85kW PD na co si dát pozor?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
vydra
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 25 lis 2007, 18:20
Odpovědi: 0

85kW PD na co si dát pozor?

Příspěvek od vydra »

Ahoj
Vím že je to stupidní dotaz ale zkusím to :bang: .
Rozhodl jsem si pořídit Boru a teď zvažuji motor 85kW PD. Dají se sehnat za rozumný peníz s proběhem ± 170tis. km. o ttomto motoru zatím moc nevím a tak bych se chtěl zeptat na co se mám zaměřit při výběru abych pak nebyl vykulenej :o . Jestli jsou nějaká zjevná znamení, která by mi mohla při zkušení jízdě něco napovědět, nebo při prohlídce v servisu na co se mám ptát.
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1054
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Odpovědi: 0
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

co sem cet tak je to nic moc pd nema chlazeny pisty ktery pak praskej asi bych volil jinej motor
mr.bora
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 27 črc 2007, 07:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Kravaře u Op..

Příspěvek od mr.bora »

zdar ropíku.. tak nevim,přede mnou byl názor,že se nechladí písty.. kupoval sem tdi a bratr má g4 66kw +chip ALH ,no tak nakonec byla rada,že mám vzít něco silnějšího,pravda je ta,že bora se mi líbí od prvu,tak sme zvolili Pd 85kw AJM 6 kvalt,r.v 01,mám tam chip,od firmy,auto mám od prázdnin a najeto zatím 26táců,je to pd!!!pozor na trysky,mám je mini chycené-to znamená že mi to okolo 3800otáček a víc- moc netáhne-jako by se kousl a víc z něj nevyždímám,ale podotýkám jen ve stoupání.. jinač po rovince se ta ručka pomali nezastaví..,ale to je už km..kupoval sem to a mělo to 115tkm,jinač trysky tě vyjdou kolem 10tisíc.. jestli bude možnost,tak přes vag zjisti km,kolko to má skutečně nahrkáno.. a pozor,měl sem bobky,jelikož sem slyšel že to je propadák motor,tady mě kluci psali,že bora je bombová a pomali jak s tím jezdím nemám žádné problémi a docela tomu dávám,spotřeba je okolo 5 litrů,ale spíš víc,jak míň.. takže já boru mám a mohu doporučit.. čágo bélo.. ;)
Naposledy upravil(a) mr.bora dne 28 lis 2007, 19:15, celkem upraveno 1 x.
Passat B6 variant CBBB..mini soft,dsg,dpf,navi,atd.. 😊
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

PD nemá chlazení dna pístu olejem?
Uživatelský avatar
romanx
Přispěvovatel
Příspěvky: 325
Registrován: 12 bře 2006, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: kladensko

Příspěvek od romanx »

Zkus to brát takhle...každej motor má svý mouchy ....PD je trošku hlučnější ale zase máš vyšší krouťák než u rotačky a zase tak hrozný to asi nebude......mám najeto od koupě asi 20000km z toho dvakrát HR tam a zpět tzn. že jel 2x tam i zpět pokaždý 1200km bez problémů a téměř bez zastavení....a ani v těch vedrech s ním nebyl problém .....byl plně naložený a přes Chorvatsko po dálnici 160-170km/hod takže zatím si na AJM nemůžu stěžovat.....jinak takový ty dětský nemoci Passatů jako výměna žhaviček a teplotního čidla to neberu jako závadu ...to odchází na všech...
VW Passat 3C2 2.0TDI
Uživatelský avatar
Sběrač informací
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 24 říj 2006, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech Republic

Příspěvek od Sběrač informací »

No já s těma PDčkama moc dobrý zkušenosti nemám i když jak se to vezme.Jezděj ke mě PUMPY který maj najeto 460tis Km a na motor nikdo nikdy nešahal a pak jsou tady auta od prvního majitele který maj najeto 130tis.Km a motor je totálně KO.Zdá se mi že když PUMPA jezdí málo a na krátkých trasách se nestačí pořádně ohřát tak jí to moc nesvědčí.
Higins77
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 28 dub 2006, 08:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Higins77 »

Pojem "nemá chlazený písty" slyším poprvé, mohl by to někdo nějak vysvětlit? Jakým způsobem se jako ty písty chladěj a které motory to maj nebo nemaj?
Golf IV 1.9 TDI PD 74kW
Klokan
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 19 lis 2006, 18:07
Odpovědi: 0

Re: 85kW PD na co si dát pozor?

Příspěvek od Klokan »

vydra píše:Ahoj
Vím že je to stupidní dotaz ale zkusím to :bang: .
Rozhodl jsem si pořídit Boru a teď zvažuji motor 85kW PD. Dají se sehnat za rozumný peníz s proběhem ± 170tis. km. o ttomto motoru zatím moc nevím a tak bych se chtěl zeptat na co se mám zaměřit při výběru abych pak nebyl vykulenej :o . Jestli jsou nějaká zjevná znamení, která by mi mohla při zkušení jízdě něco napovědět, nebo při prohlídce v servisu na co se mám ptát.
Mam todle PD a jsem max. spokojeny. Zvedli jsme vykon na (160 hp, 380 Nm), tim padem je pekne zivy i v mem Passat Variant. Pokud mas nekoho zmaneho s VAGem a know-how tak ho vem sebou a jedte se projet - nalogovat hodnoty - vaha, vstriky, turbo,... Koupil jsem ve 126 000 km pred rokem (znam celou historii vozu), ted mam 145 000. Zatim zadny problem - krom vahy vzduchu, ale tu jsem sehnal od kamaradu "z krabice na pude".

Jinak obecne veci z meho pohledu:
- odchazi vaha vzduchu (zadna hruza - BOSCH za 2200,-, vymena 5 minut)
-pokud mas motor s hydraulickyma napinaka tak budes mit trosku nakladnejsi vymenu rozvodu a kladek klinoveho remene. Vymena Te ceka v podstate hned, meni se po 60 000 - takze si priprav neco mezi 10 a 20 tisici, podle toho co bude v haji. Samotne rovody (remen, kladky, pumpa, napinaky vyjdou na tech 10-12 z kvalitnich dilu vcetne prace). Napinak na klinak ovsem vyjde mezi 5500 - 7500 - dle kvality a ja ho menit musel :-(
-hlucnost je uplne v pohode, zadny traktor to neni
-spotreba v pohode, dlouhodoba pod 6l
-o problemech s praskanim pistu se akorat siri famy - neni to horsi nez na jinych motorech. Pro tydle motory plati, ze se nema vyrazovat rychlost pri dojezdech treba na dalnici z kopce - netoci se nemaze tak dobre, nechladi tak dobre. Neni navic moc duvod to delat, pri brzdeni motorem maji spotrebu = 0.
-jezdim vetsinou kratsi trasy, proto pouzivam ridsi olej - 5W40 (Q8) (ale se specifikaci VW 505.01)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Higins77 píše:Pojem "nemá chlazený písty" slyším poprvé, mohl by to někdo nějak vysvětlit? Jakým způsobem se jako ty písty chladěj a které motory to maj nebo nemaj?
Chlazený písty to samozřejmě má, ale je pravda, že u 85kW PD motorů se občas stává, že píst praskne. Pravděpodobně to je tím, že 85kW PD mají menší kompresní poměr (myslím, že skoro nejmenší z VW TDI), tzn. větší komůrku v pístu, tzn slabší dno, ale zase by měly být méně hlučné. Ale spíš je to tím, že je to načipované od amatérů, nebo přílišným trápením motoru v nízkých otáčkách (1600-1800) tyto motory mají převodovky 6kv. a je tam nebezpečí podtáčení, ten motor táhne už od 1400 ot, což je vpoho po městě na trojku, ale už je nebezpečí na šestku po dálnici do dlouhých stoupání a ještě třeba s vlekem - (můj případ, taky mi takhle píst prdnul)
PD 85 kW bych se rozhodně nebál
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
trojka
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 20 říj 2006, 10:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od trojka »

Jsem podobného názoru, 81-čky si opravdu nechají líbit hodně a když se to přehání tak to rupne. Navíc i chipi jsou u nich hodně rozšířené(bohužel i ty špatné) a prasárna s úpravou teploty paliva si o problém vysloveně říká. Jezdím už 3-tí PD všechno možné(100tis/rok), včetně těžkých valníků a chipu a když odečtu své zavinění, tak je vše OK. Mám však díky zátěži dost velkou spotřebu "homokloubů".
Uživatelský avatar
chappy
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 16 kvě 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: bratislava

Příspěvek od chappy »

Mal som moznost kupovat 85kw,ale po precitani rad na tomto fore :D som sa radsej vzdal emocii a kupil som osvedčene 66kw...už jazdim skoro rok a po meste bohate staci a na udrzbu je urcite lacnejsie :) :)
Seat Toledo 2000,AGR,66KW
Uživatelský avatar
romanx
Přispěvovatel
Příspěvky: 325
Registrován: 12 bře 2006, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: kladensko

Příspěvek od romanx »

chappy píše:Mal som moznost kupovat 85kw,ale po precitani rad na tomto fore :D som sa radsej vzdal emocii a kupil som osvedčene 66kw...už jazdim skoro rok a po meste bohate staci a na udrzbu je urcite lacnejsie :) :)
Nesmíš být vyměklej každý auto má svý mouchy.....ale já si na AJM nestěžuju....i když koukám po 96kW ale ne z důvodu nespokojenosti s motorem ale z důvodu zvýšení výkonu a hlavně omlazení auta.....asi bych chtěl 5.5 facelita nebo B6 ještě nevím podle cen koncem příštího roku....-:) I když pro změnu jsem slyšel, že motory v B6 stojí za ho.no, tak možná starý osvědčený 96kW facelit....
VW Passat 3C2 2.0TDI
Uživatelský avatar
chappy
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 16 kvě 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: bratislava

Příspěvek od chappy »

romanx píše:
chappy píše:Mal som moznost kupovat 85kw,ale po precitani rad na tomto fore :D som sa radsej vzdal emocii a kupil som osvedčene 66kw...už jazdim skoro rok a po meste bohate staci a na udrzbu je urcite lacnejsie :) :)
Nesmíš být vyměklej každý auto má svý mouchy.....ale já si na AJM nestěžuju....i když koukám po 96kW ale ne z důvodu nespokojenosti s motorem ale z důvodu zvýšení výkonu a hlavně omlazení auta.....asi bych chtěl 5.5 facelita nebo B6 ještě nevím podle cen koncem příštího roku....-:) I když pro změnu jsem slyšel, že motory v B6 stojí za ho.no, tak možná starý osvědčený 96kW facelit....
Tak do 96kw by som určite isiel,ale nemohol som si ho dovolit-finančne :roll: Možno som vymeklej bol :) :) ...ale predsa 85kw bolo prve PDčko ;)
66kw sa da upravovat,aj ked v BA mi uplne staci(štvorku radim vinimočne (noteeth) )-rozmyslam ze si na vianoce spravim radost a vymenim trisky :D :D
Seat Toledo 2000,AGR,66KW
Uživatelský avatar
romanx
Přispěvovatel
Příspěvky: 325
Registrován: 12 bře 2006, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: kladensko

Příspěvek od romanx »

chappy píše:
romanx píše:
chappy píše:Mal som moznost kupovat 85kw,ale po precitani rad na tomto fore :D som sa radsej vzdal emocii a kupil som osvedčene 66kw...už jazdim skoro rok a po meste bohate staci a na udrzbu je urcite lacnejsie :) :)
Nesmíš být vyměklej každý auto má svý mouchy.....ale já si na AJM nestěžuju....i když koukám po 96kW ale ne z důvodu nespokojenosti s motorem ale z důvodu zvýšení výkonu a hlavně omlazení auta.....asi bych chtěl 5.5 facelita nebo B6 ještě nevím podle cen koncem příštího roku....-:) I když pro změnu jsem slyšel, že motory v B6 stojí za ho.no, tak možná starý osvědčený 96kW facelit....
Tak do 96kw by som určite isiel,ale nemohol som si ho dovolit-finančne :roll: Možno som vymeklej bol :) :) ...ale predsa 85kw bolo prve PDčko ;)
66kw sa da upravovat,aj ked v BA mi uplne staci(štvorku radim vinimočne (noteeth) )-rozmyslam ze si na vianoce spravim radost a vymenim trisky :D :D
Ale trysky jsi mohl vyměnit i u AJM a jelo by to taky líp... :) :) :) já bych taky šel hned do 96kW ale jak píšeš Ty je to všechno o penězích.....a je pravda že pokud ho trošku necháš poladit tak se dá nadupat i těch 66kW..... :)
VW Passat 3C2 2.0TDI
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“