Octavia Scout klepnutí při přeřazení.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Octavia Scout klepnutí při přeřazení.

Příspěvek od z.zehnalek »

Všiml jsem si, že dojde k ne příliš tlumenému rázu při přeřazení třeba ze 4 na 5 a při manipulaci s plynem. Je to dost nepříjemné a dělá mi to starost. Po kontrole na zdviži ....NIC, vše normální stav opotřebení. Kardan po rekonstrukci, obě hardyny měněny ,ale bez radiální vůle,šrouby dotaženy. Spíš mne to evokuje na dvojhmotu, kdy asi není schopna vykrýt točák a rázy na kardan při přenosu na zadní nápravu. Rázy jsou pod zadními sedačkami ,tedy od Haldexu. Jinak skvělé auto, jen jako by chyběl nějaký gumový element na tlumení. Ještě jednou říkám Hardy přední nová 6 měsíců, zadní nová asi dva roky....šrouby utaženy. Nebo mám někde v kufru předmět, který se cuká? Ne nemám.
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od z.zehnalek »

Vážení.¨
Když jsem nastolil dotaz, sám si odpovím.
Dnes znovu na hever a levé přední kolo má totálně vymleté ložisko. Odtud všechny problémy. Na zemi to až tak nepoznáš...Děkuji za sledování, možná to někomu pomůže.
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Pokud to bylo na zvedáku a dotyčný ani nezkusil vůli v kolech,zvedal to k ničemu podle mě teda ;) , třeba se ale pletu (noteeth)
Uživatelský avatar
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 728
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Po kontrole na zdviži ....NIC,

A kolo na upadnutí!!!!!!!
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od z.zehnalek »

Ano máte pravdu.Základní chyba, domýšlím mechanismus rázů po ubrání a přidání plynu.Předpokládám,že i pneumatika dostala zabrat. Dík všem.
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od z.zehnalek »

Tak vše je jinak.Pouze nedotažený šroub poloosy,který dotahuje ložisko.Vše v pohodě po zmatcích.
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jakože se sám povolil jo?
Nelakuješ nás tady trochu...
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od z.zehnalek »

Nelakuju.Pokud vás sdělím,že jsem je neutahoval,ale dělal to mechanik při výměně poloosy a asi na to zapomněl,tak mi to vrátíte a uděláte si zase prdel z něčeho jiného.Jsem jen zákazník a nestál jsem v dílně Měl jsem zakoupený nový náboj a jiný mechanik chtěl povolit poloosu vzduchem a ani to necvrklo.Proto dal reverz pro utažení a pak ještě dotáhl,kolo nemá žádnou vůli.Koupený náboj s ložiskem jsem vrátil prodejci.
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Len otázka, začalo to hneď po výmene polosi/kĺbu alebo sa to povolilo až po čase?
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od z.zehnalek »

Poloosu v servisu měnil mechanik asi před třemi měsíci a zdálo se mi, že po prudké akceleraci a deceleraci se ozývalo klepnutí a auto začalo víc plavat a v zatáčce byly slyšet zvuky, což se zhoršovalo s najetými kilometry ,domníval jsem se, že to je hardyspojka a tak mechanik neprohlédl svou práci na předních kolech protože jsem tvrdil, že to musí být hardyna a tedy nic se nezjistilo. Nespokojil jsem se s tím a zajel k jinému ,protože jsem u prohlídky kardanu a zadní nápravy byl přítomen. Proto jsem vzal do auta pasažera a stáhl okénko a usoudili jsme ,že to je ze předu .Nový mechanik vzal za kolo a to lítalo i při pohledu z vnitřní strany na ložisko. Proto jsem koupil nový náboj a ostatní už si můžete přečíst. Ložisko poškozeno není...jde hladce po utažení je vše OK.
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, krásný zážitek teda...
Ale jestli to jezdilo neutazeny stejně se rozsype se obávám
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

V DP bylo vždy napsáno, že když se povolí středová matice, či šroub, nesmí se auto ani spustit z heveru na kola, natož s nim 3 měsíce jezdit.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
z.zehnalek
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 21 říj 2018, 12:37
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od z.zehnalek »

Asi máš pravdu.Bude muset na výměnu
počet aut= neurekom, aktuálně Octavia II 2008 Scout 2.0 TD BMM 103 kW
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Nechal bych to jezdit, kdysi v roce 2011 jsem na Mondeu MK2 řešil povolenou středovou matici na poloose, pán s tím odjel Chorvatsko a z5, kolo se mlelo, při brzdění jak to štorcovala brzda klepání.
Pročistil jsem závit, nová matka a utaženo, ložisko jezdilo bez vůle a hluku až do roku 2014 a to jezdili celkem dost, bylo to jediné velké auto v rodině.
Nakonec jsem musel měnit kromě ložiska i náboj který byl vzadu totálně roztemovám :D, že skoro nešel přes kroužel ložiska vylisovat.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“