Ale pocita. Podla prirucky Bosch by si mal najprv nastavit tzv. staticku hodnotu uhla vstreku t.j. ze na vytlacnom axialnom pieste rozdelovacej hlavy cerpadla nastavis pomocou adaptera indikatorom ( cislelnikovym odchylkomerom ) predpisany zdvih piestika ked je motor nastaveny na 12tich hodinach. Potom po nastartovani a zohriati na prevadzkovu teplotu skontrolujes, prip. dostelujes tzv. dynamicku hodnotu uhola vstreku co je vlastne priesecnik bezrozmernych cisel v grafe. Samozrejme, ze u Octavie kazdy radsej usetri jeden krok a nastavy dynamicky uhol vstreku a hotovo. Ale su urcite motori ktore bezia na elektronike MSA a dielenska prirucka aj napriek tomu udava iba hodnotu statickeho nastavenia uhla vstreku napr. Nissan Primera 2.0TD, Mercedes E 290D atd. O dynamickom nastaveni tam nieje ani zmienka, napriek tomu ze diagnosticky nastroj riadne aktivuje zakladne nastavenie a zobrazi ciselne hodnoty.prka píše:Podle Tvých podivných dotazů usuzuji, že asi nemáš VAG. Bez něj to budeš velice těžko nastavovat. Žádná firemní technická dokumentace ohledně čerpadla Bosch VP 37 s ničím podobným nepočítá. K vstříknutí paliva do válce totiž dojde na základě vzniku potřebného "otevíracího" tlaku paliva ve vstřikovači. Poloha rozdělovacího pístu, kterou bys asi chtěl měřit, bude potom rozdílná u nového nebo vyběhaného čerpadla. Tato poloha bude někde před "horní úvratí" rozdělovacího pístu. Pokud bys při této poloze stačil sledovat i rysku na setrvačníku v nulové poloze, tak by se jednalo o vstřik do 1. válce. Výrobce to však pro hrubé nastavení vymyslel jinak. Rysku setrvačníku na nulu, vačku na "pravítko" a kolík do čerpadla. Teprve potom se pomocí diagnostiky nastaví přesně předvstřik, který je snímán z počátku pohybu jehly na 3. vstřiku.
Na zdvih axialneho piesta nema opotrebenie cerpadla vplyv. Na axialnej vacke su rolnicky. Celkovy zdvih bude furt rovnaky ci bude cerpadlo nove, alebo bude mat uz pol mega za sebou. S nastavenim sa skor laboruje koly opotrebeniu motora, ale nie cerpadla.