FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1289
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

Ten startér půjde druhý, protože studený točí v pohodě, ale u zahřátého motoru někdy jen cvaká a netočí. pak sice začne, ale nebudu čekat na to až mně to někde vyšplouchne. Dám tam asi repas od Bosche. Teď tam mám startér 1,4kW můžu ho nahradit startérem 1,7kW. Pak je ještě silnější 2,3kW, ale ten má větší průměr příruby, takže bych ho tam nedostal. Ovšem myslím si že ten problém tím nevyřeším. Dnes jsem totiž zkusil startovat i přes pomocný zdroj. Studený motor lapne na dvou max třech otáčkách. Stačí, aby motor běžel 1 - 2 minuty a pak už točím i se zdrojem třeba i půl minuty než naskočí. Já přece jen zkusím ještě vyhodit ty vstřiky a jeden po druhém dám na zkoušečku jestli dobře rozprašují jestli udrží tlak... jinak to není možné. To auto vždycky chytalo takřka na dotek klíčku. Zdá se mi že se to chová pokaždé jinak. Po výměně toho čerpadla se zdálo, že to bude dobré ikdyž teplé to také nějakou sekundu trvalo, ale teď jakoby se to opět zhoršilo.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3759
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od Tomas6 »

Některý ten vstřik bude v háji podle mne. Takto se nám chovalo kdysi Vito. Studené ok, teplé někdy jo a někdy ani za minutu točení. Poslední kapka byla když to samo chcíplo v křižovatce a nešlo to nastarotvat. Stačilo trochu spreje a jelo. Baterka nová, startér nový, ale nám nevyšly přepadové testy. Jeden vyloženě tekl.
Ještě mne napadá, neví jestli jsi to zkoušel měřit, ale napětí při startu. Jestli ten startér tu buterku nezatíží natolik aby nezbylo.elektriky pro jednotku
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1289
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

Pokud by ten startér měl zatěžovat baterku natolik, že by nezbylo pro ŘJ myslím, že by to dělal i při studeném startu. Ale studený, jak už jsem několikrát psal naskočí téměř ihned. Ovšem stačí, abych po minutě nebo dvou motor zhasnul a už ho nenatočím. Včera a dnes řeším dvouhmotu na Alhambře a zítra se vrhnu opět na Fiata. Vyhodím ty vstřiky a vyzkouším je na zkoušečce natlakovat kolik udrží.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1289
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

Tak pánové dnes je neděle, ale protože mám přes týden hodně práce na jiných střepech obětoval jsem pro svého Fiata neděli a udělal jsem konečně přepadovou zkoušku jednotlivých vstřikovačů. Přes týden jsem nicméně dal nový startér a novou baterku. Přesto motor nenastartuje už ani studený. Pouze startovací spray. Přepadová zkouška při 20s startování dopadla takto: 1 vstřikovač-0ml, 2vstř. - 2ml, 3vstř. - 9ml, 4vstř. - 1ml. Vstřikovače jsem definitivně vyloučil ze seznamu závad. Takže, abych to shrnul. Nové resp. repasované čerpadlo, nový startér, nová baterie, vstřiky OK a diagnostika nepíše žádnou chybu. Přesto ta kurva stále nestatrtuje. Bohužel nerad to přiznávám, ale jsem v koncích. Stále se mi nelíbí to množství paliva zpět do nádrže. Za 1 minutu nastartovaného motoru nateče zpátečkou 0,8 litru a za 20s startování 0,33 litru nafty. Ovšem kde se to množství bere nevím. Nikde nic neteče. Redukční ventil je přímo na čerpadle a ten je jistě nový. Na liště už žádný ventil není pouze tlakový snímač. Mimochodem kdyby jste viděli ten systém zpáttečky, tak vás trefí. Ani jaderná elektrárna nemá tolik potrubí. Prostě to auto musel navrhovat kretén. Snad poslední možnost kde by mohl být únik tlaku je palivový filtr resp. jeho víko na kterém je nějaký zpětný ventil. Nevím jestli elektrické podávací čerpadlo v nádrži má nějaký zpěťák, ale tlak dává. Zkusím koupit nové celé pouzdro palivového filtru a to už bude asi poslední investice. Pak jedině vysoká pec.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20327
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od roman1648 »

Tlak v raiu je kolik když motáš motorem, už se ptám potřetí ??
Jak rychle tlak vyletí, nebo jde hodnota nahoru pomalu ?
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1289
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

Takže dnes jsem se pustil do měření tlaku při startu motoru. Ono to není také tak jednoduché, protože ten prostor k manipulaci a nasazení manometru, který má průměr 120mm není zas tak velký. Nejprve vyhodit palivový filtr, konzolu paliv. filtru, aby jste se vůbec dostali k liště. Zapojit manometr a pak zase vrátit a zapojit palivový filtr. Výsledek měření je tento: při startování do 5s je stále nula. Pak začne tlak pomalu stoupat. Po 10s startování lítá ručička manometru mezi 90 až 120bary. Po 20s startování je tlak cca 170bar a motor má tendenci naskočit. Po půl minutě je tlak cca 240 bar motor naskočí ručička manometru se chce zbláznit, protože lítá jako střeštěná a není poznat jaký tlak vůbec ukazuje. Lítá od 70 až po cca 250bar. Jěště chci připomenout, že auto nechytilo ani studené pouze na start spray a při tomto měření po cca 30s startování motor naskočil. Měřil jsem start studeného motoru. Teplý zatím ještě ne.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20327
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od roman1648 »

To je ten problém protože pokud v railu nenastoupá tlak na požadovanou hodnotu všechno valí vratkou zpátky a do válců nejde nic tak to logicky chytnout nemůže
To čidlo na railu je původní nebo už jsi ho měnil ? Má to čerpadlo v nádrži nebo jen ten podávací balonek ?
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1289
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

Podávací elektr. čerpadlo je v nádrži a při zapnutí klíčku jde a naftu do filtru dává. To jsem už zkoušel. Balónek jako třeba Citroeny to nemá. Ten snímač tlaku na liště jsem neměnil jen redukční ventil na čerpadle.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20327
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od roman1648 »

Dokážeš změřit tlak toho čerpadla z nádrže kolik dává ? Mělo by dávat ca. 2,5bar
Je mi divné že jak začneš startovat nabíhá ten tlak pomalu a až po několika sekundách, to je jak kdyby vysokotlak byl bez nafty...filtr je 100% cajk jo ?
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1289
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

Palivový filtr je nový a ten tlak paliva od podávacího čerpadla hned změřím a dám vědět.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1289
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

Tak jsem to změřil. Po zapnutí klíčku dává čerpadlo z nádrže tlak 5bar. Po vypnutí klíčku se tlak pomalu ztrácí. Po cca 10s se zastaví na 2bar a pak klesá jen velmi nepatrně. Na nulu se dostane cca za 4 minuty.
Naposledy upravil(a) kaad dne 02 zář 2024, 13:55, celkem upraveno 1 x.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1289
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

Ještě jsem změřil dodané množství nafty při zapnutí klíčku. Když zapnu klíček a než vypne čerpadlo pomoci relé, což je přibližně 7s dodá 0,16L nafty.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20327
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od roman1648 »

Tvl 5bar to je až až, tak v tom taky asi problém nebude, to musí stíhat krmit
tak pak zkusit čidlo na railu, pokud by kecalo, špatně bude regulovat čerpadlo, pak by zbýval už jen některej vstřik, to že vyšly na přepadovku nemusí být vše
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3759
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od Tomas6 »

A nebo samotné čerpadlo. To že je repase nemusí, anebo naopak může znamenat hodně nebo nic.... (LOL)
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1289
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE 2,0JTD nestartuje

Příspěvek od kaad »

To čidlo tlaku asi nevyzkouším. Jedině vyměnit za nové. Ještě mě napadlo jestli to nemůže dělat palivový filtr resp. víko na paliv. filtru. Je tam nějaký ventil, který pouští přetlak do zpátečky. Chtěl jsem ho zkusit zaslepit, ale nechci riskovat roztrhnutí.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Odpovědět

Zpět na „Fiat“