O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Příspěvek od Lokotka »

Diagnostika u Babičky vypsala výše uvedenou závadu. Auto jede, jak bez turba. Pohmatem zjištěna shora prorezlá baňka.
Předpokládám správně, že po nastartování díky tomu nedojde k plnému zatažení táhla a tedy otevření turba a výměnou baňky by mělo být vše OK?
Nebo se dá očekávat i zanesená regulace? Po pročítání zdejšího fóra bych se při zalehlých lopatkách spíš přikláněl k tomu, že se turbo ve vyšších otáčkách nedokáže přivřít a tudíž by chybová hláška byla opačná, tedy že regulační mez by byla překročena.
Nebo se mýlím?
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4280
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Příspěvek od Jarda S. »

turbo může zatuhnout v jakékoliv poloze pokud se nehýbe (hm)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3646
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Příspěvek od Pája 19 »

Oddělej baňku od turba(2 šrouby), táhlo nech připojený a zkus zahejbat s regulací. Membránu v baňce můžeš odzkoušet i pusou.
Oct asv 2000, DieselPower
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Příspěvek od Lokotka »

Jarda S. píše: 01 lis 2024, 04:13 turbo může zatuhnout v jakékoliv poloze pokud se nehýbe (hm)
To zcela určitě může, ale nic to neříká k tomu, na co jsem se ptal.
Pokud by zatuhlo v místě plnýho zatažení táhla do baňky, tak by to dle mýho psalo hlášku regulační mez překročena a tzv. "od spoda" by to auto jelo jak z praku a to se neděje. Od spoda to nejede a začne to táhnout až od cca 2000 až spíš 2200ot./min. No a pak to spadne do nouze někde před 3000ot./min. A padá to i na nízký rychlostní stupně, tedy ne jen na 4-ku a 5-ku, jako většině diskutujících. A ti mají hlášku regulační mez překročena, což odpovídá tomu, že táhlo po nastartování je správně zatažený na doraz do baňky a při poklesu podtlaku a tedy požadavku na snížení tlaku turba se regulace nevrací do klidový polohy a nesnižuje tlak spalin na vrtuli turba a tím jeho otáčky.
Nebo se mýlím?
U mně se táhlo asi na doraz nezatáhne, takže buď za to může prohnilá baňka, nebo ta regulace zatuhla v nezatažené poloze.
Uvidíme, až se vymění baňka.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5674
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Příspěvek od ROMEK »

Najlepšie je nasadit na banku vakuovu pumpu a hned vieš či je zaseknuta regulacia alebo deravá membrána
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10322
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Příspěvek od Marek77 »

Jestli je baňka viditelně děravá, podtlak logicky nemůže s membránou pohnout, protože si v podstatě přisává vzduch tou dírou. Takže statorové kolo je v pozici ke středu hřídele rotoru a turbo se neroztočí zdaleka na takové otáčky, jak by bylo potřeba, proto není schopné naplnit na požadovanou hodnotu. Tomu odpovídá i porucha.

Výměna baňky to vyřeší, anebo by možná stačilo tu díru v baňce třeba zalepit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4995
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Příspěvek od martinsidlo »

Banka nebo hadicky.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Příspěvek od Lokotka »

ROMEK píše: 04 lis 2024, 14:31 Najlepšie je nasadit na banku vakuovu pumpu a hned vieš či je zaseknuta regulacia alebo deravá membrána
Já mám děravej plechovej obal na horní 1/2 baňky.
Víc zatím nevím.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20118
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Příspěvek od roman1648 »

Ty závady jsou tady vesměs jak přes kopírák, zatuhlý,prorezlá báňa, zarostlý sání,ucpanej kat...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10322
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Příspěvek od Marek77 »

Lokotka píše: 04 lis 2024, 19:55
ROMEK píše: 04 lis 2024, 14:31 Najlepšie je nasadit na banku vakuovu pumpu a hned vieš či je zaseknuta regulacia alebo deravá membrána
Já mám děravej plechovej obal na horní 1/2 baňky.
Víc zatím nevím.
V horní polovině baňky - předpokládám tedy v té části, kam je připojena hadička podtlaku. Tudíž podtlak neutahne membránu, protože si tou dírou v baňce přisává vzduch. Tudíž nefunguje regulace. Co pořád řešíš? Vem dvousložkové plastické lepidlo, rozpatlej mezi prsty a zacpi tu díru na baňce. A máš opraveno. Práce na max 10 minut, a ani to nemusíš vyndat ven.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Příspěvek od Lokotka »

Noo, vhledem k tomu, že táhlo k regulaci míří na namontovaným turbu nahoru a hadička podtlaku se připojuje zespodu, tak je ta baňka shnilá v tý části táhla regulace.
Naposledy upravil(a) Lokotka dne 05 lis 2024, 11:24, celkem upraveno 1 x.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20118
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Příspěvek od roman1648 »

Za mě vyndat turbo,nechat vyčistit,novou baňku a seřídit, pokud je ta báňa prorezlá je mrtvá i uvnitř a nějaký lepení je na chvíli tedy pokud vůbec to bude fungovat ;)
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Příspěvek od Lokotka »

roman1648 píše: 05 lis 2024, 07:27 Ty závady jsou tady vesměs jak přes kopírák, zatuhlý,prorezlá báňa, zarostlý sání,ucpanej kat...
Děkuju, ale nepotřebuju vyjmenovat vše okolo nouzáku.
Já jsem specifikoval nedosažení regulační meze a prohnilou baňku nahoře u táhla, takže by to chtělo ten výběr zúžit.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20118
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Příspěvek od roman1648 »

Určitě to není vše okolo nouzáku, já tím spíš chtěl říct s čím jsem se mockrát setkal a co se opakuje
Na druhou stranu není to raketoplán a auto má svoje za sebou takže jak s tím naložíš si rozhodni samozřejmě sám ;)
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena

Příspěvek od Lokotka »

roman1648 píše: 05 lis 2024, 11:10 Za mě vyndat turbo,nechat vyčistit,novou baňku a seřídit, pokud je ta báňa prorezlá je mrtvá i uvnitř a nějaký lepení je na chvíli tedy pokud vůbec to bude fungovat ;)
Asi nejjednodušší bude nejdřív pouze vyměnit baňku a při tý příležitosti vyzkoušet rukou, jak se hejbe regulace. Pokud se hejbat bude tak, že ji nová baňka utáhne a vratná pružina opět zavře, tak bude asi oprava hotová a vyndavat a čistit turbo nebude zatím třeba, že?
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“