PD BMP nefunkční egr?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
PD BMP nefunkční egr?
Ahoj, chci se poradit ohledně chyby co se objevila u pd motoru bmp 2.0d.
Začlo to tím, že na přístrojovce se objevilo blikající žhavení a motor začal na všechny kvalty strašně škubat a po zastavení motor zhasnul. Zkusilo se nastartovat a motor hned chytnul a vše bylo bez závady.
Diagnostika hlásila chybu sporadicky ventil n18 ventil zpětného vedení…
Chybu jsme vymazali a zkoušeli auto různě vytáčet a pak to stejné. Škubání motoru a chcípnutí.
Asi před 3 měsíci se dával nový egr. V akčních členech ventil zpětného vedení výfukových plynů to píše: chyba.
Mohla by to třeba dělat regulace turba nebo fakt po tak krátké době ventil odešel?
Díky za jakýkoliv postřeh.
Začlo to tím, že na přístrojovce se objevilo blikající žhavení a motor začal na všechny kvalty strašně škubat a po zastavení motor zhasnul. Zkusilo se nastartovat a motor hned chytnul a vše bylo bez závady.
Diagnostika hlásila chybu sporadicky ventil n18 ventil zpětného vedení…
Chybu jsme vymazali a zkoušeli auto různě vytáčet a pak to stejné. Škubání motoru a chcípnutí.
Asi před 3 měsíci se dával nový egr. V akčních členech ventil zpětného vedení výfukových plynů to píše: chyba.
Mohla by to třeba dělat regulace turba nebo fakt po tak krátké době ventil odešel?
Díky za jakýkoliv postřeh.
Re: PD BMP nefunkční egr?
Ja by som skontroloval aj podtlaky - turbo a vedenie turba (hadic), egr vedenia, ak je to sklbanie prudké.
Nový egr je akej značky ? Elektrika k nemu je ok ? Cez napr. VCDS by sa mala dať spraviť adaptácia - dá sa ?
Nový egr je akej značky ? Elektrika k nemu je ok ? Cez napr. VCDS by sa mala dať spraviť adaptácia - dá sa ?
Re: PD BMP nefunkční egr?
Vyzkouším. A v té adaptaci se musí nějak ty hodnoty měnit? Vím, že jsem to jen jednou dělal, ale to bylo když jsme u octávky egr vypínali úplně.
To cukání motoru je prudké, něco jak když dochází nafta.
To cukání motoru je prudké, něco jak když dochází nafta.
Re: PD BMP nefunkční egr?
Ak sa správne pamätám tak:
1. Zohrej motor, pripoj VCDS
2. Vyberieš jednotku / motor (engine)
3. Základne nastavenia (Basic Settings - 04)
4. Rozkliknes si ten list ktorý tam bude a nájdeš si tam Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve alignment (v cz tuším spetne vedeni vyf. Plynu)
5. Vpravo hore stiahni on/off/next (zap/vyp/dalsi)
6. V niektorom z okienok, ak má pamäť neklame tak ti bude písať status adaptácie - počkáš, kým tam nabehne v najlepšom prípade ADP OK, niektoré verzie vcds to aj vyfarbia na zeleno, no sú aj verzie kde jednoducho budeš musieť sledovať , aby bola dávka pri zapnutom / vypnutom rozdiel aspoň 100 mg/str - tak si to pamätám z 1.9 PD, keď sa tak dosiahne, stisnes hore vpravo VYP a hotovo
- nie, nemal by si nič zadávať motor (RJ) pokial je všetko tak ako má byt, by si mal poradiť s adaptáciou sám, RJ si bude sama motor vytáčať, na plynový pedál stúpať nemusíš, taktiež by mala blikať kontrolka zhavenia na budíkoch počas procesu adaptácie.
- po dokončení adaptácie, aj keď napise ze je všetko OK, počkaj ešte 20-30 sekúnd, aby sa všetky procesy dokončili
- počúvaj aj prejav voľnobehu motora, či nie je počuť nepravidelne otáčky
1. Zohrej motor, pripoj VCDS
2. Vyberieš jednotku / motor (engine)
3. Základne nastavenia (Basic Settings - 04)
4. Rozkliknes si ten list ktorý tam bude a nájdeš si tam Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve alignment (v cz tuším spetne vedeni vyf. Plynu)
5. Vpravo hore stiahni on/off/next (zap/vyp/dalsi)
6. V niektorom z okienok, ak má pamäť neklame tak ti bude písať status adaptácie - počkáš, kým tam nabehne v najlepšom prípade ADP OK, niektoré verzie vcds to aj vyfarbia na zeleno, no sú aj verzie kde jednoducho budeš musieť sledovať , aby bola dávka pri zapnutom / vypnutom rozdiel aspoň 100 mg/str - tak si to pamätám z 1.9 PD, keď sa tak dosiahne, stisnes hore vpravo VYP a hotovo
- nie, nemal by si nič zadávať motor (RJ) pokial je všetko tak ako má byt, by si mal poradiť s adaptáciou sám, RJ si bude sama motor vytáčať, na plynový pedál stúpať nemusíš, taktiež by mala blikať kontrolka zhavenia na budíkoch počas procesu adaptácie.
- po dokončení adaptácie, aj keď napise ze je všetko OK, počkaj ešte 20-30 sekúnd, aby sa všetky procesy dokončili
- počúvaj aj prejav voľnobehu motora, či nie je počuť nepravidelne otáčky
Re: PD BMP nefunkční egr?
Ešte som si všimol, ak som zle odpovedal na tie hodnoty čo si sa pýtal, tak ak bude vcds bez toho statusu ADP OK / ERROR, tak áno. V tom prípade sleduješ tie hodnoty čo som popísal vyššie, v jednom okienku bude dávka a v druhom okienku pracovný cyklus - vypnuté egr 0%, zapnuté tuším 19.9%, necháš adaptovať dakym rozdiel medzi vyp/zap nebude cca tých 100 mg/str, ono ti to aj bude písať v okienku, keď na ňom necháš kurzor, potom to vypnes vpravo hore
Re: PD BMP nefunkční egr?
Edit: vyzkouším to podle toho příspěvku nahoře
Jo to aha. To jsem zkoušel. To bylo v základní nastavení - ventil zpětného… a dával jsem zap/vyp.
Hodnoty nebyly v tom rozmezí co tam píšou.
Pak jsem ještě zkoušel: Akční členy - ventil zpětného… a tam to právě po aktivaci napíše červeně chyba.
Podtlakové hadičky jsou ok. Ventil egr je elektronický.
Jo to aha. To jsem zkoušel. To bylo v základní nastavení - ventil zpětného… a dával jsem zap/vyp.
Hodnoty nebyly v tom rozmezí co tam píšou.
Pak jsem ještě zkoušel: Akční členy - ventil zpětného… a tam to právě po aktivaci napíše červeně chyba.
Podtlakové hadičky jsou ok. Ventil egr je elektronický.
Re: PD BMP nefunkční egr?
Nuž, ak je podtlak ozaj OK, tak to vyzerá na problém priamo s ventilom / elektrikou k nemu.
Ak je možnosť skúsiť iný EGR ventil, bolo by to asi najideálnejšie.
Ja by som už len skontroloval elektriku k nemu - kábel, konektor, pozrel by som živé dáta (čo dostáva z ECU)
Ak je možnosť skúsiť iný EGR ventil, bolo by to asi najideálnejšie.
Ja by som už len skontroloval elektriku k nemu - kábel, konektor, pozrel by som živé dáta (čo dostáva z ECU)
Re: PD BMP nefunkční egr?
Dočetl jsem se, že u těchto aut často odchází ta baňka na chladiči spalin. Je tu někdo kdo má zkušenost? Passat b6. Jde to demontovat i vrchem? Nebo musí nápravnice ven? Mě už fakt trefí z toho. Nedávno byla nápravnice dole, pak geometrie. Když si představím, že to budu vše dělat znova.
Re: PD BMP nefunkční egr?
Nejde vrchem. A syčí ti?
Re: PD BMP nefunkční egr?
To jsem zkoušel poslouchat a nesyčí. No asi prvně vyzkouším vyměnit egr ventil. Je na něm najeto asi 3 tisíce km. Značka delphi. Tak seženu použitý origo a uvidím.