Superb 2.0 TDI BSS modrý kouř

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
sirhenrik
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 01 říj 2022, 10:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Orlová

Superb 2.0 TDI BSS modrý kouř

Příspěvek od sirhenrik »

Zdravím pánové, mám docela problém.
Od nějaké doby či výměny některých dílů mi auto kouří modře. Chápu nespálený olej, ale začnu popisem popořadě. Hledal jsem na foru, ale nic co by mi mohlo najít správnost řešení mého problému.

Při studeném motoru modrý kouř mám, jakmile se rozjedu na 1.ku vyblafne modrák, ale ohřeje se to, a už to není tak výrazné. Jenže motor je posléze teplý, a né pokaždé mi to vyblafne modře, při jízdě málokdy na tu 3.ku do zatáčky vyblafne modře, pak se ustálý, dále při couvání automaticky modrý kouř jak sviňa. Dnes jsem vyměnil palivový filtr, pročistil jsem vstřiky VIFEM, jinak na diagnostice vstřiky jsou v normě, žádná chyba se zatím neprojevila, auto šlape jak hodinky, volnoběh drží krásně, chování auta celkově no problém, ale vyměnoval jsem podtlakové hadičky, regulaci turba za novou, to rameno táhla jsem nastavil jak předchozí regulaci, ale po delší době co jsem jezdil, ale ne jak hovado jsem narazil na problém - ejhle když vytočím auto do otáček nad 3600rpm tak auto spadne do nouzáku s chybou 16618 ( Turbo/supercharger overboost condition). Ale chybu smáznu, a jedu dál. Jinak když tomu dávám, je to v pohodě, když se loudám, mám pocit že to je horší s tím kouřem... Taky jsem si říkal, že kdyby to náhodou přisávalo někde v trubicích sání, kdyby tam byla dírka, tak by to kouřilo ne?

Za 4 roky co mám auto jsem vyměnil preventivně všechna čidla, egr ventil, váhu vzduchu( ta šla docela na pikaču dostat do toho filtrboxu,ale poradil jsem si) rozvody jsem si dělal sám, nastavení vačky by mělo být oukej, spotřeba auta je v pohodě, vyměnil jsem lambdu sondu, senzory výf.-plynů apod. Jedině co jsem zatím neměnil byl n75 ventil co je u turba a do něj jde několik podtlak.hadiček. Baňka podtlaku nová, klapka sání je v pořádku, neměněna, vyměnil jsem akorát O kroužky všech hadic sání od turba do ICčka, díky tomu mám pocit, že auto lepé táhne a drží výkon. Ale ten modrý kouř nevím kde je problém, olej mi to žere tak jak na začátku tzn. 1L na min 1500km. Turbo určitě nebude úplně top, ale nezdá se mi, že by propouštěl tolik, aby to opravdu žralo olej, ale zároveň to nemohu vyloučit. Předtím jsem jezdil normálně. Ale mám pocit, že to můžou dělat ty nové podtlak.hadičky , ty průměry nesedí, jak u starých. Jsou to univerzální hadičky. Nemůže to být třeba i katalizátorem ??? Smrad vajec ale necítím... :D

Jako chápu, že moc informací nepodávám, protože diagnostiku nemám, ale jak jsem psal výše, mám pocit, že tam je něco špatně moji vinou, tím že bych něco vyměnil a udělal někde chybu.

Děkuji za odpovědi.
Superb 1 - 2.0 TDI 103kw (BSS )s DPF
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4988
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: Superb 2.0 TDI BSS modrý kouř

Příspěvek od martinsidlo »

Banku na turbu mas špatně nastavenou a spotřeba 1l/1500 je moc. Proto modrý kouř.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
sirhenrik
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 01 říj 2022, 10:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Orlová

Re: Superb 2.0 TDI BSS modrý kouř

Příspěvek od sirhenrik »

Já jsem se sekl o nulu.....to je opravdu málo, a baňku mám nastavenou dobře, protože jsem psal, že jsem vyměnil všechno a byl klid, žádný problém. TO se mi začalo dít zničehonic cca tak před necelými dvěma měsíci. a Banku jsem vyměnil ca 7-8měsíců zpět.... Nějaká jiná rada ?
Superb 1 - 2.0 TDI 103kw (BSS )s DPF
P
Přispěvovatel
Příspěvky: 544
Registrován: 02 říj 2007, 18:41
Odpovědi: 0

Re: Superb 2.0 TDI BSS modrý kouř

Příspěvek od P »

Však jsi psal jakou chybu ti to píše (16618)
To znamená Regulace plnicího tlaku: překročena mezní hodnota = že ŘJ to automaticky vypne aby nedošlo k poškození.

Muže být vadný N75 nebo Turbo (zasekávají je lopatky naklápění) Proto ten nouzák.
Tipuju to na druhou variantu.
PS: Kolik to má nalitáno ?
sirhenrik
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 01 říj 2022, 10:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Orlová

Re: Superb 2.0 TDI BSS modrý kouř

Příspěvek od sirhenrik »

373tisíc plus mínus, turbo pravidelně čistím, nevěřím, že by to bylo turbem....teď nemluvím o chybě, řeším hlavně modrý kouř.....Netuším kde je chyba, která způsobuje ten kouř, sem tam to nedělá....
Superb 1 - 2.0 TDI 103kw (BSS )s DPF
P
Přispěvovatel
Příspěvky: 544
Registrován: 02 říj 2007, 18:41
Odpovědi: 0

Re: Superb 2.0 TDI BSS modrý kouř

Příspěvek od P »

sirhenrik píše: 14 zář 2024, 22:22 373tisíc plus mínus, turbo pravidelně čistím, nevěřím, že by to bylo turbem....teď nemluvím o chybě, řeším hlavně modrý kouř.....Netuším kde je chyba, která způsobuje ten kouř, sem tam to nedělá....
Tím myslíš co - že mu sem tam šlápneš plynový pedál na podlahu?

Když je vůle na hřídelce naklápění lopatek = že si to papká olej a ve výfukovém potrubí se to spaluje (modrý kouř)
Turbo je původní - repas - nové? (težko tipovat když nejsi první majitel) za ty KM už má nárok se na něj zaměřit.

Ty měníš těsnění, hadičky atd. (kdyby to mělo málo vzduchu - nespálená nafta - slabý výkon) = černý kouř

Dej tu hodnoty z DPF: naplnění filtru popílkem - objem sazí v oleji atd.
sirhenrik
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 01 říj 2022, 10:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Orlová

Re: Superb 2.0 TDI BSS modrý kouř

Příspěvek od sirhenrik »

Ano je pravda, že se na to málo zaměřuju, protože do teď jsem neměl žádný takový problém, ano kouřilo to šedočerně když jsem tomu dával, ale teď je to plně jiná liga, další věc, diagnostiku nemám, spíš tak kabel mám, ale zřejmě nefunkční, koupil jsem přes jeden web a ten ověřovala policie, od té doby se mi nedařilo spojit s autem přes vcds, to nikdy nebyl připojený na web.....DPF filter mám od koupě už vykuchaný, ale i tak předtím to tak nedělalo....jestli je tady někdo z Orlové či Karviné či Ostravy kdo by mi to mohl napojit budu rád. Kdokoliv by mi pomohl problém vyřešit....Objednal jsem pro jistotu ten N75 ventil kvůli odstavení do nouzáku, jestli je to tím, jinak to tedy budu tipovat na variabilní lopatky, že špatně chodí, protože doposud nikdy problém, naklápění vždycky fungovalo a turbo ano určitě upouští olej... Ještě ohledně toho čištění, ne já mu dávám podle toho jak chci, čistění turba beru jako zdlouhavý proces rozebírky na mém motoru, s následným opětovným složením, které je tak debilně řešeno, ale né uplně hrozně :)
Superb 1 - 2.0 TDI 103kw (BSS )s DPF
P
Přispěvovatel
Příspěvky: 544
Registrován: 02 říj 2007, 18:41
Odpovědi: 0

Re: Superb 2.0 TDI BSS modrý kouř

Příspěvek od P »

No vida, už to s tebe leze jak z chlupaté deky. (LOL)

DPF vykuchaný (tak že jsou vypnuté čidla na filtru aby to neházelo chybu) - s tím v dnešní době na Emisích horko těžko můžeš projít. Začínají se na to dost zaměřovat i POLIŠI

Už připouštíš že se zasekává naklápění lopatek. (Jak jsem tipoval - Turbo)

No že vyměníš N75 - tím nic nezkazíš. (cca 1500 Kč) Tipuju že tím problém nevyřešíš. (tlak byl nedosažen)

Pokud si budeš chtít auto nechat - tak budeš muset trošku více zainvestovat. (Nové Turbo a DPF)
Jinak Kabel (orginál) ti můžu prodat cca 3,5 tis. a můžeš diagnostikovat o 106 :punk:
Napíchnout ti to můžu, (Orlová) to je to nejmenší. :havaj:
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“