Svítící kontrolka MIL, závada P048E

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
holin
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 17 srp 2018, 10:20

Svítící kontrolka MIL, závada P048E

Příspěvek od holin »

Ahoj všem, na mé Octavii III, 1,6 TDI, kód motoru CLHA mám najeto cca 130 tis. km. Nedávno se mi rozsvítila oranžová kontrolka MIL (někdo říká vrtulník nebo grilovaný kuře). Auto ale jezdí normálně - není v nouzovém režimu. Po pár km to zase samo zhaslo.
Pak jsem s tím byl v autorizáku a našli chybu:
P048E 00 (172) - zkrat na plus: 5929 Snímač klapky spalin, sporadická chyba
Řekli mi, že je to asi EGR, ale, že by to chtělo další diagnostiku, na níž nemají čas a proč to vlastně řeším, když už to samo zhaslo.
Jenže po nějakém čase svítí kontrolka zase - použil jsem takový ten BT ELM327 a hlásí to opět stejnou závadu.
Jel jsem tentokrát do neautorizáku a tam mi nabídli, že mi EGR vymění (7 tis. Kč originál, 3,5 tis. Kč neoriginál + 6 h práce !!!).
Nesetkal jste se s tím někdo u O III? Našel jsem haldu témat k O II, ale tam je 1,6 TDI jiný motor.
Ještě je asi potřeba říct, že krátce před prvním rozsvícením mi v autě řádily kuny - klasika už asi potřetí mi vykousaly hadičky podtlaků a protihlukové těsnění kapoty - v servisu mi řekli, že to s tím nemůže souviset...
Předem moc díky za jakoukoliv radu.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Prdlajs EGR, měla by to být klapka J883 na výfuku za držákem na nápravnici, buď jen vedení k ní nebo konektor, případně klapka samotná, horko a voda to nejde nikdy dohromady, leda u moře ...

Její čísla
5Q0253692 odpadlo
5Q0253692A odpadlo
5Q0253692B aktuálně platná revize

případně vedení k ní
5Q0971068 odpadlo
5Q0971068C odpadlo
5Q0971068G aktuálně platná revize

nebo nepochopitelně nějaká další varianta asi podle alternativního dodavatele ...
5Q0971068A odpadlo
5Q0971068D odpadlo
5Q0971068H aktuálně platná revize

Na motoru je těch klapek více, to bude radost až se začnou sypat a autorizák to bude léčit výměnou EGR ...
holin
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 17 srp 2018, 10:20

Příspěvek od holin »

Moc díky za rychlou a vyčerpávající odpověď. Asi to jen ukazuje na kvalitu servisů. Zkusím se sám mrknout na to vedení a konektor, jestli to není načaté od hlodavce. Pokud nic neobjevím, půjdu znovu do servisu a jestli mi budou chtít měnit EGR, půjdu jinam...
Ještě jeden dotaz: Co všechno se zničí, když s tím budu ještě chvíli jezdit?
Ono to totiž občas zhasíná a pak se zase rozsvěcuje.
Moc díky předem.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No, má to pomáhat EGR tím, že přivřením té klapky na výfuku vzroste ve výfuku tlak a EGR tak může natlačit do sání více spalin ... Někde je to myslím popisované jako nízkotlaké EGR, kdy do sání proudí už přečištěné spaliny z DPF filtru.

Vyřeš to co nejdříve, tyhle moderní mrchy nemaj rády dlouhodobý přejíždění se závadama ... Když ta klapka nefunguje, nefunguje pak ani EGR díky tomu, že ve výfuku není potřebný přetlak.

Tady k tomu máš SSP od Seata ;)
http://vwts.ru/pps/pps_seat_162_ea288_f ... es_eng.pdf
nebo tady dokonce v CZ od Audi :)

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/!nM7th3VF/ssp-608-4-valcove-motory-audi-1-6-a-2-0l-cz-pdf
holin
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 17 srp 2018, 10:20

Příspěvek od holin »

Po delší době se ozývám. S autem jsem nakonec jel do jiného servisu (autorizovaný), kde opět provedli diagnostiku a rovnou se zaměřili na výfukovou klapku. Prý samotnou klapku připojili k diagnostice, rozhýbali a zkontrolovali elektrické vedení - vše bez závad.
Nakonec vymazali chybu z paměti (mám trochu obavu, že udělali jen to, ale nechci nikomu sahat do svědomí...).
Nicméně prozatím mám najeto asi 500 km a nic se nerozsvítilo - to ale může být i počasím - vysledoval jsem totiž, že se kontrolka rozsvěcela hlavně v letních vedrech, vždy na začátku jízdy (když ještě nebyl ohřátý motor).
Prozatím jsem spokojený, protože si řekli jen o 790 Kč (kontrola el. instalace + funkce klapky).
Snad to někomu v budoucnu pomůže...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No vidíš, v druhej garáži bys zaplatil minimálně 10tku za nový EGR a následné krčení rameny, že to bude něco jinýho ... No a v prvním autorizáku by to asi dopadlo podobně, jen s "lepším" účtem.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19313
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo, to asi jo
jen by mě zajímalo jak tu samotnou klapku napojili na diag (noteeth)
App - OIII už na EGR tak netrpí jako OII ?? Nebo jsou tam zase jiný špeciality ?
holin
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 17 srp 2018, 10:20

Příspěvek od holin »

Ahoj všem, tak po třech dnech kontrolka opět svítí - stejná závada (P048E). Takže tipuji, že v servisu jen vymazali chybu a zazpívali si osm stovek. Zajímavé je, že se to projevilo až když se venku oteplilo (ale i to je možná jen náhoda).
Ve středu auto vracím do servisu s reklamací opravy. Ach jo...
holin
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 17 srp 2018, 10:20

Příspěvek od holin »

Po nějaké době opět zdravím všechny.
Auto jsem minulý týden odvezl do servisu na reklamaci původně provedené opravy.
Vrátili mi ho s tím, že údajně ještě znovu fyzicky rozhýbali a promazali servo, které klapku ovládá a dodali informaci, že pokud se závada objeví znovu, bude potřeba buď prověřit kabelové svazky, což je údajně zdlouhavé a tím pádem taky drahé nebo v prvním kroku vyměnit to servo, které klapku ovládá, což by mohlo vyjít i s prací na cca 4,5 tis. Kč.
Za tuhle reklamaci nic nechtěli - to mě v prvním kroku přivádělo k názoru, že s tím, kromě vymazání závady, opět nic nedělali.
Od té doby týden jezdím (cca 400 km na dlouhých i krátkých trasách) a zatím se závada znovu neprojevila.
Tak snad to někomu pomůže do budoucna :-).

EDIT: Ahoj všem, celou zimu se závada neprojevila, ale s příchodem jara a léta se začala znovu objevovat - nejprve sporadicky (kontrolka se rozsvítila a po pár nastartováních opět sama zhasla) a pak už svítila permanentně. Načetl jsem k tomu nějaká témata a servisní manuály a rozhodl jsem se pro samoopravu. Koupil jsem opravnou sadu Pierburg, zvedl auto, odvrtal plastový kryt (byl připevněný těmi roztahovacími plastovými čudlíky) a servomotor klapky, držící na dvou šroubech bez problémů vyměnil. Plastový kryt jsem zpět přichytil šroubky. Po dvou startech kontrolka zhasla, závadu jsem následně pomocí BT diagnostiky a telefonu vymazal. Mám s tím najeté asi 4 tis. km a vše zatím OK.
Opravnou sadu jsem koupil za necelé 2 tis. Kč i s poštovným tady: https://automotoprikryl.cz/opravna-sada ... -707696000
Originální díl byl také Pierburg. Ten zakoupený neoriginál se lišil jen tím, že na hliníkovém těle bylo zbroušené logo VW. Starý díl jsem zkusmo rozebral. Vevnitř byl těsný, mechanicky nebylo nic vidět - elektronika je zalitá v pryskyřici v plastovém víku - tam asi něco odešlo...
yossarianTN
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 21 kvě 2021, 11:42
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od yossarianTN »

Ahojte,

využijem toto téma, velmi podobné mojmu problému ak môžem.
Auto mi stále vyhadzuje Check engine light.
Auto sa správa úplne normálne a neskáče do nudzoveho režimu.
Možno len častejšie vypaluje DPF - 250-300 km.
V servise (Autobenex) to napichli na Delphi diagnostiku a vyhodilo im to to iste čo Torque "P048B"

Presviedčali ma že to je EGR a že ho treba vyčistit alebo vymeniť.
Dal som ho vyčistiť ale chyba sa po pár km objavila znova.

VCDS vypisuje nasledovné:

Kód: Vybrat vše

1 Fault Found:

5927 - Sensor for Exhaust Flap 
          P048B 00 [039] - Electrical Malfunction
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 186922 km
                    Date: 2021.05.21
                    Time: 12:32:41

                    Engine speed: 773.50 /min
                    Normed load value: 18.8 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 87 °C
                    Intake air temperature: 57 °C
                    Ambient air pressure: 980 mbar
                    Voltage terminal 30: 12.820 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Particle filter outlet temp.sens.1 bank 1: raw value: 111.5 °C
                    Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Spec.value: 73.25 %
                    Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Act.value: 0.00 %
                    Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback -Offset closed.: 0.00 %
                    Exhaust recirculation valve 1 bank 1: monitoring - status-Bits 0-7: 7
                    Exhaust recirculation valve 1 bank 1: monitoring - status-Bits 0-7: 0
                    Exhaust recirculation valve 1 bank 1: monitoring - status-Bits 0-7: 0
                    Exhaust recirculation valve 1 bank 1: monitoring - status-Bits 0-7: 0
                    Exh.recircul.valve 1 bank 1: pos.feedback - Uncnd vlt: 19.4 mV


Readiness: 0 0 0 0 1 

Kupil som opravnú sadu Pierburg 5Q0253692B pre motor CRLB a GOLF mk7 (na aute bola pôvodne 5Q0253691 - staršia revízia?) a servo pre klapku vymenil.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Po inštalácii som spravil Basic settings pre Exhaust flap s výsledkom "Finished correctly" a skúšal som aj Output test s výsledkom "Finished/Timeout"
Podľa meraných hodnôt klapka pracovala správne act value a spec value sa zhodovali, bolo počuť na motore a výfuku ako klapka priškrcuje prietok plynov.

Chyba sa mi ale stále vracia ihned po vymazani je naspäť. Kabeláž vyzerá vizuálne v poriadku, na pine 1 a 3 som nameral 5V ako má byť.
Viete mi niekto poradit? Čo dalej skúsiť?

PS: Auto podla VCDS má software z roku 2016, môže byť nové servo nekompatibilné kvôli staršiemu softu?

Ďakujem za pomoc.

Kód: Vybrat vše

VIN: WVWZZZAUZHP512745   License Plate: JJJOJK



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine
Control Module Part Number: 04L 906 026 BN
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC   H23 1197
           Software Coding: 01190012032405082000
            Work Shop Code: WSC 00028
                      VCID: 77FD5EDBCECD4D3E22-8022

Advanced Identification/FAZIT
     Identification: RB8-658
     Revision: B5H23---
     Date: 13.06.16
     Manufacturer number: 1415
     Test stand number: 1553
Flash Status
     Programming Attempts(application): 1/1/1/1/1
     Flash Date: 16.06.27
Misc.
     Hardware number: 04L 907 309 R
     Workshop System Name: J623
     ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906026BN
     ASAM Dataset Revision: 002002
Car Info
     Chassis Number: WVWZZZAUZHP512745
     Engine code: CRLB
VCDS Info:
       VCID: 77FD5EDBCECD4D3E22-8022
       Labels: 04L-907-309-V1.clb
       Readiness: No script available
       ROD: EV_ECM20TDI01104L906026BN_002.rod
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1408
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Rekl bych, ze to neni original
Pak zacnou tyhle problemy
Je to citlive na snimaci.
Vsimni si toho znaku VW
yossarianTN
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 21 kvě 2021, 11:42
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od yossarianTN »

No pôvodné čo tam bolo je tiež značka Pierburg, na tomto novom je len manuálne odbrúsené logo VW. Odliatok bol asi rovnaký. Kupoval som ho preto že bežne to ludia nahradzujú touto opravnou sadou. Aj tu kolega vo vlákne tento diel použil. :(

Obrázek

Ešte by som dodal že aj staré servo aj nové servo hlási tú istú chybu.
yossarianTN
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 21 kvě 2021, 11:42
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od yossarianTN »

FYI Vyriešené, nová klapka Perburg bola tiež nefunkčná. Vo VW servise sa im tiež nepodarilo ju rozchodiť, objednali nový originál a to už funguje bez problémov. Snáď to niekedy niekomu pomôže.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“