Životnost motoru

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7022
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Životnost motoru

Příspěvek od Forest »

V souvislosti s ladenim motoru se velice casto setkavam s dotazy na zivotnost motoru. Uprimne receno, neumim na to odpovedet, protoze me osobne nejsou znamy pripady, kdy by seriovy nebo kvalitne chipovany motor "padnul" /zde mam namysli chip optimalizacni, nikoliv orientovany na vykon/.

Mam tim namysli stavy, kdy by se musel rozdelavat ten dil auta, ktery je v inzeratech uvaden jako "holy motor".

Vramci sberu informaci se prosim podelte se zkusenostmi s pripadnymi duvody "odchodu TDI motoru do vecnych lovist" - pokud mozno uvedte:

1) kod motoru (seriovy vykon)
2) pocet km
3) nasledky, projev "umrti"
4) byly provedeny zasahy do ECU (chiptunining), pripadne pri jakem stavu tachometru
5) pripadne jine upravy, ktere by mohly byt duvodem predcasneho kolapsu motoru
6) pricina "umrti" (napr. nedostatecny servis)

Chapu, ze se nekdo bude zdrahat uvezt pripady, kdy to zavinil napr. svou nedbalosti, nebo nevedomosti, nicmene "jsme precijen lidi" a hlavne v pripade "vyvoje neprobadanych cest" na to clovek musi byt nalezite psychicky pripraven (noteeth)

Predem diky.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

1)VW Passat AVF nebo AWB přesně nevím, ale bylo to PD 130k
2)22000km
3)upadl talířek ventilu
4)úprava- ne
5)příčina? vada materiálu?
Pak vím ještě o jednom s upadeným ventilem, VW Sharan 81kW r.v.99, ale ten jsem opravil, u toho Passata jsem měnil celej motor. A kolega dělal BMW 525tds, taky upad ventil. Jináč o nějakých těsněních pod hlavou tady ani psát nebudu, těch bylo, že už bych si ani na všechny nevzpoměl, ale většina byla nečipovaná. Píšu to tady jen tak pro zajimavost, neříkám, že je to běžná závada, jen to uvádím pro zajimavost, protože ten Passat a Sharan přijeli skoro zaráz. Toto se stalo asi tak před 4ma rokama a od té doby už nic. Jo ještě nějaký prasklý písty na PD 85kW a HDI 66kW, ale tomu bych nepřikládal nějakou zvláštní váhu, jinak nic pořád to jezdí, jo a ještě upadávaj kolečka na klice, občas.
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

kámošuv bratr měl passat B6 74kw myslím že to mělo a to samí,rozpadnul se mu ventil
Naposledy upravil(a) váha dne 18 kvě 2006, 20:11, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

1, AFN-81kw, AHU-66kw, AAZ-55kw,
2,Najeto všichni cca 200tkm
Ostatní jako Huml
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Forest nejspíš měl na mysli případy destrukce v souvislosti se zvyšováním výkonu...

Kromě nevhodného materiálu pístů na motorech 1Z a AHU si myslím, že motory 1,9TDI nemájí problém s životností do 180-200PS (možná i víc)

O lámajících se ventilech jsem taky slyšel, ale to je problém i u seriových motorů (a jen z některých ročníků)
toledo TDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 21 bře 2006, 21:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od toledo TDi »

Seat Toledo II 1.9TDI AGR 66kW, před úpravou údajně 115tis. km najeto, údajně nebourané (hm) .
Vstřiky sprint 764, turbo ze 130koně, chip.
Nová ramena, čepy, tlumiče, vnitřní klouby (viz. http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=2113).
Po prohlídce mělo auto odhadem najeto 250tis.km možná i víc a po havárii.
Až do Mimoňských válek vše O.K.. Při cestě zpět - motor kaput.
Příčína? Odtrhl se "kousek" ventilového sedla. (LOL)
Takže hlava - mrtvola, potlučené písty, poškozený blok motoru.
Z čehož plyne jediné - dbát na pravidelnou údržbu a před razantnějším zvyšováním výkonu bych doporučil důkladnou kontrolu motoru, popř. jeho G.O., nebo výměnu za nový (noteeth)
V současnosti nový motor ALH v záběhu, vstřiky sprint 764, turbo ze 130koně, chip.
Seat Toledo 160Hp(chip by reesha)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7022
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Andre píše:Forest nejspíš měl na mysli případy destrukce v souvislosti se zvyšováním výkonu...

Kromě nevhodného materiálu pístů na motorech 1Z a AHU si myslím, že motory 1,9TDI nemájí problém s životností do 180-200PS (možná i víc)

O lámajících se ventilech jsem taky slyšel, ale to je problém i u seriových motorů (a jen z některých ročníků)
Ne, u vsech. Zajima me i zivotnost serie, protoze pokud zjistim, jaka je zivotnost serioveho motoru a porovnam to s zivotnosti nadopovaneho, jsem schopen alespon trochu odhadnout precentualni snizeni zivotnosti.

Jinak diky vsem, co prispeli a predem vsem co prispeji.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

1xVNT15 a 2xGT1749VA zničeny , nastaveny na moc vysokej tlak
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Batistuta
Aktivista
Příspěvky: 1286
Registrován: 23 led 2006, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Batistuta »

Životnost tdi je...????? Někomu to vydrží 200,jinýmu 300 nebo 500 tis.a tak podobně. Záleží to na tom,kde auto jezdí,jaký má servis a hlavně kdo ho řídí,ale taky na tom,jak se to povedlo smontovat na lince.. :P Můj názor je,že pokud chci víc koní,musím počítat s možnými následky a ne pak jít někoho pomlouvat po roce,že on to blbě chipnul a ted mi to zkurvilo motor. Samozřejmě,že jsou i vyjímky,kdy se to nepovede,ale jsou to většinou ˇdobrý kámošiˇ,který chipujou za 1500,-,no nekupto za ty prachy (noteeth) ....... Takže dlouhá životnost je skvělá věc,ale koně jsou lepší.....hurá k Worldwide Diesel Tunerovi (crazy)
FABIA 1,6tdi - soft dieselpower
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“