Nejde rozdělat turbo

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

autak
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 29 bře 2007, 14:25
Odpovědi: 0

Nejde rozdělat turbo

Příspěvek od autak »

Zdravím,
na turbu mám zaseklou regulaci, tak jsem ho chtěl vyčistit, ale nedaří se mi dostat dovnitř.
Zatím zkoušeno bez úspěchu: poklepání i dost velkou silou, několik dní použit uvolňovač zarezlých šroubů, potom WD, nakonec ohřátí, ale pořád se to ani nehne.
Asi to budu muset ohřát do červena, ale bojím se, aby se to nezkoutilo.
Nemáte někdo tip, jak na to?
Díky
Přílohy
IMG_20230806_145020.jpg
IMG_20230806_145020.jpg (2.21 MiB) Zobrazeno 2724 x
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4277
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: Nejde rozdělat turbo

Příspěvek od Jarda S. »

kladivo (noteeth) ale pak se mi stalo že se odštípnul kus středu (LOL) to mi bylo jedno stejně se měnil
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
exiter
Přispěvovatel
Příspěvky: 605
Registrován: 25 lis 2008, 22:06
Odpovědi: 0

Re: Nejde rozdělat turbo

Příspěvek od exiter »

nahřát švajcem a ono to půjde
Pokud je to moc zarezlé a podle fotky to vypadá, že to bude, tak uvolňovače a ani samotné kladivo nefunguje. To ohřátí, co popisuješ, bylo co?
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: Nejde rozdělat turbo

Příspěvek od Marek001 »

Na toto jedine autogen a pojde
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3637
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Re: Nejde rozdělat turbo

Příspěvek od Pája 19 »

Jestli si to poklepával na ponku, tak to nepovolí, no...
Oct asv 2000, DieselPower
autak
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 29 bře 2007, 14:25
Odpovědi: 0

Re: Nejde rozdělat turbo

Příspěvek od autak »

Díky všem za rady.
Táta udělal přípravek viz foto, kterým jsme to napružili. Po ohřátí autogenem to šlo dobře rozdělat.
Takže se potvrdilo, že když člověk má správné přípravky, tak jde všechno.
Jen dodám, že před tím jsme to ohřívali propanbutanovým hořákem.
Dokonce i šrouby jsme museli ohřát a poklepat.
Přílohy
IMG_20230812_090349.jpg
IMG_20230812_090349.jpg (2.3 MiB) Zobrazeno 2590 x
exiter
Přispěvovatel
Příspěvky: 605
Registrován: 25 lis 2008, 22:06
Odpovědi: 0

Re: Nejde rozdělat turbo

Příspěvek od exiter »

:thumbsup:
Dej podlozky nebo vyssi valecky pod naklapeni...
autak
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 29 bře 2007, 14:25
Odpovědi: 0

Re: Nejde rozdělat turbo

Příspěvek od autak »

O těch podložkách jsem přemýšlel, ale asi to nechám bez nich.
Protože si myslím, že to zatuhává v tom nastavovacím kroužku.
Mimochodem potom první ohřívání a bouchání se karbon uvolnil natolik, že s regulací šlo pěkně hýbat. Předtím nešlo s regulací ani hnout. Dokonce jsem uvažoval, že to turbo nebudu půlit :)

Mám takovou teorii. Podle které zatuhávání regulace nastává u turba, které propouští olej, který se spálí na karbon a ten způsobuje zatuhávání. Takže si myslím, že je to jenom na chvíli a stejně skončím s repasí turba.
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3637
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Re: Nejde rozdělat turbo

Příspěvek od Pája 19 »

Mně motor nebral od výměny do výměny ani kapku oleje a lopatky zatuhly mezi výměnama dvakrát. Protahoval jsem to každou jízdu, ale krátce, žádná dálnice. Tak to bylo spíš na škodu.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4986
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: Nejde rozdělat turbo

Příspěvek od martinsidlo »

Turbo zatuhne spalinama. Musíš s tim jezdit,aby to chtělo regulovat,tzn.občas řádny kouř. A dobrý je budik tlaku,tam to vše vidiš. Hlavně musí správně chodit baňka,silné péro a žádný rez.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
autak
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 29 bře 2007, 14:25
Odpovědi: 0

Re: Nejde rozdělat turbo

Příspěvek od autak »

To u mého motoru podle měrky také olej zatím neubývá, přesto jsem nedávno z mezichladiče vypustil olej, takže turbo trochu propouští. Regulaci mám přituhlou (jedná se o jiné turbo než jsem řešil v tomto vláknu), tak předpokládám, že propouští i do výfuku.
Nevím o tom, že by někdo řešil u nového turba zatuhávání regulace.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Re: Nejde rozdělat turbo

Příspěvek od Biimbo »

olej v sání je spíš z odvětrání který je před turbem zapíchlý do sání a podtlakem ta mlha leze o to víc ven.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
autak
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 29 bře 2007, 14:25
Odpovědi: 0

Re: Nejde rozdělat turbo

Příspěvek od autak »

To je také možné.
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: Nejde rozdělat turbo

Příspěvek od Maxík_1 »

autak píše: 16 srp 2023, 13:38
........Mám takovou teorii. Podle které zatuhávání regulace nastává u turba, které propouští olej, který se spálí na karbon a ten způsobuje zatuhávání......

Bohužel Vám tu teorii musím vyvrátit praxí.
Já nejezdím po dálnici a do práce jezdím po silnici 2.třídy dle silničních předpisu, žádný zavodní styl,spíše ležérní jizda a turbo mi propouští hodně oleje.
A ani jednou turbo nezatuhlo.
Roční nájezd cca.23 000 km.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Východní Čechy

Re: Nejde rozdělat turbo

Příspěvek od Maxík_1 »

Biimbo píše: 19 srp 2023, 14:08 olej v sání je spíš z odvětrání který je před turbem zapíchlý do sání a podtlakem ta mlha leze o to víc ven.
Souhlasím s Vámi. :thumbsup:
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“