Smart ztráta vykonu

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Smart ztráta vykonu

Příspěvek od oregan »

Ahoj řeším smart 0.8 cdi RV 2004 robotická převodovka.
Občas auto zničehonic přestane táhnout (ztratí vykon) a přestane řadit.
Jede v nouzi.paměť závad prázdná. Nemáte někdo prosím nápad na co se zaměřit nebo co změřit?
Před půl rokem jsem na něm měnil egr -to byla v paměti hláška -měnil jsem pouze motorek egr
Teď to nic nepíše ,majitel tvrdí že to dělá spis za tepla.děkuji za každé rady.
stefi
Přispěvovatel
Příspěvky: 802
Registrován: 14 pro 2008, 16:23
Odpovědi: 0

Re: Smart ztráta vykonu

Příspěvek od stefi »

Kvalita oleja v poriadku? Nepridiera sa?
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Re: Smart ztráta vykonu

Příspěvek od oregan »

Olej byl černej jako bota. Udělal jsem turbo , přidíral se drv ventil na railu-vyměnil jsem.Od výměny auto fungovalo ok ,zákazník s tím jel do práce , po cca 50km , najednou auto přestalo táhnout , hulí jak avie, že za ním není videt.Pamět závad prázdná.
Zařadíte jedničku , přidáte plyn a auto se ani nehne - ani dopředu ,ani dozadu. hulí to že za tím není vidět. Co by to mohlo dělat?
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Re: Smart ztráta vykonu

Příspěvek od Pepíček »

Tipnul bych to na upadlou hřídel v turbu. Je to velice častá závada.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Re: Smart ztráta vykonu

Příspěvek od oregan »

myslis ze se to muze stat i pri repasovanem turbu na kterem je najeto cca 100km? huli to jak avie a nema to vubec silu se rozjet.
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Re: Smart ztráta vykonu

Příspěvek od oregan »

tak turbo bylo ok , bylo na 2 nezavislych testech ve dvouch turboservisech.A ted mi prosim vysvetlete toto:

Motor huli cerne jak tank , ze ihned zamori celou dilnu a motor nema sanci se udrzet na volnobeh.
- odpojim privodni (saci) hadici do turba od filtr - auto huli
-odpojim hadici plnici od turba do intercoleru -motor bezi normalne a nehuli
odpojim hadici od intercoleru do egru - motor nehuli
-odpojim hadici od egru do motoru - motor nehuli

- na reklamaci mi rekli ze je turbo ok , zavezl jsem ho cloveku ktery ma dilnu a dela turba a ten tvrdi ze je turbo ok.
- kde tedy muze byt problem , kdyz je turbo ok a ja odpojim plnici vetev a auto prestane hulit?Jednotka nic nepise.Jediny co mam je odpojeny egr od konektoru,ten vim ze je ko ,cekam az mi prijde,ale to si myslim ze nemuze kvuli tomu motor hulit.
Tlaky ve valcich jsou za studena- 25,25,24.5 bar
je pravda ze to zacne hulit kdyz se to malinko zahreje.
Nemate nekdo nejaky napad? uz jsem v koncich :-(
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1252
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Smart ztráta vykonu

Příspěvek od reesha »

1. důležitá informace. To že turbo je na kontrole ve dvou turboservisech většinou nic neznamená, bohužel.

Nicméně podle popisu - četl jsem především poslední příspěvek - to není problém s turbem.
Evidentně je nějaká restrikce v sacím traktu. Může být zavřená škrtící klapka, zapomenutý hadr po montáži, nebo klidně vadná hadice - už jsem několikrát zažil, u vícevrstvých hadic, odlepenou vnitřní vrstvu, nebo změklou hadici. Ve chvíli, kdy motor začne sát, odlepená hadice uvnitř zavře přívod vzduchu. Většinou je to samozřejmě tak, že na volnoběh ok, ale v tahu se to stane. Pokud to dělá už na volnoběh, klidně bych to viděl na hadr v hadici.

A nebo otevřený EGR a dusí se to spalinami, současně s nějakou restrikcí v sání? Jestli to dobře chápu, už při odpojení tlakové hadice, co vede do intercooleru, přímo na turbu, je to ok.
Neviděl jsem ale, že bys shodil z turba sací hadici (pochopil jsem že jí sundaváš na filtru). Čili pokud je to jak si myslím, je problém v té hadici. Je tam hadr. Turbo nemá jak cestu zavřít - na kompresorové straně (na výfukové straně je situace od lišná, to tě ale netrápí).

Takže, pokud něco odpojuješ a pak to funguje, je jasné že problém je v cestě před tím - mělo by to být velmi snadné identifikovat.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Re: Smart ztráta vykonu

Příspěvek od oregan »

Ahoj tak problem byl v egru
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1252
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Smart ztráta vykonu

Příspěvek od reesha »

Můžeš prosím napsat víc podrobností? Jak jsi k tomu došel, a jak jsi to vyřešil? (výměna EGR, zaslepení apod.)
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Re: Smart ztráta vykonu

Příspěvek od oregan »

byl tam neznackovej egr,zaslepením to nefungovalo a majitel mi pujcil stary egr , ktery mel puvodni nez se menil,akorat to za jizdy padalo do nouze.Zaslepenim ani odpojenim to nepomohlo.Dal jsem tam puvodni a slo to , nakonec jsem objednal jinej (bohuzel jich moc neni do tohodle auta) a auto jezdi a nehuli.
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1252
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Smart ztráta vykonu

Příspěvek od reesha »

Není mi vůbec jasné, proč by zaslepení nefungovalo. Vždyť v tu chvíli je odstavený a auto musí běžet a nehulit :?
To nedává žádný smysl - tedy alespoň mě ne :roll:. Můžeš prosím vysvětlit?
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Re: Smart ztráta vykonu

Příspěvek od oregan »

Auto zakaznik koupil a po cca pul roce nechtelo jet, padalo do nouze.Napichnul jsem to a psalo to o egru , tak jsem ho vymenil , bohuzel nebylo moc na vyber , tak se dal AUTEX. Jezdil s tim kazdej den 30km do prace a zpet a cca za 3 mesice auto prestalo jet , padalo do nouze ale nic nepsalo.

Tak jsem vyndal naraznik , turbo melo vuli , tak se nechalo udelat . Ja s tim najezdil cca 50km , on s tim jel do prace a cca po nekolika dnech auto hulilo jak avia , spatne startovalo . zajimavy bylo kdyz jsem odpojil plnici hadici od turba tak auto nehulilo , pak jsem ji pripojil a hulilo jak avia.Myslel jsem ze je to turbem , vyndal dalo se zpet a tam rekli ze je ok .
Jelikoz jsem s nimi mel spatne zkusenosti tak jsem zaplatil test u jineho cloveka ktery dela turba a ten rikal ze je turbo ok .Turbo jsem dal zpet a bylo mi receny ze to muze delat ofuk od kliky - vse jsem cistil ,uz predtim ...
Nakonec jsem vyndal egr (jen motorek ) drzi na 3 sroubech ,vse jsem tam nechal - zde u egru ma motorek takovy curo ktery otevira klapku , kdyz jsem motorek vyndal tak klapka by mela byt zavrena a z toho jsem usoudil ze by tam mel jit cisty vzduch bez spalin . Hulilo to stejne. po nekolika dennim trapeni kdy uz me to nebavilo jsem dal jiny egr a prestalo to hulit.Nevim zda ti to prijde jako prave vysvetleni ale u tohodle auta to byl spis pokus omyl , jednak mereny hodnoty mi moc nesly a druha vec je ze ze smartama nemam zkusenost a ani je uz delat nechci kvuli pristupu,... Po vymene egru auto funguje.
Odpovědět

Zpět na „Smart“