Nejde rozdělat turbo
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nejde rozdělat turbo
Zdravím,
na turbu mám zaseklou regulaci, tak jsem ho chtěl vyčistit, ale nedaří se mi dostat dovnitř.
Zatím zkoušeno bez úspěchu: poklepání i dost velkou silou, několik dní použit uvolňovač zarezlých šroubů, potom WD, nakonec ohřátí, ale pořád se to ani nehne.
Asi to budu muset ohřát do červena, ale bojím se, aby se to nezkoutilo.
Nemáte někdo tip, jak na to?
Díky
na turbu mám zaseklou regulaci, tak jsem ho chtěl vyčistit, ale nedaří se mi dostat dovnitř.
Zatím zkoušeno bez úspěchu: poklepání i dost velkou silou, několik dní použit uvolňovač zarezlých šroubů, potom WD, nakonec ohřátí, ale pořád se to ani nehne.
Asi to budu muset ohřát do červena, ale bojím se, aby se to nezkoutilo.
Nemáte někdo tip, jak na to?
Díky
- Přílohy
-
- IMG_20230806_145020.jpg (2.21 MiB) Zobrazeno 2725 x
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4277
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Re: Nejde rozdělat turbo
kladivo
ale pak se mi stalo že se odštípnul kus středu
to mi bylo jedno stejně se měnil


Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Passat AVF 96kw
Re: Nejde rozdělat turbo
nahřát švajcem a ono to půjde
Pokud je to moc zarezlé a podle fotky to vypadá, že to bude, tak uvolňovače a ani samotné kladivo nefunguje. To ohřátí, co popisuješ, bylo co?
Pokud je to moc zarezlé a podle fotky to vypadá, že to bude, tak uvolňovače a ani samotné kladivo nefunguje. To ohřátí, co popisuješ, bylo co?
Re: Nejde rozdělat turbo
Na toto jedine autogen a pojde
Re: Nejde rozdělat turbo
Jestli si to poklepával na ponku, tak to nepovolí, no...
Oct asv 2000, DieselPower
Re: Nejde rozdělat turbo
Díky všem za rady.
Táta udělal přípravek viz foto, kterým jsme to napružili. Po ohřátí autogenem to šlo dobře rozdělat.
Takže se potvrdilo, že když člověk má správné přípravky, tak jde všechno.
Jen dodám, že před tím jsme to ohřívali propanbutanovým hořákem.
Dokonce i šrouby jsme museli ohřát a poklepat.
Táta udělal přípravek viz foto, kterým jsme to napružili. Po ohřátí autogenem to šlo dobře rozdělat.
Takže se potvrdilo, že když člověk má správné přípravky, tak jde všechno.
Jen dodám, že před tím jsme to ohřívali propanbutanovým hořákem.
Dokonce i šrouby jsme museli ohřát a poklepat.
- Přílohy
-
- IMG_20230812_090349.jpg (2.3 MiB) Zobrazeno 2591 x
Re: Nejde rozdělat turbo

Dej podlozky nebo vyssi valecky pod naklapeni...
Re: Nejde rozdělat turbo
O těch podložkách jsem přemýšlel, ale asi to nechám bez nich.
Protože si myslím, že to zatuhává v tom nastavovacím kroužku.
Mimochodem potom první ohřívání a bouchání se karbon uvolnil natolik, že s regulací šlo pěkně hýbat. Předtím nešlo s regulací ani hnout. Dokonce jsem uvažoval, že to turbo nebudu půlit
Mám takovou teorii. Podle které zatuhávání regulace nastává u turba, které propouští olej, který se spálí na karbon a ten způsobuje zatuhávání. Takže si myslím, že je to jenom na chvíli a stejně skončím s repasí turba.
Protože si myslím, že to zatuhává v tom nastavovacím kroužku.
Mimochodem potom první ohřívání a bouchání se karbon uvolnil natolik, že s regulací šlo pěkně hýbat. Předtím nešlo s regulací ani hnout. Dokonce jsem uvažoval, že to turbo nebudu půlit

Mám takovou teorii. Podle které zatuhávání regulace nastává u turba, které propouští olej, který se spálí na karbon a ten způsobuje zatuhávání. Takže si myslím, že je to jenom na chvíli a stejně skončím s repasí turba.
Re: Nejde rozdělat turbo
Mně motor nebral od výměny do výměny ani kapku oleje a lopatky zatuhly mezi výměnama dvakrát. Protahoval jsem to každou jízdu, ale krátce, žádná dálnice. Tak to bylo spíš na škodu.
Oct asv 2000, DieselPower
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4986
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: Nejde rozdělat turbo
Turbo zatuhne spalinama. Musíš s tim jezdit,aby to chtělo regulovat,tzn.občas řádny kouř. A dobrý je budik tlaku,tam to vše vidiš. Hlavně musí správně chodit baňka,silné péro a žádný rez.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: Nejde rozdělat turbo
To u mého motoru podle měrky také olej zatím neubývá, přesto jsem nedávno z mezichladiče vypustil olej, takže turbo trochu propouští. Regulaci mám přituhlou (jedná se o jiné turbo než jsem řešil v tomto vláknu), tak předpokládám, že propouští i do výfuku.
Nevím o tom, že by někdo řešil u nového turba zatuhávání regulace.
Nevím o tom, že by někdo řešil u nového turba zatuhávání regulace.
Re: Nejde rozdělat turbo
olej v sání je spíš z odvětrání který je před turbem zapíchlý do sání a podtlakem ta mlha leze o to víc ven.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Re: Nejde rozdělat turbo
To je také možné.
Re: Nejde rozdělat turbo
Bohužel Vám tu teorii musím vyvrátit praxí.
Já nejezdím po dálnici a do práce jezdím po silnici 2.třídy dle silničních předpisu, žádný zavodní styl,spíše ležérní jizda a turbo mi propouští hodně oleje.
A ani jednou turbo nezatuhlo.
Roční nájezd cca.23 000 km.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002