OII RS CEGA - hazela chladici kapalinu/ ve meste netopi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 641
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Bydliště: u HK

OII RS CEGA - hazela chladici kapalinu/ ve meste netopi

Příspěvek od Ondras83 »

ano, jasnej pripad tesneni pod hlavou nebo hlava, ale nez to kuchnu rad bych se jeste poradil tady, treba je tam nejakej sotek

je to moje auto, sleduju s tim problemy nekdy od leta 2020
je to OII RS 125kw CEGA manual, najeto na budiku cca 240tis (asi poctivy), rozvody ve 150tis

zacalo to tak, ze manzelka mi vola do prace, ze je potreba dolit voda do auta, ze to na ni rve...tak 2l
potom zase a vsiml jsem si, ze auto vyhazuje vodu prepadem, zkusil jsem vicko na expanzce, zadna zmena (naopak kdyz jsem dal puvodni, je to lepsi)...no uz jsem byl rozhodnut, ze to kuchnu, ale potom se to trosku srovnalo a zjistil jsem, ze kdyz se jezdi normalne a proste na to kaslu, vyhaze to vodu asi na minimum a takhel to fungovalo treba 3-4 mesice na podzim bez jakykoli udrzby. Predtim se mi stalo, ze to na semaforech ve meste (po 25km jizdy) prestalo topit. Jak jsem to prestal resit a nechal tam vodu na minimu, byl jsem s tim nekolikrat na delsi jizde, s detma na horach, auto porad topi, funguje. Delal jsem olej, voda v oleji neni, dolil jsem z hecu G12 na max a od ty doby voda neubyla, ale dneska mi to rano zase prestalo cestou do prace topit (po 25km prijedu do mesta)...jednou kdyz jsem to honil jak nadmutou kozu, letela para z pod kapoty, teplota na budiku 90, olej cca 87, topeni OK.

Kdyz to dneska netopilo, vody tam bylo nad max, ale kdyz povolim vicko, hodne si to odfoukne a probubla chladic (nevim, jestli to ma vliv nebo se mi to jen zda)...

Kdybych to mel na felicii, je to jasna vec, tesneni pod hlavou, ale tady je to opravdu takovy divny a nejasny.

Co vas napada? Klidne se ptejte, muzu jeste neco zkouset nebo vic hlidat, ja jsem z toho takovej nasranej a nechce se me to z toho tahat.

auto je serie, jen cip
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 641
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Bydliště: u HK

Příspěvek od Ondras83 »

jo a dneska to prestalo topit i normalne za jizdy ve vesnici...
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

A první věc byla,že odešla vodní pumpa. Jezdils a teď si odpálil i těsnění pod hlavou.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 641
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Bydliště: u HK

Příspěvek od Ondras83 »

no to bylo prvni, co me napadlo, ale tou vratkou se voda vraci
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
Uživatelský avatar
kočka87
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 23 dub 2009, 19:53
Bydliště: Louny/Slaný

Příspěvek od kočka87 »

Co chladič spalin, jak je na tom? Řešim v podstatě stejný problém. Už to tedy topí jak blázen, ale pořád tlakuje do vody. Ještě chci zkusit ten chladič spalin, ale moc tomu nedávam. Vidim to na KO tísko, v tom horšim případě prasklá hlava nebo blok.
•Superb 2 Combi VR6 3.6FSI 260PS/350Nm
•Octavia 2 RS Combi 2.0TDI 205PS/391Nm, brzdy 345/310mm
•Octavia Combi 1.9TDI ALH 150PS/327Nm, GT VA, EGR/KAT-off, ATD-HDS57, Strongflex+puky TT, brzdy 312x25mm/280x22mm, Spider 17", SGS Motorpower
Uživatelský avatar
Kenapuc
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 srp 2018, 06:47
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Kenapuc »

Občas se stává, že to tlakuje přes chladič spalin. Na 80% ale těsnění pod hlavou.
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 641
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Bydliště: u HK

Příspěvek od Ondras83 »

chladic spalin to ma jeste ten stary, tu trubku, zkusim propojit hadice, abych ho obesel...jestli se tam nekam dostanu

kolisani teploty motoru jak ve skutecnosti, tak na budiku jsme resili uz nekolikrat, naposledy na exeu jsme v tom s kolegou lezeli a lezeli, menily se termostaty atd, nakonec to se zlepsilo treba jen o 50%, ale problem se nevyresil nikdy

uprimne - nechce se me do ty hlavy, uz jen proto, ze je to na svym, takze radsi patram, abych neudelal palici a pak nezjistil, ze je to treba ten chladic na egru atd

jednou jsem resil vodu v oleji na altee, nakonec se zkoncilo u tesneni pod hlavou, tak jsem to udelal, ale moc se to nezlepsilo - delal to klasicky vymenik (chladic) na olejovym filtru, ale byl na zkousce otlakovani a tam se na to vysrali, rekli, ze je OK a nebyl...uz jsem se taky setkal s ledascim
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ono se tohle může jevit tak, že pokud vrkáš tak o tolik nejde, moc vody nevylítá, ale když motor popoženeš , tak se situace zhorší a voda lítá ven. Je to docela brzo, ale vypadá to na "těsnění", protože je tam plechové tak je prohlá hlava..Takže hlavu srovnat a těsnění..Samozřejmě to netopí, protože tam vždy z válce foukne tlak a systém se zavzdušní a po chvilce je i bez vody., pokud jízda pokračuje. Možná jsi motor někde/y/ připařil právě jízdou "bez vody".. .
nepropadat panice...
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 641
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Bydliště: u HK

Příspěvek od Ondras83 »

No... ještě zjistit, proč to teda poprvé vycházelo tu vodu...

Je pravda, že s tím lítám jako prase, ale vždy po ohřátí a celkem se o to starám (ohřívám, dochlazuju)

Napadlo mě, jednou jsem to dělal na LTaku, že za studena vrtulka honila vodu, za tepla se protáčela... uvidíme, až to kuchnu
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
golfgti16v
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 21 kvě 2008, 19:20
Bydliště: šumava

Příspěvek od golfgti16v »

zkus udelat test CO ve vode
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

To pozná i po čuchu a fridex bude po takový době ježdění už trochu přičmoudlej, ne-li v nádobce nalepený saze.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 641
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Bydliště: u HK

Příspěvek od Ondras83 »

U dieselu co nenameris

Slem v nádobce není.

Půjde hlava dolů, ale nemám na to teď čas
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 641
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Bydliště: u HK

Příspěvek od Ondras83 »

Tak hoši, stále to jezdí a stále to po ostřejší jízdě tlakuje, ale topí..., Kapalina je jako nová (a to to jezdí už dlouho), jak se jezdí normálně (60/110kmh) tak se nic neděje... zítra to zkusím ještě natlakovat a uvidím, ale než hlavu, ještě zkusím ten chladič.
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 641
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Bydliště: u HK

Příspěvek od Ondras83 »

tak jsem se do toho koncem dubna konecne pustil a byla prohnuta hlava, praskla nebyla (ikyz kolem zhavicek popraskana je), "hlavar" rikal, ze po 2009 uz praskle nebyvaji a taky nebyla, prohla byla ale pekne...

opraveno, uz jezdi a funguje :)

jinak rozvody byly udajne delany na 150tis a kdyz jsem delal tu hlavu, melo to 240tis a rozvody a pumpa byly uplne v pohode, mohl jsem to tam nechat, chladic spalin jsem si otlakoval sam a tam unik nebyl, jinak jsem zadnej problem dalsi nezaznamenal, slo to pekne, ale tech rovnaku na vohejbak je tam hodne a kdyz jsem ve 2 rano koncil, uz jsem sotva tahal nohy...

edit: auto ma tech 240tis asi nestocenych, vsechny ventily byly tesne, krom vyfukovych na 3tim valci, udelal jsem je tedy nakonec vsechny stejne
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“