Zdravím pánové.
Můžete mi prosím poradit, jak nejšetrněji nastartovat motor 1.9tdi pd po go? TZN. olej pouze ve vaně(něco jsem nalil do olejových kanálků a do turba) a nafta je před tandemem.
z minulosti vím, že ten motor po výměně tandemu chytne po cca 30 sekundách točení( než se natlačí nafta ke vstřiku) a to pro turbo asi nebude moc příjemné.
Je tedy lepší hned první ostrý start nebo prvně točit bez žhaviček a až po natlačení oleje do hlavy a k turbu přejít na ostrý start ? Nebo je jiná správná možnost?
Děkuji
1.9tdi pd - první start po GO
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4642
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Než se ti dostane nafta ke vstřikům,olej už bude natlakovaný. Chce to ale natočit přes kabely druhým autem,které bude vytočeno alespoň na 2500ot/min kvůly dobíjecímu proudu,který je v tu dobu přes 14,3V a startující motor má otáčky na načerpání nafty.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Já bych to profoukl právě přes ty vyndaný žhavky, má to větší kule bez odporu , vylítají kňouři a pro olej. čerpadlo je to pořádný mazec, protože je to složené a oleji trochu trvá než se protlačí a vše namaže..Vždy jsem trnul/většinou u jiných motorů/ když motor běžel a kontrolka ještě nezhasla. A u dnešních výtvorů, kdy kontrolky jdou přes ŘJ nevěřím ničemu..
nepropadat panice...
Re: 1.9tdi pd - první start po GO
Z mýho pohledu je to prasárna ... To je problém naplnit podtlakem, odpojím hadice u filtru, na zpátečku podtlak přes nádobku, aby se nafta nedostala do vývěvy/kompresoru atd., přívod krmím naftou a za chvilku je naplníno.zak1n píše:ten motor po výměně tandemu chytne po cca 30 sekundách točení( než se natlačí nafta ke vstřiku) a to pro turbo asi nebude moc příjemné.
No a jako bonus bych pak motor protočil startérem chvilku naprádno bez žhavek ale s připojenýma vstřikama, aby to bylo 100%.
Turbo se do začátku produkce spalin moc točit nebude