Filtr DPF

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jimmmik
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 29 kvě 2020, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Broumov

Příspěvek od jimmmik »

Dík za návod...

Mám dotaz, je to téma, které dělí lidi na dva tábory.

Dieselgate.

Máme ve firmě 5 ks suberbů s motorem CFFB, všichni černý výfuk a mají najeto od 120 po 260 tis. km.
Může nebo mohl nový software pomoct k usmrcení DPF?
Má cenu po výměně vadného DPF za nový originální nechat si v čipu nahrát origo původní soft (pochopitelně bez čiplého)? Nebo se nemusím bát že nešvidlující soft opět udělá rychlou smrt DPF?

Prosím nějakou odpověď. Zatím, co jsem četl se spíš věnovali, že nový soft po dieselgate rozhodil celé auto a to se tu možná nekonalo... (mám tu spotřebu vyšší... než palubák)
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Registrován: 29 úno 2008, 16:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od uiqjirka »

Vetsina nasich zakazniku ma dieselgate soft a spokojene jezdi, takze nic tento soft rozhodne nerozhazuje.
octavia70
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 29 zář 2009, 19:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od octavia70 »

když jsem koupil yeti CFHC a měl z DE přehraný soft tak žral naftu jak protržený a palubák lhal ukazoval méně než reál. Po zpětném přehrání originálu fabriky se vše uklidnilo a palubak se téměř shoduje s reálnou spotřebou...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33497
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mám jednu almaru brt je tam PD kat s dpf na močovinu, když to přijelo tak v nouzáku hadice od močoviny vybouchla, motor netáhl, vzal jsem majzl vymláti dpf i s katem, píská to ja kirovec jezdí ok, na emise zalepím váhu že nedá víc jak 300 vypucuju lauf ředidlem a projdu, minulý rok jsem neprošel emisema protože tam byla trvalá závada čidlo teploty spalin to se vyměnilo asi 1500 kč a prošlo jezdí dál,

není to univerzákní recept na naftové motory ale zkušenost s BRT

;)
jimmmik
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 29 kvě 2020, 19:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Broumov

Příspěvek od jimmmik »

Bez urážky, ale tohle mi připomíná jízdu Polskem, brutální bezohlednost k okolí, každému to hulí. Kdo nechce DPF ať už nebo bez adblue, tak ať si koupí 20 let staré auto a ne že kuchne filtr.
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Registrován: 29 úno 2008, 16:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od uiqjirka »

Kuchnuti DPF muze udelat fakt jen totalni prase. Melo by to byt oceneno hodne velkou pokutou.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33497
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

uiqjirka píše:Kuchnuti DPF muze udelat fakt jen totalni prase. Melo by to byt oceneno hodne velkou pokutou.
tak to tě obdivuju že tě baví bydlet v tak velkým prasečáku ;)
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Zdravím, chci se zeptat na chování DPF, auto z popisu. Pokud se motám po městě, okreskách tak filtr regeneruje cca po 450 až 500 km a vše je ok. Když ale jedu konstantních 130 km/h po dálnici, tak se vypaluje třeba i po 200 km ale při měřeném a vypočteném zaplnění třeba i jen 10 g :( Nepřijde mi to normální chování. Chyby žádné, soft verze je před-dieselgate. Většinou je to naopak, že po městě regeneruje často a na dálnici málo. Já to mám naopak
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
salko
Přispěvovatel
Příspěvky: 311
Registrován: 30 srp 2011, 11:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od salko »

Ako vieš, že po diaľnici regeneruje?
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Vag dpf+ elm 327
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
salko
Přispěvovatel
Příspěvky: 311
Registrován: 30 srp 2011, 11:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od salko »

A si si isty, ze sa jedna o aktivnu regenraciu? Lebo pri jazde po dialnici, hlavne ked je mierny kopec, tak moze prist k pasivnej regeneracii. Je to vtedy, ked teplota vo vyfuku presiahne cca 300 stupnov (oxidacny katalyzator).
A ked mas vtedy zapnuty VAG DPF, tak ti to pipne, ze regeneruje, ale to iba preto, lebo idu dole hodnoty zaplnenia.
Aku mas hodnotu vo VAG DPF v policku STATUS, ked ti to na dialnici regeneruje? Ak je aktivna regenracia, su tam hodnoty 10->2->1. Ak je 0, neregeneruje aktivne.
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Ano je to aktivni regenerace, teplota je přes 600 stupňů.
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
salko
Přispěvovatel
Příspěvky: 311
Registrován: 30 srp 2011, 11:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od salko »

Keď to začne, aká je hodnota prvého pola (shoot mass calculated, snad to mas v gramoch), potom pocet km od poslednej regeneracie a pocet minut od poslednej regenracie?
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Píšu to ve svém prvním příspěvku. Pokud jedu stálou rychlostí pár minut začne aktivní regenerace ikdyž je filtr zaplněn jen velmi málo. Hodnota zaplnění je třeba 10g. Pokud na dalnici nepojedu tak se filtr zaplní na maximum 24g, pak začne regenerace. Vypočítaná a reálná hodnota zaplnění jsou většinou velmi podobné.
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
salko
Přispěvovatel
Příspěvky: 311
Registrován: 30 srp 2011, 11:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od salko »

Fakt zvlastne. Musis teda pockat na skutocnych odbornikov. Co mi napadlo, to som napisal.
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“