Regulace turbodmychadla 1.9 tdi 85 kw pd

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

JTCZ
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 06 pro 2020, 15:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od JTCZ »

Jarda S. píše:N75 se dá koupit za 8-9 stovek novej, mělo smysl jet na vrakáč ? (hm)
Měl sem tu možnost si ho vzít a pokud by byl nefunkční tak ho vrátit tak jsem to zkusil
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Hele v pohodě, ale o vůli v turbu a padáni do nouze píšeš až nyní, proto se nediv mé reakci.
Že jsi studen jsi měl napsat jako první a určitě by odemně nezazněla jakákoliv narážka na snahu ušetřit.
Co se týká opravy ventilu N75 tak to je moje chyba, uznávám, nějak jsem se v tom zamotal.
Ale i tak si dovolím napsat, že jakýkoliv ventil či EGR pracující s podtlakem, je rozumnější nerozebírat, protože jen stěží v domácích podmínkách to složíš do stavu aby fungoval jak má a nikde vzduch neunikal.
O tom co všechno to stojí mi vykládat nemusíš, já už mám vše z toho nové a spoustu věcí okolo a moc dobře vím co to stálo a levný to nebylo ani omylem.
Jestli ti jako studentovi mohu něco poradit, tak se tohoto auta zbav a pořiď si klidně to stejný, ale s atmosférickým benzínem, třeba motor 1.6 75kW není až tak hrozný, ale hlavně je to držák a umí i nízkou spotřebu a rozhodně tě finančně nesežere jako TDI od VW.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
JTCZ
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 06 pro 2020, 15:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od JTCZ »

favo píše:Hele v pohodě, ale o vůli v turbu a padáni do nouze píšeš až nyní, proto se nediv mé reakci.
Že jsi studen jsi měl napsat jako první a určitě by odemně nezazněla jakákoliv narážka na snahu ušetřit.
Co se týká opravy ventilu N75 tak to je moje chyba, uznávám, nějak jsem se v tom zamotal.
Ale i tak si dovolím napsat, že jakýkoliv ventil či EGR pracující s podtlakem, je rozumnější nerozebírat, protože jen stěží v domácích podmínkách to složíš do stavu aby fungoval jak má a nikde vzduch neunikal.
O tom co všechno to stojí mi vykládat nemusíš, já už mám vše z toho nové a spoustu věcí okolo a moc dobře vím co to stálo a levný to nebylo ani omylem.
Jestli ti jako studentovi mohu něco poradit, tak se tohoto auta zbav a pořiď si klidně to stejný, ale s atmosférickým benzínem, třeba motor 1.6 75kW není až tak hrozný, ale hlavně je to držák a umí i nízkou spotřebu a rozhodně tě finančně nesežere jako TDI od VW.

1.6 sem nechtěl měl to můj nejlepší kamarád a myslím že neměla ani moc najeto kolem 220 myslím bralo mu to brutálně olej 1l/1000km a přišlo mi to strašně udušený vůbec to nejelo tak jsem 1.6 zavrhl a koupil 1.9 prvních deset tisíc co jsem najezdil jsem z toho byl unešený jak to jede a bez jakehokoliv problemu auto měl pujčený otec i bratr a vždy dojelo na místo určení až prostě teď začali tyto problémy má i v celku nízký nájezd nestočenejch 280 což si myslim že na ten motor je nic doufám že to ten novej ventil vyřeší a auto bude valit jak předtím
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Ano proti TDI je to auto mrtvý, zvláště proti TDI PD, ale spotřeba oleje je věcí toho jak se o motor staráš. Máme tuto 1.6 ku v rodině a krom toho výkonu jí není skoro co vytknout.
Jenže ten výkon je taky věcí názoru, když do toho sedneš z felicie jako já s otcem, tak to jede dobře, ale když do toho sedneš z upravného TDI, tak je to líná mrcha, ale aspoň nežere.
Do rodiné kokty dolejváme tak cca půl litru oleje od výměny do výměny a mění se jednou za dva roky, protože otec to častěji měnit nechce, protože ani za dva roky nenajede 15000 km.
Mě osobně se líbí jak je ten motor proti TDI tichý a konečně svých 190 si taky udělá, ale musíš si počkat.
Za ty roky co jí otec má praskla jen jednou nějaká hadice od benzínu, toť vše. A občas vyhodí nějakou chybu, která se ale po smazání dalšího třičtvrtě roku neukáže.
To co jsem narval jen do motoru TDI PD co mám by mi stačilo na dvě auta s tím motorem 1.6
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
JTCZ
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 06 pro 2020, 15:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od JTCZ »

tak jsem dneska vyměnil ventil a problém přetrvává sice už podtlak neutíká od airboxu ale nejde z něho už ani ven preventivně sem vyměnil hadičky a hadice vyzkoušel ten zpětný ventil ten funguje u vývěvy zkoušel jestli dává a celkem silnej podtlak tam je už bych dal nevím co aby to jezdilo někdo kdo by měl ještě nějaký nápad co zkusit ? předem díky za odpovědi
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3665
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Po nastartování baňka zajede nadoraz?
Oct asv 2000, DieselPower
JTCZ
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 06 pro 2020, 15:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od JTCZ »

Po nastartování nezajede když ji ale připojím na přímo na ten zpětný ventil zajede
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Trochu to rozepiš, kde máš tu podtlakovou baňku zapojenou ? Kam hadička od ní vede ?
Ta by měla jít přece přímo k ventilu, ten řídí její otevírání a zavírání.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
pavska
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 26 zář 2014, 22:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavska »

Hele a nemáš obráceně daný ten zpětný ventilek co je mezi N75 a tandemem ?
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Jak jsi tam dal to turbodmychadlo a začal řešit regulaci, první cos měl udělat, pripojit podtlak napřímo vývěva-baňka, kousek projet a vědel bys hned. Takhle blbneš s ventilama, zapojenim, hadičkama, egrem a buhví s čím, rozjebeš si to, přitom to turbo může být klidně k.o. ;) Po namontování se naplní olejem a běžně neštěkne.
Vyzkoušej to napřímo teď, ať víš, že nehledáš něco, co tam neni...
***VAG,PSA,Renault***
JTCZ
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 06 pro 2020, 15:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od JTCZ »

Podtlak jsem měl připojenej přímo na vývěvu a baňka se zatahovala krásně na straně 1 sem posílal jak ho mám zapojený ten ventil dneska jsem ještě byl na diagnostice a byla tam chyba mez plnícího tlaku překročena ale to bude tím že ta baňka prostě nereguluje
JTCZ
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 06 pro 2020, 15:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od JTCZ »

Zpětný ventilek obráceně nemám ještě jsem ho zkoušel a tlak zpět nepropouští
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

A zkontroloval jsi délku táhla, když jsi tu banku přehazoval?
***VAG,PSA,Renault***
JTCZ
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 06 pro 2020, 15:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od JTCZ »

Délka táhla je mi k ničemu když táhlo nezajede do baňky
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3665
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Když táhlo nezajede do baňky, turbo nenafouká plnej tlak. Když baňka zatáhne za táhlo, lopatky v turbu namířej průvan na rotor a turbo začne tlačit.
Mez tlaku překročena odpovídá tomu, že baňka zatáhne za táhlo, ale nemá sílu ho vrátit.
Oct asv 2000, DieselPower
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“