Prosím o radu, upgrade 330dA

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
WinCent
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 04 bře 2008, 01:44
Odpovědi: 0
Bydliště: opo
Kontaktovat uživatele:

Prosím o radu, upgrade 330dA

Příspěvek od WinCent »

Prosím o radu, jsem tu nový a ještě jsem nestihl vyčíst vše co potřebuji k upgrade výkonu na motoru 3.0d origo 184PS v BMW 330dA rv.2001. Mám to už celkem hodně načipovaný tzn. už několikrát zvýšený tlak myslím něco do 25něčeho :-D nevím co je to za jednotky,samozřejmě přidaný i palivo, potom jsem zaslepil EGR, pak je v tom KN filtr, oba katy vyndaný atd. Ale moje otázka zní co dál musím udělat pro další zvýšení výkonu ? např. mě napadlo koupit větší intercooler ale kde a jaký? pak jsem tady četl něco o tryskách, ale nevím zda je to na tomto motoru nutné, pak ještě co dělat aby mě neprasklo to plast. sání, protože mě při tomto tlaku tohle stávající už prasklo tak nevím jestli koupit nové nebo nechat udělat ? a kde ? atd.
BMW M3 e46 Cup
BMW 325i Touring
VW Sharan 1.9Tdi
Fiat Ducato 2.8jtd
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

no docela by mě zajímalo kam by ses rád s výkonem dostal?? jestl ito máš kvalitně čiplé tak to musí jet moc pěkně.. tenhle motor je už od serie moc pěkně udělaný a navíc se u tohohle motoru úpravama nikdo moc nezabývá ve větší míře, takže upravené komponenty stojí moře peněz.. větší turbo v podstatě neexistuje, nebo aspon normálně dostupné, takže bys musel koupit nějakého hybrida od nějakého úpravce což bude stát nesmysl.. trysky se větší co já vím nedělají, takže to je další problém, který značně limituje výkon.. jestli ti prasklo sání tak to musíš tlačit opravdu moc.. zkus sehnat sání z 535D mělo by být stejné a ten motor tlačí v sérii přes 2 bary, takže by to mělo snést. jinak výroba toho sání by byla poměrně složitá. jestli jsi ho viděl tak to jistě sám uznáš.. a za další jestli to takhle čipuješ tak už šetři na automat, nebo rovnou vyměn měnič než ti uddělá celou převodovku.. a ten intercooler tam o moc větší nedáš.. není tam na něj místo.. jedině sehnat podobný akorát silnějsí a o chlup větší, ale i tak to bude problém. ten chladič je pod vosním a nějakej velkej před vodní nedáš. to bys muse značně upravovat.. takže asi tak..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
WinCent
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 04 bře 2008, 01:44
Odpovědi: 0
Bydliště: opo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od WinCent »

go.vojta píše:no docela by mě zajímalo kam by ses rád s výkonem dostal?? jestl ito máš kvalitně čiplé tak to musí jet moc pěkně.. tenhle motor je už od serie moc pěkně udělaný a navíc se u tohohle motoru úpravama nikdo moc nezabývá ve větší míře, takže upravené komponenty stojí moře peněz.. větší turbo v podstatě neexistuje, nebo aspon normálně dostupné, takže bys musel koupit nějakého hybrida od nějakého úpravce což bude stát nesmysl.. trysky se větší co já vím nedělají, takže to je další problém, který značně limituje výkon.. jestli ti prasklo sání tak to musíš tlačit opravdu moc.. zkus sehnat sání z 535D mělo by být stejné a ten motor tlačí v sérii přes 2 bary, takže by to mělo snést. jinak výroba toho sání by byla poměrně složitá. jestli jsi ho viděl tak to jistě sám uznáš.. a za další jestli to takhle čipuješ tak už šetři na automat, nebo rovnou vyměn měnič než ti uddělá celou převodovku.. a ten intercooler tam o moc větší nedáš.. není tam na něj místo.. jedině sehnat podobný akorát silnějsí a o chlup větší, ale i tak to bude problém. ten chladič je pod vosním a nějakej velkej před vodní nedáš. to bys muse značně upravovat.. takže asi tak..
kvalitně čiplé to mám, co se týče turba tak to dokáže tlačit až až podle nastavení softu s tím problém není takže turbo zůstává orig. a vstřiky taky. Problém je trochu to sání, protože jak píšeš vyrobit je složité a z 535 je už jiné to tam nepůjde si myslím, leda jsem uvažoval o koupi nového které nebude tak stvrdlé takže by to mohlo udržet. Automat ted budu mít po repasi a nechám zas předělat soft aby to nemělo takovej krouták hned od spodu ale aby to nastupovalo až tak ve 2500tis Ot. protože to ten měnič ani nepřenese v těchto nižších otáčkách. Co se týče intercooleru tak jediné co jsem našel tak jsou ty na "SaabtuninG" takže si potřebuju vybrat jeden z nich který bude co do rozměrů nejlepší, místo tam je před tím vodním chladičem. Jediný co tak nevím jaký vybrat, mám v nárazníku "M-Packet" průduch cca 70cm x 12cm. Ty intercoolery tam jsou vysoké 18cm, 23cm a 30cm tak nevím jestli má cenu kupovat vysoký když ta je ten průduch jen 12cm takže přímý proud vzduchu půjde stejně jen na těch 12cm intercoleru, co myslíš ?
BMW M3 e46 Cup
BMW 325i Touring
VW Sharan 1.9Tdi
Fiat Ducato 2.8jtd
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

to dej klidně širší i než tech 12cm. nejvíc chlazený bude samo těch 12cm, ale i ta zakrytá část bude chladit.. to turbo to sice natlačí, ale otázka jestli i v otáčkách a druhá jak dlouho to vydrží?? jinak 535 bude mít to sání stejné, akorát má jinou přírubu na rxchlospojku a ty novější mají elektrický ventil EGR, ale to by tě trápit nemuselo.. akorát nevím jestl to má stejný snímač tlaku, nebo aspon stejný rozměry a máš vůbec odskoušený kolik ten origo snímač odměří?? jinak tím palivem si trochu pomůžeš změnou mapy tlaku v liště.. a popřemýšlej o výfuku, ten taky pomůže..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
WinCent
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 04 bře 2008, 01:44
Odpovědi: 0
Bydliště: opo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od WinCent »

go.vojta píše:to dej klidně širší i než tech 12cm. nejvíc chlazený bude samo těch 12cm, ale i ta zakrytá část bude chladit.. to turbo to sice natlačí, ale otázka jestli i v otáčkách a druhá jak dlouho to vydrží?? jinak 535 bude mít to sání stejné, akorát má jinou přírubu na rxchlospojku a ty novější mají elektrický ventil EGR, ale to by tě trápit nemuselo.. akorát nevím jestl to má stejný snímač tlaku, nebo aspon stejný rozměry a máš vůbec odskoušený kolik ten origo snímač odměří?? jinak tím palivem si trochu pomůžeš změnou mapy tlaku v liště.. a popřemýšlej o výfuku, ten taky pomůže..
který s těch tří rozměrů intercooleru by jsi doporučil? I ve vyšších ot to turbo bez problému natlačí, někde jsem četl že dokáže 2.5bar doufám že to mám správně napsaný :-D se v těchto jednotkách nepohybuju, když to nevydrží tak koupím nový nebo dám větší z toho novšího modelu co tady mám. Snímač tlaku? kolik odměří? vůbec nemám ponětí, a byl by v tom nějaký problém? Výfuk mám si myslím průchozí dobře, jsou z něj vyndaný katy teda jestli to stačí?
BMW M3 e46 Cup
BMW 325i Touring
VW Sharan 1.9Tdi
Fiat Ducato 2.8jtd
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

no u bmw nevím přesně, ale dost pochybuju, že odměří 2.5 baru a taky pochybuju, že to to turbo snese.. to novější turbo není o moc větší. ale určitě to v sérii tlačí víc, takže i víc snese. výfuk se může zdát průchozí, ale pokud tolik tlačíš tak musíš i zvětšit průměr, ale to už je skutečné laborování a tady ti konktrétně neporadím, protože takhle bmw nikdo co já vím neladil. ten chladič stlačeného vzduchu tam dej podle toho jakej se tam vejde. budeš to muset poměřit a pak podle toho vybrat konkrétní rozměr..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
WinCent
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 04 bře 2008, 01:44
Odpovědi: 0
Bydliště: opo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od WinCent »

go.vojta píše:no u bmw nevím přesně, ale dost pochybuju, že odměří 2.5 baru a taky pochybuju, že to to turbo snese.. to novější turbo není o moc větší. ale určitě to v sérii tlačí víc, takže i víc snese. výfuk se může zdát průchozí, ale pokud tolik tlačíš tak musíš i zvětšit průměr, ale to už je skutečné laborování a tady ti konktrétně neporadím, protože takhle bmw nikdo co já vím neladil. ten chladič stlačeného vzduchu tam dej podle toho jakej se tam vejde. budeš to muset poměřit a pak podle toho vybrat konkrétní rozměr..
Výfuk má velké průměry a hlavně až do zadního tlumiče jdou samostatně dvě silné trubky, s tím si myslím že problém taky nebude "BMW" ale maximálně bych dal např. od supersprintu zadní tlumič. Napiš mě něco o tom snímači tlaku a jaký to má vliv nebo jak bych měl řešit atd.
BMW M3 e46 Cup
BMW 325i Touring
VW Sharan 1.9Tdi
Fiat Ducato 2.8jtd
Uživatelský avatar
Dukes
Site Admin
Příspěvky: 1130
Registrován: 22 led 2006, 23:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha city

Příspěvek od Dukes »

Kdo ti to chipuje?

Co tenhle intercooler?
Obrázek :)
Obrázek
WinCent
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 04 bře 2008, 01:44
Odpovědi: 0
Bydliště: opo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od WinCent »

Dukes píše:Kdo ti to chipuje?

Co tenhle intercooler?
:)
Pan Hajro z "bmwpower". Jaké jsou všechny rozměry toho intercooleru ? je na prodej ?
BMW M3 e46 Cup
BMW 325i Touring
VW Sharan 1.9Tdi
Fiat Ducato 2.8jtd
WinCent
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 04 bře 2008, 01:44
Odpovědi: 0
Bydliště: opo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od WinCent »

U toho snímače tlaku v sání je napsaný 240Kpa tak nevím :? jestli to je to o čem jsi mluvil...
BMW M3 e46 Cup
BMW 325i Touring
VW Sharan 1.9Tdi
Fiat Ducato 2.8jtd
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

tak to bude asi ten nejvišší tlak... to odměří docela hodně.. u bmw jsem to tak nezkoumal kolik měří, pokud je to tam napsaný tak je to ok..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Uživatelský avatar
Dukes
Site Admin
Příspěvky: 1130
Registrován: 22 led 2006, 23:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha city

Příspěvek od Dukes »

WinCent píše:
Dukes píše:Kdo ti to chipuje?

Co tenhle intercooler?
:)
Pan Hajro z "bmwpower". Jaké jsou všechny rozměry toho intercooleru ? je na prodej ?
Na prodej je. :)

Rozměry chladící plochy jsou 500x320mm a vstupy mají průměr 57mm.
Jeho chladící plocha je zhruba dvojnásobná oproti origo IC.
Jedná se o IC kit dělaný přímo pro BMW 320/330D, takže neni potřeba vymýšlet jak to vhodně napasovat místo původního IC-pasuje na původní vedení.
Cena je 16900,-.
V ceně mimo samotného IC obsahuje i 2 nové větráky, které je potřeba vyměnit za origo, spony a 4 držáky.
Obrázek
WinCent
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 04 bře 2008, 01:44
Odpovědi: 0
Bydliště: opo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od WinCent »

Dukes píše:
WinCent píše:
Dukes píše:Kdo ti to chipuje?

Co tenhle intercooler?
:)
Pan Hajro z "bmwpower". Jaké jsou všechny rozměry toho intercooleru ? je na prodej ?
Na prodej je. :)

Rozměry chladící plochy jsou 500x320mm a vstupy mají průměr 57mm.
Jeho chladící plocha je zhruba dvojnásobná oproti origo IC.
Jedná se o IC kit dělaný přímo pro BMW 320/330D, takže neni potřeba vymýšlet jak to vhodně napasovat místo původního IC-pasuje na původní vedení.
Cena je 16900,-.
V ceně mimo samotného IC obsahuje i 2 nové větráky, které je potřeba vyměnit za origo, spony a 4 držáky.
díky za nabídku ale za 10 tis mohu mít nový kit také přímo pro 330d, netvrdím že je to tento ale je technicky stejný...
BMW M3 e46 Cup
BMW 325i Touring
VW Sharan 1.9Tdi
Fiat Ducato 2.8jtd
WinCent
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 04 bře 2008, 01:44
Odpovědi: 0
Bydliště: opo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od WinCent »

Tlak na turbu budu mít 1.5 Bar, víc nebudu riskovat :-D . Můžete mě poradit jestli jsou tyto budíky "viz odkazy" dobré nebo kvalitní ? nebo TIP na nějaké jiné :?

http://www.rusmich-tuning.cz/Raid/Palub ... g5134.html
http://www.rusmich-tuning.cz/Raid/Palub ... g5133.html
BMW M3 e46 Cup
BMW 325i Touring
VW Sharan 1.9Tdi
Fiat Ducato 2.8jtd
WinCent
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 04 bře 2008, 01:44
Odpovědi: 0
Bydliště: opo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od WinCent »

nikdo neví ?
BMW M3 e46 Cup
BMW 325i Touring
VW Sharan 1.9Tdi
Fiat Ducato 2.8jtd
Odpovědět

Zpět na „BMW“