Velká kouřivost po výměně pístů+EGRa SHARAN 1,9 85KW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
rihard
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 23 led 2006, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: ostrava

Velká kouřivost po výměně pístů+EGRa SHARAN 1,9 85KW

Příspěvek od rihard »

Zdravím vespolek, prosím o radu:
po výměně pístů všech(praskl jeden) a výměně EGR v SHARAN 2001 AUY 1,9 TDI motor začal dost kouřit pod plynem.
V servise proběhla kontrola správnosti zapojení hadic(tvrdili to :)
Zajímavostí výměny pístu byl nárust výkonu hrubým odhadem 20%
Je něco na co se zaměřit? Děkuji velmi za radu
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Barva kouře?
Neotočili v servisu písty o 180°? Dali správný písty? Nedali tam náhodou písty z dvoulitru? To už jsem všechno totiž někde viděl (LOL)
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
rihard
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 23 led 2006, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: ostrava

Příspěvek od rihard »

barva černá a když protůruji na místě, tak lítají čerti - saze.

jestli je otočili o 180° to nevím, ale matně si pamatuji, že mi snad někdo z toho servisu říkal, že 1. a 2. je jiný než 3. a 4. tak snad to dali ok.
Na faktuře od dodavatele dílů jsou opravdu dva druhy pístů(jiné čísla dílů) s označením 1.9
ale mohli je strčit naopak 180°...
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Jo to jo, 1-2 a 3-4 se prodávaj pod jinym číslem. Sice nevim proč ale je to tak. Nikdy jsem to nezkoumal.

Edit: Tak už vim. Díval jsem se teď na starou hlavu a jsou u 1-2 a 3-4 prohozený venily. Takže od rozvodů je 1 výfuk-sání, 2 výfuk-sání 3 sání- výfuk a sání-výfuk a musej bejt prohozený i vybrání pro ventily v pístech proto jsou písty na 1-2 a 3-4 jiný. Jestli by to mělo vliv na kouřivost nevim ale na potkání pístu s ventilem určitě. Chyba bude asi jinde, když ti to jede.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 839
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Jestli to kouří černě tak bych to nehledal v pístech. Dává to moc nafty.....něco špatně nebo vůbec zapojené.
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nejdřív bych zkusil odpojit nebo zaslepit egr, když to hulí černě
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Pepíček píše:Barva kouře?
Neotočili v servisu písty o 180°? Dali správný písty? Nedali tam náhodou písty z dvoulitru? To už jsem všechno totiž někde viděl (LOL)
(rofl) a to jak dokázali písty z 2.0 do 1.9 bloku? Kliku jsem přehodil, ale písty? :D
rihard píše:barva černá a když protůruji na místě, tak lítají čerti - saze.

jestli je otočili o 180° to nevím, ale matně si pamatuji, že mi snad někdo z toho servisu říkal, že 1. a 2. je jiný než 3. a 4. tak snad to dali ok.
Na faktuře od dodavatele dílů jsou opravdu dva druhy pístů(jiné čísla dílů) s označením 1.9
ale mohli je strčit naopak 180°...
Když je otočíš, klepe to... Moc nafty, nebo málo vzduchu ;) Ta druhá varianta mi přijde jako pravděpodobnější...
***VAG,PSA,Renault***
rihard
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 23 led 2006, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: ostrava

Příspěvek od rihard »

Huml píše:nejdřív bych zkusil odpojit nebo zaslepit egr, když to hulí černě
hulí to i na volnoběh... Podle servisu je to stejné s egrem anebo bez něho. Kdyby byly poškozeny vstřiky, tak to hulí bílím kouřem? Protože hlava šla taky dolů. Děkuji za odpověď
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1080
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od JozefC »

Máš problém so saním, alebo vyššiu dávku paliva.
rihard
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 23 led 2006, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: ostrava

Příspěvek od rihard »

JozefC píše:Máš problém so saním, alebo vyššiu dávku paliva.
ano, děkuji, také si to myslím.

v servise mi řekli, že je vše dobře zapojené(jestli mluví pravdu)
že tedy jenom vrátit původní program, dát pryč ten chipnutý.

Osobně si myslím, že když když se vymění písty, tak není možné aby se kouřivost zvedla 3x(podle měření emisí), když to bylo předtím OK, že musí být problém jinde.

Navíc auto opravdu dostalo nálož tak 25% navíc energie+ kouř, tak by to odpovídalo vyšší dávka paliva. U membránového čerpadla by se šteloval předstřik, ale mám PD.

Je něco konkrétně se zaměřit?
Děkuji moc
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“