2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Takový auto opravdu chceš.......
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Nevíte, má nějaký důvod, že jsou na hadicích s chladící kapalinou použity pérové spony? Přemýšlím, že bych tam dal klasické šroubovací kvůli jednodušší manipulaci.
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Mají dvě výhody. Předně, mechanikovi ve fabrice se snadněji montují, zadruhé mají trvale stejný přítlak, nepovolí. Ale šroubovací asi ničemu nevadí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Nevím no, nic proti šroubovacím sponám ale když tu origo ( patent VW tzv. Federbandschelle )děláš kleštěmi k tomu určenými, je to navěky, navíc je to vymáčklé do hadice , problém je když není místo no, to je pak na posrání 

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33499
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
jirko ty jsi těch lamelových topení udělal asi hodně, já osobně když čumím na ty videa dvoulitrů systém egr a topení, bych měníl chladící kapalinu každé dva roky v intervalu brzdové kapaliny co dva roky a ještě nezapomínat měnit i ve spojce, jinak je to fakt na pič.... a dostaví se velké problémy, chladící kapalina se prostě vyměnit úplně nedá tak proto časté výměny, ne vůbec nebo po pěti letech, v tom egru ta kapalina rychle degraduje a ztrácí svoje vlastnosti pak zadrbe celý systém a egr navíc praskne

Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Kolega teď dělal radiátor na celkem novém P3008 ( pravá strana netopila ), vysukoval to ven a šel to vylejt do umyvadla,pěkný sračky z toho tekly, nevím kde se to tam bere 

Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Zatím to dělám sikovkami, ale nad těmi kleštěmi přemýšlím. Ale šlo mi hlavně o to, že občas stáhnout sponu v ne úplně dobře přístupném místě přes výstupek na přírubě je kolikrát o nervy, nedejbože to tam rvát zpátky

Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Máme oboje ale s tím lankem jsem použil párkrát, nicméně pokud to budeš dělat častěji i na jiných autech určitě doporučuju
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Kleste na tyto spony mam typy:
1- ala sikovky s koncovkou na tuto sponu... Ty moc nepoužívám pomalé
2- kleste na spony bez aretace... Ty pouzivam nejvic, nejrychlejsi
3- s bovdenem... Pouzivam u méně pristupnych mist a kde potrebuju tu sponu podržet
Poslu foto...
1- ala sikovky s koncovkou na tuto sponu... Ty moc nepoužívám pomalé
2- kleste na spony bez aretace... Ty pouzivam nejvic, nejrychlejsi
3- s bovdenem... Pouzivam u méně pristupnych mist a kde potrebuju tu sponu podržet
Poslu foto...
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
Mě by spíš zajímalo co se změnilo že se poslední dobou více a více řeší zanesené radiátory kde se ten bordel bere ?
Čistota ve výrobě dnes a před 30ti nebo 50ti lety je neporovnatelná, součástky se perou v několika kolech a kvalitními pračkami, na každou kravinu před zahájením sériové výroby zkouška zbytkových nečistot a já nevím co,hyper super kvalitní chladící kapaliny, pak to po třech letech vypustíš a je tam kaše
??
Čistota ve výrobě dnes a před 30ti nebo 50ti lety je neporovnatelná, součástky se perou v několika kolech a kvalitními pračkami, na každou kravinu před zahájením sériové výroby zkouška zbytkových nečistot a já nevím co,hyper super kvalitní chladící kapaliny, pak to po třech letech vypustíš a je tam kaše

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33499
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: 2.0tdi cr výměna chladici kapaliny
roman1648 píše: ↑27 led 2025, 12:08 Mě by spíš zajímalo co se změnilo že se poslední dobou více a více řeší zanesené radiátory kde se ten bordel bere ?
.....................................................................................................................................................................................................................................................................
u těch dvoulitrů s výměníkem tepla v egru dostává kapalina na prdel,, ztrácí svoje vlastnosti, zasírá následně radiátor, snížením průtoku radiátoru se pak voda v egru ještě víc přehřívá, ten praskne a pak se tu řeší nikde nic neteče a ztrácí se voda,
já osobně už měním chladící kapalinu co dva roky, ted jsem koupil v akci kelly g12 mínus 74 asi 55 korun litr, všechny moje auta mají novou na mínus 37