záhada motoru Renault scenic 1,9 DTi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
záhada motoru Renault scenic 1,9 DTi
Chcel by som vedieť Váš názor na jednu atypickú závadu motora 1,9DTi.
Motor má 100 000 km a štyri a pol roka. Som prvyý majitel, takže km sú presné. Na jeseň sa mi začala prejavovať takáto závada. Motor sa zle štartoval a začal sa po naštartovaní silne triasť a otáčky má asi 650/min. Vymenil som žhaviče, štartovanie sa zlepšilo ale trasenie motora trvá. Možem prejst aj 100 km a motor na volnobeh sa trasie. Ale ak ho vypnem na 5 min. Niečo sa stane alebo prehreje od motora a po naštartovaní ide ako hodinky 850 ot/min. Inak stačí aby bol naštartovaný 10 min a po vypnutí a postátí funguje perfektne. Ťah má výborný. Skúšal som všetko možné liať do nafty na čistenie trysiek a aj zimné prísady. Prejavuje sa to len ked je vonku menej ako 5 st. Bok som na diagnostike v renaulte - nezistili nič, vymenil som čidlo teploty motora a stále rovnako. Nenapadá Vás nič? V servise mi ponúkli výmenu čerpadla za 80 000 čo si myslím že je blbosť. Pripadá mi to ako keby sa niečo udialo v jednej tryske a zmizlo keď sa dobre prehreje pri stojacom motore od hlavy valcov.
Motor má 100 000 km a štyri a pol roka. Som prvyý majitel, takže km sú presné. Na jeseň sa mi začala prejavovať takáto závada. Motor sa zle štartoval a začal sa po naštartovaní silne triasť a otáčky má asi 650/min. Vymenil som žhaviče, štartovanie sa zlepšilo ale trasenie motora trvá. Možem prejst aj 100 km a motor na volnobeh sa trasie. Ale ak ho vypnem na 5 min. Niečo sa stane alebo prehreje od motora a po naštartovaní ide ako hodinky 850 ot/min. Inak stačí aby bol naštartovaný 10 min a po vypnutí a postátí funguje perfektne. Ťah má výborný. Skúšal som všetko možné liať do nafty na čistenie trysiek a aj zimné prísady. Prejavuje sa to len ked je vonku menej ako 5 st. Bok som na diagnostike v renaulte - nezistili nič, vymenil som čidlo teploty motora a stále rovnako. Nenapadá Vás nič? V servise mi ponúkli výmenu čerpadla za 80 000 čo si myslím že je blbosť. Pripadá mi to ako keby sa niečo udialo v jednej tryske a zmizlo keď sa dobre prehreje pri stojacom motore od hlavy valcov.
TOMI myslel asi čerpadlo přímo v nádrži....A máš Dti nebo DCi? Být tebou tak bych vyhledal servis přímo na naftový motory tam jsou nejlepší... například zkus najít tomto http://bcs.bosch.cz/Mapa.html
Renault Megane 1.9dTi,98 Ps,rv 97
Nemyslím tak celkom, lebo ak je to vyhrievanie nafty, tak to zodpovedá tej závade. Na voľnobeh, kedy sa vstrekuje pomerne malé množstvo nafty može mať vplyv ak je nafta studená s konzistenciou sirupu. Ak sa motor nechá postáť, od teplého motora sa v trubkách a filtri nafta zohreje a motor na voľnobeh ide pekne. Pri jazde sa náporom vzduchu znova filter ochladí /ak je pod nulou/ a motor na voľnobeh zasa ide nepravidelne. Včera večer som vymontoval váhu vzduchu a čidlo teploty vzduchu. Celé to bolo jemne obalené mazlavou čiernou hmotou. Boli tam sadze s recyklácie. Vyčistil som to a motor má trošku vyššie otáčky. Len neviem rozobrať to veko palivového filtra, kde je vyhrievanie. Asi ho budem musieť kúpiť - teda celý filter nový. Len sa obávam astronomickej sumy.
- Package
- Aktivista
- Příspěvky: 1586
- Registrován: 24 led 2006, 07:41
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
ale pozor nafta sa nezohrieva na 90 stupnov ako motor..tam ide o to ak velmi mrzne tak to funguje..po case ak motor bezi sa to vypina ..ak je teplota okolo 0 ci -2 stupne tak to funguje len minimalne..takze tam by som problem ozaj nevidel pretoze ak auto slape a zohreje sa tak dokonca naftu musis chladit lebo spetnym chodom ide do nadrze uz dost zohriata nafta a preto ma pod podvozkom chladic nafty..
skor to moze bit tou vahou vzduchu ci nejakym inym cidlom.chcelo by to jazdit s diagnostikou a pozerat live data ked to spravy co sa zmeni.
ci niektore cidlo nezacne hadzat divne hodnoty ci nieco podobne.popripade ak ti to neda da sa za par supiek kupit digitalny teplomer s cidlom na drotiku a ten pripevnit na vystup z filtra a sledovat ako sa ta nafta zohrieva..tak zbadas ako funguje to vyhrievanie..
skor to moze bit tou vahou vzduchu ci nejakym inym cidlom.chcelo by to jazdit s diagnostikou a pozerat live data ked to spravy co sa zmeni.
ci niektore cidlo nezacne hadzat divne hodnoty ci nieco podobne.popripade ak ti to neda da sa za par supiek kupit digitalny teplomer s cidlom na drotiku a ten pripevnit na vystup z filtra a sledovat ako sa ta nafta zohrieva..tak zbadas ako funguje to vyhrievanie..
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
Tomu všetkému verím, len v tom prvom príspevku som sa stažoval na nepravidelný chod na voľnobeh. Ak sa už raz pohnem tak motor ide ako hodinky. Ja som sa vlasne jedneho dňa velmi zľakol, keď sa to objavilo prvý krát ráno a vonku bolo okolo 0. V lete bolo všetko úplne v poriadku.
Keď som bol v servise renault na diagnostike tiež mi povedali že je všetko v poriadku a doporučili mi a predali nejaký čistič trysiek, ktorý sa nalial do nádrže. No a prekvapilo ma, že na prívodnom konektore k palivovému filtru je 12V po zapnutí kľúčika a na svorkách čističa palivo som nameral nekonečný odpor.
Keď som bol v servise renault na diagnostike tiež mi povedali že je všetko v poriadku a doporučili mi a predali nejaký čistič trysiek, ktorý sa nalial do nádrže. No a prekvapilo ma, že na prívodnom konektore k palivovému filtru je 12V po zapnutí kľúčika a na svorkách čističa palivo som nameral nekonečný odpor.
Záhada vyriešená. Rozobral som palivový filter. Zohrievanie nafty zabezpečuje keamické teliesko medzi dvoma hliníkovými kotúčmi. Bolo úplne rozsypané. Vymenil som celý filter /2600,-Sk/ palivo z filtra do vstrekovacieho čerpadla až do vonkajšej teploty 5 stupňov vystupuje 20 stupňov teplé a taká nafta je veľmi dobre tekutá. Motor ide ako hodinky. Neveril by som že to može mať taký vplyv na voľnobeh. Ale zmenili sa chovanie motora celkove. Má ďaleko hladší chod a je tichší.