Předkomůrkový motor
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Předkomůrkový motor
Zdravím, nevím jestli se můj dotaz hodí sem, tak se předem omlouvám.Scháním nějaké staré naftové auto s předkomůrkovým motorem.Mě ale zajímá jaký motor je nejspolehlivější co se týče praskání hlav.Já vím že praskaj všechny, ale zkrátka ten nejodolnější.Já se přikláním k mercedesu, ale rád si nechám poradit, děkuji.
Předkomůrka bez turba moc nepraskala, jen TD když měla magora řidiče. U některých motorů MB byl problém, že při broušení hlavy se musela vyndavat předkomůrka, která koukala ven, což nebylo jednoduché. Peugeot měl masivní hlavu a byl držák, stejně jako Fiat..Japonci taky rupali, čím slabší stěny hlavy, tím větší průser, a samozřejmě čím větší výkon z obsahu..tím větší riziko..
nepropadat panice...
Díky za rady vážím si jich.Peugeota 1,9 td jsem sám vlastnil a koupil jsem ho už s prasklou hlavou, sehnat pěknou dneska už nereálné, všechny motory jsou odjeté.To se taky potvrdilo co sem dal další tak ta byla taky chycená.K tomu fiatu měl jsem 1.9 td už nevím kod motoru a tam mě praskla hlava dvakrát a ta hlava se ani sehnat nedala to byl nadlidskej úkol.No myslím že mi odešel i na klice ale to už si přesně nepamatuju.Vím že nejvíce udělá stav auta, a pak jak s tím člověk jezdí.Zeptám se už ste se setkaly s prasklou hlavou obecně na předkomůrkových mercedesech?Líbí se mi ten jejich systém vložený komůrky.Myslím si že by proti lisovaný komůrce mohla mít navrch.Rád si přečtu vaše názory a rady, děkuji.
Mělo to různé názvy , ale vycházelo to z prvního MB 260 s dieselovým motorem, z 30. tých let, a tento motor v podstatě dělali až do 70. tých let, měl litinovou hlavu , která se v podstatě nemusela rovnat, takže to nevadilo, že vykukují. Ale poté dělali motor s hliníkovou hlavou, kde už to problém byl.. fiatfiat- mám zato, že by jsi měl jít do přímého vstřiku, když ti hlavy tak praskají, je vidět, že motoru neslevíš.
S těmito motory nelze jet pořád na plný kule ..ono vlastně s žádným..
S těmito motory nelze jet pořád na plný kule ..ono vlastně s žádným..
nepropadat panice...
Ale zapomněl jsem na premianty minulosti, což je motor Renault 2,1 D, TD z aut R 18 apod. který chytal v zimě i po velkém nájezdu a patřil k těm málo motorům, které mají v sobě i fištron konstruktéra, což znamená, že když není údržba, moc se neděje... Motor chcípne, DNES KATASTROFA- potkáno, ale tady ne, sundá se dekl ventilů a vymění se prasklá vahadla a jede se dál. Motor byl robustní a když zabralo turbo, řidič byl vystřelen vpřed. Další byly motory OHV, jako např. 2,5 TD od PSA z Citroenu nebo dodávce Peugeot J 5, pořádný kus matroše se dvěma řemeny, kdy stačilo při potkání jen vyměnit tyčky nebo je srovnat ve svěráku..I motory z USA OPEL apod. měly fištron...Dnes je to jen samý motorový blbec, kdy každý průser je fatální oprava a styl uvažování RYCHLE NA SVĚT A RYCHLE ZE SVĚTA... 

nepropadat panice...
Děkuji za typy nesmrtelných držáků.Já to mám ještě složitější, protože nechci kupovat zase úplnou prababičku.Vím že čím starší tak většinou spolehlivější, ty typy na nesmrtelný motory jsou zajímavý, ale auta co maj tenhle motor, už jsou jak to říct - veteráni.Já hledám něco jako je Vito nebo sprinter s motorem 2.3td.Asi je to jediná možnost jak koupit užitkové auto s docela spolehlivým motorem, akorát ta koroze.No a máte někdo zkušenosti s tou předkomůrkou 2.3 td od mercedesu, jestli tam třeba často praskaj hlavy, nebo je tam jinej zádrhel a tak, děkuji za rady.