Problem s TDDi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Problem s TDDi
Dobry den. Som na tomto fore novy a dufam, ze mi niekdo pomoze dobrou radou. Mam ford mondeo 2.0 TDDi r.v. 2001 a po 3 rokoch bez problemov sa obiavila zavada s ktorou si v servisoch nevedia dat rady. Pri studenom starte auto trasie a dymi na bielo. Robi to iba na volnobehu a ked necham motor bezat, ta dymi stale viac a viac. Ked sa hned pohnem a prejdem asi 200m ku najblizsej krizovatke a na nej zastavim, uz je volnobeh v poriadku a auto bezi ako ma ( ziadne vybracie ani dym ). Diagnostika nic neukazala technik preskusal vstrekovace na tlakovej stolici a usudil, ze 2 trysky su zle. Tak som dal vymenit vsetky 4, vycistit nadrz, vymenit pal. filter. Nemenili sa komplet vstrekovace, ale rozobrali drziak a vymenili len ihlu, co bola lacnejsia varianta (komplet tryska s drziakom 10 000 Sk a samotna tryska 2 300 Sk). Ale problem stale pretrvava. prosim poradte mi, co by to este mohlo sposobovat? Za vsetky rady budem vdacny.
Ford Mondeo 2.0 TDDi 85Kw r.v. 2001
Kolko to ma ubeh. km ? Typoval bych rozvody, nozno vytahana retaz,predvstrek,ale skus cidlo teploty
napájecí napětí: 5 V
odpor: 35 000 - 40 000 ohmů / 20 °C
odpor: 1 900 - 2 500 ohmů / 100 °C
Mas skontrolovanu riadiacu jednotku cerpadla v tom servise ?
lebo ak by to bolo cerpadlo bolo by to asi dost.
Snimač HU
odpor: 200 - 800 ohmů
napájecí napětí: 5 V
odpor: 35 000 - 40 000 ohmů / 20 °C
odpor: 1 900 - 2 500 ohmů / 100 °C
Mas skontrolovanu riadiacu jednotku cerpadla v tom servise ?
lebo ak by to bolo cerpadlo bolo by to asi dost.
Snimač HU
odpor: 200 - 800 ohmů
Problem s TDDi
To Ilange: Ma to najazdene 125 000km ale je bolo to dovezene tak na 100% to zarucit nemozem. V servise mi povedali, ze cerpadlo je v poriadku a ze keby bolo zle , vraj by motor vobec neslapal. Co je to snimac HU ? A ten snimac teploty dam skontrolovat, sam to nezvladnem do elektriky som uplny 

Ford Mondeo 2.0 TDDi 85Kw r.v. 2001
Problem s TDDi
Este sa vratim k tym rozvodom. Je mozne ze sa retaz vytaha, ked nieje predpisana jej vymena?
Ford Mondeo 2.0 TDDi 85Kw r.v. 2001
Pri tych km to nepadá do uvahy, mas servisnu knizku ? Práve ze tie cerpadla maju muchy. Skus to čidlo odpojit pri starte ci bude nejaka zmena. Co start je bezchybny ? Ono teoreticky by sa tomohlo aj zavzdusnovat, nebadas niekde priesak nafty ? Pred tou zavadou boli nejake opravy, alebo samo od seba.
Pri tych km to nepadá do uvahy, mas servisnu knizku ? Myslim ze ta retaz nema predpisanú výmenu,ale jeden nikdy nevie...Práve ze tie cerpadla maju muchy. Skus to čidlo teploty odpojit pri starte ci bude nejaka zmena. Co start je bezchybny ? Ono teoreticky by sa tomohlo aj zavzdusnovat, nebadas niekde priesak nafty ? Pred tou zavadou boli nejake opravy, alebo samo od seba. Este ma napadlo ked to na studeno
bude triast a mas to odkrytovane pokontroluj trysky aspon hmatom ci niektora nie je studensia , ten repas tiez nemusi byt prefekt.
Zacni tymi najbanalnejsimi vecam filtre,hadice,rychlospojky,prepad atd.
bude triast a mas to odkrytovane pokontroluj trysky aspon hmatom ci niektora nie je studensia , ten repas tiez nemusi byt prefekt.
Zacni tymi najbanalnejsimi vecam filtre,hadice,rychlospojky,prepad atd.
Problem s TDDi
To Ilange: Takze: Servisna kniha k tomu bola a komplet vyplnena. To cidlo musim odpojit s mehanikom, lebo ja neviem kde je. Ale vsimol som si, ze okolo dvoch trysiek je to nejake mokre. Uz davnejsie som to utieral, ale orosilo sa to znovu. Su tam nejake tesnenia? Ako sa da zistit, ci je retaz vytahana? Len jej vymenou? Jeden pan mi povedal, ze sa moze vydierat cerpadlo a tie kovove spony upchaju trysky. O tomto pripade viem ze sa to deje u TDCi, ale TDDi - cko znesie toho viac. Prave preto som ho kupoval. Ak je pokazene cerpadlo, neviete kde ho zrepasuju a kolko to asi stoji?
Ford Mondeo 2.0 TDDi 85Kw r.v. 2001
Problem s TDDi
Starty su na prvy sup aj pri -20. Niekedy to trasie hned po starte a niekedy to zacne triast a dymit az po nejakych 15 - 20 sekundach.
Ford Mondeo 2.0 TDDi 85Kw r.v. 2001
Na ten repas cerpadla by som zabudol to je tak okolo 30 a na Slovensku asi nikto a z vrakoviska okolo 10 pri troche stastia urcite lepsie ako to repas ovane, a da sa zohnat .
To rosenie nejde cez prepad-tie hadicky ?
Ak by´bola upchata tryska, asi by sa ten problem prejavoval dlhodobo., skor by som typoval pridreta a teplom sa uvolni ale skus ohmatom ktora a na skusku dat inu, pripadne prehodit na iny valec ci to bude robit aj tam.
Tu retaz by bolo asi pocut, teraz presne neviem ale mam te dojem ze je hydraulicky napinaná .
To rosenie nejde cez prepad-tie hadicky ?
Ak by´bola upchata tryska, asi by sa ten problem prejavoval dlhodobo., skor by som typoval pridreta a teplom sa uvolni ale skus ohmatom ktora a na skusku dat inu, pripadne prehodit na iny valec ci to bude robit aj tam.
Tu retaz by bolo asi pocut, teraz presne neviem ale mam te dojem ze je hydraulicky napinaná .
Problem s TDDi
Na zaciatku som pisal, ze ked tento problem zacal, dal som vymenit vsetky trysky a nepomohlo to. Takze bud to tryskami nieje, alebo sa hned pridreli a su znova v hajzly. Hovoris, ze retaz by bolo pocut. Aky zvuk mas namysly? Ked je vonku okolo 3° a menej, tak na volnobeh sa z motora ozyva take dunenie. Ked troska zvysim otacky, prastane to, ked pustim plyn a otacky spadnu na 800 znova to duni (rezonuje). Moze to byt ono?
Ford Mondeo 2.0 TDDi 85Kw r.v. 2001
Potom to ryskami neni, treba ist uz jedine vyluc metodou zacat filtrami,cidlo teploty, nastavenie cerpadla, tlaky,cerpadlo, prekontrokuj recyklaciu, vycisti ten sajrajt, katalyzator.
To dunenie by mohlo signalizovat problem s nastavenim čerpadla , alebo casovania,netesne sanie,zanes.filter. Retaz by cinkotala, pripadne suchotala.
To dunenie by mohlo signalizovat problem s nastavenim čerpadla , alebo casovania,netesne sanie,zanes.filter. Retaz by cinkotala, pripadne suchotala.
Problem s TDDi
To llange: Filtre som samozrejme menil. Dam skontrolovat vsetko, co si mi napisal a dam vediet ako to dopadlo. Dakujem za radu a dufam ze na tu zavadu v servise pridu,lebo uz z toho stracam nervi a pomaly si vyhliadavam nove auto. A som si isty, ze Mondeo to nebude.
Ford Mondeo 2.0 TDDi 85Kw r.v. 2001
-
- uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 01 čer 2006, 23:34
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:


Zavada nemusela byt primo v trysce, ale tyto vstrikovace trpi tim, ze se omacka tesnici kulicka ve vstrikovaci a pak ty tlaky nejsou v poradku. To by odpovidalo tomu co pises. Muzes zkusit vymenit vstrikovace z jineho auta bud ty, nebo v tom servisu. Ukaze to, jestli to tim neni.

Problem s TDDi
To Venca: Zaujimave. To sa mi zda najpravdepodobnejsie. Nevedel som, ze tam nejaka tesniaca gulicka je. Prehodit vstrekovace z ineho auta asi nepojde (njeje z ktoreho). Asi zistim, ci sa daju zohnat creva do toho drziaka (pruziny aj ta gulicka a neviem co tam este je). Dik.
Ford Mondeo 2.0 TDDi 85Kw r.v. 2001
Problem s TDDi
Tak pani v utorok vecer som vystartoval zo Slovenska do Francuzska. Uz v Nemecku sa motor zacal spravat zvlastne, zacal hrkotat a v nizkych otackach netahal a akoby sekal, volnobeh nedrzal otacky. Kym som isiel vo vyssych otackach, tak to slapalo. Vravel som si ze sa musim dostat aspon cez hranice, aby som sa vedel dohovorit. Zastavil som na prvej pumpe vo FR. a uz som nenastartoval.
Nasledoval odtah do najblizsieho FORDU. Diagnoza P0148-PCM vraj zle cerpadlo. Vymenili ho a motor neslapal, tak dali spet stare a vymenili trysky. Teraz je to OK ale bojim sa ze sa vydiera cerpadlo a zavada sa bude opakovat. Dnes rano start OK, bez trasenia motora co som riesil uz asi rok. Mna to stalo 2 dni na hotely a 1130 EURO za opravu. Mam na to 1 rok zaruku, tak ak sa to posere znova tak to dufam zatiahne FORD a ja budem musiet zatiahnut aj nove cerpadlo.
PS: Neviete niekto, co znamenaju diagnosticke kody C1235-ABS, C1236-ABS, B1242-EATC ?

PS: Neviete niekto, co znamenaju diagnosticke kody C1235-ABS, C1236-ABS, B1242-EATC ?
Ford Mondeo 2.0 TDDi 85Kw r.v. 2001