Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322 - 2. díl
A vrčí to když tu vačku odpojí?To že diag píše nějakou dávku ještě neznamená
Že je opravdu ovládá.
Že je opravdu ovládá.
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322 - 2. díl
To: geo Nevrčí, chytne mi to jen na start sprej a dokud "přistříkávám", tak motor běží. Teď jdu zkusit osciloskopem, jestli vstřik dostává impulzy. Protože tlak v railu je (530 bar) a byť vstřiky byly v ultrazvuku vyčištěný, tak auto rok a půl stálo a i přes vyměněnej paliv. filtr se tam mohly někde nahromadit "babišovy řepkový sajrajty" a ucpat vstřiky. Ale to pořád nevysvětluje, proč snímač G28 nemá signál a vyhodí to chybu P0322, ale jakmile odpojím snímač G40 na vačce, chyba G28 zmizí a píše to i vstřikovanou dávku paliva. Ale nepíše to chybu G40, i když je odpojenej...
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322 - 2. díl
To už ti kolega vysvětlil on totiž neví že se otáčí s tou dávkou už jsem se setkal mockrát proto jsem se ptal zda je opravdu otevírá holt není vše naprogramované a ani se stím nepočíta dosadí hodnotu a konec.Ten vstřik proudově určitě zméř nebude to poprvé že jsou všechny ucpaný.A pak klika vačka a porovná se záznam.
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322 - 2. díl
Vstrekovaciu dávku pozeraj v skupine 4 pozícia 3 Injection Duration, nie v skupine 1. Tam ukazuje dávku, aj keď reálne nevstrekuje. Vyrieš signál z G28.
Tých 63 ot,/min napíše, keď pri začiatku štartovania z G40 zistí, že sa motor začal točiť a z G28 nejde nič.
Pri štartovaní v skupine 5 pozícia 3 Start,Synchronisation máš čo?
p.s. - nebeží to ani s odpojeným G28 a zapojeným len G40?
Tých 63 ot,/min napíše, keď pri začiatku štartovania z G40 zistí, že sa motor začal točiť a z G28 nejde nič.
Pri štartovaní v skupine 5 pozícia 3 Start,Synchronisation máš čo?
p.s. - nebeží to ani s odpojeným G28 a zapojeným len G40?
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322 - 2. díl
To: geo Na jeden vstřik (2. válec) jsem dal osciloskop a nic... takže vstřiky nedostávají impulzy. Možná ani ucpaný nebudou.
To: passion OK, já se na to díval ve sk. 1, zkusím to ve sk. 4. Co to udělá při odpojení G28 a zapojeným G40 zjistím, ale asi až zítra ráno, baterka už musela na nabíječku...
zatím oběma díky za snahu...
ještě dodatek. při obou zapojených snímačích G40+G28 mi zpočátku ukazuje vcds otáčky 0, ale vstřik. mn. 39mg. asi po 2-3 vteřinách a v okamžiku, kdy snímač vačky načte otáčky, tak zmizí vstř. množství a jde na 0 mg. neměl by je načítat okamžitě, jakmile začnu startovat? pak by to mohlo být tím snímačem, byť jsem ho vyměnil. ale nikde není jistota, že nejsou po smrti oba...
To: passion OK, já se na to díval ve sk. 1, zkusím to ve sk. 4. Co to udělá při odpojení G28 a zapojeným G40 zjistím, ale asi až zítra ráno, baterka už musela na nabíječku...
zatím oběma díky za snahu...
ještě dodatek. při obou zapojených snímačích G40+G28 mi zpočátku ukazuje vcds otáčky 0, ale vstřik. mn. 39mg. asi po 2-3 vteřinách a v okamžiku, kdy snímač vačky načte otáčky, tak zmizí vstř. množství a jde na 0 mg. neměl by je načítat okamžitě, jakmile začnu startovat? pak by to mohlo být tím snímačem, byť jsem ho vyměnil. ale nikde není jistota, že nejsou po smrti oba...
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322 - 2. díl
To: passion Pokud odpojím G28 a nechám G40 zapojený, tak to ihned vyhodí chybu, že nemá signál od G28. Při startu ve sk. 5 poz. 3 Start,Synchronisation se to mění 4 a 2
náhrál jsem ve vcds nějaké logy při startování s odpojeným G40 a s oběma připojenými, pokud to něčemu pomůže...
náhrál jsem ve vcds nějaké logy při startování s odpojeným G40 a s oběma připojenými, pokud to něčemu pomůže...
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322 - 2. díl
Ten snímač na kluke máš náhradu alebo origo? Daj sem oscilogram co si nameral na RJ motoru z G28 .
Ked máš zapojenu G40 a točíš motorem tak jasne že vyhodí G28 ked RJ motoru vidí že sa motor točí z G40 ide signál a z G28 nic.
Ten popis chyby je jasný G28- žadný signál . Nemáš roztáhnutý pin ve svorkovnici na RJ motoru?
Ked máš zapojenu G40 a točíš motorem tak jasne že vyhodí G28 ked RJ motoru vidí že sa motor točí z G40 ide signál a z G28 nic.
Ten popis chyby je jasný G28- žadný signál . Nemáš roztáhnutý pin ve svorkovnici na RJ motoru?
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322 - 2. díl
To: ROMEK Snímač kliky je originál, ale vyzkoušel jsem i 2 další (náhrady) a to samé. Všechny snímače vyzkoušeny v jiném autě a funkční (na výměnu se tu sice nadává kvůli přístupnosti, ale když to děláš po 50., trvá to 3-4 minuty). Oscilogram stažený nemám, ale při odpojeném G40 krásně "čtvercový". Je mi jasné, že při zapojeném G40 a odpojeném G28 to hodí chybu, že z G28 není signál. Ale proč nevyhodí chybu při odpojení G40 a přitom G28 to "vidí"?
Roztáhnutý pin na ECU určitě není. Vyměnil jsem i konektor (60-pin) na svazku do ECU, všechny piny OK a proměřil i mezi konektorem u snímače a piny v ECU (ne u konektoru, ale přímo na pinu, co je zapájený do mainboardu v ECU).
Teď večer jsem to řešil s kamošem na SK a ten se trápil v minulosti s Golfem se stejnými symptomy. Po všem, co jsem dělal i já a bezvýsledně, tak sundal almaru, setrvák a vyměnil trigger. Od té doby vše fungovalo. Takže nová náhrada (nevím, co montoval, já dal FeBi) neměla ten zubatý trigger dostatečně magnetický, radil mi, abych vrátil původní originál. Nevím, jestli fakt může být problém v tom, že jsem koupil zmetek, ale po všech zoufalých pokusech už asi půjdu i touto cestou...
Roztáhnutý pin na ECU určitě není. Vyměnil jsem i konektor (60-pin) na svazku do ECU, všechny piny OK a proměřil i mezi konektorem u snímače a piny v ECU (ne u konektoru, ale přímo na pinu, co je zapájený do mainboardu v ECU).
Teď večer jsem to řešil s kamošem na SK a ten se trápil v minulosti s Golfem se stejnými symptomy. Po všem, co jsem dělal i já a bezvýsledně, tak sundal almaru, setrvák a vyměnil trigger. Od té doby vše fungovalo. Takže nová náhrada (nevím, co montoval, já dal FeBi) neměla ten zubatý trigger dostatečně magnetický, radil mi, abych vrátil původní originál. Nevím, jestli fakt může být problém v tom, že jsem koupil zmetek, ale po všech zoufalých pokusech už asi půjdu i touto cestou...
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322 - 2. díl
No vsak mas osciloskop tak vidis priebeh signalu. Pises ze G40 ma krasny stvorcovy priebeh a G28 ma jaky?
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
To je tajný jinak by ho sem už dal a porovnalo by se to se vzorem
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
To: geo Není to tajný, ale byl jsem na cestě na SK a hlavně můj osciloskop neumí záznam.
Naposledy upravil(a) PVL59 dne 23 led 2025, 00:20, celkem upraveno 1 x.
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Tak pravděpodobně je chyba nalezena. Za velkého přispění uživatele "passion", tímto bych mu chtěl poděkovat za pomoc a jeho čas, který tomu věnoval a věnuje. V první řadě mi pomohl s nastavením osciloskopu, ale hlavně byl nápomocen v tom co a kde měřit.
Takže popis chyby: Jak jsem psal na úvod, koupil jsem auto, o kterém nemám žádné info z minulosti (koupeno v dražbě nepojízdné). Motor měl díru v bloku, sehnal jsem tedy jiný motor se zadřenou klikou. Udělal jsem vše, tedy kliku, hlavu, písty a kroužky a samozřejmě gufera a těsnění. Zadní gufero je součástí hliníkového odlitku (někdy plast) a dalším dílem je trigger, ze kterého snímač bere impulzy. U mne se jedná o motor BJK. Ten, co jsem koupil kvůli bloku, je CEBA. Bloky jsou stejné, ale triggery už ne. BJK má trigger magnetický, CEBA plechový ozubený kroužek (60-2). Motory VW neznám (mimo toho, co máme v závoďáku, ale to je benzin ABF a ne ropa a tam je mj. taky plechový ozubený trigger a hall) a domníval jsem se, že i "ozubený" trigger bude magnetický. Podle ETKY jsem si našel díl (zadní prsa) a nabídlo mi to mimo originálu i druhovýrobu. Originál je samozřejmě taková darda, že jsem to hned zamítl. V náhradách mi to nabízelo obě verze, tedy jak s ozubeným, tak magnetickým triggerem a u obou to vesele psalo, že jsou vhodné pro motor BJK. Dnes už vím, že to je nesmysl, ale už jsem se párkrát setkal s tím, že Tecdoc je debilně "zkrosovaný" a nabízí jako náhradu nesmysly. Takže teď je v motoru ozubený trigger (CEBA) místo magnetického. Teď večer jsem pod telefonickým vedením "passion" vzal oba triggery z původních motorů (naštěstí jsem je nevyhodil, protože jsem bordelář a sběrač), dal jsem jim 5V, osciloskop a zkusil jsem jen rukou protáhnout trigger kolem snímače. V případě snímače CEBA (03C 906 433A) reagovaly triggery oba stejně. V případě snímače BJK (036 906 433E) osciloskop na magnetický trigger reagoval, na ozubený pouze rovná čára. Takže logicky mi to vyhazovalo chybu G28, když použitý snímač neuměl kroužek načíst. Dokonce je tam i malý rozdíl v konektorech. Takže teď už jen řeším, jestli ECU bude umět zpracovat signál ze snímače pro CEBA (signál vypadá stejně) a bude stačit vyměnit konektor nebo půjde motor nebo almara ven a budu muset dát magnetický kroužek na původní snímač.
Záznam z osciloskupu jsem nedával, protože mám nějaký obyč., který záznam neumí a jen jsem průběh natočil telefonem, abych ho mohl konzultovat.
Každopádně všem, kteří se zapojili, díky za jejich příspěvky a rady. Já jsem primárně zaměřený na Volva, takže pokud by někdo někdy potřeboval, tak je k dispozici i VIDA a DiCE.
Jestli se to podaří oživit s tímto triggerem, co tam je nebo budu měnit za magnetický, ihned se pochlubím...
Takže popis chyby: Jak jsem psal na úvod, koupil jsem auto, o kterém nemám žádné info z minulosti (koupeno v dražbě nepojízdné). Motor měl díru v bloku, sehnal jsem tedy jiný motor se zadřenou klikou. Udělal jsem vše, tedy kliku, hlavu, písty a kroužky a samozřejmě gufera a těsnění. Zadní gufero je součástí hliníkového odlitku (někdy plast) a dalším dílem je trigger, ze kterého snímač bere impulzy. U mne se jedná o motor BJK. Ten, co jsem koupil kvůli bloku, je CEBA. Bloky jsou stejné, ale triggery už ne. BJK má trigger magnetický, CEBA plechový ozubený kroužek (60-2). Motory VW neznám (mimo toho, co máme v závoďáku, ale to je benzin ABF a ne ropa a tam je mj. taky plechový ozubený trigger a hall) a domníval jsem se, že i "ozubený" trigger bude magnetický. Podle ETKY jsem si našel díl (zadní prsa) a nabídlo mi to mimo originálu i druhovýrobu. Originál je samozřejmě taková darda, že jsem to hned zamítl. V náhradách mi to nabízelo obě verze, tedy jak s ozubeným, tak magnetickým triggerem a u obou to vesele psalo, že jsou vhodné pro motor BJK. Dnes už vím, že to je nesmysl, ale už jsem se párkrát setkal s tím, že Tecdoc je debilně "zkrosovaný" a nabízí jako náhradu nesmysly. Takže teď je v motoru ozubený trigger (CEBA) místo magnetického. Teď večer jsem pod telefonickým vedením "passion" vzal oba triggery z původních motorů (naštěstí jsem je nevyhodil, protože jsem bordelář a sběrač), dal jsem jim 5V, osciloskop a zkusil jsem jen rukou protáhnout trigger kolem snímače. V případě snímače CEBA (03C 906 433A) reagovaly triggery oba stejně. V případě snímače BJK (036 906 433E) osciloskop na magnetický trigger reagoval, na ozubený pouze rovná čára. Takže logicky mi to vyhazovalo chybu G28, když použitý snímač neuměl kroužek načíst. Dokonce je tam i malý rozdíl v konektorech. Takže teď už jen řeším, jestli ECU bude umět zpracovat signál ze snímače pro CEBA (signál vypadá stejně) a bude stačit vyměnit konektor nebo půjde motor nebo almara ven a budu muset dát magnetický kroužek na původní snímač.
Záznam z osciloskupu jsem nedával, protože mám nějaký obyč., který záznam neumí a jen jsem průběh natočil telefonem, abych ho mohl konzultovat.
Každopádně všem, kteří se zapojili, díky za jejich příspěvky a rady. Já jsem primárně zaměřený na Volva, takže pokud by někdo někdy potřeboval, tak je k dispozici i VIDA a DiCE.
Jestli se to podaří oživit s tímto triggerem, co tam je nebo budu měnit za magnetický, ihned se pochlubím...
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Ono se tohle stávalo v rámci VW i u motorů 1.9TDi, když kluci honili koně a na spodek PD osazovali rotačku, impulzní kolo na klice je však na PD jiné než u rotačky byť snímač otáček je strčený do bloku, jednotka si se signálem nevěděla rady a motor nešel nastarovat.
Případně když byla snaha do Octavie 2 kde je motor s EDC16 a snímačem otáček v guferu / magnetický pásek / začít roubovat motor který má snímač v bloku a plechové impulzní kolo, tak to končilo neúspěchem.
Případně když byla snaha do Octavie 2 kde je motor s EDC16 a snímačem otáček v guferu / magnetický pásek / začít roubovat motor který má snímač v bloku a plechové impulzní kolo, tak to končilo neúspěchem.
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Zajímavý bude, co na to řekne ECU se softwarem pro BJK místo CEBA. Původní (magnetický) kroužek má 120 polí, z toho jedno dlouhé na 4 pozice, takže 120-4. Plechový se zubama na CEBA má 60 zubů a 2 vynechaný, takže 60-2. Poměr je stejný, ale aby to ta jednotka pokousala...
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Bude to problém a narazí na další komplikace.To je problém skládaček naposled jsem narazil na euro u 2.2 boxer ale mě to tam aspoň fizicky nešlo tohle je past.