Nevíte někdo co za účel plní tyhle dvá válečky/ventily na palivový hadici? Jedna část je přivod z filtru a do čerpadla a druhá je vratka do nádrže. K tomu ventilu jde od podávačky tlak, ale u vysoko tlak. čerpadla už je tlak trochu menší. Na cestě jen tohle.
Nevím ale k čemu to tam je a co se stane, když to propojím bez toho.
2.2 HDI motor, Euro 5
Ventily na přivodu paliva?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ventily na přivodu paliva?
- Přílohy
-
- Gallery_1703026272687.jpeg (179.22 KiB) Zobrazeno 4029 x
Re: Ventily na přivodu paliva?
Reduktor tlaku a spätný ventil. Čo podávačka natlačí navyše, prepustí do vratky.
Re: Ventily na přivodu paliva?
Aha. To by smysl dávalo. Protože na tý vratce pod tím je poměrně velkej tlak. Dá se nějak zjistit jestli to funguje správně a nereguluje to ten tlak až moc?
Respektive co by se mohlo stát kdyby to do čerpadla poslalo plnou dávku?
Respektive co by se mohlo stát kdyby to do čerpadla poslalo plnou dávku?
Re: Ventily na přivodu paliva?
Zjistíš to že před čerpadlo dáš budík a změříš podávací tlak nekoukal jsem do autodat ale od boku je asi 4 bar na zpátečce bejva do 0.5 bar.
Re: Ventily na přivodu paliva?
Auto spíš nestarttuje, než že startuje. Přes noc prostě spadne nafta a rail je úplně suchej. Pak to samozřejmě nejde nastartovat. Vyndal jsem vstřiky a nechám je zkontrolovat. Když řeknou, že jsou v pohodě, mám v plánu, že tam prostě natáhnu nový hadice a dám je napřímo, bez těch rychlospojek - prý se stává, hlavně na čerpadle, že se vymačkaj a pak to přisává vzduch. Pravděpodobně zkusím i variantu že se vyhnu tomuto ventilu a povedu to z filtru rovnou do čerpadla. Když ani to nepomůže, tak zkusím dát nějakej "univerzální" filtr místo toho plastovýho, do kterýho jdou taky rychlospojky. V poslední fázi natáhnu novou hadici přímo u podávačky a nakonec dám zpětnej ventil.
Pak to zapálim.
Pak to zapálim.
Re: Ventily na přivodu paliva?
Na ty zpětný ventily pozor, teď jsem řešil 2.2TDCi či 2.2HDi že měnili vratné potrubí od vstřikovačů do vratky k pal. filtru, použila se nějaká náhrada kde není tlakový regulační ventil, ale jen taková spojka a auto ve výkonu prakticky chcípne.
Tomu by člověk nevěřil, ale je potřeba mít na vratce od vstřikovačů cca 6bar, jinak to nefunguje.
Tomu by člověk nevěřil, ale je potřeba mít na vratce od vstřikovačů cca 6bar, jinak to nefunguje.
Re: Ventily na přivodu paliva?
A bavíme se jen jako přimo o zpětným vedení na vstřikách a dál? To já mam originál, jen jsem tam dal nový o kroužky a nechám to bejt. Jen právě nevim jak fungujou zmíněný ventily na fotce, protože tim že je to spojený, tak se bojim aby mi to nepropouštělo do vratky a tim padala nafta. Zpětny ventil chci zatím dát před filtr (k nádrži) aby to zůstalo vždycky naplněný. Vratku bych řešil separátně kdyžtak. Nevim co z toho jen ten regulátor jak píše geo. A taky by mě zajímalo co se stane kdyby to šlo přimo z podávačky do vysokotlaku
Re: Ventily na přivodu paliva?
Už vím jak to funguje...
A jestli chcete vědět jak jsem na to příšel, tak tím, že jsem se z toho snažil sundat tu nasazenou a hadici a celý jsem to z toho víčka ulomil. Krásná práce a vyděláno.
A jestli chcete vědět jak jsem na to příšel, tak tím, že jsem se z toho snažil sundat tu nasazenou a hadici a celý jsem to z toho víčka ulomil. Krásná práce a vyděláno.