G4 ATD

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Johan821
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 14 srp 2024, 15:47
Odpovědi: 0

G4 ATD

Příspěvek od Johan821 »

Zdravim vo spolok. Mám golfa ktorý už mal niečo za sebou a snažil som sa mu vdýchnuť nový život. Nepýtajte sa preco... mal som k nemu vážny citový vzťah nakoľko je po tatkovi a hodne dlho stal a hnil. Dal som dokopy karosériu, nápravy, brzdy, proste všetko som dal do takého stavu akoby vyšiel z výrobnej linky. Alebo teda aby bol lepší ako ho odtiaľ vypustili. Takže čo sa týka náprav a bŕzd tak sú tam zmeny. Motor mal 270tkm teda aspoň podľa budíkov. Bol v hajzli tak som ho vykotulal z auta a dal som ho dokopy. Tým myslím vybrusy, nové ventily, nove ložiská, vstrekovace po Repase 038 130 073 AJ, turbo po Repase GT1749V. V podstate som spravil kompletnú generálku motora. Po najazde 5000 km žiadna závada. Auto ide ako hodinky. Cez STK ek prešlo bez najmenšieho zaváhania. Začal som riešiť prípravy na zvýšenie výkonu keďže je to relatívne slabé auto. EGR delete, custom FMIC, deCat.... Všetko to funguje dobre bez nejakého zásahu do RJ. Príde mi to aj o čosi živšie ako to bolo. V podstate asi aj kôli tomu že motor má väčšiu zásobu dychatelneho vzduchu. Rozmýšľal som nad zmenou softu, resp premapovanim ale prikláňam sa aj k možnosti ísť ďalej. Mám vstreky AL tiež po Repase, zvažujem čím do toho fúkať a pritom ostať na podtlakovej regulácii keďže sériové turbo je s VGT. Určite ste to tu už niekde rozoberali. Čosi som aj čítal ale veľa príspevkov dopadlo iba radami a nakoniec si pankovia aj tak urobili po svojom bez ohľadu na to ako to môže dopadnúť. To by som bol nerád nakoľko som do toho natlačil dosť peňazí a času aby som sa za to auto skutočne nemusel hanbiť. Má vôbec zmysel mapovať tento setup motora ? Ako sa poznám tak čoskoro budem chcieť ísť ďalej a počítam s tým že to niečo aj bude stáť. Ale aj rybačka je drahý koníček. Do tejto tematiky PD dieslov ja až tak nevidím a rád si neham poradiť.
Celý život som sa venoval vw ale prevažne vzduchom chladeným, oplackym dvojlitrom a poršakom.
Nerozbite ma hneď na kašu za moje básnické črevo. Dúfam že nájdeme spoločnú reč a niekam ma to posunie. Nejdem na hulváta skúšať niečo čo mi poradi pán Google alebo YouTube. Ten je dobrý priateľ ale zlý pán ;)
Naposledy upravil(a) šulda dne 15 srp 2024, 06:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu.
Corsa B C20let
VW buggy
911 targa
Insignia OPC
G4 ATD
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 481
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Re: G4 ATD - neukamenujte ma

Příspěvek od tatko Tom »

S navýšením výkonu "chiptuningom" Ti neporadím no dovolím si iné - nájdi si infoirmácie o Metabonde, teda Metabondoch.
Podstane znižujú opotrebenie a trenie - okrem iného.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3675
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Re: G4 ATD - neukamenujte ma

Příspěvek od Pája 19 »

Ptáš se jak motor upravit, ale nepíšeš cíl, kterýho chceš dosáhnout. Napiš nějaký hodnoty, případně průběh. Podle toho se dá pak něco vymyslet.
Oct asv 2000, DieselPower
Johan821
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 14 srp 2024, 15:47
Odpovědi: 0

Re: G4 ATD

Příspěvek od Johan821 »

Rád by som tam zatiaľ nehal to turbo ktoré tam je ale niesom si istý koľko zvládne. Aby nešlo na hranici svojich možností. Moja vízia je niekde okolo 120kw a aspoň 330nm. Je to reálne dosiahnuť premapovanim za skutočnosti že je motor po go a všetko funguje tak ako má ? Alebo aké sú limity. Nemám v pláne rozoberať ten motor keďže som ho celý porobil. A nepotrebujem z toho vymackat ani 270ps
Corsa B C20let
VW buggy
911 targa
Insignia OPC
G4 ATD
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“