Problém žhavení 1.9 TDI 110 PS

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
caraxx
Nováček
Příspěvky: 14
Odpovědi: 0
Registrován: 08 pro 2007, 10:27

Problém žhavení 1.9 TDI 110 PS

Příspěvek od caraxx »

Prosím vás mohl by mi někdo poradit. Vymněnil jsem žhavící svíčky vše proběhlo v pořádku. Přijel jsem a ráno jsem už nanažhavil. Zjistil jsem že jsou prasklé přepadové hadičky tak jsem ej vyměnil a přesto to nežhaví a ani nenastartuje. Žhavení probíhá cca 20 sec. ptom vypne a svíčky jsou na dotyk studené. Pokud svíčky vyndám a zkouším je venku všechny bez problému nažhaví i po jednotlivých zástrčkách. Děkuji za radu Michal Kezr
Ford Galaxy, 1,9 TDI 110 PS r.v. 1999
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Jestli ti to žhaví tak dlouho tak máš buď odpojené nebo vadné čidlo na teplotu chladící kapaliny.
Ta velká pojistka tušim že 50A je v pořádku?
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Fantik píše:Jestli ti to žhaví tak dlouho tak máš buď odpojené nebo vadné čidlo na teplotu chladící kapaliny.
Ta velká pojistka tušim že 50A je v pořádku?
... to, že mu to dlouho žhaví není příčina toho, že to nejde nastartovat :) ... naopak, když si myslím, že to málo žhaví, tak zkusím čidlo ECT vypojit a žhaví jako při -40C, Jinak pojistku má OK, jinak by mu to venku na jednotlivých fajfkách nežhavilo :)

... ty přepadové hadičky mohly způsobovat zavzdušňování - padání nafty, když se teď po výměně podíváš na tu průhlednou hadičku k čerpadlu, je plná nafty nebo jsou tam bubliny? Pokud je nafta OK, tak zkus vypojit to čidlo teploty ECT, ať to žhaví na maximum - co nejdéle a zkus nastartovat, pokud to bude OK, tak viz. níže...

Co jsi tam dal za žhaviče?... tipuji Bosch (LOL), pak zkus zvednout dobu žhavení VAG-em viz.: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=18166
GIV Variant TDi ???kW
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Já netvrdil že to dlouhé žhavení je příčina toho že to nestartuje jen že za normálních okolností to tak neni.
Jj, omluva nějak jsem přehlídnul že to zkoušel na jednotlivých zástrčkách. :roll: Takže ta pojistka musí být OK
alino2
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Odpovědi: 0
Registrován: 19 lis 2007, 18:10
Bydliště: M.Kameň SR

Re: Problém žhavení 1.9 TDI 110 PS

Příspěvek od alino2 »

caraxx píše:Prosím vás mohl by mi někdo poradit. Vymněnil jsem žhavící svíčky vše proběhlo v pořádku. Přijel jsem a ráno jsem už nanažhavil. Zjistil jsem že jsou prasklé přepadové hadičky tak jsem ej vyměnil a přesto to nežhaví a ani nenastartuje. Žhavení probíhá cca 20 sec. ptom vypne a svíčky jsou na dotyk studené. Pokud svíčky vyndám a zkouším je venku všechny bez problému nažhaví i po jednotlivých zástrčkách. Děkuji za radu Michal Kezr
Skús vybrať všetky žhaviče, pripojiť a skontrolovať či budú žhaviť. Mal som jeden prípad, keď boli vadné kontakty relé i keď vyzerali super - bolo potrebné preklepnúť tie kontaktné plošky. Ak je to chyba relé žhaviče ak budú zapojené všetky a vonku tak nenažhavia.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Problém žhavení 1.9 TDI 110 PS

Příspěvek od Slavkov »

alino2 píše:
caraxx píše:Prosím vás mohl by mi někdo poradit. Vymněnil jsem žhavící svíčky vše proběhlo v pořádku. Přijel jsem a ráno jsem už nanažhavil. Zjistil jsem že jsou prasklé přepadové hadičky tak jsem ej vyměnil a přesto to nežhaví a ani nenastartuje. Žhavení probíhá cca 20 sec. ptom vypne a svíčky jsou na dotyk studené. Pokud svíčky vyndám a zkouším je venku všechny bez problému nažhaví i po jednotlivých zástrčkách. Děkuji za radu Michal Kezr
Skús vybrať všetky žhaviče, pripojiť a skontrolovať či budú žhaviť. Mal som jeden prípad, keď boli vadné kontakty relé i keď vyzerali super - bolo potrebné preklepnúť tie kontaktné plošky. Ak je to chyba relé žhaviče ak budú zapojené všetky a vonku tak nenažhavia.
... ale on píše: "...bez problému nažhaví i po jednotlivých zástrčkách", to znamená, že relé spíná (a i silová pojistka je dobrá) a opravdu jsem nezažil, že by relé sepnulo 16A pro jednu a mělo problém sepnout 4x16A, zažil jsem pouze, že dávalo pár mA (přechoďák).. pro voltmetr to stačilo a silově bohužel... osobně to měřím pod zátěží tří žhavičů (jednotlivé žhaviče otestoval) - vypojím poslední fajfku a do ní píchnu voltmetr :)
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

v těhle teplotách kolem 0 musí TDI chytit i bez žhavení, dává to naftu?
CFHC
caraxx
Nováček
Příspěvky: 14
Odpovědi: 0
Registrován: 08 pro 2007, 10:27

Dobrá zpráva

Příspěvek od caraxx »

Děkuji všem za odpovědi a nápady. Zřejmně došlo k tomu, že prasklá hadička od přepadu způsobila to, že v čerpadlu nebyla nafta a čerpadlo si ho samo znovu nenatáhlo. Vše jsem vyřešil tím, že jsem natáhl naftu do čerpadla pusou přes hadičku, kterou jsem připojil na kovovou trubučku, která vede ke střikům. Samozřejmně jsem přitom musel startovat. Pořád to ještě hůř žhavý, ale to může mít na storisti, to že jsem část nových svíček vymněnil za staré.Děkuji a přeji pěkný den
Ford Galaxy, 1,9 TDI 110 PS r.v. 1999
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

... kdyby ty problémy se žhavením pokračovaly, tak inspirace a odkazů tu máš dost :)
... také by mohl být hnutý předvstřik, zkus ve VAG-u udělat TDI-graf...
GIV Variant TDi ???kW
alino2
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Odpovědi: 0
Registrován: 19 lis 2007, 18:10
Bydliště: M.Kameň SR

Re: Problém žhavení 1.9 TDI 110 PS

Příspěvek od alino2 »

Slavkov píše:
alino2 píše:
caraxx píše:Prosím vás mohl by mi někdo poradit. Vymněnil jsem žhavící svíčky vše proběhlo v pořádku. Přijel jsem a ráno jsem už nanažhavil. Zjistil jsem že jsou prasklé přepadové hadičky tak jsem ej vyměnil a přesto to nežhaví a ani nenastartuje. Žhavení probíhá cca 20 sec. ptom vypne a svíčky jsou na dotyk studené. Pokud svíčky vyndám a zkouším je venku všechny bez problému nažhaví i po jednotlivých zástrčkách. Děkuji za radu Michal Kezr
Skús vybrať všetky žhaviče, pripojiť a skontrolovať či budú žhaviť. Mal som jeden prípad, keď boli vadné kontakty relé i keď vyzerali super - bolo potrebné preklepnúť tie kontaktné plošky. Ak je to chyba relé žhaviče ak budú zapojené všetky a vonku tak nenažhavia.
... ale on píše: "...bez problému nažhaví i po jednotlivých zástrčkách", to znamená, že relé spíná (a i silová pojistka je dobrá) a opravdu jsem nezažil, že by relé sepnulo 16A pro jednu a mělo problém sepnout 4x16A, zažil jsem pouze, že dávalo pár mA (přechoďák).. pro voltmetr to stačilo a silově bohužel... osobně to měřím pod zátěží tří žhavičů (jednotlivé žhaviče otestoval) - vypojím poslední fajfku a do ní píchnu voltmetr :)
Ospravedlňujem sa, ale on tam písal, že po žhavení sú sviečky studené. To ma zmýlilo.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“