak by malo byť dobré.
Chybu hľadaj okolo riadenia turba. Banka, n75 alebo netesnosť sania od turba k motoru. Cuba bude len tam asi. A tu banku si už skúšal odpajat ako ti radili?
Chybu hľadaj okolo riadenia turba. Banka, n75 alebo netesnosť sania od turba k motoru. Cuba bude len tam asi. A tu banku si už skúšal odpajat ako ti radili?
SKODA Octavia combi 1.9 TDI PD 77 Kw , BXE ,r.2008 DSG