Předkomůrkový motor

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

fiatfiat
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2017, 23:16
Odpovědi: 0

Předkomůrkový motor

Příspěvek od fiatfiat »

Zdravím, nevím jestli se můj dotaz hodí sem, tak se předem omlouvám.Scháním nějaké staré naftové auto s předkomůrkovým motorem.Mě ale zajímá jaký motor je nejspolehlivější co se týče praskání hlav.Já vím že praskaj všechny, ale zkrátka ten nejodolnější.Já se přikláním k mercedesu, ale rád si nechám poradit, děkuji.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4296
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

super byli peugeot 1.9d nežrali vcelku jeli (na auto bez turba)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Předkomůrka bez turba moc nepraskala, jen TD když měla magora řidiče. U některých motorů MB byl problém, že při broušení hlavy se musela vyndavat předkomůrka, která koukala ven, což nebylo jednoduché. Peugeot měl masivní hlavu a byl držák, stejně jako Fiat..Japonci taky rupali, čím slabší stěny hlavy, tím větší průser, a samozřejmě čím větší výkon z obsahu..tím větší riziko..
nepropadat panice...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Za mňa jednoznačne Peugeot 1,9 ale ešte staršiu verziu XUD a s čerpadlom Bosch
fiatfiat
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2017, 23:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od fiatfiat »

Díky za rady vážím si jich.Peugeota 1,9 td jsem sám vlastnil a koupil jsem ho už s prasklou hlavou, sehnat pěknou dneska už nereálné, všechny motory jsou odjeté.To se taky potvrdilo co sem dal další tak ta byla taky chycená.K tomu fiatu měl jsem 1.9 td už nevím kod motoru a tam mě praskla hlava dvakrát a ta hlava se ani sehnat nedala to byl nadlidskej úkol.No myslím že mi odešel i na klice ale to už si přesně nepamatuju.Vím že nejvíce udělá stav auta, a pak jak s tím člověk jezdí.Zeptám se už ste se setkaly s prasklou hlavou obecně na předkomůrkových mercedesech?Líbí se mi ten jejich systém vložený komůrky.Myslím si že by proti lisovaný komůrce mohla mít navrch.Rád si přečtu vaše názory a rady, děkuji.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud vím, tak Mercedes neměl předkomůrky, jako většina jiných značek. Používal tlakové komůrky, což bylo něco úplně jiného.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Mělo to různé názvy , ale vycházelo to z prvního MB 260 s dieselovým motorem, z 30. tých let, a tento motor v podstatě dělali až do 70. tých let, měl litinovou hlavu , která se v podstatě nemusela rovnat, takže to nevadilo, že vykukují. Ale poté dělali motor s hliníkovou hlavou, kde už to problém byl.. fiatfiat- mám zato, že by jsi měl jít do přímého vstřiku, když ti hlavy tak praskají, je vidět, že motoru neslevíš.
S těmito motory nelze jet pořád na plný kule ..ono vlastně s žádným..
nepropadat panice...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Když si koupíš mercedes 2.0D tak musíš jezdit pořád na plný plyn ono to jinak totiž nejede :D Jednině 2.5D nebo 3.0D jinak to nemá cenu.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ale zapomněl jsem na premianty minulosti, což je motor Renault 2,1 D, TD z aut R 18 apod. který chytal v zimě i po velkém nájezdu a patřil k těm málo motorům, které mají v sobě i fištron konstruktéra, což znamená, že když není údržba, moc se neděje... Motor chcípne, DNES KATASTROFA- potkáno, ale tady ne, sundá se dekl ventilů a vymění se prasklá vahadla a jede se dál. Motor byl robustní a když zabralo turbo, řidič byl vystřelen vpřed. Další byly motory OHV, jako např. 2,5 TD od PSA z Citroenu nebo dodávce Peugeot J 5, pořádný kus matroše se dvěma řemeny, kdy stačilo při potkání jen vyměnit tyčky nebo je srovnat ve svěráku..I motory z USA OPEL apod. měly fištron...Dnes je to jen samý motorový blbec, kdy každý průser je fatální oprava a styl uvažování RYCHLE NA SVĚT A RYCHLE ZE SVĚTA... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20360
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

To jo, starý motory i komůrkáče některý byly cajk,stejně jako starý TDi ale za chvíli je budeš moci provozovat tak max na veteránských značkách,kdyby zlatý byly...
fiatfiat
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2017, 23:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od fiatfiat »

Děkuji za typy nesmrtelných držáků.Já to mám ještě složitější, protože nechci kupovat zase úplnou prababičku.Vím že čím starší tak většinou spolehlivější, ty typy na nesmrtelný motory jsou zajímavý, ale auta co maj tenhle motor, už jsou jak to říct - veteráni.Já hledám něco jako je Vito nebo sprinter s motorem 2.3td.Asi je to jediná možnost jak koupit užitkové auto s docela spolehlivým motorem, akorát ta koroze.No a máte někdo zkušenosti s tou předkomůrkou 2.3 td od mercedesu, jestli tam třeba často praskaj hlavy, nebo je tam jinej zádrhel a tak, děkuji za rady.
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Vito brutálně hnije.
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1429
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Za me VW 1.9 TD AAZ.
Jsem to mel v Cordobe, pracant nesmrtelnej
jednoduchej.
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1877
Registrován: 28 úno 2016, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od fekálek »

Ducato 2.8D, není to předkomůrka ale shnijou čtyři ducata a motor pojede věčně, ten se italům povedl
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

VW 2.4D je taky dobrej motor. Myslim, že se kdysi dával do nějaký Audiny. Je to pětiválec - komůrkáč. Já ho mám ve svém T4.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“