O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
Moderátoři: šulda, Moderátoři
O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
Diagnostika u Babičky vypsala výše uvedenou závadu. Auto jede, jak bez turba. Pohmatem zjištěna shora prorezlá baňka.
Předpokládám správně, že po nastartování díky tomu nedojde k plnému zatažení táhla a tedy otevření turba a výměnou baňky by mělo být vše OK?
Nebo se dá očekávat i zanesená regulace? Po pročítání zdejšího fóra bych se při zalehlých lopatkách spíš přikláněl k tomu, že se turbo ve vyšších otáčkách nedokáže přivřít a tudíž by chybová hláška byla opačná, tedy že regulační mez by byla překročena.
Nebo se mýlím?
Předpokládám správně, že po nastartování díky tomu nedojde k plnému zatažení táhla a tedy otevření turba a výměnou baňky by mělo být vše OK?
Nebo se dá očekávat i zanesená regulace? Po pročítání zdejšího fóra bych se při zalehlých lopatkách spíš přikláněl k tomu, že se turbo ve vyšších otáčkách nedokáže přivřít a tudíž by chybová hláška byla opačná, tedy že regulační mez by byla překročena.
Nebo se mýlím?
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4280
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
turbo může zatuhnout v jakékoliv poloze pokud se nehýbe 

Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Passat AVF 96kw
Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
Oddělej baňku od turba(2 šrouby), táhlo nech připojený a zkus zahejbat s regulací. Membránu v baňce můžeš odzkoušet i pusou.
Oct asv 2000, DieselPower
Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
To zcela určitě může, ale nic to neříká k tomu, na co jsem se ptal.
Pokud by zatuhlo v místě plnýho zatažení táhla do baňky, tak by to dle mýho psalo hlášku regulační mez překročena a tzv. "od spoda" by to auto jelo jak z praku a to se neděje. Od spoda to nejede a začne to táhnout až od cca 2000 až spíš 2200ot./min. No a pak to spadne do nouze někde před 3000ot./min. A padá to i na nízký rychlostní stupně, tedy ne jen na 4-ku a 5-ku, jako většině diskutujících. A ti mají hlášku regulační mez překročena, což odpovídá tomu, že táhlo po nastartování je správně zatažený na doraz do baňky a při poklesu podtlaku a tedy požadavku na snížení tlaku turba se regulace nevrací do klidový polohy a nesnižuje tlak spalin na vrtuli turba a tím jeho otáčky.
Nebo se mýlím?
U mně se táhlo asi na doraz nezatáhne, takže buď za to může prohnilá baňka, nebo ta regulace zatuhla v nezatažené poloze.
Uvidíme, až se vymění baňka.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
Najlepšie je nasadit na banku vakuovu pumpu a hned vieš či je zaseknuta regulacia alebo deravá membrána
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
Jestli je baňka viditelně děravá, podtlak logicky nemůže s membránou pohnout, protože si v podstatě přisává vzduch tou dírou. Takže statorové kolo je v pozici ke středu hřídele rotoru a turbo se neroztočí zdaleka na takové otáčky, jak by bylo potřeba, proto není schopné naplnit na požadovanou hodnotu. Tomu odpovídá i porucha.
Výměna baňky to vyřeší, anebo by možná stačilo tu díru v baňce třeba zalepit.
Výměna baňky to vyřeší, anebo by možná stačilo tu díru v baňce třeba zalepit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4995
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
Banka nebo hadicky.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
Já mám děravej plechovej obal na horní 1/2 baňky.
Víc zatím nevím.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
Ty závady jsou tady vesměs jak přes kopírák, zatuhlý,prorezlá báňa, zarostlý sání,ucpanej kat...
Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
V horní polovině baňky - předpokládám tedy v té části, kam je připojena hadička podtlaku. Tudíž podtlak neutahne membránu, protože si tou dírou v baňce přisává vzduch. Tudíž nefunguje regulace. Co pořád řešíš? Vem dvousložkové plastické lepidlo, rozpatlej mezi prsty a zacpi tu díru na baňce. A máš opraveno. Práce na max 10 minut, a ani to nemusíš vyndat ven.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
Noo, vhledem k tomu, že táhlo k regulaci míří na namontovaným turbu nahoru a hadička podtlaku se připojuje zespodu, tak je ta baňka shnilá v tý části táhla regulace.
Naposledy upravil(a) Lokotka dne 05 lis 2024, 11:24, celkem upraveno 1 x.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
Za mě vyndat turbo,nechat vyčistit,novou baňku a seřídit, pokud je ta báňa prorezlá je mrtvá i uvnitř a nějaký lepení je na chvíli tedy pokud vůbec to bude fungovat 

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
Děkuju, ale nepotřebuju vyjmenovat vše okolo nouzáku.
Já jsem specifikoval nedosažení regulační meze a prohnilou baňku nahoře u táhla, takže by to chtělo ten výběr zúžit.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
Určitě to není vše okolo nouzáku, já tím spíš chtěl říct s čím jsem se mockrát setkal a co se opakuje
Na druhou stranu není to raketoplán a auto má svoje za sebou takže jak s tím naložíš si rozhodni samozřejmě sám
Na druhou stranu není to raketoplán a auto má svoje za sebou takže jak s tím naložíš si rozhodni samozřejmě sám

Re: O1 ASV - regulační mez tlaku vzduchu nedosažena
Asi nejjednodušší bude nejdřív pouze vyměnit baňku a při tý příležitosti vyzkoušet rukou, jak se hejbe regulace. Pokud se hejbat bude tak, že ji nová baňka utáhne a vratná pružina opět zavře, tak bude asi oprava hotová a vyndavat a čistit turbo nebude zatím třeba, že?
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.