VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

Toto vozidlo v tomto vláknu je nafta.

Koukám na díly co patří k vozu a nesedí mi vaše odpověď kolego.
Palivové čerpadlo musí být v nádrži.
Je u toho plovák.

Odkaz na nový díl .:
https://granex.cz/autodily/vw/golf-iv-v ... Id=8104697


Nebo tady ..
https://granex.cz/autodily/vw/golf-iv-v ... tId=427365

Nebo tady..
https://granex.cz/autodily/vw/golf-iv-v ... Id=1127323

A ještě tam je uvedeno 12Voltu a 120 litrů / hodinu.

Na většině diskuzních fórech na webu píšou,že palivové čerpadlo je slyšet a pokud ne je špatné.
Já u tohoto vozu nikdy za celou dobu co jezdíme s tímto vozem palivové čerpadlo neslyšel.
Ptám se jen preventivně,protože aby auto zničeho nic po natankování nešlo nastartovat jako před pár měsíci je divné.
Mladá mi včera říkala,že posledních pár dní měl motor na volnoběh třeba na semaforu zvýšené otáčky. Jestli to nebude něco s tím společného.
Naposledy upravil(a) Maxík_1 dne 15 říj 2023, 09:05, celkem upraveno 1 x.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4310
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Jarda S. »

rotačka čerpadlo nemá to měli až novější PD ;)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

Jak rotační čerpadlo bere palivo z nádrže??
V tom případě mě mátou nabídky dílů firem.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3722
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Pája 19 »

Zapomeň na nabídky firem. Rotačka ho tam opravdu nemá. Vstřikovací čerpadlo si musí natáhnout palivo až z nádrže samo.
Zvýšený obrátky volnoběhu a šaškování kontrolky žhavení může způsobovat i špatný čidlo teploty vody. Už si ho vyměnil?
Oct asv 2000, DieselPower
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4310
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Jarda S. »

Maxík_1 píše: 15 říj 2023, 09:16 Jak rotační čerpadlo bere palivo z nádrže??
V tom případě mě mátou nabídky dílů firem.
čerpadlo nasává samo ;)
nabídky eshopů neber vážně, to tvoří IT který o autech ví akorát to jak se ídí (LOL)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

Pája 19 píše: 15 říj 2023, 09:39 Zapomeň na nabídky firem. Rotačka ho tam opravdu nemá. Vstřikovací čerpadlo si musí natáhnout palivo až z nádrže samo.
Zvýšený obrátky volnoběhu a šaškování kontrolky žhavení může způsobovat i špatný čidlo teploty vody. Už si ho vyměnil?

Děkuji za upřesnění ohledně dopravy paliva a možné chyby motoru.

Bohužel jsem ho nevyměnil.
Auto se zastavilo v pátek v poledne na benzínce a pak ho mladá nechala odtáhnout asistenční službou na odtahovém voze na zahradu a tam stojí doposud. Já byl od 05:00 h.v práci do večera tak jsem to nestihnul.

Jsem od pátka 13.10 na denních 13 - nactkach v zaměstnání a přijíždím večer kolem 19:00 hodiny po tmě a to včetně celého víkendu.

Teď také píšu přes fón z práce.

Zkusím najít kde to čidlo teploty vody na motoru je a zítra ráno v pondělí vlitnu do obchodů ho koupit .
A podám raport jak to funguje.
Naposledy upravil(a) Maxík_1 dne 15 říj 2023, 12:50, celkem upraveno 1 x.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

Jarda S. píše: 15 říj 2023, 09:58
Maxík_1 píše: 15 říj 2023, 09:16 Jak rotační čerpadlo bere palivo z nádrže??
V tom případě mě mátou nabídky dílů firem.
čerpadlo nasává samo ;)
nabídky eshopů neber vážně, to tvoří IT který o autech ví akorát to jak se ídí (LOL)
Děkuji za upřesnění.

Já mám naftu teprve nějaké 3-4x roky a předtím celý život jsem jezdil pouze benzínové motory u kterých je čerpadlo v nádrži.

Proto mě překvapilo,že na ten vůz Golf IV Variant je v nabídce palivové čerpadlo do nádrže.
To mě zmátlo.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

Tak jsem koupil nové relé 109 a žárovka žhavení svítí mnohem déle.
Po zhasnutí zkouším startovat a motor se točí na prázdno a ještě se k tomu spina ventilátor chladiče a hned se vypne sám.
Takže nic se zvláštního nezměnilo.

Koupil jsem nový snímač teploty vody a po zkoušce startování nic .

Povolil jsem u vstřikovačů postupně jednu maticí zda bude okolo unikat nafta a z každé matice nahoře sakne nafta .
Vždy jsem to zkusil jednu - zkusil - dotahnul a povolil další - zkusil - dotahnul atd. dokola.
Takže nafta jde až skrz trubky.
Ale všiml jsem si,že po vypnutí startování se od čerpadla průhlednou hadičkou vrací větší 2x bubliny zpět do palivového filtru a tam je slyšet jako by to kapalo uvnitř. ( něco jako když necháte kapat kohoutek v kuchyni do hrnku plného vody,takový zvláštní zvuk).

Napadl mě imobilizér ale na palubní desce vždy zhasne autíčko s klíčkem.

Napojil jsem diagnostiku a nikde žádná závada není.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

passion píše: 14 říj 2023, 13:30 Otáčky to pri štarte vidí? Vstrekovacia dávka? Pozícia piestika v čerpadle? Skupina 1 pole 1, 2 a 3? Točí to cez kompresie valcov?
Ve VCDS ve skupina 1 pole 1 , 2 a 3 při delším točení klíčku asi na 6* - 7* pokus nastartoval.

Na volnoběh na 903 otáček, vstřikované množství píše 6.0 mg/str v kolonce Mod píst Disp (G149) je hodnota 1,800 V a mění se od hodnoty 1760 do 1820 V a kolonka teplota chlazení to píše 11,7/ stupně.

Edit.
S postupně zvyšující se teplotou v okénku vstřikované množství klesá i číslo .
903 otáček, 4,2 mg/str při teplotě 13,5 stupňů.

Edit.:
993 otáček, 3,6 mg/str při 58,5 stupňů a mod.pist Disp. je na 1,720 V.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

Jak motor nastartoval tak jsem se podíval i na přívod paliva od filtru do čerpadla a je tam velká spousta bublinek.

Netuším zda to na to mohlo mít vliv ale vypadá to takto :.

https://youtu.be/yoEQJz2BoHY?feature=shared

Kód: Vybrat vše

https://youtu.be/yoEQJz2BoHY?feature=shared
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3722
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Pája 19 »

Ve filtru je vzduch. A to by bejt neměl. Pokoumej těsnost hadicovejch spojení. Na volnoběh s nima hejbej a koukej, jakej vliv to má na počet bublin.
Oct asv 2000, DieselPower
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4310
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Jarda S. »

Maxík_1 píše: 16 říj 2023, 16:13
Povolil jsem u vstřikovačů postupně jednu maticí zda bude okolo unikat nafta a z každé matice nahoře sakne nafta .
Vždy jsem to zkusil jednu - zkusil - dotahnul a povolil další - zkusil - dotahnul atd. dokola.
Takže nafta jde až skrz trubky.
to nestačí, naftu to musí plivat ven ;)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20543
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od roman1648 »

Nasávání nafty v nádrži plné pudinku, to je prostě syndrom těch 25ti letých dieselů a pokud jsou v hadici bubliny,saje to pěnu,pak to vypneš a už nenastartuješ páč se to v tu ránu zavzdušní
Samozřejmě přepadové hadičky,termoventil/okroužky a podobné věci musejí být v pořádku
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

Tomas.cz píše: 14 říj 2023, 18:03 Palivové čerpadlo v nádrži není.
Máte pravdu kolego.
Musím se vám a ostatním omluvit.

Ano , VW golf IV Variant 1.9 TDI skutečně nemá v palivové nádrži žádné čerpadlo.

Při zjištění množství bublinek a rád dalších kolegů jdu po vedení hadiček nafty a začal jsem od nádrže.
Sice v nádrži není žádná pěna je to čisté jen mastnota čisté nafty( mladá tankuje roky pouze aditivovanou naftu a na zimu se dává zimní VIF),ale vytáhnul jsem nádobu s plovákem.

Na plováku je číslo výrobce 1J1 919 183 D
Třeba zde :

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 12965.html

a když jsem číslo zadal do Googlu tak mi to opakovaně i u různých prodejců dílů píše čerpadlo s plovákem a to mě plete.

Musím potvrdit slova kolegy JardaS,že ty online katalogy dělá někdo kdo o ničem pořádně nic neví.


Obrázek

Obrázek Obrázek
Obrázek


V přední části vozu je toto.


Obrázek Obrázek



Problém je kde sehnat tyto hadičky co jsou viditelně povrchové steřele.
Jsou mírně vlasové trhlinky, ale trubka palivového filtru má 8 mm vnitřkem a hadička má venkem 10 mm.
Sehnat originál nebo použít klasické hadičky s vnitřním opletem v metráži a od kovových co jsou kousek od podběhu tlumiče k palivovému filtru je dát nastříhane v metráži??

Vyvstává otázka také proč po výměně relé 109 začalo svítit žhavení už delší dobu než s půl roku měněním předchozím relé??
Že by to předchozí pár měsíců staré bylo z výroby nekvalitní? Kupoval jsem ho v autodilech Pema.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20543
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od roman1648 »

Na žádné rotačce čerpadlo v nádrži není tak už o tom přestaň mudrovat, rozeber spodek toho koše a uvidíš co tam bude
Pokud se ti ty hadice od filtru k čerpadlu a zpět nezdají tak je vyměň normálně kvalitní hadice v metráži a kvalitní spony, origo nová sestava těch hadic stojí asi 3800 což asi nechceš ? (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“